Beplanting:quote:Op zaterdag 16 juni 2012 20:21 schreef Duderinnetje het volgende:
We hebben een deal.![]()
De tuinman had een plan gemaakt en dat hebben de buurvrouw en ik goedgekeurd. Ik zou het zelf niet helemaal zo hebben uitgekozen (ik hou van felle kleuren bijvoorbeeld), maar het plannetje is wel slim. We hoeven niet veel onderhoud te plegen, er bloeit altijd wel iets en alle beplanting kan in schaduw gedijen.
Onze hovenier is van de oude stempel, dus we kregen een krabbeltekeningetje en daarbij liet hij foto's zien uit een plantenboek.
Dit is zijn schets:
[ afbeelding ]
En voor wie het handschrift kan ontcijferen:
[ afbeelding ]
Volgende week gaat het er in.
De tuinman wist te vertellen dat er in de nieuwe oogst pachysandra schimmels ed. zitten. Hij gebruikt ze op dit moment niet.quote:Op donderdag 21 juni 2012 00:35 schreef Professor-Barabas het volgende:
Ik ben zelf ook een vrij doorgewinterde tuinwerker en kan Pachysandra aanbevelen om het onderhoudsgemak, de groeisnelheid en de rust die het uitstraalt.
Een goed drainerende, humeuze bodem is een voorwaarde. Wanneer de planten in het tweede jaar té snel groeien dien je ze te snoeien d.m.v. topsnoei.
Een goed ontwikkeld bed van Pachysandra kun je gewoon met een (electrische) heggenschaar 'snoeien'. De plant is familie van Buxus en heeft dezelfde snoeitolerantie. Echter, het herstel van de snoeibeurt duurt ongeveer 3 a 4 weken. Snoeien halverwege mei en/of begin augustus.
Jij moet bij een apotheek gaan werken!quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:15 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Beplanting:
24 Omphalodes verna
3+3 Helleborus orientalis
3 Anemone X hybrida 'Königin Charlotte'
54 Waldsteinia ternata
29 maar kan ook 20 zijn Epimedium rubrum
3 Hosta tardiana 'Halcyon'
12 Astilbe simplicifolia 'Sprite'
1 Miscanthus sinensis 'Kleine Silberspinne'
16 Aruncus aethusifolius
1 Fuchsia magellanica