Waar ging die over?quote:Op maandag 21 mei 2012 13:27 schreef Gezicht het volgende:
Vraag 21 ging trouwens over stof die niet in de examenboekjes zat. Ik zeg klagen!
Even voor de duidelijkheid, ik bedoel vraag 21 van HAVO he.quote:
Gaat over primaire bronnen e.d. Die stof hebben wij wel gehad in de "normale methode" om het zo maar te zeggen maar in beide examenboekjes heb ik hier niets van zien terugkomen.quote:Op maandag 21 mei 2012 13:31 schreef Rummikub het volgende:
Oh die hadden wij niet. Wat stond daarvan niet in de stof dan?
Lijkt me ook niet echt een moeilijke vraag...quote:Op maandag 21 mei 2012 13:33 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Gaat over primaire bronnen e.d. Die stof hebben wij wel gehad in de "normale methode" om het zo maar te zeggen maar in beide examenboekjes heb ik hier niets van zien terugkomen.
Moet je die bron eens zien dan. Valt volgens mij bijna niets uit af te leiden qua betrouwbaarheid van de bron.quote:Op maandag 21 mei 2012 13:34 schreef Etsu het volgende:
[..]
Lijkt me ook niet echt een moeilijke vraag...
Er stond bij dat die man al 5 jaar in de gevangenis zat op het moment van interview. Lijkt me een argument om de onbetrouwbaarheid aan te tonen toch?quote:Op maandag 21 mei 2012 13:35 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Moet je die bron eens zien dan. Valt volgens mij bijna niets uit af te leiden qua betrouwbaarheid van de bron.
Hoezo dat dan?quote:Op maandag 21 mei 2012 13:44 schreef yannickdekker het volgende:
[..]
Er stond bij dat die man al 5 jaar in de gevangenis zat op het moment van interview. Lijkt me een argument om de onbetrouwbaarheid aan te tonen toch?
Als jij over 5 jaar vragen moet beantwoorden over iets dat je nu meemaakt zal toch ook niet alles meer kloppen denk ik?quote:
Het is een belangrijk lid van Vietcong, dat is een betrouwbare bron.quote:Op maandag 21 mei 2012 13:52 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Als jij over 5 jaar vragen moet beantwoorden over iets dat je nu meemaakt zal toch ook niet alles meer kloppen denk ik?
Ik heb overigens ook zo'n antwoorden in die richting, heb echter wel alleen argumenten kunnen vinden waarom de bron NIET betrouwbaar is een geen enkel om aan te tonen dat 'ie wel betrouwbaar is. Ik denk dat dat dan zou moeten zijn omdat het een primaire bron is, en dat is die stof die we alleen in de andere methode hebben gehad wat ik bedoelde.
Misschien is hem de opdracht gegeven om te liegen bij gevangenschap.quote:Op maandag 21 mei 2012 14:06 schreef Etsu het volgende:
[..]
Het is een belangrijk lid van Vietcong, dat is een betrouwbare bron.
Misschien hebben ze hem anale seks beloofd, alles is mogelijk.quote:Op maandag 21 mei 2012 14:09 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Misschien is hem de opdracht gegeven om te liegen bij gevangenschap.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 21 mei 2012 14:14 schreef jopiede het volgende:
58 punten... volgens mijn berekening een 7,0 --> Heb ik dus echt niets aan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 21 mei 2012 14:14 schreef jopiede het volgende:
58 punten... volgens mijn berekening een 7,0 --> Heb ik dus echt niets aan.een 7 is hastikke hoog met geschiedenis hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Denk aan het CE gemiddelde.quote:Op maandag 21 mei 2012 14:15 schreef jopiede het volgende:
Ik ben er ook wel blij mee! Maar dan had ik net zo goed een 5,2 kunnen halen. Had ik precies het zelfde(afgerond) gestaan..
wat is dezequote:Op maandag 21 mei 2012 14:15 schreef SummerSunshine het volgende:
biw. en ga nu kijken hoe het gemaakt is
en heb net geshopt ghihihihi
mmm Ja dat is inderdaad waar, ik ben nu sowieso geslaagdquote:
economie wordt een rampquote:Op maandag 21 mei 2012 14:16 schreef jopiede het volgende:
[..]
mmm Ja dat is inderdaad waar, ik ben nu sowieso geslaagdNog maar 3 Examens te gaan (duits,engels en economie)
Ja ik heb ook wel dingen die ik persoonlijk goed te praten vind, maar het is maar net of de tweede corrector mee wil gaan in mijn fantasiequote:Op maandag 21 mei 2012 14:17 schreef WJE11 het volgende:
Ongeveer 60 punten denk ik, hij ging ook wel goed. Voor sommige antwoorden heb ik wel wat anders maar wel goed te praten geloof ik, paar dingen ook maar fout gerekend. Tevreden mens, hoop op die 7.4
sorry schatquote:
Zeer zeker, maar sommige dingen zijn ook terug te vinden in het boek (tenminste bij mij dan). Hoop gewoon op een soepele norm ook, maar dat zal wel niet.quote:Op maandag 21 mei 2012 14:19 schreef Rummikub het volgende:
[..]
Ja ik heb ook wel dingen die ik persoonlijk goed te praten vind, maar het is maar net of de tweede corrector mee wil gaan in mijn fantasie
ja dat dacht ik ookquote:Op maandag 21 mei 2012 14:19 schreef TwentyFourr het volgende:
10. Leg de prent uit door;
uit te leggen voor welk standpunt de maker van de prent in het conflict
tussen Arminius en Gomarus hier kiest.
uit de prent blijkt dat er veel argumenten zijn om te kiezen voor
Arminius (maar deze leggen het af tegen het zwaard van Maurits),
waarmee de maker laat zien dat de keuze voor Gomarus voortkomt uit
de militaire dreiging van Maurits (en niet vanuit argumenten)
verkeerd geinterpreteerd, bagger. ik dacht dat je moest kiezen of de maker voor Arminius of voor Gomarus was
wtf die heb ik ook fout D:quote:Op maandag 21 mei 2012 14:19 schreef TwentyFourr het volgende:
verkeerd geinterpreteerd, bagger. ik dacht dat je moest kiezen of de maker voor Arminius of voor Gomarus was
Ik ben net naar de McDonalds geweest.quote:Op maandag 21 mei 2012 14:15 schreef SummerSunshine het volgende:
biw. en ga nu kijken hoe het gemaakt is
en heb net geshopt ghihihihi
ik dacht sws is hij voor Arminius, want hij tekent Maurits af als een boze dreiging en van Oldebarnevelt staat er redelijk normaal bij.quote:
Aparte vraag idd, heb m volledig fout gerekend bij mij maar ik denk dat er wel 1 puntje uit te halen valtquote:Op maandag 21 mei 2012 14:19 schreef TwentyFourr het volgende:
Ik dacht Gomarus, omdat er daar die boeken over het geloof van Calvijn enzo lagen, terwijl de Armianen zich enkel beriepen op die mantel en kussens.quote:Op maandag 21 mei 2012 14:19 schreef TwentyFourr het volgende:
Als jij een 7 hebt en met een 7,2 een eindcijfer 8 hebt (bijvoorbeeld) gaat ie daar echt wel z'n best voor doen hoorquote:Op maandag 21 mei 2012 14:21 schreef jopiede het volgende:
Zou het helpen als ik mijn Geschiedenis docent mail met de melding dat ik eigenlijk wel een 7,2 wil?
Inderdaad, dat had ik ook. De maker van de prent koos voor het ware geloof en niet de tierelantijnen eromheen.quote:Op maandag 21 mei 2012 14:22 schreef reinbertio het volgende:
[..]
Ik dacht Gomarus, omdat er daar die boeken over het geloof van Calvijn enzo lagen, terwijl de Armianen zich enkel beriepen op die mantel en kussens.
Exact!quote:Op maandag 21 mei 2012 14:23 schreef Weka het volgende:
[..]
Inderdaad, dat had ik ook. De maker van de prent koos voor het ware geloof en niet de tierelantijnen eromheen.
Het was een examen erg gebaseerd op inzicht. Erg jammer want de voorgaande examens waren allemaal makkelijker.quote:Op maandag 21 mei 2012 14:26 schreef jopiede het volgende:
Ik vind sowieso de "eenzijdigheid" vragen best wel raar, nooit geoefend ook
Ik heb geschiedenis ook veel slechter gemaakt dan gedacht. =\quote:Op maandag 21 mei 2012 14:25 schreef nerdylittlesecrets het volgende:
ik ga echt zakken, ik dacht dat ik geschiedenis wel zou temmen, maar heb sowieso een onvoldoende... Wel streng nagekeken
Gewoon een 9 halen voor Engels.quote:Op maandag 21 mei 2012 14:25 schreef nerdylittlesecrets het volgende:
ik ga echt zakken, ik dacht dat ik geschiedenis wel zou temmen, maar heb sowieso een onvoldoende... Wel streng nagekeken
neee voor wiskunde! maar ik heb nederlands en m&o ook verpest XD dus kan echt niet meer goedkomenquote:Op maandag 21 mei 2012 14:28 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Gewoon een 9 halen voor Engels.
Tsja, of je probeert hier nog het beste van te maken en één examen te herkansen tijdens tijdvak 2, of je gaat nu al bij de pakken neerzitten. Dat kan ook natuurlijk.quote:Op maandag 21 mei 2012 14:29 schreef nerdylittlesecrets het volgende:
[..]
neee voor wiskunde! maar ik heb nederlands en m&o ook verpest XD dus kan echt niet meer goedkomen
jaa ik zal nog wel ff mn best doen... hopen dat ik dan met een herkansing wel slaagquote:Op maandag 21 mei 2012 14:30 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Tsja, of je probeert hier nog het beste van te maken en één examen te herkansen tijdens tijdvak 2, of je gaat nu al bij de pakken neerzitten. Dat kan ook natuurlijk.
Denk het niet.quote:Op maandag 21 mei 2012 14:21 schreef jopiede het volgende:
Zou het helpen als ik mijn Geschiedenis docent mail met de melding dat ik eigenlijk wel een 7,2 wil?
quote:Vanuit de opvattingen van Willem van Oranje was de Pacificatie van Gent een
succes.
4p 8 Noem twee politieke opvattingen van Willem van Oranje en leg per opvatting uit
dat de Pacificatie van Gent hierbij aansloot.
quote:• Willem van Oranje was voorstander van godsdienstige
verdraagzaamheid; bij de Pacificatie kreeg hij alle gewesten achter een
(tijdelijke) godsdienstvrede
Ik heb; het doel van de Staten-Generaal was om het volk te overtuigen de vorst af te zettenquote:Op maandag 21 mei 2012 14:35 schreef revolution69 het volgende:
Denken jullie dat ze dit fout gaan rekenen.
mijn antwoord was dat het doel van de opstellers was dat een vorst kon worden afgezet als hij zich als een tiran gedroeg en het modelantwoord is dit:
De bedoeling van de opstellers van het plakkaat is duidelijk maken
waarom zij koning Filips II afzweren / verantwoording afleggen voor het
afzetten van hun koning
een deel zal fout zijn, een deel zal je geschiedenisleraar waarschijnlijk ook wel goed rekenen. Bij een schoolexamen ontbreekt er meestal ook wel wat, maar dan kan je zelf het antwoordmodel niet zien.quote:Op maandag 21 mei 2012 14:45 schreef revolution69 het volgende:
Ik merk best wel vaak dat mijn antwoord bijna goed is, maar dat er dan nog net 1 zinnetje ontbreekt:(
Thanks man ik hoop hetquote:Op maandag 21 mei 2012 14:46 schreef TwentyFourr het volgende:
[..]
een deel zal fout zijn, een deel zal je geschiedenisleraar waarschijnlijk ook wel goed rekenen. Bij een schoolexamen ontbreekt er meestal ook wel wat, maar dan kan je zelf het antwoordmodel niet zien.
Wat zou je kunnen doen dan?quote:Op maandag 21 mei 2012 14:49 schreef honderdprocentjes het volgende:
Gaat iemand iets doen voor Engels? Ik hoop op skill een 9+ te halen (vwo)
Ik hoop op het willekeurig invullen van antwoorden een 9+ te halen, of dat werkt weet ik niet.quote:Op maandag 21 mei 2012 14:49 schreef honderdprocentjes het volgende:
Gaat iemand iets doen voor Engels? Ik hoop op skill een 9+ te halen (vwo)
Wederom:quote:Op maandag 21 mei 2012 14:51 schreef honderdprocentjes het volgende:
Ik hoorde dat er onvoldoendes worden gehaald bij Engels, is dit een mythe?
Zie het toch wel, samen met Nederlands, als de enige belangrijke vakken in het algemeen. En gratis double compensatie, voor de lol
Zou ik niet doen.quote:Op maandag 21 mei 2012 14:53 schreef honderdprocentjes het volgende:
[..]
Mag ik deze als vriendschappelijk opvatten?
Mijn Engels is bijna perfect maar de leesvaardigheid is minder. Net als Nederlands kunnen zij het antwoord ook in de kleinste gaten zoeken. Dus het is mogelijk goed te zijn in Engels, maar toch een laag cijfer te halen.quote:Op maandag 21 mei 2012 14:51 schreef honderdprocentjes het volgende:
Ik hoorde dat er onvoldoendes worden gehaald bij Engels, is dit een mythe?
Zie het toch wel, samen met Nederlands, als de enige belangrijke vakken in het algemeen. En gratis double compensatie, voor de lol
hihihiquote:Op maandag 21 mei 2012 14:56 schreef M-arijnn het volgende:
Geschiedenis was echt pure aidsEn honderdprocentjes volgens mij ben jij niet helemaal 100 of wel
http://www2.cito.nl/vo/dagroosters/eind_fr.htmquote:Op maandag 21 mei 2012 14:55 schreef Rummikub het volgende:
Hoe zit het nu eigenlijk bij Wiskunde A met schetsen/tekenen. Moet het wel of niet? In het antwoordmodel zie je er nooit iets over namelijk. En met pen of potlood?
Uhu, maar ik bedoel bijvoorbeeld het schetsen van grafieken die je op je rekenmachine plot. Dus als ze zeggen, waar is formule 1 gelijk aan formule 2, dan plot ik die, maar moet je dat ook schetsen?quote:Op maandag 21 mei 2012 14:57 schreef Etsu het volgende:
[..]
http://www2.cito.nl/vo/dagroosters/eind_fr.htm
Bij 22 mei zie je 2 afbeeldingen bij 'opgaven', eentje met opgavenboekje, en eentje waarschijnlijk bijlage. Dus jullie moeten iets tekenen.
Nee, dat hoeft niet. Wel Xmin, Xmax, Ymin en Ymax bijzetten.quote:Op maandag 21 mei 2012 14:58 schreef Rummikub het volgende:
[..]
Uhu, maar ik bedoel bijvoorbeeld het schetsen van grafieken die je op je rekenmachine plot. Dus als ze zeggen, waar is formule 1 gelijk aan formule 2, dan plot ik die, maar moet je dat ook schetsen?
Echt? Hebben wij nooit zo geleerdquote:Op maandag 21 mei 2012 14:59 schreef Etsu het volgende:
[..]
Nee, dat hoeft niet. Wel Xmin, Xmax, Ymin en Ymax bijzetten.
Wij ook niet, maar heb wel geleerd bij examentraining in Leiden. Ook gedaan op het examen en had een 7,1.quote:
Ik ook niet. Alleen y1= .... y2= .... en dan zoom fit - Gr intersectquote:
Ik zet altijd [0,10] x [0,25] ofzo neer.quote:Op maandag 21 mei 2012 15:00 schreef WJE11 het volgende:
[..]
Ik ook niet. Alleen y1= .... y2= .... en dan zoom fit - Gr intersect
X= ..... y= .....
Ik teken voor een 5,4 mag dat ook. Goede prestatie voor mij.quote:
Een 5,5 dan.quote:Op maandag 21 mei 2012 15:06 schreef WJE11 het volgende:
[..]
Ik teken voor een 5,4 mag dat ook. Goede prestatie voor mij.
Tenzij je de andere examens goed maakt, dan mag het wel van mij.quote:
Volgens mij eigen berekeningen heb ik Nederlands en Geschiedenis al goed gemaakt, en Engels haal ik ook wel een 8+, dus die 5,5 moet lukken.quote:Op maandag 21 mei 2012 15:09 schreef Etsu het volgende:
[..]
Tenzij je de andere examens goed maakt, dan mag het wel van mij.
(5,5 gem., en een 3,5 haalt dat gemiddelde heel erg omlaag.)
Like a boss.quote:Op maandag 21 mei 2012 15:11 schreef JApieman het volgende:
[..]
Volgens mij eigen berekeningen heb ik Nederlands en Geschiedenis al goed gemaakt, en Engels haal ik ook wel een 8+, dus die 5,5 moet lukken.
quote:
Dat heb ik met Engels.quote:Op maandag 21 mei 2012 15:13 schreef JApieman het volgende:
[..], wiskunde is mijn zwakke plek, sta al bijna mijn hele schoolcarriere onvoldoende daarop.
Gewoon je huiswerk maken, is 90% van het werk.quote:Op maandag 21 mei 2012 15:13 schreef JApieman het volgende:
[..], wiskunde is mijn zwakke plek, sta al bijna mijn hele schoolcarriere onvoldoende daarop.
Ja, dat heb ik dus voor geen enkel vak gedaan en dan gaat het bij Wiskunde mis.quote:Op maandag 21 mei 2012 15:14 schreef Rummikub het volgende:
[..]
Gewoon je huiswerk maken, is 90% van het werk.
Oui, bij de meeste vakken boeit dat niet, bij wiskunde welquote:Op maandag 21 mei 2012 15:15 schreef JApieman het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik dus voor geen enkel vak gedaan en dan gaat het bij Wiskunde mis.
Dat soort dingen heb ik serieus wel eens ingevuld hoor, dat ze vragen van "waarom is blablabla" en dan vul ik in "ja, dat klopt".quote:Op maandag 21 mei 2012 15:22 schreef nerdylittlesecrets het volgende:
haha ff in de wiskundesfeer
[ afbeelding ]
Alles tot nu toe keislecht gemaakt, dus ik verwacht niks meer van wiskunde..quote:
Dat valt vast reuze mee. De docenten kijken beter en soepeler na dan jij doet.quote:Op maandag 21 mei 2012 15:31 schreef SummerSunshine het volgende:
[..]
Alles tot nu toe keislecht gemaakt, dus ik verwacht niks meer van wiskunde..
Betwijfel dat het beter uitvalt. En zelfs al doen mijn leraren lief, dan naaien de tweede correctors wel.quote:Op maandag 21 mei 2012 15:31 schreef Etsu het volgende:
[..]
Dat valt vast reuze mee. De docenten kijken beter en soepeler na dan jij doet.
hahaha maar check die vraag XDquote:Op maandag 21 mei 2012 15:24 schreef Rummikub het volgende:
[..]
Dat soort dingen heb ik serieus wel eens ingevuld hoor, dat ze vragen van "waarom is blablabla" en dan vul ik in "ja, dat klopt".
jaa bij die originele was ik al zo hard aan het lachen en dan nog deze guy erbij, echt.. ik kan niet meer XDquote:Op maandag 21 mei 2012 15:32 schreef Maisnon het volgende:
Ja dat plaatje, de originele 'grap' was volgens mij dat ze eerst zeggen Tani has 13 stickers en dan vragen how many stickers does Jack have
Ik snapte het eerst ook niet, ik dacht dat het was omdat 23 praktisch al op het antwoordstreepje stond
Of als iemand iets zegt en dan versta je het niet, dus zeg je "wat?" en dan versta je het weer niet, en dan zeg je nog een keer "wat?" en dan zegt ie het nog een keer, maar dan versta je het weer niet, maar dan staat het zo lullig om de hele tijd wat te zeggen dus zeg je maar gewoon ja, en dan was het niet iets waar je ja op kon antwoorden.quote:Op maandag 21 mei 2012 15:40 schreef Maisnon het volgende:
Volgens mij heb ik ook vast wel een keer Ja geantwoord in awkward situaties
Hoe oud ben je? - Ja
herkenbaarquote:Op maandag 21 mei 2012 15:43 schreef JApieman het volgende:
[..]
Of als iemand iets zegt en dan versta je het niet, dus zeg je "wat?" en dan versta je het weer niet, en dan zeg je nog een keer "wat?" en dan zegt ie het nog een keer, maar dan versta je het weer niet, maar dan staat het zo lullig om de hele tijd wat te zeggen dus zeg je maar gewoon ja, en dan was het niet iets waar je ja op kon antwoorden.
Ja, sommige mensen praten echt heel onverstaanbaar. Of het is op de fiets met tegenwind ofzo.quote:Op maandag 21 mei 2012 15:46 schreef Maisnon het volgende:
Haha ja dat heeft iedereen denk ikmaar volgens mij meer de schuld van degene die onverstaanbaar praat
Dat soort dingen kan ik ook nooit.quote:Op maandag 21 mei 2012 16:10 schreef Rummikub het volgende:
Mensen, ik zit me suf te staren op iets, terwijl het antwoord waarschijnlijk heel voor de hand ligt.
Hoe los je het volgende algebraisch op:
3^t=500 (voorbeeldje)
3emachtswortel toch?quote:Op maandag 21 mei 2012 16:10 schreef Rummikub het volgende:
Mensen, ik zit me suf te staren op iets, terwijl het antwoord waarschijnlijk heel voor de hand ligt.
Hoe los je het volgende algebraisch op:
3^t=500 (voorbeeldje)
Hoe moet het met GRM dan?quote:Op maandag 21 mei 2012 16:12 schreef Rummikub het volgende:
[..]
Met de GR lukt wel, maar uit je hoofd is moeilijk. Je moet het herschrijven tot 3^t=3^getal
Dat is de flauwe manier!quote:Op maandag 21 mei 2012 16:13 schreef Rummikub het volgende:
[..]
Gewoon invullen y1=3^t en y2=500 en calc intersect
Oo laat maar hij heeft het al weggeëdit.quote:Op maandag 21 mei 2012 16:13 schreef Rummikub het volgende:
[..]
Gewoon invullen y1=3^t en y2=500 en calc intersect
Dit klopt volgens mijquote:Op maandag 21 mei 2012 16:16 schreef Rummikub het volgende:
Heb hem al, het is log(500)/log(3), dan heb je T, dus wat Etsu zei.
Heeft iemand ergens al deze regels bij elkaar ofzo, dan kan ik ze even in mijn rekenmachine zetten.quote:Op maandag 21 mei 2012 16:17 schreef Maxinator het volgende:
3t = 500
gt = a
t = glog a
t = 3log 500
t = log 500 / log 3
t = 5,66
Heb ik net gedaanquote:Op maandag 21 mei 2012 16:20 schreef JApieman het volgende:
[..]
Heeft iemand ergens al deze regels bij elkaar ofzo, dan kan ik ze even in mijn rekenmachine zetten.
Dat hoeft niet, want die krijg je altijd bij het formuleblad.quote:Op maandag 21 mei 2012 16:20 schreef JApieman het volgende:
[..]
Heeft iemand ergens al deze regels bij elkaar ofzo, dan kan ik ze even in mijn rekenmachine zetten.
Ja, maar ik bedoel allemaal, anders moet ik ze straks even allemaal zelf opzoeken.quote:Op maandag 21 mei 2012 16:21 schreef Rummikub het volgende:
[..]
Heb ik net gedaan
als G^t=A dan t=Log(A)/Log(G)
Ook dingen zoals dit?quote:Op maandag 21 mei 2012 16:22 schreef Maxinator het volgende:
[..]
Dat hoeft niet, want die krijg je altijd bij het formuleblad.
Goed.quote:Op maandag 21 mei 2012 16:25 schreef Renn het volgende:
Natuurkunde was appeltje eitje. Heb alle punten op een 3tal na wel denk ik. 40 min eerder klaar.
Hoe ging geschiedenis bij de ges.mensen?
Je krijgt:quote:Op maandag 21 mei 2012 16:23 schreef JApieman het volgende:
[..]
Ook dingen zoals dit?
3t = 500
gt = a
t = glog a
quote:Op maandag 21 mei 2012 16:25 schreef Renn het volgende:
Natuurkunde was appeltje eitje. Heb alle punten op een 3tal na wel denk ik. 40 min eerder klaar.
Mooi om te horen.quote:
Ah, oke, dit misschien wel even in m'n rekenmachine zetten, logaritmen waren nooit mijn sterkste kant.quote:Op maandag 21 mei 2012 16:26 schreef Maxinator het volgende:
[..]
Je krijgt:
• g log a + g log b = g log ab
• g log a - g log b = g log a/b
• g log ap = p x g log a
• g log a = p log a / p log g
En dan ook nog voorwaardes van g>0 en zo.
quote:Op maandag 21 mei 2012 16:28 schreef Etsu het volgende:
Sfeer is weer naar het dieptepunt gedaald nu.
Nu gaat het alweer.quote:
Dit dus. Ik moest een 7,7 halen om een 9 te blijven staan. Als ik dat niet gehaald heb eet ik m'n schoen opquote:
Haha ik een 8,2. Man man man, jammer dat mijn cijfer zo omlaag ging door een PO, anders had ik het misschien nog afgerond met een 10 ookquote:Op maandag 21 mei 2012 16:31 schreef meneer_valk het volgende:
[..]
Dit dus. Ik moest een 7,7 halen om een 9 te blijven staan. Als ik dat niet gehaald heb eet ik m'n schoen op
Ik moest dus een 9,7 halen voor een 10, maar dat is wel heel erg optimistisch. Er waren twee vragen waar ik niet helemaal zeker van was (grafiekje tekenen bij de zweefmolen en aantal protonen per groepje berekenen).quote:Op maandag 21 mei 2012 16:33 schreef Renn het volgende:
[..]
Haha ik een 8,2. Man man man, jammer dat mijn cijfer zo omlaag ging door een PO, anders had ik het misschien nog afgerond met een 10 ook
Natuurkunde is over het algemeen vrij simpel en op een examen ben je ook nog in opperste concentratie. Samen maakt dit het supersimpelquote:Op maandag 21 mei 2012 16:40 schreef Rezania het volgende:
Ik ben nu best wel benieuwd naar natuurkunde, kijken of het echt zo simpel is.
Voor mij is natuurkunde ook gewoon simpel.quote:Op maandag 21 mei 2012 16:41 schreef Renn het volgende:
[..]
Natuurkunde is over het algemeen vrij simpel en op een examen ben je ook nog in opperste concentratie. Samen maakt dit het supersimpel
Ik ben trots op jequote:Op maandag 21 mei 2012 16:25 schreef Renn het volgende:
Wanneer eindigde natuurkunde? Want Drama moet 25 kilometer fietsen naar school, en dus ook terug, dus het kan nog wel even duren voordat hij er isquote:
16.30quote:Op maandag 21 mei 2012 16:54 schreef emzor1994 het volgende:
[..]
Wanneer eindigde natuurkunde? Want Drama moet 25 kilometer fietsen naar school, en dus ook terug, dus het kan nog wel even duren voordat hij er is
Uur en een kwartier.quote:Op maandag 21 mei 2012 16:55 schreef Etsu het volgende:
[..]
16.30
Hoelang fietst een gemiddeld mens over 25 km?
5/m per seconde is volgens Wiki de gemiddelde fietssnelheid.quote:Op maandag 21 mei 2012 16:55 schreef Etsu het volgende:
[..]
16.30
Hoelang fietst een gemiddeld mens over 25 km?
1 uur en 23 minuten dus.quote:Op maandag 21 mei 2012 16:56 schreef emzor1994 het volgende:
[..]
5/m per seconde is volgens Wiki de gemiddelde fietssnelheid.
dan ga ik wel heel langzaamquote:Op maandag 21 mei 2012 16:57 schreef Insomnia_ het volgende:
Iemand die veel fietst gaat wel wat sneller dan gemiddeld.
tenzij je fiets een lekke band heeftquote:Op maandag 21 mei 2012 16:57 schreef Insomnia_ het volgende:
Iemand die veel fietst gaat wel wat sneller dan gemiddeld.
Wat voor vraag?quote:Op maandag 21 mei 2012 16:57 schreef Spiritsoul het volgende:
Natuurkunde was wel te doen. Ik vond die laatste opgaves met die protonen echt raar, ik had totaal geen idee wat ik moet doen :s
Ik ga even kijken.quote:Op maandag 21 mei 2012 17:01 schreef Spiritsoul het volgende:
[..]
De laatste 2 vragen, je kan ze checken op examenblad.nl
Kwil echt de antwoorden niet zien ;p
Lol, hoe ging die dan? Misschien had ik hem zo wel geweten.quote:Op maandag 21 mei 2012 17:04 schreef Mascio het volgende:
Waaaaar sloeg die vraag op over Jo-Wilfried Tsonga bij Frans? Hoe onduidelijk kan je iets er neerzetten?
quote:Op maandag 21 mei 2012 17:05 schreef Keauning het volgende:
[..]
Lol, hoe ging die dan? Misschien had ik hem zo wel geweten.
Same here, en een rekenfoutje bij 24 dus dat kost me een punt. 73/77 dus, zou vorig jaar genoeg zijn geweest voor een 9,7. Ik ben benieuwdquote:Op maandag 21 mei 2012 17:04 schreef Renn het volgende:
Tsk tsk. Ik heb alle antwoorden goed behalve het tekenen van de grafiek van hoek a
Nee, was een interview met hem. Had je niet geweten.quote:Op maandag 21 mei 2012 17:05 schreef Keauning het volgende:
[..]
Lol, hoe ging die dan? Misschien had ik hem zo wel geweten.
74/77 punten hier. Lijkt me voldoende om een 8,2 te halenquote:Op maandag 21 mei 2012 17:06 schreef meneer_valk het volgende:
[..]
Same here, en een rekenfoutje bij 24 dus dat kost me een punt. 73/77 dus, zou vorig jaar genoeg zijn geweest voor een 9,7. Ik ben benieuwd
Komt goed.quote:Op maandag 21 mei 2012 17:10 schreef Gaijin het volgende:
Aids wiskunde, ik heb er geen zin meer innn
Dat is genoeg voor een 8,6 joh.quote:Op maandag 21 mei 2012 17:10 schreef Renn het volgende:
[..]
74/77 punten hier. Lijkt me voldoende om een 8,2 te halen. 10,2 zit er jammergenoeg niet in
Ik had BIl gelijk gesteld aan Bqvquote:Op maandag 21 mei 2012 17:09 schreef Rezania het volgende:
[ afbeelding ]
Behoorlijk antwoord dit.Moest zelf ook even nadenken.
Waar ging je PO over dan?quote:Op maandag 21 mei 2012 17:14 schreef Renn het volgende:
Tsk tsk. Als mijn leraar niet met een PO was gekomen had ik natuurkunde misschien afgesloten met een 10.![]()
Eigen invulling.quote:
Dat is wel kut ja.quote:Op maandag 21 mei 2012 17:15 schreef Renn het volgende:
[..]
Eigen invulling.
Maar ons PO was mislukt. Praktijkmetingen zat totaal geen verband in. Werd toen een verhaaltje theorie + uitleg waarom het waarschijnlijk mislukt was e.d.
Om de vergelijking op te lossen moet je omvormformules van logaritmes gebruikenquote:Op maandag 21 mei 2012 17:23 schreef Gaijin het volgende:
Wanneer je de verdubbelingstijd moet berekenen met wiskunde, moet je dan altijd log gebruiken? of mag je ook zeg maar de vergelijking oplossen. Wanneer moet je wat gebruiken?
Gefeliciteerquote:Op maandag 21 mei 2012 17:24 schreef doppawoppa het volgende:
Waaaaahh.. tussen de 9 en 10 voor natuurkunde!!!!
maar bij deze vraag (halveringstijd) lossen ze op dmv intersect:quote:Op maandag 21 mei 2012 17:23 schreef Renn het volgende:
[..]
Om de vergelijking op te lossen moet je omvormformules van logaritmes gebruiken
Niet gemaakt (nog), maar rijen hoeft idd niet.quote:Op maandag 21 mei 2012 17:24 schreef Axel.S het volgende:
Even een vraag tussendoor: In het Wiskunde VWO examen 2009 1e tijdvak, staat bij vraag 12 als antwoord dat het een rekenkundige rij is en wordt er ook gebruik gemaakt van de somformule. Ik vroeg me af of dit nog steeds deel uitmaakt van de examenstof, want ik had gehoord dat rijen etc. niet geleerd hoefde te worden ... Iemand die deze vraag ook heeft gemaakt?
Volgens mij mag je gewoon met je GR oplossen Y1= g^t en Y2=2quote:Op maandag 21 mei 2012 17:23 schreef Gaijin het volgende:
Wanneer je de verdubbelingstijd moet berekenen met wiskunde, moet je dan altijd log gebruiken? of mag je ook zeg maar de vergelijking oplossen. Wanneer moet je wat gebruiken?
Sta een 7.6!quote:
gefeliciteerd.quote:Op maandag 21 mei 2012 17:28 schreef doppawoppa het volgende:
[..]
Sta een 7.6!
Maar aangezien ik een maand geleden voor een onderzoek(pws) in Genève bij CERN ben geweest, waren die vragen zo in te vullen. Ik kon wel huilen.
dit lijkt me idd!quote:Op maandag 21 mei 2012 17:27 schreef reinbertio het volgende:
[..]
Volgens mij mag je gewoon met je GR oplossen Y1= g^t en Y2=2
Tenzij er natuurlijk algebraïsch bijstaat...
Ik heb morgen een pilotexamen wiskunde A, dat betekent geen kansrekenen, maar wel rijen en goniometrie en een stukje over het getal 'e' en LN... ben benieuwd, want het pilotexamen wiskunde B was dieptreurig.
Netjes.quote:Op maandag 21 mei 2012 17:24 schreef doppawoppa het volgende:
Voor je PWS naar CERN?quote:Op maandag 21 mei 2012 17:28 schreef doppawoppa het volgende:
[..]
Sta een 7.6!
Maar aangezien ik een maand geleden voor een onderzoek(pws) in Genève bij CERN ben geweest, waren die vragen zo in te vullen. Ik kon wel huilen.
Tnx! Om er een beetje een beeld bij te krijgen(woordgrapje), zie ; http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)n+deeltjesversnellerquote:Op maandag 21 mei 2012 17:31 schreef Lutte het volgende:
[..]
Voor je PWS naar CERN?Wat gaaf!
En gefeliciteerd natuurlijk
Wow gefeliciteerd, je kan nu al bijna niet meer zakken :pquote:Op maandag 21 mei 2012 17:24 schreef doppawoppa het volgende:
Heel vetquote:Op maandag 21 mei 2012 17:32 schreef doppawoppa het volgende:
[..]
Tnx! Om er een beetje een beeld bij te krijgen(woordgrapje), zie ; http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)n+deeltjesversneller
Dat is wel dom ja.quote:Op maandag 21 mei 2012 17:31 schreef Dhaha het volgende:
verdomme, moet van 18:30 tot 22:30 werken, waarom heb ik geen vrij gevraagd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |