abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111821188
Het geval is als volgt. Ik heb bij mijn werkgever twee tijdelijke contracten gehad, het tweede contract zou deze week aflopen. Mondeling is al toegezegd dat dit contract verlengd zou worden, ik zou dit deze week kunnen tekenen.

Nu heb ik gisteren een flinke smak met mijn fiets gehad, waarbij mijn sleutelbeen is gebroken. Hierdoor ben ik de komende weken (in het ergste geval 6 weken) uit de running, ik kan mijn linkerarm nauwelijks nog bewegen zonder pijn, ondanks zware pijnstillers. Om het nog extra zuur te maken: ik had voor deze week vakantieverlof aangevraagd.

Heb zojuist mijn werkgever gebeld en die vind een mogelijke oplossing in het laten aflopen van het contract en via UWV ziekengeld aan te vragen. Na het herstel zou ik dan gewoon terug kunnen komen met een nieuw contract. Een andere mogelijkheid zou ook nog kunnen zijn dat ik gewoon het nieuwe contract teken en mijn openstaand verlof (nog minimaal 5 weken) opneem.

Ik heb een goede relatie met mijn werkgever, die wil ik eigenlijk niet op het spel gaan zetten. Zeker omdat een nieuwe baan vinden in mijn sector tegenwoordig onbegonnen werk is. Maar ik wil mezelf financieel natuurlijk ook niet te veel benadelen. Ze zijn nog aan het overleggen, maar omdat onduidelijk nog is hoe lang het herstel precies gaat duren is het ook voor hun lastig, zeker omdat het momenteel een drukke periode is en ze momenteel niet iedereen in kunnen zetten op het werk wat ik doe.

Hoe zou ik me op moeten stellen tegenover mijn werkgever?
Miata is always the answer
  maandag 21 mei 2012 @ 10:21:50 #2
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_111821468
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 10:10 schreef j669 het volgende:

Hoe zou ik me op moeten stellen tegenover mijn werkgever?
Ik zou je werkgever op je blote knietjes danken dat hij bereidwillig is om met je na te denken over de oplossing. Verder zou ik als de duvel het volgende contract tekenen, daarbij proberen de pijn te middelen, maar desnoods het hele vakantieverlof eraan te geven.

Kan je ondertussen echt helemaal niets doen voor je werkgever? Is er niet ergens een klus die je ook met 1 arm kunt doen?

Ik zou er in elk geval niet zo zeker van zijn dat je 6 weken thuis kunt zitten en dat daarna je baan er nog gewoon is. De werkgever kan dat misschien nu wel als optie zien, maar als de nood hoog wordt en ze vinden iemand anders die het ook kan doen en niet van zijn fiets getetst is, dan kan het zomaar zijn dat een ander je baan gaat doen :{
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  maandag 21 mei 2012 @ 10:25:04 #3
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_111821563
Openstaand verlof opnemen als je ziek bent mag natuurlijk wel, maar kan nooit verplicht worden.
Ik zou dit alles telefonisch even voorleggen aan het UWV, kijk wat zij je adviseren.
censuur :O
pi_111821827
In de ziektewet blijven en je mond houden is de beste optie. Je werkgever moet automatisch verlengen. Nu een uitkering aanvragen en later terug komen brengt namelijk 2 risico`s met zich mee. Ten eerste kan je werkplek al weg zijn en ten tweede kan je werkgever je wederom 3 tijdelijke contracten geven waardoor jij geen zekerheid hebt,
Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Mijn kant en de verkeerde kant.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!
pi_111821833
Contract laten opstellen en tekenen dat ingaat over een week of 4. Dan heb jij in ieder geval een baangarantie. Over vier weken kun je vast wel meer dan nu. En nu gewoon ziekengeld voor deze week van je werkgever vragen.
Some weasel took the cork out of my lunch...
  maandag 21 mei 2012 @ 10:35:52 #6
33954 ElisaB
pi_111821851
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 10:34 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
In de ziektewet blijven en je mond houden is de beste optie. Je werkgever moet automatisch verlengen.
Fout.

quote:
Nu een uitkering aanvragen en later terug komen brengt namelijk 2 risico`s met zich mee. Ten eerste kan je werkplek al weg zijn en ten tweede kan je werkgever je wederom 3 tijdelijke contracten geven waardoor jij geen zekerheid hebt,
Juist.
pi_111821886
Fout? Waarom? Stilzwijgend verlengen toch en ze kunnen je echt niet ontslaan of eruit gooien als je in de ziektewet zit.
  maandag 21 mei 2012 @ 10:41:24 #8
33954 ElisaB
pi_111822021
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 10:37 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
Fout? Waarom? Stilzwijgend verlengen toch en ze kunnen je echt niet ontslaan of eruit gooien als je in de ziektewet zit.
Er is geen sprake van ontslag; het contract loopt gewoon af. Ziek of niet doet daar niets aan af.

Het enige dat gloort is de mondelinge toezegging dat het contract verlengd zou worden.
pi_111822088
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 10:41 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Er is geen sprake van ontslag; het contract loopt gewoon af.
Dit.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_111822127
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 10:41 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Er is geen sprake van ontslag; het contract loopt gewoon af. Ziek of niet doet daar niets aan af.

Het enige dat gloort is de mondelinge toezegging dat het contract verlengd zou worden.
Je hebt gelijk hoor, maar je werkgever is verplicht je te kennen te geven of hij wil verlengen of niet. Als hij niet wil verlengen dan moet dan minimaal 1 maand voor het aflopen van het contract kenbaar worden gemaakt. Zoniet dan mag je als werknemer er vanuit gaan dat je contract wordt verlengd.

In dit geval heeft de werkgever niet tijdig genoeg te kennen gegeven dat het contact niet wordt verlengd. Oftewel je staat als werknemer in je recht.
pi_111822140
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 10:44 schreef AlfredJKwak5 het volgende:

[..]

Je hebt gelijk hoor, maar je werkgever is verplicht je te kennen te geven of hij wil verlengen of niet. Als hij niet wil verlengen dan moet dan minimaal 1 maand voor het aflopen van het contract kenbaar worden gemaakt. Zoniet dan mag je als werknemer er vanuit gaan dat je contract wordt verlengd.
Nee.
Onderbouw die bewering eens met een bron.
  maandag 21 mei 2012 @ 10:45:44 #12
33954 ElisaB
pi_111822162
quote:

Je hebt gelijk hoor, maar je werkgever is verplicht je te kennen te geven of hij wil verlengen of niet.
Nope.

quote:
Als hij niet wil verlengen dan moet dan minimaal 1 maand voor het aflopen van het contract kenbaar worden gemaakt.
Nope

quote:
Zoniet dan mag je als werknemer er vanuit gaan dat je contract wordt verlengd.
En nog eens nope

quote:
In dit geval heeft de werkgever niet tijdig genoeg te kennen gegeven dat het contact niet wordt verlengd. Oftewel je staat als werknemer in je recht.
En dus ook nope :)
  maandag 21 mei 2012 @ 11:07:11 #13
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_111822856
quote:

[..]

Dat beweerde je in een ander topic ook al, en toen is ook al gezegd dat dit niet klopt. En toch herhaal je het hier weer.

Lijkt me toch iets wat je dan zelf ook even nader wil onderzoeken, want op deze manier kon je mensen wel eens fout advies geven met vervelende gevolgen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_111823207
Ik heb inmiddels contact opgenomen met het UWV, die mij hebben doorverwezen naar het juridisch loket. Deze hebben aangegeven dat ik juridisch eigenlijk geen poot heb om op te staan, omdat het arbeidscontract enkel spreekt van een tussentijdse opzegtermijn en geen automatische verlenging.

Ik denk dat ik mijn werkgever toch mijn vakantiedagen moet aanbieden. Het risico om mijn baan te verliezen is me toch wat te groot...
  maandag 21 mei 2012 @ 11:27:41 #15
33954 ElisaB
pi_111823597
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 11:17 schreef j669 het volgende:
Ik heb inmiddels contact opgenomen met het UWV, die mij hebben doorverwezen naar het juridisch loket. Deze hebben aangegeven dat ik juridisch eigenlijk geen poot heb om op te staan, omdat het arbeidscontract enkel spreekt van een tussentijdse opzegtermijn en geen automatische verlenging.

Ik denk dat ik mijn werkgever toch mijn vakantiedagen moet aanbieden. Het risico om mijn baan te verliezen is me toch wat te groot...
Lullig, maar een verstandig besluit. Het is niet je werkgevers schuld dat je van de fiets gelazerd bent tenslotte. Misschien kun je kijken of je de pijn een beetje kunt delen met hem :)
  maandag 21 mei 2012 @ 11:29:42 #16
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_111823666
Als je contract afloopt, wat gebeurt er dan met je vakantiedagen? Worden die uitbetaald?

Want dan vind ik de optie: contract tekenen en over 4 weken laten ingaan een hele mooie. In de tussentijd krijg je 1 week ziektegeld van je baas, en volgens mij neem het UWV dat daarna over i.p.v. WW.
censuur :O
pi_111823942
Als je contract afloopt en je hebt vakantie opgenomen voor langer dan je contract en hiervoor gewoon uitbetaalt krijgt, mag je er volgens mij gewoon vanuit gaan dat je een nieuw contract hebt..
pi_111824065
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 11:37 schreef SemperFii het volgende:
Als je contract afloopt en je hebt vakantie opgenomen voor langer dan je contract en hiervoor gewoon uitbetaalt krijgt, mag je er volgens mij gewoon vanuit gaan dat je een nieuw contract hebt..
Nee, want als je vakantie hebt terwijl je contract afloopt heb je na het aflopen van je contract tijdens je vakantie heel lang vakantie.

Dat er nog vakantiedagen open staan die je vervolgens gewoon uitgekeerd krijgt doet daar niks aan af.
pi_111824180
Wat zijn werkgevers toch soms klootzakken. Ja, hij staat juridisch helemaal in zijn recht, maar als je nieuwe contract al getekend was (wat de intentie was) voor dit ongeluk had hij gewoon moeten dokken. Rattenstreken zijn dit.
Ik snap dat je je baan niet op het spel wil zetten, en zou zelf in die situatie waarschijnlijk ook mijn vakantiedagen opgeven. Ondertussen zou ik wel uitkijken naar een andere baan. Want als het niet echt nodig is, werk ik liever niet voor ratten.
  maandag 21 mei 2012 @ 12:00:55 #20
33954 ElisaB
pi_111824767
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 11:44 schreef Tja..1986 het volgende:
Wat zijn werkgevers toch soms klootzakken. Ja, hij staat juridisch helemaal in zijn recht, maar als je nieuwe contract al getekend was (wat de intentie was) voor dit ongeluk had hij gewoon moeten dokken. Rattenstreken zijn dit.
Ik snap dat je je baan niet op het spel wil zetten, en zou zelf in die situatie waarschijnlijk ook mijn vakantiedagen opgeven. Ondertussen zou ik wel uitkijken naar een andere baan. Want als het niet echt nodig is, werk ik liever niet voor ratten.
Dat is wel heel erg vanuit een werknemer geredeneerd. Wie is er van zijn fiets gelazerd? Juist.

Je zou graag willen dat werkgevers het 'groot kapitaal' waren bij wie de bomen tot de hemel groeien. Maar heel veel werkgevers moeten keihard knokken om de kop boven water te houden. De wetgever staat over het algemeen zeer aan de kant van de werknemer. En in deze staat de werkgever volledig in zijn recht.

De werkgever een klootzak en een rat noemen, getuigt van weinig realiteitsbesef. Je bent een verwende Hollander!
  maandag 21 mei 2012 @ 12:01:39 #21
33954 ElisaB
pi_111824802
quote:
Bron?
  maandag 21 mei 2012 @ 12:03:43 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_111824891
Ik heb er ook wel wat bedenkingen bij. Als hij halverwege zijn contract van zijn fiets was gelazerd, had hij dan ook zijn vakantiedagen moeten inleveren?
pi_111825736
Zover ik weet kan je je gewoon ziek melden als je vakantie hebt en dan hou je die vakantiedagen. Geen enkele werkgever kan je verplichten om vakantiedagen op te nemen, tenzij anders vermeld in de CAO. Als je ziek bent, dan meld je je ziek en de betaling tijdens je ziektedagen hangt af van de CAO.
Daarnaast ben je per definitie werkloos als je contract afloopt, iets wat je al wist tijdens het tekenen. Zoals gezegd hoeft de werkgever dit niet te melden, hij moet alleen je toegang weigeren tot je werkplaats. Doet hij dit niet en je komt werken en hij laat dit toe, dan is je contract automatisch verlengd.
Volgens mij maakt het niet uit of je ziek bent of niet en geldt het bovenstaande ook als je ziek bent.

Dat trucje wat de TS noemt is alleen gunstig voor de werkgever, omdat hij zo geld bespaard. Ik zou hier nooit en te nimmer op ingaan. Of je krijgt een nieuw contract op de eindigingsdatum van je vorige of niet. En als je dat niet krijgt, moet je nieuw werk zoek en ik zou nooit en te nimmer weer teruggaan. Als hij je zo graag wilt houden, dan geeft die maar een nieuw contract, ook al ben je ziek. Als die dat niet doet, dan wil hij je blijkbaar niet graag genoeg terug hebben en dan zou je eigenlijk al genoeg moeten weten, en ander werk moeten gaan zoeken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_111825788
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 12:03 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb er ook wel wat bedenkingen bij. Als hij halverwege zijn contract van zijn fiets was gelazerd, had hij dan ook zijn vakantiedagen moeten inleveren?
Waarschijnlijk niet. Dit zijn gewoon trucjes om geld te besparen.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_111825922
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 11:44 schreef Tja..1986 het volgende:
Het verdient niet de schoonheidsprijs, maar als je echt waardevol was/bent voor de werkgever dan geeft hij wel een nieuw contract, ook tijdens ziekte.
Of je waardevol bent voor een werkgever bepaal je toch echt zelf doro middel van je prestaties en opleidingsniveau.
  maandag 21 mei 2012 @ 12:38:12 #26
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_111826062
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 12:28 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk niet. Dit zijn gewoon trucjes om geld te besparen.
Het was een retorische vraag.
pi_111826423
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 12:03 schreef Lienekien het volgende:
Nee, dan had TS zich gewoon ziekgemeld.
Maar dat is een heel andere situatie omdat hij toen een contract had.
Nu heeft hij dat niet.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  maandag 21 mei 2012 @ 12:53:23 #28
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_111826573
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 12:49 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Nee, dan had TS zich gewoon ziekgemeld.
Maar dat is een heel andere situatie omdat hij toen een contract had.
Nu heeft hij dat niet.
Het gaat om het argument dat TS zelf van zijn fiets is geflikkerd en dat het gerechtvaardigd wordt geacht dat de werknemer nu terugkrabbelt t.a.v. het contract.

Ik vind het heel berekenend van de werkgever dat hij zo reageert. Ja, het zijn economisch mindere tijden. Maar je werknemers zijn ook je kapitaal en daar mag ook wat tegenover staan.
  maandag 21 mei 2012 @ 12:57:11 #29
61472 Its_Muppet
"Shit Happens"
pi_111826703
Een werkgever is over het algemeen toch verzekerd voor ziekte? En stel je voor dat hij dan maar (ik noem maar wat) 70% uitgekeerd zou krijgen, kan je voorstellen om 1 a 1,5 week vakantiedagen ter compensatie in te leveren als het je zoveel waard is. Dat lijkt me een goed compromis, zeker als je een goed contact heb met je werkgever.
I'm only responsible for what I say, not for what you understand.
  maandag 21 mei 2012 @ 16:12:14 #30
33954 ElisaB
pi_111834708
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2012 12:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het gaat om het argument dat TS zelf van zijn fiets is geflikkerd en dat het gerechtvaardigd wordt geacht dat de werknemer nu terugkrabbelt t.a.v. het contract.

Ik vind het heel berekenend van de werkgever dat hij zo reageert. Ja, het zijn economisch mindere tijden. Maar je werknemers zijn ook je kapitaal en daar mag ook wat tegenover staan.
Het zou sjiek zijn van de werkgever als ie een beetje middelt, maar imho ook niet meer dan dat. Waar is de logica in de situatie dat een werkgever opdraait voor 6 weken salaris waar geen arbeid tegenover staat, terwijl hij part noch deel heeft aan het ontstaan van de situatie?

Wij zijn het zo gewend dat de werkgever, dan wel de overheid, het risico draagt voor werkend Nederland. Maar wmb zijn we daarin een beetje doorgeschoten.
  maandag 21 mei 2012 @ 16:14:21 #31
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_111834813
Dezelfde logica dat de werkgever dat ook doet als je contract nog loopt.
  maandag 21 mei 2012 @ 16:16:32 #32
33954 ElisaB
pi_111834913
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 16:14 schreef Lienekien het volgende:
Dezelfde logica dat de werkgever dat ook doet als je contract nog loopt.
Nee, want er is geen lopende contract. De werkgever zou nu een contract afsluiten met een werknemer die niet komt werken. Dat is echt weer een stapje verder dan gewoon alleen maar doorbetalen bij ziekte.

Ik zie hem trouwens al aankomen bij zijn (eventuele) verzekeraar. Zou me kunnen voorstellen dat die echt niet gaat uitbetalen.
  maandag 21 mei 2012 @ 16:24:56 #33
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_111835252
De werkgever was voornemens om het contract deze week gewoon door te laten lopen in het volgende contract. Masr nu hij zes weken niet op TS kan rekenen, wil hij daarvan afzien. Dat vind ik niet netjes. Het is een ingecalculeerd risico dat je soms niet op een medewerker kunt rekenen wegens ziekte.

Ik denk trouwens dat zijn baas er vast op rekent dat hij met een van de voorgestelde scenario's akkoord gaat. Op zo'n korte termijn iemand anders zoeken en inwerken gaat hem waarschijnlijk maar weinig voordeel opleveren.
  maandag 21 mei 2012 @ 16:28:22 #34
33954 ElisaB
pi_111835400
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 16:24 schreef Lienekien het volgende:
De werkgever was voornemens om het contract deze week gewoon door te laten lopen in het volgende contract. Masr nu hij zes weken niet op TS kan rekenen, wil hij daarvan afzien. Dat vind ik niet netjes. Het is een ingecalculeerd risico dat je soms niet op een medewerker kunt rekenen wegens ziekte.
Ik vind het niet uitsluitend 'niet netjes' dus we zijn het waarschijnlijk gewoon niet met elkaar eens. Geeft niets :)

quote:
Ik denk trouwens dat zijn baas er vast op rekent dat hij met een van de voorgestelde scenario's akkoord gaat. Op zo'n korte termijn iemand anders zoeken en inwerken gaat hem waarschijnlijk maar weinig voordeel opleveren.
Hangt maar helemaal van de functie af.
  maandag 21 mei 2012 @ 16:29:24 #35
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_111835434
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 11:29 schreef RemcoDelft het volgende:
Als je contract afloopt, wat gebeurt er dan met je vakantiedagen? Worden die uitbetaald?

Want dan vind ik de optie: contract tekenen en over 4 weken laten ingaan een hele mooie. In de tussentijd krijg je 1 week ziektegeld van je baas, en volgens mij neem het UWV dat daarna over i.p.v. WW.
Dit lijkt mij ook de beste oplossing, dan ga je ziek uit dienst en neemt het UWV de ziektewetbetalingen over en over een maand zou je wellicht kunnen beginnen met een week vakantie.

Dan hebben zowel je baas als jij zekerheid dat je daar weer aan het werk gaat maar niet de kosten van je ziek zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 21 mei 2012 @ 16:31:51 #36
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_111835514
We zijn het duidelijk niet eens. Wat jij verwend gedrag noemt, vind ik uitholling van goed werkgeverschap.
  maandag 21 mei 2012 @ 16:34:35 #37
33954 ElisaB
pi_111835623
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 16:31 schreef Lienekien het volgende:
We zijn het duidelijk niet eens. Wat jij verwend gedrag noemt, vind ik uitholling van goed werkgeverschap.
Ik noemde maar één ding verwend, en dat was de werkgever in dit geval een klootzak noemen en zijn mogelijke keuze een rattenstreek. Maar goed; we staan wellicht op een verschillende positie en dat maakt dat we er een beetje verschillend naar kijken.

Is toch verder niet erg? Of moeten we nu aan elkaars haren trekken en modder gaan gooien (want dan doe ik ff een oud shirt aan :9~ )
  maandag 21 mei 2012 @ 16:40:47 #38
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_111835836
Nee hoor, maakt mij verder niet uit dat we er verschillend tegenaan kijken.

Maar ik wil mijn bikini wel opduiken, als je dat liever hebt.
  maandag 21 mei 2012 @ 16:45:14 #39
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_111836011
Willen de dames modder of jam in het bad? :+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_111836021
Zojuist weer contact met de werkgever gehad: het is uiteindelijk toch op een andere manier opgelost. Het contract loopt gewoon af en ik krijg 100% ziekengeld van het UWV plus dat ik alle resterende vakantiedagen nog uitbetaald krijg. Dit houdt nu wel in dat ik er in een blind vertrouwen in moet hebben dat na het herstel het 3de contract (ik begin dus niet weer van voor af aan) ook echt gegeven wordt én dat ik weer met 0 vakantiedagen begin.

Wordt vervolgd!
  maandag 21 mei 2012 @ 16:45:59 #41
33954 ElisaB
pi_111836037
quote:
6s.gif Op maandag 21 mei 2012 16:40 schreef Lienekien het volgende:
Nee hoor, maakt mij verder niet uit dat we er verschillend tegenaan kijken.

Maar ik wil mijn bikini wel opduiken, als je dat liever hebt.
*O* *O* :9~ *O* *O*
  maandag 21 mei 2012 @ 16:46:47 #42
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_111836067
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 16:45 schreef ElisaB het volgende:

[..]

*O* *O* :9~ *O* *O*
Ik ga even koud douchen.
  maandag 21 mei 2012 @ 16:52:46 #43
33954 ElisaB
pi_111836347
quote:
11s.gif Op maandag 21 mei 2012 16:46 schreef Lienekien het volgende:
Ik ga even koud douchen.
Ik heb mijn laptop in de koelkast gezet en zit zelf voor de open deur :%
  maandag 21 mei 2012 @ 16:53:50 #44
33954 ElisaB
pi_111836394
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 16:45 schreef j669 het volgende:
Zojuist weer contact met de werkgever gehad: het is uiteindelijk toch op een andere manier opgelost. Het contract loopt gewoon af en ik krijg 100% ziekengeld van het UWV plus dat ik alle resterende vakantiedagen nog uitbetaald krijg. Dit houdt nu wel in dat ik er in een blind vertrouwen in moet hebben dat na het herstel het 3de contract (ik begin dus niet weer van voor af aan) ook echt gegeven wordt én dat ik weer met 0 vakantiedagen begin.

Wordt vervolgd!
Klinkt netjes :)

Je kan je werkgever er natuurlijk vast aan herinneren dat niets hem in de weg staat het contract vast te tekenen met je O-)
  maandag 21 mei 2012 @ 16:55:02 #45
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_111836442
quote:

Wordt vervolgd!
Kun je niet alvast een contract per 1 juli tekenen?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_111837093
ik weet niet wat voor werk je doet hoor, maar sleutelbeenbreuk is niet zo heel ernstig
in het begin dacht ik dat ik zeker ook 6 weken nodig te hebben, maar na 1 week kon ik mijn arm al wat bewegen, na 2 weken zelfs al zonder dat armsteun. en de 3de week zat ik al rustig te zwemmen met mijn arm :D
pi_111838478
quote:

Wordt vervolgd!
Je weet dat je nu eigenlijk gewoon genaaid wordt?
pi_111838500
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 12:57 schreef Its_Muppet het volgende:
Een werkgever is over het algemeen toch verzekerd voor ziekte? En stel je voor dat hij dan maar (ik noem maar wat) 70% uitgekeerd zou krijgen, kan je voorstellen om 1 a 1,5 week vakantiedagen ter compensatie in te leveren als het je zoveel waard is. Dat lijkt me een goed compromis, zeker als je een goed contact heb met je werkgever.
Ziek zijn kost de werkgever altijd geld omdat het werk niet gedaan wordt, waarmee meer verdiend wordt dan zijn salaris (als het goed is).
pi_111843309
quote:
Ik heb geen bron. Dit leek mij logisch dat, wanneer je er van uit gaat dat wanneer je 1 dag werkt nadat je contract is afgelopen dit geldt als een nieuw contract dat stilzwijgend verlengd is.
Ik ben zelf niet helemaal thuis in wat er met je overige vakantiedagen gebeurt bij het aflopen van je contract dus het zou kunnen dat ik ernaast zit maar dit dacht ik:

Stel, mijn contract loopt af op 11/05 en ik neem vakantie op van 08/05 tot en met 15/05 (want nieuw contract in vooruitzicht dus werkgever doet daar niet moeilijk over). Mij lijkt dat de opgenomen vakantiedagen na 11/05 tellen als vakantiedagen uit het nieuwe contract. Als je deze dus ook gewoon uitbetaald krijgt kan je toch stellen dat er een stilzwijgende verlenging is geweest?

Of is dit een rare redenatie? :+

[ Bericht 3% gewijzigd door SemperFii op 21-05-2012 19:31:45 ]
pi_111844272
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 12:27 schreef sjorsie1982 het volgende:
Zover ik weet kan je je gewoon ziek melden als je vakantie hebt en dan hou je die vakantiedagen. Geen enkele werkgever kan je verplichten om vakantiedagen op te nemen, tenzij anders vermeld in de CAO. Als je ziek bent, dan meld je je ziek en de betaling tijdens je ziektedagen hangt af van de CAO.
Daarnaast ben je per definitie werkloos als je contract afloopt, iets wat je al wist tijdens het tekenen. Zoals gezegd hoeft de werkgever dit niet te melden, hij moet alleen je toegang weigeren tot je werkplaats. Doet hij dit niet en je komt werken en hij laat dit toe, dan is je contract automatisch verlengd.
Volgens mij maakt het niet uit of je ziek bent of niet en geldt het bovenstaande ook als je ziek bent.

Dat trucje wat de TS noemt is alleen gunstig voor de werkgever, omdat hij zo geld bespaard. Ik zou hier nooit en te nimmer op ingaan. Of je krijgt een nieuw contract op de eindigingsdatum van je vorige of niet. En als je dat niet krijgt, moet je nieuw werk zoek en ik zou nooit en te nimmer weer teruggaan. Als hij je zo graag wilt houden, dan geeft die maar een nieuw contract, ook al ben je ziek. Als die dat niet doet, dan wil hij je blijkbaar niet graag genoeg terug hebben en dan zou je eigenlijk al genoeg moeten weten, en ander werk moeten gaan zoeken.
Banen liggen gelukkig ook voor iedereen voor het oprapen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')