abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111825386
Hoi,

Ik zit met iets. Ik heb zegmaar een redelijke lange depressieve tijd achter de rug. Ik ben daar sinds een aantal weken uit en het voelt goed.

Eindelijk lukt het mij weer om spontaan over te komen tegenover mensen en lekker mijzelf te zijn. Alleen helaas zit mijn vader diep in de geld problemen en dergelijke. Hierdoor is hij vrij overspannen en dat reageert hij af op mij. Ik probeer het zoveel mogelijk te ontlopen maar het heeft wel degelijk invloed op mijn humeur ook, en daar kan ik niet tegen, want ik wil gewoon lekker mijn positiviteit behouden en niet weer terugvallen in die depri-tijd. Hij reageert zich namelijk heel erg af op mij en maakt van alles een mug een olifant (Voorbeeld: Ik heb gister mijn kamer opgeruimd, alleen vanochtend had ik mijn kleding even op de grond gegooid vanwege haast, en dan is het gelijk van, je ruimt je kamer nooit op en dergelijke.) Dus hij maakt echt overal een probleem van d.m.v. schreeuwen, uitschelden en dergelijke

Wat moet ik nu? Ik heb met hem gepraat maar hij legt alles neer bij dat ik niet alles 100% opruim, maar hij is zo perfectionistisch als de pest, ik kan niet alles altijd en overal maar perfect schoonmaken en geen enkel spoor achter laten. En uit huis vind ik ook een beetje overdreven.

Dus wat nu? :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Anonyappelmous op 21-05-2012 12:26:30 ]
pi_111825808
Je vader is duidelijk niet in orde. Je zult contact moeten opnemen met instanties die je verder kunnen helpen. Welke instanties dat precies zijn weet ik zo even niet, maar met een Googletje zou je mogelijk daar zo achter kunnen komen.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  maandag 21 mei 2012 @ 12:31:09 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_111825851
Krijgt je vader al hulp?

En hoe oud ben je? Kun je op kamers?
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 21 mei 2012 @ 12:34:47 #4
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_111825956
Heeft je vader asperger?
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_111825992
Heb je nog een moeder die er iets over te zeggen heeft?
Twiddel
pi_111826568
Weet hij van je depressiviteit af? Zoja, vertel hem dat zijn gedrag niet helpt met het weghouden daarvan. En als hij echt zo een perfectionist is dat het leven met hem pijnlijk wordt is het huis uit gaan misschien toch een beter oplossing.
  maandag 21 mei 2012 @ 13:28:43 #7
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_111827934
Heeft je vader hulp inderdaad? En hoe oud ben je?

Je kunt de GGD vragen wat je zou kunnen doen in deze situatie, die kunnen ze verder helpen en zeker ook je vader. Ze kunnen je iig tips geven.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_111828061
Hoe denk je dat je in eerste instantie die depressie gekregen hebt.
Door die aardige vader van je.

Ik zou zeggen ga zo snel mogelijk uit huis.
pi_111828896
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 13:31 schreef hlmllp het volgende:

wel een geweldige conclusie gebaseerd op zo'n geweldig lang stukje text
pi_111828980
let maar op, TS gaat het niet ontkennen
pi_111829218
Met zijn gedrag leren leven. Op den duur maakt het je niet echt meer uit wat hij zegt en laat je het gewoon langs je heen gaan.
pi_111829228
Als ik zo je FOK post-historie bekijk, zie ik toch een aantal topics van je hand waar een ouder of ouders, lichtelijk overspannen van zouden worden. Bijvoorbeeld je schoolproblemen. En je bent 17 zo te lezen, een puber dus. Logisch gevolg van dat feit is dat jij je de komende jaren ergert aan je ouders, zij zich aan jou. :Y Als ex-puber kan ik je wel zeggen, dat sommige dingen die ouders zeggen rond die tijd, toch zeker een kern van waarheid bevatten, en je jezelf en je toekomst een plezier doet om daar objectief naar te kijken.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_111829650
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 12:34 schreef trigt013 het volgende:
Heeft je vader asperger?
Waarom asperger? Er staat dat zijn vader overspannen is, dat lijkt mij info genoeg.

quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 13:31 schreef hlmllp het volgende:

Wat een voorbarige conclusie...
pi_111830311
Denk je dat een kind depressief geboren wordt?
denk je dat de ouders niet een hele belangrijke rol hebben in de vorming van een persoon?

als je wat ervaring hebt met verschillende mensen en kennis van de systeemtheorie zie je op een gegeven moment herkenbare gedragspatronen
vandaar dat ik zo "voorbarig" uit de hoek kom
ik zeg niet zomaar wat
pi_111833378
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 14:27 schreef hlmllp het volgende:
Denk je dat een kind depressief geboren wordt?
denk je dat de ouders niet een hele belangrijke rol hebben in de vorming van een persoon?

als je wat ervaring hebt met verschillende mensen en kennis van de systeemtheorie zie je op een gegeven moment herkenbare gedragspatronen
vandaar dat ik zo "voorbarig" uit de hoek kom
ik zeg niet zomaar wat
:')
pi_111848534
De opvoeding kan inderdaad een zeer grote rol spelen, hoe komt je vader eigenlijk aan geldproblemen?
ADHD-C
pi_111855542
Is bij jou daadwerkelijk een depressie vastgesteld door een psycholoog oid?

OT: Tsja zo zijn ouders nou eenmaal zeker op jou leeftijd..
'ik can not be held responsible for the things that come out of my mouth' (Jackie Burkhart)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')