SPOILER: Memleketler!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hmm, die film heb ik niet gezien. En waarom waarschijnlijkquote:Op dinsdag 22 mei 2012 02:36 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ichi, ni, san, go, roku, haji.
Doet me denken, Ichi de killer was waarschijnlijk een Turk.
Ichi = 1 in het Japans, dus bir. Ik ben aan het tellen tot 6 in die post in het Japans.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 02:37 schreef Julis het volgende:
[..]
Hmm, die film heb ik niet gezien. En waarom waarschijnlijk?
Nee bijna niet, vroeger kende ik wel de standaard zinnen, helaas moet je taal blijven herhalen mocht je de vaardigheid willen behouden of verbeteren. Waarom wil je Japans leren?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 02:39 schreef Julis het volgende:
Arcadia, kun jij Japans? Ik probeer mezelf wat Japans te leren.
quote:Op dinsdag 22 mei 2012 02:38 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ichi = 1 in het Japans, dus bir. Ik ben aan het tellen tot 6 in die post in het Japans.
Het klinkt beter als je 'net' tussen 'ik' en 'als' plaatst.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 02:41 schreef zarGon het volgende:
"Nieuwe informatie verorber ik als een corpulente zeug dat doet met zijn Big Mac in de McDonald's."
Deze zin klopt toch? Er zitten geen (schoonheids)fouten in, right?
Hmm. Ik had een hartsvriendin waarvan de zus in Japan rechten studeerde. Zij kwam meestal met toffe verhalen/spullen. En ik keek ook vaak naar anime. Laatst heb ik nog Chobits afgekeken. En ik wil de taal eigenlijk wel begrijpenquote:Op dinsdag 22 mei 2012 02:41 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Nee bijna niet, vroeger kende ik wel de standaard zinnen, helaas moet je taal blijven herhalen mocht je de vaardigheid willen behouden of verbeteren. Waarom wil je Japans leren?
Gelukkig is de taal niet zo moeilijk, ik had volgens mij destijds zo'n cursus van LOI besteld, maar helaas dekte dat echt alleen maar de basis. Toen ik dat had geleerd kwam ik geen steek meer vooruit en toen is het gedwaald naar de vergetelheid. Is inmiddels alweer 6 jaar geleden, maar ik heb nog steeds een liefde voor de karakter van Japanners. Schaamte en trots zijn 2 kernpunten in hun cultuur en dat vind ik 2 erg belangrijke eigenschappen voor de creatie van moreel ethische waarden.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 02:44 schreef Julis het volgende:
[..]
Hmm. Ik had een hartsvriendin waarvan de zus in Japan rechten studeerde. Zij kwam meestal met toffe verhalen/spullen. En ik keek ook vaak naar anime. Laatst heb ik nog Chobits afgekeken. En ik wil de taal eigenlijk wel begrijpen.
Bedankt.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 02:43 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Het klinkt beter als je 'net' tussen 'ik' en 'als' plaatst.
hoe dan?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 02:48 schreef Julis het volgende:
En het Japans lijkt op het Turks wat betreft grammatica. Ze zijn beide Altaïsche talen.
quote:Op dinsdag 22 mei 2012 02:47 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Gelukkig is de taal niet zo moeilijk, ik had volgens mij destijds zo'n cursus van LOI besteld, maar helaas dekte dat echt alleen maar de basis. Toen ik dat had geleerd kwam ik geen steek meer vooruit en toen is het gedwaald naar de vergetelheid. Is inmiddels alweer 6 jaar geleden, maar ik heb nog steeds een liefde voor de karakter van Japanners. Schaamte en trots zijn 2 kernpunten in hun cultuur en dat vind ik 2 erg belangrijke eigenschappen voor de creatie van moreel ethische waarden.
En hoezo wil je de taal begrijpen?
Zeug is vrouwelijk dus haar Big Mac.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 02:41 schreef zarGon het volgende:
"Nieuwe informatie verorber ik als een corpulente zeug dat doet met zijn Big Mac in de McDonald's."
Deze zin klopt toch? Er zitten geen (schoonheids)fouten in, right?
quote:Op dinsdag 22 mei 2012 02:52 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Zeug is vrouwelijk dus haar Big Mac.
Nou ja, ik weet niet precies hoe. Maar ik weet wel dat ze in het Japans o.a. geen mannelijk of vrouwelijk hebben. Dus geen lidwoorden. Ook voegen ze iets toe na een woord, zoals in het Turks. Ik kom even niet op het woord.quote:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Agglutinatie_(taalkunde).quote:Op dinsdag 22 mei 2012 02:54 schreef Julis het volgende:
[..]
Nou ja, ik weet niet precies hoe. Maar ik weet wel dat ze in het Japans o.a. geen mannelijk of vrouwelijk hebben. Dus geen lidwoorden. Ook voegen ze iets toe na een woord, zoals in het Turks. Ik kom even niet op het woord.![]()
. Vage uitleg. Sorry.
Dankjewelquote:Op dinsdag 22 mei 2012 02:52 schreef Julis het volgende:
[..]. Jij hebt er een mooie uitleg voor.
Ik kan niet precies uitleggen waarom, maar het lijkt me tof om te begrijpen wat ze zeggen. Hmhm.
Vooral al die Kanji leren lijkt me veel werk. Ook moet ik nog de katakana- en hiragana-karakters uit mijn hoofd leren. En grammatica regels, natuurlijk. Maar goed, ik probeer elke dag wat te leren
. Ook al gaat het niet snel.
Kijk, dat filmpje wil ik wel begrijpenquote:Op dinsdag 22 mei 2012 02:57 schreef Arcadia het volgende:
Turken in Japan.
[..]
Dankjewel
Er zijn best veel veelgebruikte tekens, maar het is niet echt moeilijk om die te leren, ben je echter wel een jaartje of 2 zoet mee vanwege de hoeveelheid. Een extra taal leren is uiteraard nooit mis. Ik heb al gepland met een Egyptisch/Poolse vriend om na mijn studie met hem naar Japan te gaan. Er zijn daar blijkbaar in Tokyo moskees en die willen we bezoeken (kom haten Weiss). Naast dat ook nog de normale toeristische plekken, de platteland van Japan en de drukke handelsplaatsen.
Al vind ik het bij de Japanners ietwat te exreem, dit zijn wel o.a. de punten die ik herken als Turk. Misschien is dat hetgeen wat mij ook trekt aan Japan, het Japans en de Japanners.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 02:47 schreef Arcadia het volgende:
[..]
ik heb nog steeds een liefde voor de karakter van Japanners. Schaamte en trots zijn 2 kernpunten in hun cultuur en dat vind ik 2 erg belangrijke eigenschappen voor de creatie van moreel ethische waarden.
quote:Op dinsdag 22 mei 2012 03:01 schreef Arcadia het volgende:
Op de secundaire school kreeg ik lessen filosofie van een veteraan in het leven. De beste man kon letterlijk 16 talen spreken, jammer genoeg was Japans er geen van.
Ja, Turken kunnen veel van zichzelf terugvinden in de Japanners, je wordt ook snel aangetrokken tot iets wat doet en denkt zoals jij. De extremiteit (o.a. de zelfmoorden, burn-outs etc.) ben ik het mee eens.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 03:05 schreef zarGon het volgende:
[..]
Al vind ik het bij de Japanners ietwat te exreem, dit zijn wel o.a. de punten die ik herken als Turk. Misschien is dat hetgeen wat mij ook trekt aan Japan, het Japans en de Japanners.
Lerende, na 1 jaar las hij romannetjes die ik hem had uitgeleend. Ik heb die boeken zelf nog niet gelezenquote:Op dinsdag 22 mei 2012 03:05 schreef Julis het volgende:
[..]16 talen. zarGon had laatst nog een filmpje van zo'n iemand gepost. Polyglot
. Kon hij Turks?
quote:Op dinsdag 22 mei 2012 03:10 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ja, Turken kunnen veel van zichzelf terugvinden in de Japanners, je wordt ook snel aangetrokken tot iets wat doet en denkt zoals jij. De extremiteit (o.a. de zelfmoorden, burn-outs etc.) ben ik het mee eens.
[..]
Lerende, na 1 jaar las hij romannetjes die ik hem had uitgeleend. Ik heb die boeken zelf nog niet gelezen
Geef eens wat (extreme) voorbeelden?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 03:10 schreef zarGon het volgende:
Het Japan op het internet is soms toch best wel beklagenswaardig hoor. Raar volk.
Je kent de filmpjes vast wel.quote:
De man was altijd lovend over de stukken die ik tikte naast de normale taken en opdrachten die ik kreeg, maar was altijd heel kritisch over hoe slecht mijn Frans was.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 03:12 schreef Julis het volgende:
[..]. En hij gaf filosofie bij jullie op school.
Ga je vasten?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 03:14 schreef zarGon het volgende:
En Ramadan begint dit jaar in juli; in de zomer dus.
Eigenlijk wel.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 03:13 schreef Ayca het volgende:
Mijn leraar filosofie was ook wat apart, dat moet ook wel denk ik als je filosofie geeft.
Ja, maar dat soort dingen zijn toch vooral populair onder de Engelse jeugd zoals 4chan? Zulke vergelijkbare dingen zie je ook vaak komen uit Amerika en Engelandquote:Op dinsdag 22 mei 2012 03:14 schreef zarGon het volgende:
[..]
Je kent de filmpjes vast wel.. Eén van de vele, op z'n minst.
Ik zit hier (helaas?) nog geen vol jaar, dus ik ken jou (nog) niet genoeg om die vraag als retorisch te bestempelen.quote:
Bij de Japanners is het toch net wat zieker, extremer en raarder.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 03:15 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ja, maar dat soort dingen zijn toch vooral populair onder de Engelse jeugd zoals 4chan? Zulke vergelijkbare dingen zie je ook vaak komen uit Amerika en Engeland
Zo bedoelde ik het ook niet. Ik wilde slechts aangeven dat ik vast en dat dat vanzelfsprekend is bij mij. Zonder iets te (willen) zeggen over jou.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 03:15 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ik zit hier (helaas?) nog geen vol jaar, dus ik ken jou (nog) niet genoeg om die vraag als retorisch te bestempelen.
quote:Op dinsdag 22 mei 2012 03:15 schreef Arcadia het volgende:
[..]
De man was altijd lovend over de stukken die ik tikte naast de normale taken en opdrachten die ik kreeg, maar was altijd heel kritisch over hoe slecht mijn Frans was.
Nederlander zijn en Frans praten gaat niet samen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |