En wij hebben onze positie helemaal onderaan de lijst nog eens extra verstevigd!! Maar wat een weertje afgelopen zaterdag, ben gewoon verbrand in gezicht en armen!!!
Eerste setMochten meteen beginnen op 4 banen, op sterkte ingedeeld dus ik mocht op baantje 1 beginnen. Begon meteen al met een aantal lange mooie rallies. Afwisseld van fore- naar backhand en weer terug. Na 10 minuten was het dan ook pas 1-1 in de eerste set. Na een klein uur heen en weer slaan zonder breaks mocht ik gaan serveren om in de set te blijven bij 6-5. Of het de zenuwen waren weet ik niet maar ik begon met 2!!! dubbele fouten.. 0-30...
Kon mezelf wel voor me kop slaan. Boos op mezelf serveerde ik snoeihard door het midden, tegenstander maakt halve snoekduik en zet zijn racket precies goed tegen de bal. Bal komt vol op de netband en rolt eroverheen... 0-40...
Ik schoot spontaan in de lach. Eenmaal bijgekomen serveer ik verder en sla geheel ontspannen een mooie bal strak rechts naar buiten 15-40. Daarna eentje mooi links naar buiten draaiend 30-40. En dan vol onderin het net, tweede service strak in de hoek en ren er meteen achteraan om een lob over me heen te krijgen! Ik weer terug naar achter en sla de bal strak met m'n backhand links langs de tegenstander en valt vol op de zijlijn, mooiste backhand uit m'n leven! 40-40
Beste man was blijkbaar helemaal van slag, en sloeg mijn volgende 2 services respectievelijk onderin net en boven in hek!
Tie break eerste setTot 3-3 gaat het gelijk op, en mogen we wisselen van kan. Sla ik de eerste service onderin het net, tweede service bovenop de netband en beland net naast de zijlijn. 4-3 tegenstander. Tegenstander serveert en beide keren sla ik de bal meteen rechtdoor en vallen allebei goed, heerlijk!! 5-4 voor mij. Ik mag proberen de set uit te serveren. Eerste beurt mooie diepe service die half terug komt, mooi halfhoog opstuit en met gemak cross het veld uit kan slaan, 6-4 voor mij. Tweede beurt komt aan op de 2e service, met effect naar buiten draaiend bal komt heel cross terug. Kan de bal nog net halen met mijn forehand maar kan niks meer sturen of snelheid geven. Bal valt vlak over het net, tegenstander stond er al en legt de bal rustig de andere hoek in. Ik was al met m'n sprintje begonnen en sla de bal met backhand vol op het lichaam van de tegenstander. Kon er echt niks aan doen, was een blinde slag... 7-4 voor mij. Eerste set binnen.
Ondertussen zat de rest van mijn team alweer op het terras en stonden we dus al 3-0 achter... Dat werkt ook niet echt motiverend.
Tweede setIk mocht beginnen en begon meteen goed. 0-1 voor. Daarna tegenstander aan de beurt en die slaat met gemak de 1-1 binnen. Ik wordt gebroken en tegenstander bevestigt de break 3-1 voor hem. Ik raak, zoals vaker, geïrriteerd. Helaas heeft dat altijd invloed op mijn spel en ik verlies dan ook simpel met 6-1...
Derde setIk ga vrolijk verder met het slechte tennis en sta dan ook snel 5-1 achter. Ik ontspan weer volledig en kom met veel ren en vliegwerk terug tot 5-5. Tegenstander kan daarna helaas zijn service weer houden en maakt 6-5. Ik mag serveren en kom op 40-30, sla ik een dubbele fout. Deuce.
Kom op nadeel, en moet rennen om een bal te halen in de andere hoek. Lanceer de bal omhoog en valt in, tegenstander doet hetzelfde waarna ik deze netjes de hoek in smash en weer op deuce sta. Het wordt voordeel, sla weer een dubbele fout... AAARRGH!!!! Deuce - nadeel - deuce - nadeel - deuce - nadeel - deuce - VOORDEEL

- deuce

- nadeel - BAL VOL TEGEN DE NETBAND EN ROLT......... EROVERHEEN!!! - deuce - voordeel - deuce - voordeel - deuce - nadeel - deuce -
is ook meteen de langste game van de wedstrijd zo (al 20 minuten bezig)
- voordeel - deuce - nadeel - en krijg weer een kans om deuce te maken maar sla de bal net een centimetertje achter de lijn.
4-0 achter. Na 3:15 uur getennist te hebben. Haha.
Ondertussen krijgt tegenstander bericht dat hun directe concurrent met 6-0 gewonnen heeft, dus moeten ze ook met 6-0 winnen om kampioen te worden. Leuk, hebben ze nog wat om voor te knokken.
Alhoewel knokken werd het echt niet meer. De dubbels gaan (te) makkelijk verloren en wij kunnen zeggen dat we van de kampioen verloren hebben...
Maar toch had ik liever dat ene puntje afgesnoept, ik had graag nog een tie break in de derde set willen spelen. Maar ik ga wel weer 4/100 omlaag, van 7,16 naar 7,12
[ Bericht 0% gewijzigd door Vetnek op 04-06-2012 11:15:42 ]