abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 mei 2012 @ 19:25:51 #1
277865 Sejt
Ondertitel
pi_111843291
Een aantal weken / maanden geleden had ik gelezen over de komende zonsverduistering, maar daarna heb ik er niet meer bewust over nagedacht. Ik lees / zie bijna geen nieuws en zover ik me kan herinneren, heb ik niks gelezen over de zonsverduistering vannacht.

Maar ik werd vanochtend wakker en kon me mijn droom heel goed herinneren! Ik had gedroomd over de zonsverduistering met de 'Ring of fire' inclusief zichtbare uitspattingen - dan wel de zogenaamde diamant of zonnevlammen.

Is dit puur toeval? Ik ben er de afgelopen tijd totaal niet mee bezig geweest en ik wist helemaal niet (bewust in ieder geval) dat het vannacht zou zijn.
Ik ben een open iemand, maar gezond sceptisch / realistisch en daarom denk ik dus ook dat dit iets onbewust is. Zonder dat ik het bewust herinner, weet ik blijkbaar (onbewust) dat het vannacht was - anders is het wel enorm toeval.

Wat denken jullie?
I love my mispoken words.
  maandag 21 mei 2012 @ 19:27:38 #2
139330 TNA
For the stars that shine
pi_111843421
Ja, dat is puur toeval. Soms droom je opeens over iets waar je al jaren niet meer over hebt nagedacht.
pi_111843496
Ik denk dat Johnny Cash meer kon dan alleen zingen!
Digo
pi_111843707
Ik denk dat je het onbewust hebt opgepikt..
Het is absurd hoe 'slim' ons onderbewustzijn af en toe kan zijn. Als kind heb ik ooit eens gedroomd - toentertijd was milieuproblematiek een hot item - dat we te maken kregen met een nieuw soort milieuprobleem. Het zou gevaarlijk zijn om je bloot te stellen aan zonlicht. Een paar jaar later hoor je dat er een gat in de ozonlaag zit.
Afgaan op je gevoel is soms nog niet zo slecht.
  maandag 21 mei 2012 @ 19:35:59 #5
277865 Sejt
Ondertitel
pi_111843897
Dat verbaast mij dus ook. Ik kan me absoluut niks herinneren, dat ik er überhaupt één seconde over heb nagedacht de laatste tijd.
Dat het onderbewustzijn dat toch opgeslagen heeft, met datum dus eigenlijk... je zou er bijna bang van worden :P
pi_111844469
quote:
11s.gif Op maandag 21 mei 2012 19:35 schreef Sejt het volgende:
Dat verbaast mij dus ook. Ik kan me absoluut niks herinneren, dat ik er überhaupt één seconde over heb nagedacht de laatste tijd.
Dat het onderbewustzijn dat toch opgeslagen heeft, met datum dus eigenlijk... je zou er bijna bang van worden :P
Tja, volgens de hedendaagse psychologie vormt het bewustzijn maar een klein deel van je wezen. Het schijnt dat, in tegensteling tot het Freudiaanse model je ondebewustzijn niet vol zit met verborgen herinneringen, maar met een soort van scirpts en automatismen. Dat vertaalt zich dan vaak in iets 'aan je water voelen' of een intuitie oid.
Atlhans, ik heb een psychologe zoiets horen zeggen.
  maandag 21 mei 2012 @ 19:56:16 #7
8372 Bastard
Persona non grata
pi_111844963
Wat gaf de droom voor gevoel bij je? Was je toeschouwer, waren er andere mensen, de stemming?
The truth was in here.
  maandag 21 mei 2012 @ 20:28:16 #8
277865 Sejt
Ondertitel
pi_111847030
De droom gaf me een goed, voldaan gevoel. Ik kon/kan me niet de omgeving herinneren, maar wel dat ik de verduistering in volle glorie kon bekijken.
Ik werd dan ook met een goed humeur wakker :)

quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 19:47 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Tja, volgens de hedendaagse psychologie vormt het bewustzijn maar een klein deel van je wezen. Het schijnt dat, in tegensteling tot het Freudiaanse model je ondebewustzijn niet vol zit met verborgen herinneringen, maar met een soort van scirpts en automatismen. Dat vertaalt zich dan vaak in iets 'aan je water voelen' of een intuitie oid.
Atlhans, ik heb een psychologe zoiets horen zeggen.
Automatismen geloof ik wel in. Maar herinneringen heb ik nooit als iets onderbewust gezien; maar als je dan zo'n droom hebt, dan zet dat je wel tot denken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')