abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111805633
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2012 21:56 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Mag ik naar je beroep vragen, ik wil weten of de cijfers van SP stemmers ook in de praktijk overeenkomen.
Ja, dat mag :)
pi_111806078
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2012 21:58 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ja, dat mag :)
En met welke bezigheid vul jij je dagen?
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_111806587
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2012 22:04 schreef truthortruth het volgende:

[..]

En met welke bezigheid vul jij je dagen?
Ik verkoop rode boekjes in m'n Mao webshop en de opbrengst stop ik in de partij-kas :)
pi_111807038
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2012 22:10 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik verkoop rode boekjes in m'n Mao webshop en de opbrengst stop ik in de partij-kas :)
Mja, dit komt wel overeen met mijn interpretatie van deze cijfers http://www.synovate.nl/documents/pb-2010-wk221extra.pdf dat de meeste SP stemmers geen economische bijdrage aan de staat leveren.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  zondag 20 mei 2012 @ 22:17:29 #130
374732 SteamBoat
Eerlijk Hard Realistisch
pi_111807115
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2012 22:10 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

je bent gewoon wat ik steeds gezegd heb magnet...vandaar dat je je stoor aan mijn opmerkingen....
ik wist het wel....
  zondag 20 mei 2012 @ 22:18:51 #131
374732 SteamBoat
Eerlijk Hard Realistisch
pi_111807223
maar goed....dit is een STEM SP topic......laat ik zeggen: STEM PVV...zelfs onze grote vrienden snappen het....kijk en huiver:

pi_111807418
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2012 22:16 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Mja, dit komt wel overeen met mijn interpretatie van deze cijfers http://www.synovate.nl/documents/pb-2010-wk221extra.pdf dat de meeste SP stemmers geen economische bijdrage aan de staat leveren.
Dat is allemaal maar relatief natuurlijk, aangezien de stemmers telkens fluctueren. Zo hebben ze in de peilingen het dubbele zetelaantal als je het vergelijkt met 2010, dus kan je net zo goed zeggen dat de SP-stemmer gewoon een gemiddelde Nederlander is.
  zondag 20 mei 2012 @ 22:25:50 #133
177885 JoaC
Het is patat
pi_111807679
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 20:24 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dus als je doet waar je voor staat dan is het een sekte en als je je zakken vult is het een partij.
Duidelijk.
Wow, woorden in de mond leggen + Drogreden.

Gefeliciteerd, je bevestigt eerder dan dat je weerlegt.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_111807689
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 22:18 schreef SteamBoat het volgende:
maar goed....dit is een STEM SP topic......laat ik zeggen: STEM PVV...zelfs onze grote vrienden snappen het....kijk en huiver:

Ik vind het niet leuk van je dat je hier niets anders doet dan flamen en PVV promoten.
In het Groen Links topic doe je precies hetzelfde.

Daar zijn andere topics voor.
  zondag 20 mei 2012 @ 22:28:04 #135
374732 SteamBoat
Eerlijk Hard Realistisch
pi_111807848
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 22:25 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik vind het niet leuk van je dat je hier niets anders doet dan flamen en PVV promoten.
Daar zijn andere topics voor.
deal with it....
pi_111807979
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 22:28 schreef SteamBoat het volgende:

[..]

deal with it....
Dat vind ik dus niet leuk van je.
Het is een SP topic, geen PVV topic.
pi_111808103
Je kan overigens vanaf 5 Euro per kwartaal lid worden van de SP :)

http://www.sp.nl/interact/word_lid

De partij is zeer actief, je zal dus regelmatig een mailtje, brief, uitnodiging voor bijeenkomsten etc. ontvangen.
pi_111808207
Meest recente column van Emile:

quote:
"Tel uit je verlies"

Eerst probeerden VVD en CDA de PVV zo ver te krijgen dat er komend jaar voor miljarden bezuinigd zou kunnen worden. Toen Wilders dat te gortig vond, werden D66, GroenLinks en ChristenUnie verleid om de plaats van de PVV in te nemen. Zij zijn nu toch de nieuwe gedogers van dezelfde kortzichtige bezuinigingspolitiek die slecht voor ons land gaat uitpakken. Waarom? Dat moet u aan Slob, Sap en Pechtold vragen.

Ik vind het maar raar: met verkiezingen al op de kalender nog snel even zo’n kolossaal, en louter alleen op cijfertjes gericht bezuinigingspakket afspreken met wat tot nu toe de meest rechtse regering ooit heette. Het lijkt op stuivertje wisselen. Daar word je niet echt beter van. De pensioenleeftijd nog eerder omhoog, het eigen risico in de zorg naar 350 euro, de btw naar 21 procent en via Brussel de democratie nog verder inperken. Tel uit je verlies!

Ondertussen worden de problemen in Europa met de dag groter en de mensen bozer. De crisis zaait overal woede die wordt gevoed door enerzijds machteloosheid van de bevolking en anderzijds de enorme onrechtvaardigheid van alle besluiten. Daarom weigert de Griekse bevolking zich nog langer door Brussel te laten koeioneren, maar ook de Spaanse bevolking is het bezuinigen beu, nu een kwart zijn baan kwijt is en jonge mensen al helemaal niet meer aan de bak komen. De Fransen hebben gekozen voor een president die in ieder geval zegt dat hij het echt anders wil in Europa. Ik ben ervan overtuigd dat de meeste Nederlanders ook de buik vol hebben van wat Brussel ons beveelt en van het slaafse volgen daarvan door de regering Rutte.

Maar terecht stelt ook iedereen vervolgens de vraag, wat dan wel? Ook wij zullen onze economie weer aan de praat moeten krijgen, zodat we niet elk jaar minder belasting binnen krijgen, met als gevolg lagere lonen en meer werklozen erbij. Dat doe je echter niet met een btw-verhoging, maar met stimuleringsmaatregelen voor het MKB en voor de bouw. De arbeidsmarkt verbeter je niet door economische krimp, een snellere AOW-verhoging en meer jeugdwerkloosheid maar juist door mensen onder de 65 aan het werk te krijgen en aan het werk te houden. En de zorg verbeter je niet door een forse belasting te heffen op ziek zijn, maar door een eind te maken aan de marktwerking, door meer kleinschalige buurtzorg, door rigoureus te snijden in bureaucratie en door budgetfinanciering.

Natuurlijk hangt onze economie samen met die van andere Europese landen. Als Geert Wilders wil weglopen uit de Europese Unie dan wens ik hem sterkte; het zal een eenzame tocht worden. Nederlanders zijn wel goed maar niet gek. Ze weten dat Nederland geen eiland is en dat je samen sterker staat. Maar we hoeven onze oren daarom nog niet te laten hangen naar wat Brussel bedenkt. Fijn als Brussel meedenkt – maar fout als Brussel de baas denkt te kunnen spelen. Samenwerken in Europa moet voor ieder land voordelig zijn.

Zonder die voordelen haken mensen massaal af.

Emile Roemer

Aanmelden voor de SP nieuwsbrief:
http://www.sp.nl/include/wij/logon.php
  zondag 20 mei 2012 @ 22:32:58 #139
177885 JoaC
Het is patat
pi_111808209
Ik ken een oud-lid die vragen stelde over de kwestie Yildirim, valt onder tegenspraak.

Die persoon wil nooit meer lid van partij worden...
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_111808319
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 22:32 schreef JoaC het volgende:
Ik ken een oud-lid die vragen stelde over de kwestie Yildirim, valt onder tegenspraak.

Verlicht ons door meer te vertellen.
pi_111808772
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 22:31 schreef MaGNeT het volgende:
Je kan overigens vanaf 5 Euro per kwartaal lid worden van de SP :)

http://www.sp.nl/interact/word_lid

De partij is zeer actief, je zal dus regelmatig een mailtje, brief, uitnodiging voor bijeenkomsten etc. ontvangen.

En een leuk welkomstpraatje met de lokale voorzitter ^O^
  zondag 20 mei 2012 @ 22:40:46 #142
177885 JoaC
Het is patat
pi_111808784
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 22:34 schreef Froop het volgende:

[..]

Verlicht ons door meer te vertellen.
Heel simpel, het spreken werd regelmatig ontnomen of men weigerde erop in te gaan. Dit speelde in de tijd met Marijnissen als fractievoorzitter. Ook bij lokale bijeenkomsten moest je vooral niet kwaad spreken over de lijn, zelf als je argumenten had.
[..]
  zondag 20 mei 2012 @ 22:41:46 #143
374732 SteamBoat
Eerlijk Hard Realistisch
pi_111808860
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 22:29 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dat vind ik dus niet leuk van je.
Het is een SP topic, geen PVV topic.
Ik zal je uit je lijden verlossen....veel succes met het SP forumpje.......hehehe
pi_111808876
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 22:32 schreef JoaC het volgende:

quote:
Conflict Yildirim - SP, alle feiten op een rij

18-07-2007 • Op 23 juni j.l. heeft de SP-Partijraad, het hoogste democratische orgaan in de SP, het Eerste Kamerlid Düzgün Yildirim opgeroepen zijn zetel in de Senaat op te geven. Over deze kwestie zijn al heel wat artikelen in de media verschenen. Die zijn niet allemaal verhelderend en roepen soms meer vragen op dan ze beantwoorden. Voor iedereen die daarin geïnteresseerd is, volgt hier een overzicht van de – verifieerbare – feiten in deze kwestie. Neem er kennis van en oordeel zelf.

Twaalf Eerste Kamerzetels

Op 29 mei brachten alle leden van Provinciale Staten hun stem voor de Eerste Kamer uit. Twee dagen later waren de stemmen geteld. Dat is een ingewikkelde klus omdat bij deze ‘getrapte’ verkiezingen niet elke stem dezelfde waarde heeft. Op die manier probeert de Kiesraad het resultaat van de verkiezingen voor Provinciale Staten van 7 maart zo precies mogelijk naar landelijke verhoudingen te vertalen. Dat maakt bijvoorbeeld dat een stem van een Statenlid in Zuid-Holland bij Eerste Kamerverkiezingen meer gewicht in de schaal legt dan een stem van een Statenlid in Drenthe. Op 31 mei stelde de Kiesraad na telling van alle stemmen vast dat de SP 12 zetels zou krijgen in de nieuwe Eerste Kamer. Dat komt overeen met de uitslag van de provinciale verkiezingen in maart waarbij de SP-kiezersaanhang verdrievoudigd was.

Problemen rond de 12de zetel

Op basis van de door de Kiesraad vastgestelde uitslag kwamen naast de zittende senatoren Tiny Kox, Tineke Slagter en Anja Meulenbelt, acht nieuwkomers voor de SP in de Eerste Kamer overeenkomstig de vastgestelde lijst. De 12de zetel werd door de Kiesraad echter niet toegewezen aan de nummer 12 van de door de Partijraad op 17 maart vastgestelde lijst, epidemioloog Ineke Palm, maar aan het Overijsselse Statenlid en SP-bestuurslid Düzgün Yildirim. Die kreeg bij de ‘getrapte’ verkiezingen voor de Eerste Kamer naast zijn eigen stem ook de stemmen van vier Overijsselse fractiegenoten, plus één stem uit de Drentse Statenfractie. Deze zes stemmen vormen de helft van de kiesdeler en zijn net voldoende voor een zogenoemde ‘voorkeurszetel’, die de vastgestelde lijstvolgorde doorbreekt. Het Overijsselse Statenlid vond dat er door de zes op hem uitgebrachte stemmen sprake was van een nieuwe, onvoorziene situatie. Hij koos er vervolgens voor de benoeming tot Eerste Kamerlid te aanvaarden, ook al wist hij dat dit in strijd was met de expliciete wens van de Partijraad en ook al had hij zich nooit kandidaat gesteld voor een verkiesbare zetel in de Senaat.

Het Partijbestuur van de SP riep Düzgün Yildirim op het besluit van de Partijraad van 17 maart te respecteren. De Partijraad had toen unaniem vastgesteld welke 12 mensen de SP in de Eerste Kamer zouden vertegenwoordigen. Dat kon, omdat de uitslag van de provinciale verkiezingen van 7 maart op dat moment al bekend was. Van de mogelijkheid tot het indienen van een wijzigingsvoorstel voor de voorgestelde volgorde van kandidaten had geen enkel lid van de Partijraad gebruikgemaakt. Ook nadien, tot en met de verkiezingen voor de Eerste Kamer op 29 mei, stelde niemand de lijstvolgorde ter discussie. Düzgün Yildirim, zelf lid van het Partijbestuur en de Partijraad, steunde zonder één enkele kanttekening de door het Partijbestuur voorgestelde en door de Partijraad vastgestelde lijst. Hij verklaarde zich akkoord met een 18de plaats op die lijst als ‘opvolger’, mocht er een ander Kamerlid gaandeweg de rit onverhoopt wegvallen.

De verkiezing van het Overijsselse Statenlid tot Eerste Kamerlid kwam dan ook als een volslagen verrassing. Düzgün Yildirim zelf verklaarde dat het geen doelbewuste actie van hem was geweest maar dat hij, gegeven de uitslag, zichzelf wel gerechtigd achtte de zetel in de Eerste Kamer in te nemen, ook al ging dat ten koste van de unaniem door de Partijraad voorgedragen kandidaat.

Afspraak: de SP-Partijraad beslist

Het Overijsselse Statenlid sprak daarna met algemeen secretaris Hans van Heijningen en Eerste Kamerfractievoorzitter Tiny Kox af de definitieve beslissing over de invulling van de 12de zetel aan de Partijraad van 23 juni jongstleden over te laten. De beslissing van de Partijraad zou door alle betrokkenen gerespecteerd worden. Artikel 15 lid 2 van de partijstatuten voorziet expliciet in de mogelijkheid voor de Partijraad een Eerste of Tweede Kamerlid op te roepen zijn zetel op te geven, indien de Partijraad dat wenselijk acht. Düzgün Yildirim heeft, net als alle andere kandidaten voor de lijst voor de Eerste Kamer, voorafgaande aan de definitieve plaatsing op de lijst, ook expliciet met deze bepaling ingestemd en zijn handtekening gezet onder een daarover handelende verklaring.

De kwestie werd vervolgens uitgebreid besproken op 23 juni door de SP-Partijraad. Die wordt gevormd door de gekozen vertegenwoordigers van alle SP-partijafdelingen en de leden van het Partijbestuur. De bespreking gebeurde in aanwezigheid van vertegenwoordigers van verschillende media. Namens het Partijbestuur gaf algemeen secretaris Hans van Heijningen een toelichting op het voorstel om Düzgün Yildirim op te roepen zijn zetel op te geven. Yildirim zelf gaf ter plekke zijn visie op de zaak en stelde voor dat hij zijn zetel zou mogen houden. Een voorstel om afhandeling van de kwestie tot later datum uit te stellen, kreeg geen bijval.

Enkele tientallen leden van de Partijraad namen vervolgens deel aan de discussie, waarna een schriftelijke en gewogen stemming volgde. Daarbij geldt dat leden van het Partijbestuur één stem hebben en de gekozen afdelingsvoorzitters één stem per 50 leden mogen uitbrengen. Dat wil dus zeggen dat de overgrote meerderheid van de stemmen in handen is van de vertegenwoordigers van de basis van de partij (de 52.000 leden) en het partijbestuur minder dan 4 procent van de stemmen heeft. De uitslag van de stemming was dat 96 procent van de uitgebrachte stemmen steun gaven aan de oproep aan Düzgün Yildirim om zijn zetel in de Eerste Kamer op te geven.

Düzgün Yildirim gaat zijn eigen weg

Voordat de uitslag van de stemming bekend werd, had Yildirim de vergadering van de Partijraad verlaten. Nadien maakte hij in de media bekend zijn werkzaamheden als lid van Provinciale Staten en de Eerste Kamer met onmiddellijke ingang op te schorten. Weer later meldde hij in de media vooralsnog geen gehoor te zullen geven aan de oproep van de Partijraad om zijn zetel in de Eerste Kamer vrij te maken. Hij gaf aan tot in november van dit jaar zijn zetel in de Eerste Kamer niet te zullen bezetten maar die ook niet op te geven. Pas wanneer de SP zich zou ‘democratiseren’ en zowel algemeen secretaris Hans van Heijningen als Tiny Kox, fractievoorzitter in de Eerste Kamer, aftreden, wil hij overwegen zijn zetel in de Eerste Kamer vrij te maken. De in de SP geldende afdrachtregeling voor Kamer- en Statenleden heeft hij ook opgeschort.

Hoofdredacteur Tribune kiest partij in conflict

In plaats van de 52.000 leden van de SP via het ledenblad De Tribune te informeren over deze buitengewoon onplezierige gang van zaken, besloot hoofdredacteur Elma Verhey iets anders te doen. Ze koos ervoor om samen met Marijn Schrijver, een goede kennis van Düzgün Yildirim, een artikel te schrijven over de onvrede van enkele leden in de afdeling Zwolle – waar Düzgün Yildirim deel van uitmaakt – en over een klein aantal leden dat Yildirim ondersteunt in zijn poging de Eerste Kamerzetel te behouden. Zij legde haar verhaal pas ’s avonds voor het ter perse gaan van De Tribune voor aan algemeen secretaris Van Heijningen, die uit hoofde van zijn functie verantwoordelijk is voor de correcte uitvoering van de besluiten van de Partijraad en het Partijbestuur. Die constateerde dat er van heldere en gebalanceerde berichtgeving in het artikel geen sprake was en dat de tijd ontbrak om het artikel zó aan te passen dat het wél aan die criteria zou voldoen. De volgende morgen maakte de hoofdredacteur duidelijk niet bereid te zijn het gewraakte artikel in te trekken en een alternatief te plaatsen. Daarop besloot de algemeen secretaris in aanwezigheid van het hoofd personeelszaken, de hoofdredacteur op non-actief te zetten. Hij legde zijn beslissing nog diezelfde avond voor aan het Partijbestuur, dat na lezing van het omstreden artikel zijn unanieme steun voor de handelwijze van de algemeen secretaris uitsprak. Het artikel werd door het Partijbestuur beoordeeld als niet-journalistiek, eenzijdig en geen recht doend aan de opvatting van de overgrote meerderheid van de SP-Partijraad. Ook anderen oordeelden zo. In De Volkskrant schreef Gerrit Voerman van het Documentatiecentrum Nederlandse Politieke Partijen over het gewraakte artikel: “Het artikel is slecht en onevenwichtig. Het verbaast me niets dat het geweigerd is. Geen enkele partij had zoiets afgedrukt.”

Balans: Oordeelt u zelf

Hierboven staan feiten, die allemaal controleerbaar zijn. Op basis van die feiten zal het Partijbestuur binnenkort moeten beslissen hoe het nu verder moet. De genoemde feiten maken duidelijk dat het bij het conflict over de invulling van de 12de Eerste Kamerzetel van de SP niet gaat om een conflict tussen Düzgün Yildirim en ‘de partijtop’, zoals her en der geschreven wordt. Yildirim heeft een conflict met de Partijraad, het hoogste democratische orgaan in de partij, waar alle democratisch gekozen afdelingsvertegenwoordigers deel van uitmaken. Het is de SP-Partijraad die vindt dat Yildirim zich moet houden aan de besluiten van de Partijraad en aan de door hem zelf getekende verklaringen. Yildirim vindt dat hij zelf mag beslissen op welke voorwaarden hij wel of niet lid van de Eerste Kamer blijft. Beide benaderingen staan haaks op elkaar, dat zal duidelijk zijn. Daarom zal er een knoop moeten worden doorgehakt.

Op basis van deze feiten kunt u nu zelf uw oordeel vormen. Reacties kunt u sturen naar Hans van Heijningen, algemeen secretaris van de SP: sp@sp.nl.
Je hebt altijd 2 verhalen in dit soort vervelende kwesties.
De SP heeft het misschien niet handig aangepakt, Yildirim had het echter ook kunnen zien aankomen.

Gegokt, verloren.
pi_111808969
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 22:40 schreef GeileSoeplepel het volgende:

[..]

En een leuk welkomstpraatje met de lokale voorzitter ^O^
Klopt, dat moet overigens nog plaatsvinden.
Ligt niet aan hem maar aan mij, planning enzo...
pi_111809226
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 22:43 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Klopt, dat moet overigens nog plaatsvinden.
Ligt niet aan hem maar aan mij, planning enzo...
Snel doen dan :)
Ik werd na het avondeten gebeld op de dag dat ik de welkomstbrief in de brievenbus kreeg, en een half uur na dat telefoontje zat ik al bij hem op de bank. Gisteren met nog een aantal anderen de ZO-krant rondgelopen en ga (hopelijk) nog meer doen tijdens de campagne. :)
  zondag 20 mei 2012 @ 22:55:23 #147
177885 JoaC
Het is patat
pi_111809798
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 22:42 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

[..]

Je hebt altijd 2 verhalen in dit soort vervelende kwesties.
De SP heeft het misschien niet handig aangepakt, Yildirim had het echter ook kunnen zien aankomen.

Gegokt, verloren.
Het niet willen opgeven van een democratisch recht is dus reden voor verwijdering van lidmaatschap.

Lekkere partij...
[..]
pi_111810515
Ik denk dat heel veel studenten op de SP stemmen..

De langstudeerboete geldt voor studenten die meer dan één jaar op hun studie uitlopen. Zij betalen 3000 euro bovenop het collegegeld. Hiermee wordt ambitie bestraft. Studenten die extra vakken willen volgen of een tweede studie willen doen worden ontmoedigd. Bètastudenten worden relatief harder getroffen omdat zij vaak langer over hun studie doen. De SP wil de langstudeerboete afschaffen
"Reality seems valueless by comparison with the dreams of fevered imaginations; reality is therefore abandoned"
pi_111810778
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 14:59 schreef SteamBoat het volgende:
zolang ik nog langharige, dikke vette vol gevreten shag rokende figuren op TV zie die klagen dat ze het zo zwaar hebben,terwijl de plasma TV op de achtergrond aan staat, heb ik niet het idee dat de rijken onder ons,meer moeten inleveren,voor dat tuig.

400.000 werkelozen......150.000 vacatures staan er open

leg dat eens uit aan de belastingbetalers
Als je bovenstaande vergelijkt met uit het vorige deel onderstaande:

quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 12:26 schreef Gewas het volgende:

[..]

Eén belastingtarief voor alle inkomens is allesbehalve sociaal. Geen mens heeft miljoenen euro's op een bankrekening nodig, dus ze mogen best wat meer bijdragen, zeker aangezien velen van hen dit geld door gelukkige toevalligheden hebben verkregen.

En als ze dan besluiten om het land te verlaten is dat jammer, maar zegt genoeg over deze mensen.
Dan kunnen beter degene die het verrekken om te werken het land verlaten.
Overigens is deze uitspraak hierboven wel tekenend voor de uitvreters onder ons.
Als je goed je best gedaan hebt dan mogen de belastingen zo hoog mogelijk worden en moeten ze niet zeuren want dat zegt genoeg over je......
Het zegt anders ook meer dan genoeg over al die handophouders.

Rijke mensen worden hier een beetje als asociaal neergezet, weet wel dat als de mensen zich hetzelfde zou gedragen als dieren, dan had jet er totaal anders uitgezien, daar worden de zwakkeren niet beschermd maar gewoon overgelaten aan hun lot, mee de enige asocialen zijn die handophouders waar je niets over mag zeggen.
pi_111810824
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 23:07 schreef W.Wiebel het volgende:
Ik denk dat heel veel studenten op de SP stemmen..

De langstudeerboete geldt voor studenten die meer dan één jaar op hun studie uitlopen. Zij betalen 3000 euro bovenop het collegegeld. Hiermee wordt ambitie bestraft. Studenten die extra vakken willen volgen of een tweede studie willen doen worden ontmoedigd. Bètastudenten worden relatief harder getroffen omdat zij vaak langer over hun studie doen. De SP wil de langstudeerboete afschaffen
Niet alleen daarom:

quote:
De studiefinanciering is van groot belang voor toegankelijk hoger onderwijs. Invoering van een leenstelsel werpt een hoge drempel op. Een groot deel van de jongeren ziet af van een studie als de basisbeurs wordt omgezet in een lening en juist jongeren uit lagere inkomens zijn dan de eerste die afzien van een studie. De SP wijst een leenstelsel daarom af.
De SP wil dat de basisbeurs blijft bestaan en dat de aanvullende beurs wordt verhoogd. Hiermee wordt studeren voor jongeren uit minder draagkrachtige gezinnen nog toegankelijker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')