Ik zou je werkgever op je blote knietjes danken dat hij bereidwillig is om met je na te denken over de oplossing. Verder zou ik als de duvel het volgende contract tekenen, daarbij proberen de pijn te middelen, maar desnoods het hele vakantieverlof eraan te geven.quote:Op maandag 21 mei 2012 10:10 schreef j669 het volgende:
Hoe zou ik me op moeten stellen tegenover mijn werkgever?
Fout.quote:Op maandag 21 mei 2012 10:34 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
In de ziektewet blijven en je mond houden is de beste optie. Je werkgever moet automatisch verlengen.
Juist.quote:Nu een uitkering aanvragen en later terug komen brengt namelijk 2 risico`s met zich mee. Ten eerste kan je werkplek al weg zijn en ten tweede kan je werkgever je wederom 3 tijdelijke contracten geven waardoor jij geen zekerheid hebt,
Er is geen sprake van ontslag; het contract loopt gewoon af. Ziek of niet doet daar niets aan af.quote:Op maandag 21 mei 2012 10:37 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
Fout? Waarom? Stilzwijgend verlengen toch en ze kunnen je echt niet ontslaan of eruit gooien als je in de ziektewet zit.
Dit.quote:Op maandag 21 mei 2012 10:41 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Er is geen sprake van ontslag; het contract loopt gewoon af.
Je hebt gelijk hoor, maar je werkgever is verplicht je te kennen te geven of hij wil verlengen of niet. Als hij niet wil verlengen dan moet dan minimaal 1 maand voor het aflopen van het contract kenbaar worden gemaakt. Zoniet dan mag je als werknemer er vanuit gaan dat je contract wordt verlengd.quote:Op maandag 21 mei 2012 10:41 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Er is geen sprake van ontslag; het contract loopt gewoon af. Ziek of niet doet daar niets aan af.
Het enige dat gloort is de mondelinge toezegging dat het contract verlengd zou worden.
Nee.quote:Op maandag 21 mei 2012 10:44 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk hoor, maar je werkgever is verplicht je te kennen te geven of hij wil verlengen of niet. Als hij niet wil verlengen dan moet dan minimaal 1 maand voor het aflopen van het contract kenbaar worden gemaakt. Zoniet dan mag je als werknemer er vanuit gaan dat je contract wordt verlengd.
Nope.quote:Op maandag 21 mei 2012 10:44 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
Je hebt gelijk hoor, maar je werkgever is verplicht je te kennen te geven of hij wil verlengen of niet.
Nopequote:Als hij niet wil verlengen dan moet dan minimaal 1 maand voor het aflopen van het contract kenbaar worden gemaakt.
En nog eens nopequote:Zoniet dan mag je als werknemer er vanuit gaan dat je contract wordt verlengd.
En dus ook nopequote:In dit geval heeft de werkgever niet tijdig genoeg te kennen gegeven dat het contact niet wordt verlengd. Oftewel je staat als werknemer in je recht.
Dat beweerde je in een ander topic ook al, en toen is ook al gezegd dat dit niet klopt. En toch herhaal je het hier weer.quote:Op maandag 21 mei 2012 10:44 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk hoor, maar je werkgever is verplicht je te kennen te geven of hij wil verlengen of niet. Als hij niet wil verlengen dan moet dan minimaal 1 maand voor het aflopen van het contract kenbaar worden gemaakt. Zoniet dan mag je als werknemer er vanuit gaan dat je contract wordt verlengd.
In dit geval heeft de werkgever niet tijdig genoeg te kennen gegeven dat het contact niet wordt verlengd. Oftewel je staat als werknemer in je recht.
Lullig, maar een verstandig besluit. Het is niet je werkgevers schuld dat je van de fiets gelazerd bent tenslotte. Misschien kun je kijken of je de pijn een beetje kunt delen met hemquote:Op maandag 21 mei 2012 11:17 schreef j669 het volgende:
Ik heb inmiddels contact opgenomen met het UWV, die mij hebben doorverwezen naar het juridisch loket. Deze hebben aangegeven dat ik juridisch eigenlijk geen poot heb om op te staan, omdat het arbeidscontract enkel spreekt van een tussentijdse opzegtermijn en geen automatische verlenging.
Ik denk dat ik mijn werkgever toch mijn vakantiedagen moet aanbieden. Het risico om mijn baan te verliezen is me toch wat te groot...
Nee, want als je vakantie hebt terwijl je contract afloopt heb je na het aflopen van je contract tijdens je vakantie heel lang vakantie.quote:Op maandag 21 mei 2012 11:37 schreef SemperFii het volgende:
Als je contract afloopt en je hebt vakantie opgenomen voor langer dan je contract en hiervoor gewoon uitbetaalt krijgt, mag je er volgens mij gewoon vanuit gaan dat je een nieuw contract hebt..
Dat is wel heel erg vanuit een werknemer geredeneerd. Wie is er van zijn fiets gelazerd? Juist.quote:Op maandag 21 mei 2012 11:44 schreef Tja..1986 het volgende:
Wat zijn werkgevers toch soms klootzakken. Ja, hij staat juridisch helemaal in zijn recht, maar als je nieuwe contract al getekend was (wat de intentie was) voor dit ongeluk had hij gewoon moeten dokken. Rattenstreken zijn dit.
Ik snap dat je je baan niet op het spel wil zetten, en zou zelf in die situatie waarschijnlijk ook mijn vakantiedagen opgeven. Ondertussen zou ik wel uitkijken naar een andere baan. Want als het niet echt nodig is, werk ik liever niet voor ratten.
Bron?quote:Op maandag 21 mei 2012 11:37 schreef SemperFii het volgende:
Als je contract afloopt en je hebt vakantie opgenomen voor langer dan je contract en hiervoor gewoon uitbetaalt krijgt, mag je er volgens mij gewoon vanuit gaan dat je een nieuw contract hebt..
Waarschijnlijk niet. Dit zijn gewoon trucjes om geld te besparen.quote:Op maandag 21 mei 2012 12:03 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb er ook wel wat bedenkingen bij. Als hij halverwege zijn contract van zijn fiets was gelazerd, had hij dan ook zijn vakantiedagen moeten inleveren?
Het verdient niet de schoonheidsprijs, maar als je echt waardevol was/bent voor de werkgever dan geeft hij wel een nieuw contract, ook tijdens ziekte.quote:Op maandag 21 mei 2012 11:44 schreef Tja..1986 het volgende:
Wat zijn werkgevers toch soms klootzakken. Ja, hij staat juridisch helemaal in zijn recht, maar als je nieuwe contract al getekend was (wat de intentie was) voor dit ongeluk had hij gewoon moeten dokken. Rattenstreken zijn dit.
Ik snap dat je je baan niet op het spel wil zetten, en zou zelf in die situatie waarschijnlijk ook mijn vakantiedagen opgeven. Ondertussen zou ik wel uitkijken naar een andere baan. Want als het niet echt nodig is, werk ik liever niet voor ratten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |