abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111793160
Ik had afgelopen week een ervaring met een vriendin die eigenlijk ervoor gezorgd heeft dat ik mijn hele vriendschap met haar aan het overwegen ben.

We gingen samen naar een feest in haar woonplaats van een gezamenlijke vriendin.
ZIj was met de fiets, ik te voet omdat ik niet in dezelfde woonplaats als haar woon. Maar zij zei dat ik bij haar kon slapen, en dat we samen naar haar huis zouden gaan aan het einde van de avond.
Is het zover, 3 uur snachts, is ze zo moe dat ze mij niet achterop de fiets wil en dat ze ook niet langzaam mee wil fietsen als ik loop, ze wilde gewoon op de fiets naar huis. Dat terwijl het eigenlijk maar 15 min-20 min lopen is naar haar huis toe. Niet handig aangezien ze dat helemaal op het laatste moment zegt. Het kwam er eigenlijk op neer dat ik het kon uitzoeken. Ik mocht wel nog door het donker alleen naar haar toe lopen en vervolgens aanbellen als ik nog wilde blijven pitten.
Uiteindelijk heb ik een slaapplaats geregeld bij een andere vriendin, wat geen probleem was overigens. Maar ik voelde me wel flink genaaid.

De volgende dag belde ze me, wat ik nog had gedaan nadat ze weg was gegaan. Ik was redelijk pissig en ik zei dat dat echt een hele egoistische actie was en dat wij geen vriendinnen blijven op deze manier. Krijg ik een heel verhaal aan haar kant, dat ze erg moe was van haar werk, dat ze de laatste tijd sowieso heel moe is, dat ze volgens haar wel wat rust nodig heeft. Een heel verhaal over háár en háár drukke leven, zonder een excuses ofzo. Er kwam gewoon niets binnen van wat ik zei, daar werd meteen overheen geluld.
Wat vinden jullie van deze situatie? Wat zouden jullie doen? Het is misschien iets kleins, maar je vrienden moeten toch klaarstaan voor je. Ik vind het eigenlijk best veel zeggen dat iemand zoiets doet..
pi_111793327
Ik denk dat jullie je allebei aanstellen.
It's not too late to change your hikikomori ways!
pi_111793388
het is inderdaad een kutstreek

maar na 1 keer zou ik het nog niet meteen opgeven
maar ik zou het nog wel een keer uit leggen (en dan laten rusten) en kijken of haar gedrag veranderd
als dat niet is zegt dat genoeg

maar misschien is er wel iets waardoor ze zo moe is... zit ze in een dip of zo
kan gebeuren en dat is ff jammer maar niet iets om een vriendschap meteen over af te breken
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_111793518
Samenvatting:
- Vriendin nodigt je uit om te blijven slapen (andere plaats)
- je gaat uit samen met haar.
- Ze weigert je op de fiets te laten.
- ze wilt dat je gaat lopen, en maar belt als je er bent.
- Je slaapt bij iemand anders dan afgesproken.
- lul verhaal van haar achteraf (Dat ze moe is etc.. lange dag)

Als ik dit zo zie is dit een Kutstreek! Voor het zelfde geld zat je een nacht vast op de plaats waar je zat en kon je niet weg. Voor mij is dit niet echt een vriend / vriendin te noemen. Je spreekt wat af en je hebt je eraan te houden. Voornamelijk als dat je enige slaapplek mogelijkheid in een onbekende plaats is. Je vrienden laat je niet in de steek!

Ik weet niet hoelang je elkaar kent maar dit is wel te raar voor woorden! :o
Redacted
pi_111793650
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 18:54 schreef floral het volgende:
Is het zover, 3 uur snachts, is ze zo moe dat ze mij niet achterop de fiets wil en dat ze ook niet langzaam mee wil fietsen als ik loop, ze wilde gewoon op de fiets naar huis.
En jij fietsen met haar achterop?
pi_111793701
Ik zou niet voor 1 actie de gehele vriendschap op het spel willen zetten. Maar aan de andere kant zou ik ook geen vriendin willen hebben die zulke dingen flikt. Ik zou mijn vriendinnen nooit midden in de nacht alleen naar huis laten lopen hoe moe ik ook ben!

Het enige wat ik niet begrijp is: waarom ging ze dan niet bij jou achterop (op haar fiets) als ze zo moe was?
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_111793836
Weet ik niet, was ze ook te moe voor denk ik. Heeft ze niet voorgesteld.
Maar het ging ook heel abrupt, zo van ik trek het niet om nu nog te gaan lopen en ik ga nu naar huis fietsen, en jij zoekt het maar uit.
Dus inderdaad, voor hetzelfde geld kon ik nergens meer terecht en had ik inderdaad alleen door het donker naar haar huis moeten lopen, wat ik echt never nooit een vriendin zou laten doen inderdaad. Maar zij dus wel.
  zondag 20 mei 2012 @ 19:11:32 #8
147457 Devil010
Dance with the Devil
pi_111794185
Zijn jullie beiden lekker?
Triootje biedt de uitkomst.
Niets is sterker dan dat ene woord: Feyenoord.
  zondag 20 mei 2012 @ 19:15:08 #9
285441 bellabeauti
in dubio abstine
pi_111794375
Wat een naaistreek :( Dat kun je toch geen echte vriendin meer noemen. Voor hetzelfde geld kon je nergens meer heen die avond...Samen uit samen thuis.
pi_111794556
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 19:02 schreef Feeeeble het volgende:

[..]

En jij fietsen met haar achterop?
dus dat he :')
pi_111794655
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 19:05 schreef floral het volgende:
Weet ik niet, was ze ook te moe voor denk ik. Heeft ze niet voorgesteld.
Maar het ging ook heel abrupt, zo van ik trek het niet om nu nog te gaan lopen en ik ga nu naar huis fietsen, en jij zoekt het maar uit.
Dus inderdaad, voor hetzelfde geld kon ik nergens meer terecht en had ik inderdaad alleen door het donker naar haar huis moeten lopen, wat ik echt never nooit een vriendin zou laten doen inderdaad. Maar zij dus wel.
Het is een kutstreek inderdaad!
Maar was er niet iets anders aan de hand? Beetje vaag dat ze dan wel tot 3 uur blijft als ze zo verschrikkelijk moe is.
Misschien is er iets gebeurd die avond en wilde ze alleen zijn?
Wel weer raar dan dat ze geen sorry zegt...
  † In Memoriam † zondag 20 mei 2012 @ 19:21:55 #12
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_111794751
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 19:20 schreef Feeeeble het volgende:

[..]

Het is een kutstreek inderdaad!
Maar was er niet iets anders aan de hand? Beetje vaag dat ze dan wel tot 3 uur blijft als ze zo verschrikkelijk moe is.

Dit. Maar ik had dan eerder het idee dat ze nog ergens een 'intieme after party' had waarvan ze niet wilde dat jij dat wist...
Are you fokking to me?
pi_111794917
Zijn dit soort dingen al eerder voorgevallen of is het eenmalig?
pi_111795060
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 18:54 schreef floral het volgende:
Wat vinden jullie van deze situatie? Wat zouden jullie doen? Het is misschien iets kleins, maar je vrienden moeten toch klaarstaan voor je. Ik vind het eigenlijk best veel zeggen dat iemand zoiets doet..
Ik vind het niet iets kleins. Het is laat en donker én jullie hebben van tevoren afgesproken. Het is gewoon een naaistreek, eentje waar ze op z'n minst haar excuses voor moet aanbieden. Én moet laten merken dat het haar spijt.

Als het verder goed is tussen jullie zou ik niet (plotseling) breken met haar. En totdat ze laat merken dat het haar spijt ook niet meer behandelen zoals vanouds. Ik zou het denk ik laten verwateren, zij mag in ieder geval haar best doen om je als een vriend te behouden.
pi_111795222
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 19:20 schreef Feeeeble het volgende:

[..]

Dan, alsnog. Je kunt dat even met een kort zinnetje aangeven, toch?
quote:
Dat vooral. Wanneer er een soortgelijke situatie zich voordoet, maak je het bij mij alleen maar erger door je excuses niet aan te bieden. Alsof je je fout niet inziet (of wil inzien) en denkt dat alles daarna okay is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-05-2012 19:52:40 ]
  † In Memoriam † zondag 20 mei 2012 @ 19:39:12 #16
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_111795787
Wat ik persoonlijk ook al iets vaag vind op de heenweg: waarom gaat zij fietsen terwijl jij geen fiets ter beschikking hebt? Ik zou dat niet doen, dan wandel ik ook gewoon... + samen uit, samen thuis...
Are you fokking to me?
pi_111795903
Ja, dat.
pi_111796008
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 19:29 schreef zarGon het volgende:
Dan, alsnog. Je kunt dat even met een kort zinnetje aangeven, toch?
Vind ik ook!
Maar wat Marie30 zegt kan natuurlijk ook nog en misschien had ze helemaal de zenuwen daardoor omdat ze niet wilde dat iemand het doorhad, wist ze zich geen houding te geven en wilde alleen maar zo snel mogelijk weg...of zoiets...zou kunnen... :P

Ik praat het niet goed hoor. Het blijft een kutstreek!
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 19:29 schreef zarGon het volgende:
Dat vooral. Wanneer er een soortgelijke situatie zich voordoet, maak je het bij mij alleen maar erger door niet je excuses aan te bieden. Alsof je je fout niet (wil) inziet en denkt dat alles daarna okay is.
Helemaal mee eens! Ik kan daar zelf ook echt vreselijk kwaad om worden!
pi_111796422
quote:
12s.gif Op zondag 20 mei 2012 19:24 schreef Kola het volgende:
Zijn dit soort dingen al eerder voorgevallen of is het eenmalig?
Ik heb eigenlijk weinig situaties gehad waarin ik afhankelijk van haar was. Maar ze heeft wel vaker confrontaties met vriendinnen gehad die ook haar egoistische kant lieten zien. Zo weigerde ze een keer naar de apotheek te gaan voor haar zieke vriendin/huisgenootje omdat ze een kater had terwijl ze de hele dag vrij had. En ze wilde laatst niet meewerken met een opdracht van een andere vriendin, wat echt niet veel moeite was, was gewoon een enquete invullen ofzo. Maar daar had ze dan geen zin in.
pi_111796980
Fijne vriendin lekker laten gaan.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_111797462
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 19:50 schreef floral het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk weinig situaties gehad waarin ik afhankelijk van haar was. Maar ze heeft wel vaker confrontaties met vriendinnen gehad die ook haar egoistische kant lieten zien. Zo weigerde ze een keer naar de apotheek te gaan voor haar zieke vriendin/huisgenootje omdat ze een kater had terwijl ze de hele dag vrij had. En ze wilde laatst niet meewerken met een opdracht van een andere vriendin, wat echt niet veel moeite was, was gewoon een enquete invullen ofzo. Maar daar had ze dan geen zin in.
Dan moet je gaan afwegen. Is zo'n vriendschap je waard om tijd in te steken. ;) Je weet nu wat je wel en niet kan verwachten van haar in bepaalde situaties en daar kan je je bij neerleggen en het accepteren of er van jouw kant niet veel moeite voor doen en het haar maar laten uitzoeken.
Ik zeg uit eigen ervaring dat dat soort mensen niet veranderen en dat je beter af bent zonder, maar dat kan je natuurlijk het beste voor jezelf bepalen.
  zondag 20 mei 2012 @ 20:13:13 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_111797833
Begrijp ik nou dat jij haar ook dingen verwijt die ze voor een ander niet heeft gedaan? Dat jullie die ervaringen als vriendinnenclubje met elkaar uitwisselen?

Ze had een afspraak met jou en daar heeft ze zich niet aan gehouden. Je mag er heel duidelijk over zijn dat je daar boos over bent. Dat je zoiets niet kunt maken. Meiden/vrouwen hebben er soms een handje van om hun grieven vooral met anderen te delen en niet rechtstreeks met degene die het betreft.
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 20 mei 2012 @ 20:15:04 #23
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_111797951
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 19:50 schreef floral het volgende:

[..]

Omg ik heb ook precies zo'n vriendin!! Vreselijk irritant! Ik zal nu ook uit mezelf niet snel meer wat met haar ondernemen.
All she wants and needs is just a little taste..
  zondag 20 mei 2012 @ 20:16:35 #24
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_111798066
Tot zo'n mensen kun je ook echt totaal niet doordringen, die leven volgens mij in hun eigen wereldje.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_111798196
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2012 20:13 schreef Lienekien het volgende:
Begrijp ik nou dat jij haar ook dingen verwijt die ze voor een ander niet heeft gedaan? Dat jullie die ervaringen als vriendinnenclubje met elkaar uitwisselen?

Ze had een afspraak met jou en daar heeft ze zich niet aan gehouden. Je mag er heel duidelijk over zijn dat je daar boos over bent. Dat je zoiets niet kunt maken. Meiden/vrouwen hebben er soms een handje van om hun grieven vooral met anderen te delen en niet rechtstreeks met degene die het betreft.
Nee ik verwijt dat haar niet persé, maar als je dat hoort denk je wel van nou lekker dan. Van deze beide confrontaties hoorde ik dat gewoon van haar zelf hoor. Ze had best wel ruzie in allebei deze situaties. En ik zeg dan ook gewoon dat ik het eigenlijk niet vind kunnen. Maar ook in dit geval heb ik rechtstreeks tegen haar gezegd dat ik zo niet vriendinnen met haar blijf. Ik zeg niks achter haar rug om wat ik ook niet gewoon tegen haar heb gezegd.
pi_111798988

[ Bericht 100% gewijzigd door floral op 20-05-2012 20:27:25 ]
pi_111799193
Je had bij haar moeten aanbellen en pas daarna richting je alternatieve slaapplek gaan. Voor extra bonuspunten bel je elk uur aan.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')