abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111770332
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 02:04 schreef Miss-X het volgende:

[..]

Het is heel begrijpelijk, maar ja je kan deze huur niet opbrengen en door die problemen (structureel geld tekort, geen thuis gevoel) kom je ook niet verder, dus daar ligt toch echt wel het begin van het oplossen. Ik zou voor jezelf alles op een rijtje zetten qua financien, krijg je bijv. ook huurtoeslag, misschien met iemand die er wat meer verstand van heeft om de tafel gaan zitten. Want leven op de kale vloer is gewoon niet ok. Je zal zien dat je zodra dat is opgelost je veel fijner zal voelen en ook dan makkelijker en meer voor nieuwe mensen open staat.
Zoals ik eerder al schreef, 31 mei heb ik een afspraak voor schuldhulpverlening, zij kijken als het goed is ook naar de huidige problemen en hoe die opgelost kunnen worden. Een andere huurwoning zou me minimaal 3 jaar punten sparen kosten, en op kamers, ik weet het niet hoor :@ Ik heb me daar nooit in verdiept maar op 1 of andere manier denk ik dan meteen aan studentenkamers en het lijkt me voor mn geestelijke gezondheid niet beter als ik steeds in die drukte/chaos ben. Rust is juist enorm belangrijk voor mij nu (voor de 3e keer: hoe gek dat misschien ook klinkt in dit geval)
"Niemand weet, niemand weet, dat ik Tepelstreeltje heet."
pi_111770387
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 02:18 schreef billie1985 het volgende:

[..]

Zoals ik eerder al schreef, 31 mei heb ik een afspraak voor schuldhulpverlening, zij kijken als het goed is ook naar de huidige problemen en hoe die opgelost kunnen worden. Een andere huurwoning zou me minimaal 3 jaar punten sparen kosten, en op kamers, ik weet het niet hoor :@ Ik heb me daar nooit in verdiept maar op 1 of andere manier denk ik dan meteen aan studentenkamers en het lijkt me voor mn geestelijke gezondheid niet beter als ik steeds in die drukte/chaos ben. Rust is juist enorm belangrijk voor mij nu (voor de 3e keer: hoe gek dat misschien ook klinkt in dit geval)
Op zich hoeft op kamers wonen echt niet te betekenen in een druk studentenhuis. Ik hoop voor je dat je er een beetje uitkomt de 31e want dit is geen doen zo.
pi_111770462
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 02:20 schreef Miss-X het volgende:

[..]

Op zich hoeft op kamers wonen echt niet te betekenen in een druk studentenhuis. Ik hoop voor je dat je er een beetje uitkomt de 31e want dit is geen doen zo.
Ja ik probeer dat op kamers wonen echt zo lang mogelijk uit te stellen zolang dat kan, het idee lijkt me -echt- niks :@ (en ja, ik weet ik ben niet in de positie om eisen te stellen maar ik mag wel een voorkeur hebben, toch?)
Maandagmiddag komt de zorgtoeslag en rond de 24-25ste de huurtoeslag :)
  zondag 20 mei 2012 @ 02:26:59 #54
285441 bellabeauti
in dubio abstine
pi_111770518
Toen ik in de put zat begon ik met het doen van yoga en ontspanningsoefeningen ( hoe zweverig het ook klinkt) maar het hielp mij echt met mijn energie terug vinden en het geeft je een voldaan gevoel. Misschien is hardlopen iets voor je? Aangezien de meeste mannen toch niet zo te porren zijn voor yoga :P Ga lekker eens in het weekend een rondje hardlopen ( kost je niks) :) Je gaat je lekkerder in je vel voelen en en met een positievere blik kun je wellicht beter je problemen aanpakken en oplossen.

En idd wat de rest ook zegt: langzaam maar zeker je huisje inrichten. Ga straten langs waar mensen bezig zijn met verbouwen en verhuizen. Je zult versteld staan wat mensen allemaal wel niet weggooien.
Voor goedkope meubels kun je ook naar de kringloopwinkel of zelfs Ikea gaan ( Het beruchte Lack tafeltje dat in menig huishouden staat kost bv maar 5 euro. :P )
pi_111770538
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 02:23 schreef billie1985 het volgende:

[..]

Ja ik probeer dat op kamers wonen echt zo lang mogelijk uit te stellen zolang dat kan, het idee lijkt me -echt- niks :@ (en ja, ik weet ik ben niet in de positie om eisen te stellen maar ik mag wel een voorkeur hebben, toch?)
Maandagmiddag komt de zorgtoeslag en rond de 24-25ste de huurtoeslag :)
De huur en zorgtoeslag worden tegelijk uitbetaald door de belastingdienst :)
pi_111770579
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 02:27 schreef Miss-X het volgende:

[..]

De huur en zorgtoeslag worden tegelijk uitbetaald door de belastingdienst :)
Echt? Oh geen idee joh, worden bij mij op 2 verschillende rekeningnummers uitbetaald. Zorgtoeslag op mn reserverekening en huurtoeslag op mn normale rekening. Misschien komt het daarom dat ik het op verschillende data binnenkrijg :)
pi_111770646
Je structurele tekort aanvullen lijkt me het meest belangrijk in deze situatie.
pi_111770699
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 02:26 schreef bellabeauti het volgende:
Toen ik in de put zat begon ik met het doen van yoga en ontspanningsoefeningen ( hoe zweverig het ook klinkt) maar het hielp mij echt met mijn energie terug vinden en het geeft je een voldaan gevoel. Misschien is hardlopen iets voor je? Aangezien de meeste mannen toch niet zo te porren zijn voor yoga :P Ga lekker eens in het weekend een rondje hardlopen ( kost je niks) :) Je gaat je lekkerder in je vel voelen en en met een positievere blik kun je wellicht beter je problemen aanpakken en oplossen.

En idd wat de rest ook zegt: langzaam maar zeker je huisje inrichten. Ga straten langs waar mensen bezig zijn met verbouwen en verhuizen. Je zult versteld staan wat mensen allemaal wel niet weggooien.
Voor goedkope meubels kun je ook naar de kringloopwinkel of zelfs Ikea gaan ( Het beruchte Lack tafeltje dat in menig huishouden staat kost bv maar 5 euro. :P )
Nee klopt, ik zie mezelf ook niet direct zo op zo'n matje :P Maar idd wat je zegt hardlopen is een optie ja :) Maar als ik ga hardlopen, wil doe ik dat voor een doel. Bij mij is dat wat vet verliezen want je kunt je voorstellen als je vrijwel elke dag patat eet en dat een tijd lang komt er een aardig laagje overheen :P Wanneer ik dus ga hardlopen verlies ik dus wel vet, maar de volgende dag eet ik dat er weer aan, snap je wat ik bedoel? Ik geloof dat zoiets een visieuze cirkel wordt genoemd ofzoiets.

En ik kijk regelmatig ook marktplaats af hoor :) Als ik iets vind wat in de buurt gratis is af te halen stuur ik daar ook altijd een mailtje naartoe. Dat heeft me tot nu toe een keukenweegschaal en een bestekla opgeleverd :) Daarnaast kwam ik er toevallig achter dat toen ik dit huis net had, mensen hier in de buurt allerlei spullen op straat zetten, omdat het grof vuil werd opgehaald de volgende dag. Dat heeft me een (kapotte) prullenbak opgeleverd, een set speakers en wat stoelen :)
pi_111770715
quote:
3s.gif Op zondag 20 mei 2012 02:32 schreef Piet_Piraat het volgende:
Je structurele tekort aanvullen lijkt me het meest belangrijk in deze situatie.
Dat is het ook. :)
pi_111770768
Mensen, ik wil jullie echt enorm bedanken. Voor de positieve woorden, de goeie adviezen, maar misschien wel het belangrijkste: dat jullie stuk voor stuk de moeite hebben genomen om die hele lap tekst door te lezen en te luisteren naar wat ik te vertellen heb, waar ik mee zit. Echt geweldig, ik beken ik had niet zoveel feedback verwacht. Ook bedankt voor de lieve PM's :*

Ik houd jullie op de hoogte, hoe dan ook! :)
pi_111770797
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 02:34 schreef billie1985 het volgende:

[..]

Nee klopt, ik zie mezelf ook niet direct zo op zo'n matje :P Maar idd wat je zegt hardlopen is een optie ja :) Maar als ik ga hardlopen, wil doe ik dat voor een doel. Bij mij is dat wat vet verliezen want je kunt je voorstellen als je vrijwel elke dag patat eet en dat een tijd lang komt er een aardig laagje overheen :P Wanneer ik dus ga hardlopen verlies ik dus wel vet, maar de volgende dag eet ik dat er weer aan, snap je wat ik bedoel? Ik geloof dat zoiets een visieuze cirkel wordt genoemd ofzoiets.

En ik kijk regelmatig ook marktplaats af hoor :) Als ik iets vind wat in de buurt gratis is af te halen stuur ik daar ook altijd een mailtje naartoe. Dat heeft me tot nu toe een keukenweegschaal en een bestekla opgeleverd :) Daarnaast kwam ik er toevallig achter dat toen ik dit huis net had, mensen hier in de buurt allerlei spullen op straat zetten, omdat het grof vuil werd opgehaald de volgende dag. Dat heeft me een (kapotte) prullenbak opgeleverd, een set speakers en wat stoelen :)
Het doel van hardlopen/bewegen hoeft natuurlijk niet alleen maar vetverbranding te zijn. Juist door te bewegen voel je je veel lekkerder in je vel.
  zondag 20 mei 2012 @ 02:47:20 #62
285441 bellabeauti
in dubio abstine
pi_111770966
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 02:38 schreef Miss-X het volgende:

[..]

Het doel van hardlopen/bewegen hoeft natuurlijk niet alleen maar vetverbranding te zijn. Juist door te bewegen voel je je veel lekkerder in je vel.
Dit dus. Bij het sporten komen er endorphines vrij die je een lekker gevoel geven. In plaats van de gedachte "het heeft toch geen zin, ik eet het weer aan" kun je ook denken "ik compenseer het vettige eten wat ik binnenkrijg met sporten". En op gegeven moment vind je het hardlopen zo fijn dat je het vaker gaat doen en dan kom je wel in de zone terecht waarin je meer verbrandt dan je binnenkrijgt en je dus vet kwijtraakt ( een vicieuze cirkel kun je doorbreken ;) ). Maar begin in eerste instantie het hardlopen niet met als doel "vet kwijtraken" maar met "in balans komen" ( lekker zweverig haha :P ) . Je zult merken hoe goed je je gaat voelen na een tijdje :Y
pi_111771011
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 02:47 schreef bellabeauti het volgende:

[..]

Dit. Bij het sporten komen er endorphines vrij die je een lekker gevoel geven. In plaats van de gedachte "het heeft toch geen zin, ik eet het weer aan" kun je ook denken "ik compenseer het vettige eten wat ik binnenkrijg met sporten". En op gegeven moment vind je het hardlopen zo fijn dat je het vaker gaat doen en dan kom je wel in de zone terecht waarin je meer verbrandt dan je binnenkrijgt en je dus vet kwijtraakt ( een vicieuze cirkel kun je doorbreken ;) ). Maar begin in eerste instantie het hardlopen niet met als doel "vet kwijtraken" maar met "in balans komen" ( lekker zweverig haha :P ) . Je zult merken hoe goed je je gaat voelen na een tijdje :Y
Eh ja dit bedoelde ik dus, maar volgens mij slaap ik half want het kwam er niet meer uit :)
  zondag 20 mei 2012 @ 02:50:31 #64
285441 bellabeauti
in dubio abstine
pi_111771034
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 02:49 schreef Miss-X het volgende:

[..]

Eh ja dit bedoelde ik dus, maar volgens mij slaap ik half want het kwam er niet meer uit :)
haha ;) duurde bij mij ook eventjes voordat ik dit op het scherm kreeg :z
  zondag 20 mei 2012 @ 02:51:33 #65
285441 bellabeauti
in dubio abstine
pi_111771060

[ Bericht 100% gewijzigd door bellabeauti op 20-05-2012 02:54:37 ]
pi_111771062
Jullie moeten motivatiecoaches worden :D

Ik ga morgen mn hardloopkloffie es aantrekken dan :P
  zondag 20 mei 2012 @ 02:53:04 #67
285441 bellabeauti
in dubio abstine
pi_111771096
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 02:51 schreef billie1985 het volgende:

^O^ *O*
pi_111771143
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 02:53 schreef bellabeauti het volgende:

[..]

^O^ *O*
Kijk er alleen wel een beetje tegenop hoor, moet ik eerlijk bekennen :@
pi_111771197
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 02:56 schreef billie1985 het volgende:

[..]

Kijk er alleen wel een beetje tegenop hoor, moet ik eerlijk bekennen :@
Rustig aan beginnen :) en anders eerst gewoon een beetje wandelen, afgewisseld met een sprintje. Er is trouwens ook een topic voor beginnende hardlopers, heb je misschien ook wat aan.
pi_111771217
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 02:51 schreef billie1985 het volgende:

^O^ ^O^
pi_111771245
*O*
pi_111771322
Jullie zijn top, jullie mogen trots zijn op jezelf :)

Bedankt lieve mensen O+
pi_111771791
Ts,

Begin eens met uit de bijstand te komen? Ga weer beginnen met school, doe desnoods een mbo opleiding als timmerman ofzo, om een minimum-inkomen te kunnen krijgen.

In de komende jaren van je studie zal je EUR 400-500 stufi krijgen, omdat je uitwonend bent. Daarom adviseer ik je om op een kamer te gaan, en daarnaast een horecabaan ofzo te vinden.

De meeste mensen doen dit al op hun 18-19e, maar jij hebt nu even geen andere keus.
Na je opleiding heb je in ieder geval een diploma, en kan je een minimum-inkomen hebben waarmee je wel huur, etc. kan betalen.

Ik begrijp best dat je zielig bent etc. Maar jij bent nu niet in de situatie dat je kan kiezen voor 'rust', helaas is het beheren van financien tegenwoordig 't belangrijkst, dus begin gewoon weer met school.

Op school doe je sowieso nog sociale contacten op, dus maak je daar maar niet druk over.

Dat je in de bijstand zit, is juist een probleem. Mensen die in de bijstand zitten, blijven daar vaak voor de rest van hun leven in zitten en komen dus alleen nog maar in meer problemen. Stap dus uit het bootje en ga op zoek naar iets echt.

Het 'zoek naar een hobby' en andere mikmak klinkt misschien wel leuk voor je psychologische kant, maar als we 't over 't primaire hebben, zal je toch maar eerst je financien op orde moeten hebben.
Sorry dat ik zo hard alles moet laten klinken, maar ik wil je alleen maar helpen.
pi_111771930
.

[ Bericht 95% gewijzigd door billie1985 op 20-05-2012 03:54:57 ]
  zondag 20 mei 2012 @ 05:20:31 #75
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')