abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111833505
Ik vind dat er in bepaalde gevallen de doodstraf ingevoerd moet worden.

1. Een figuur als Robert M of Marc Dutroux bijvoorbeeld hebben aangetoond dat ze niet normaal kunnen functioneren in de maatschappij en dat er van rehabilitatie geen sprake kan zijn.

2. Als het onomstotelijk vaststaat dat de dader daadwerkelijk schuldig is bevonden aan een zwaar vergrijp met bijvoorbeeld DNA onderzoek dan kan er ook geen sprake zijn van verkeerde beslissingen.

3. Het is wel zo eerlijk naar de belastingbetaler die niet meer hoeft op te draaien voor de verzorging van de dader.

4. De slachtoffers en dan vooral de familie zal echt een gevoel van gerechtigheid hebben en het zal de kans op wraak drastisch verminderen.

Waarom is het eigenlijk ooit afgeschaft?
  maandag 21 mei 2012 @ 15:45:55 #2
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_111833630
Not this shit again....
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  maandag 21 mei 2012 @ 15:46:31 #3
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_111833659
Omdat als er perongeluk toch wel 1 persoon de pijp uit gaat, je heel nederland bovenop je dak hebt.
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_111833662
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 15:43 schreef PKRChamp het volgende:

1. Een figuur als Robert M of Marc Dutroux bijvoorbeeld hebben aangetoond dat ze niet normaal kunnen functioneren in de maatschappij en dat er van rehabilitatie geen sprake kan zijn.
Robert M komt in de praktijk ook nooit meer vrij, TBS for life
quote:
2. Als het onomstotelijk vaststaat dat de dader daadwerkelijk schuldig is bevonden aan een zwaar vergrijp met bijvoorbeeld DNA onderzoek dan kan er ook geen sprake zijn van verkeerde beslissingen.
Dan is het nog steeds geen 100% maar99.98 ofzo, er kan zoveel gekloot worden met DNA
quote:
3. Het is wel zo eerlijk naar de belastingbetaler die niet meer hoeft op te draaien voor de verzorging van de dader.
In de praktijk is de doodstraf duurder dan levenslang, door hogerberoepen, zaken heropenen,lange wachtlijsten in de dodencel
quote:
4. De slachtoffers en dan vooral de familie zal echt een gevoel van gerechtigheid hebben en het zal de kans op wraak drastisch verminderen.
Het is nooit genoeg voor nabestaanden, ookeen doodstraf niet. Je krijgt er geen genoegdoening van.

Moorden met 't wetboek in je handen is nog steeds moord en je bent geen haar beter.
quote:
Waarom is het eigenlijk ooit afgeschaft?
Omdat het niet in onze beschaving past.
ijs_beer fan!
pi_111833706
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 15:43 schreef PKRChamp het volgende:

Daarvoor bestaat levenslange gevangenisstraf.
quote:
Zelfs dan zijn verkeerde beslissingen mogelijk.
quote:
Doodstraf is duurder dan levenslange gevangenisstraf.
quote:
Jij kent de slachtoffers en families en weet precies hoe zij zich voelen?

Ik ben absoluut, 100% tegen de doodstraf. Er bestaat geen situatie waarin ik iemand de doodstraf op zou willen leggen. Ik wil geen deel uitmaken van een maatschappij van moordenaars, want, hoeveel wetten er ook zijn die het goedpraten, je vermoordt iemand.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 21 mei 2012 @ 15:49:26 #6
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_111833791
Topic nr 67768656

Maargoed ik ben tegen. Een overheid die mensen dood maakt lijkt me niet iets dat je op deze manier moet stimuleren. Dan houden ze zich eveneens met barbaarse zaken bezig.

Levenslang de cel in is en prima zwaarste straf.
pi_111833824
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 15:47 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Daarvoor bestaat levenslange gevangenisstraf.

[..]

Zelfs dan zijn verkeerde beslissingen mogelijk.

[..]

Doodstraf is duurder dan levenslange gevangenisstraf.

[..]

Jij kent de slachtoffers en families en weet precies hoe zij zich voelen?
Doodstraf duurder nee hoor gewoon na uitspraak gelijk afschieten kost je ongeveer 30 cent :P
pi_111833839
Wat is dat voor bullshit dat het niet bij onze beschaving past? :') De bevolking bepaalt wat wel en niet bij ons past.

Straffen hebben ook vergelding tot doel. De doodstraf zou een prima manier van vergelding zijn.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 21 mei 2012 @ 15:51:18 #9
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_111833877
quote:
14s.gif Op maandag 21 mei 2012 15:50 schreef Confetti het volgende:
Wat is dat voor bullshit dat het niet bij onze beschaving past? :') De bevolking bepaalt wat wel en niet bij ons past.

Straffen hebben ook vergelding tot doel. De doodstraf zou een prima manier van vergelding zijn.
De bevolking?
Diezelfde prutsers die een enquête waren begonnen om te voor te zorgen dat Volkert niet meer vrij zou komen? :D :')
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_111833886
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 15:50 schreef Ultralaser het volgende:
Doodstraf duurder nee hoor gewoon na uitspraak gelijk afschieten kost je ongeveer 30 cent :P
Gelukkig wonen we in een land waar enige beschaving de boventoon voert.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_111833909
quote:

Straffen hebben helemaal geen vergelding als doel. Het doel van een gevangenisstraf is rehabiliteren en iemand 'op zijn vingers tikken'.
De bevolking bepaalt nu toch ook dat het niet in onze samenleving past? Ik geloof dat peilingen nog altijd uitwijzen dat meer mensen tegen zijn dan voor.
ijs_beer fan!
pi_111833936
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 15:46 schreef NanKing het volgende:

[..]

Robert M komt in de praktijk ook nooit meer vrij, TBS for life
TBS voor onbepaalde tijd is waarschijnlijk levenslang maar de kans bestaat dat ze hem genezen verklaren en dat hij dan alsnog naar buiten wandelt.
quote:
[..]

Dan is het nog steeds geen 100% maar99.98 ofzo, er kan zoveel gekloot worden met DNA
Laten we zeggen dat we 5 gevallen per jaar hebben die in aanmerking komen voor de doodstraf, dan is die kans wel te verwaarlozen lijkt mij.
quote:
[..]

In de praktijk is de doodstraf duurder dan levenslang, door hogerberoepen, zaken heropenen,lange wachtlijsten in de dodencel
Een wachtlijst in de dodencel is helemaal niet nodig lijkt mij en qua hogerberoepen en dergelijke, daar ontkom je niet aan. Daar heeft de doodstraf voor de rest niets mee te maken.
quote:
[..]

Het is nooit genoeg voor nabestaanden, ookeen doodstraf niet. Je krijgt er geen genoegdoening van.

Moorden met 't wetboek in je handen is nog steeds moord en je bent geen haar beter.
Oog om oog en tand om tand, er is niets rechtvaardigers dan dat. Vind jij dat de belastingbetaler moet opdraaien voor het onderhoud van iemand die zulk soort verschrikkelijke daden heeft begaan?
quote:
[..]

Omdat het in onze beschaving past.
Dat is nog maar de vraag, als je in Nederland zelf een einde aan je leven mag maken waarom zou de staat dat dan niet mogen doen als je zo erg over de schreef bent gegaan en niet meer te redden bent?
pi_111833964
quote:

En de bevolking heeft bepaald dat de doodstraf niet bij Nederland past.
Immers, als de bevolking anders had gewild, was er wel een partij geweest met herinvoering in het programma en had de bevolking daar massaal op gestemd. Maar aangezien dat niet het geval is...
pi_111833968
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 15:50 schreef Ultralaser het volgende:

[..]

http://www.imdb.com/title/tt0289992/
ijs_beer fan!
pi_111833991
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 15:52 schreef NanKing het volgende:

[..]

Straffen hebben helemaal geen vergelding als doel. Het doel van een gevangenisstraf is rehabiliteren en iemand 'op zijn vingers tikken'.
De bevolking bepaalt nu toch ook dat het niet in onze samenleving past? Ik geloof dat peilingen nog altijd uitwijzen dat meer mensen tegen zijn dan voor.
Dat is het nu net, valt iemand die zulk soort verschrikkelijke daden heeft begaan nog wel te rehabiliteren?
pi_111834036
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 15:52 schreef PKRChamp het volgende:

Laten we zeggen dat we 5 gevallen per jaar hebben die in aanmerking komen voor de doodstraf, dan is die kans wel te verwaarlozen lijkt mij.

Kansberekening is niet je sterkste punt zie ik. Het aantal mensen zegt niks over de kans. Die is namelijk per persoon even groot.
pi_111834052
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 15:52 schreef PKRChamp het volgende:
Dat is nog maar de vraag, als je in Nederland zelf een einde aan je leven mag maken waarom zou de staat dat dan niet mogen doen als je zo erg over de schreef bent gegaan en niet meer te redden bent?
Wie bepaalt dat? Jij? Rechters? De bevolking?
pi_111834058
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 15:53 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Dat is het nu net, valt iemand die zulk soort verschrikkelijke daden heeft begaan nog wel te rehabiliteren?
Nee, ik geloof niet dat iemand als Robert M ooit geneest.Ik heb ook het gevoel dat zijn artsen dat ook inzien, en hij nooit meer vrij komt.

Wat geeft jou het recht om iemand te vermoorden uit naam van de wet? En in hoeverre ben jij minder barbaar dan de dader?

Iemand zei, oog om oog etc. Man man man wat een bullshit is dat.
ijs_beer fan!
pi_111834082
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 15:55 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Wie bepaalt dat? Jij? Rechters? De bevolking?
Het Pieter Baan centrum bijvoorbeeld. Als je veroordeelt word voor TBS voor onbepaalde tijd kun je bijna met zekerheid zeggen dat je niet meer te redden bent.
pi_111834127
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 15:56 schreef PKRChamp het volgende:
Het Pieter Baan centrum bijvoorbeeld. Als je veroordeelt word voor TBS voor onbepaalde tijd kun je bijna met zekerheid zeggen dat je niet meer te redden bent.
"bijna"
Thank you for stating my point.
pi_111834178
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 15:56 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

En van recht heb je ook al geen kaas gegeten. Je wordt niet veroordeelt voor TBS voor onbepaalde tijd. Je wordt veroordeelt tot TBS en de behandelende artsen bepalen in samenspraak met de rechtbank of je ooit weer vrij mag komen.
pi_111834191
Het is gewoon een barbaarse straf die men in barbaarse landen maar lekker uit moet blijven voeren zolang men barbaars wil blijven. In moderne westerse landen hoort het echter totaal niet thuis.
pi_111834222
quote:
7s.gif Op maandag 21 mei 2012 15:59 schreef 99.999 het volgende:
Het is gewoon een barbaarse straf die men in barbaarse landen maar lekker uit moet blijven voeren zolang men barbaars wil blijven. In moderne westerse landen hoort het echter totaal niet thuis.
hear hear
ijs_beer fan!
pi_111834224
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 15:55 schreef NanKing het volgende:

[..]

Nee, ik geloof niet dat iemand als Robert M ooit geneest.Ik heb ook het gevoel dat zijn artsen dat ook inzien, en hij nooit meer vrij komt.

Wat geeft jou het recht om iemand te vermoorden uit naam van de wet? En in hoeverre ben jij minder barbaar dan de dader?

Iemand zei, oog om oog etc. Man man man wat een bullshit is dat.
Waarom zou zo iemand nog elk recht moeten hebben? Welk recht had hij om een baby te penentreren? En zou de Nederlandse belastingbetaler zo iemand in leven moeten houden omdat het alternatief barbaars is?
De oplossing ligt voor de hand, de doodstraf. Robert M zal nooit meer een kind aanraken, het kost de belastingbetaler aanzienlijk minder dan dat ze zo`n figuur oneindig in een kliniek moeten opsluiten. En er is een afschrikwekkend effect aan zulk soort straffen.
pi_111834360
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 15:59 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Waarom zou zo iemand nog elk recht moeten hebben? Welk recht had hij om een baby te penentreren? En zou de Nederlandse belastingbetaler zo iemand in leven moeten houden omdat het alternatief barbaars is?
Had hij geen recht toe vandaar dat we hem veroordelen en opsluiten. Behalve je onderbuikgevoelens en wraakgevoelens wat geeft jou dan het recht om iemand te vermoorden? Waarom ben jij beter dan hem, waarom sta jij hoger dan hem?
quote:
De oplossing ligt voor de hand, de doodstraf. Robert M zal nooit meer een kind aanraken, het kost de belastingbetaler aanzienlijk minder dan dat ze zo`n figuur oneindig in een kliniek moeten opsluiten. En er is een afschrikwekkend effect aan zulk soort straffen.
Afschrikkend :').Noem eens 1 geval waar het afschrikkend heeft gewerkt? We hebben jaren en jaren de doodstraf uitgevoerd en er werden nog steeds moorden gepleegd.
In de VS is het bewezen dat het absoluut niet afschrikkend werkt.
ijs_beer fan!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')