abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111767638
Als je in de buurt van Amsterdam woont is dit misschien interessant?
http://www.noppes.nl/npps/index.php

Ik moest er ineens aan denken.
pi_111767703
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 00:39 schreef bellabeauti het volgende:
Wat een verhaal zeg.... :'(
Is het niet een idee om een sport te leren? Van sporten ga je je sowieso beter voelen en bv groepslessen in een specifieke sport volgen zodat je nieuwe mensen leert kennen? Of een andere bezigheid begint waardoor je in contact raakt met mensen. ( Dansen, vechtsport, muziek etc.)
Het spijt me, ik had ook liever een heel leuk verhaal hier willen schrijven.
Klopt, zou graag groepslessen of iets willen nemen, ware het niet dat ik nu al een structureel tekort van 175 per maand heb en ik dat bedrag niet hoger wil laten lopen

quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 00:39 schreef Charcot het volgende:
Wat vervelend zeg. Kun je geen bijzondere bijstand krijgen? Een luchtbed is op lange termijn ook niet goed voor je rug.
Je houdt dus helemaal niets over maandelijks?
Pak-em-beet -175 euro.

quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2012 00:39 schreef quirina het volgende:

Je bezig houden met je huisje kan ook heel wat schelen. Niemand word blijer van een kale muur en betonnen vloer.
Misschien ontdek je wel dat je een handige klusser bent of dat je toffe muurschilderingen kan maken.
Als geld/inkomen een probleem is kan je misschien ff kijken bij fokkers helpen fokkers of op marktplaats voor tweedehands meubeltjes e.d.
Nou ik weet et niet hoor, geef me een computer en ik ontleed em en zet em weer in elkaar maar das dan ook mijn énige talent :')

quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 00:42 schreef Charcot het volgende:
Trouwens, veel steden hebben een project opgezet voor mensen die bijvoorbeeld een maandelijks abonnement op een sportschool of iets dergelijks niet kunnen betalen. Dan krijg je er een fikse korting op. Informeer er eens naar bij je gemeente :). Dan zou je bijvoorbeeld heel goedkoop muziekles kunnen volgen, of een taalcursus oid. Daar leer je ook mensen kennen en je bent ook met iets leuks bezig.
Hé! Das eigenlijk bést een goed idee! Wist ik niet! Maandag meteen even navraag doen, bedankt! ^O^

Ik merk btw nu dat ik weer wat beter kan relativeren dan aan het begin van de avond. Dankzij jullie allemaal? :*
"Niemand weet, niemand weet, dat ik Tepelstreeltje heet."
  zondag 20 mei 2012 @ 00:57:10 #28
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_111767897
Via gratisoptehalen.nl kan je trouwens aan een inboedel komen.
pi_111767913
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2012 00:45 schreef Mishu het volgende:
Kan je niet contact zoeken met je moeder en met haar weer een soort van band opbouwen? Tis toch je moeder...

En kan je niet per maand 100 euro sparen voor een bed enzo? Het lijkt me dat het depressing is om als vriend bij iemand binnen te komen en dat het dan zo armoedig is.
Daar kan ik vrij kort over zijn: Vooralsnog ontbreekt het mij aan die belangstelling, evenmin zoals het haar blijkbaar weinig interesseert want ik hoor er niks meer van.

100 euro sparen voor een bed wordt lastig. Ik eet nu al op rekening bij de locale patatboer (geen fornuis+pannen) en zal blij zijn als het maandagmiddag is. Voor degenen die het wat beter voor elkaar hebben: dan wordt de zorgtoeslag overgemaakt.

En over dat depressing: Het is zo. Het was zo. En het zal voorlopig nog wel even zo blijven. Mensen die dáár moeite mee hebben om begrip op te brengen mogen (en dat gaat vast gek klinken vanuit mijn kant) rechtsomkeert.
pi_111767950
Helaas is alles wat je schrijft herkenbaar en ik kan niet meegaan met de goedbedoelde adviezen. Voor mensen met familie en vrienden is het moeilijk voor te stellen hoe het is om er alleen voor te staan.

Zij zien namelijk makkelijk over het hoofd dat een sociaal netwerk een voorwaarde is om verder te komen in het leven.

Het is daarom noodzakelijk om van je sociale netwerk een prioriteit te maken. Je moet namelijk vrienden hebben om vrienden te maken, vrouwen te ontmoeten en rond te komen.

Als het dan financieel tegen zit, hoef je niet tegen de muur van bureaucratie op te lopen. Zit het psychisch tegen, dan hoef je niet je geld en tijd uit te geven aan een psycholoog die jouw problemen niet oplost.

Uiteindelijk ben je zelf geen onuitputbare bron van energie of optimisme, maar een batterij die opgeladen moet worden door zijn omgeving.
pi_111767959
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2012 00:50 schreef quirina het volgende:
Als je in de buurt van Amsterdam woont is dit misschien interessant?
http://www.noppes.nl/npps/index.php

Ik moest er ineens aan denken.
Handig! Heb het net bekeken, kom alleen helaas niet uit de buurt van amsterdam, maar bedankt voor het meedenken! Waardeer het enorm! :) ^O^
pi_111767969
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 00:57 schreef Mishu het volgende:
Via gratisoptehalen.nl kan je trouwens aan een inboedel komen.
Dáár ga ik zo eens een kijkje op nemen :)
  zondag 20 mei 2012 @ 01:06:27 #33
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_111768301
Kan je niet kleiner/goedkoper gaan wonen? Bijv op een kamer? Scheelt toch weer. En kan je niet financiele hulp krijgen van je vader?

Sowieso is patat afhalen duur, kan je beter ergens een gratis frituurpan ophalen.
  zondag 20 mei 2012 @ 01:12:10 #34
285441 bellabeauti
in dubio abstine
pi_111768495
Kan je niet een advertentie zetten op marktplaats? Heb gelezen dat je aardig overweg kunt met PC's en vaak hebben mensen wel de nodige problemen met hun PC en zijn ze soms niet zo handig om het zelf op te lossen. Hiermee kun je misschien wat geld bijverdienen.
pi_111768513
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 00:58 schreef EenKoudKonijn het volgende:
Helaas is alles wat je schrijft herkenbaar en ik kan niet meegaan met de goedbedoelde adviezen. Voor mensen met familie en vrienden is het moeilijk voor te stellen hoe het is om er alleen voor te staan.

Zij zien namelijk makkelijk over het hoofd dat een sociaal netwerk een voorwaarde is om verder te komen in het leven.

Het is daarom noodzakelijk om van je sociale netwerk een prioriteit te maken. Je moet namelijk vrienden hebben om vrienden te maken, vrouwen te ontmoeten en rond te komen.

Als het dan financieel tegen zit, hoef je niet tegen de muur van bureaucratie op te lopen. Zit het psychisch tegen, dan hoef je niet je geld en tijd uit te geven aan een psycholoog die jouw problemen niet oplost.

Uiteindelijk ben je zelf geen onuitputbare bron van energie of optimisme, maar een batterij die opgeladen moet worden door zijn omgeving.
Ik wil hier wel even op reageren dat dit niet helemaal waar is. Een sociaal netwerk is er niet om je problemen op te lossen en/of psycholoog te zijn.

Zelf kom ik uit een gebroken gezien, moeder zwaar verslaafd aan de heroine en had echt helemaal niemand. Uiteindelijk kijk ik terug en denk ik dat ik op dat moment ook gewoon niet zo'n heel leuk en gezellig mens was. Als je mensen al jaren kent is het iets anders, maar nieuwe mensen schrik je daar erg mee af, net als bijvoorbeeld de staat waar in je huis nu is. Mensen trekken ellende van anderen gewoon vaak niet zo erg. Nu jaren later is alles op z'n pootjes terecht gekomen, maar dat gaat gewoon niet zonder slag of stoot als je zo'n slechte start hebt gehad in het leven.

Probeer inderdaad eens op FHF te kijken om je huisje wat op te knappen en eerst wat problemen voor jezelf op te lossen, niemand anders kan het doen, alleen jij. En echt, uiteindelijk zal het een stuk beter worden.
pi_111768702
Eenkoudkonijn, misschien is het goed om je te realiseren dat sommige van deze adviezen komen van mensen die juist geen sociaal netwerk hebben. Wat nuance zou niet onverstandig zijn
pi_111768779
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 01:06 schreef Mishu het volgende:
Kan je niet kleiner/goedkoper gaan wonen? Bijv op een kamer? Scheelt toch weer. En kan je niet financiele hulp krijgen van je vader?

Sowieso is patat afhalen duur, kan je beter ergens een gratis frituurpan ophalen.
Dat is een optie ja, het probleem is dat ik toen ik het huis heb gekregen, mijn punten op 0 werden gezet bij de woningstichting. Reken dus op minimaal 3 jaar voordat ik een ander huis heb. En op een kamer wonen? Betekent dat niet dat je een slaapkamer in een bestaand huis huurt? Van andere mensen? Ik ben juist op mezelf gaan wonen vanwege de rust (best dubbelzinnig, als je er op terugkijkt)
En financiele hulp van mn vader gaat écht niet lukken. Ik heb hem destijds moeten bijschieten toen ik nog thuis woonde
pi_111768862
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 01:19 schreef billie1985 het volgende:

[..]

Dat is een optie ja, het probleem is dat ik toen ik het huis heb gekregen, mijn punten op 0 werden gezet bij de woningstichting. Reken dus op minimaal 3 jaar voordat ik een ander huis heb. En op een kamer wonen? Betekent dat niet dat je een slaapkamer in een bestaand huis huurt? Van andere mensen? Ik ben juist op mezelf gaan wonen vanwege de rust (best dubbelzinnig, als je er op terugkijkt)
En financiele hulp van mn vader gaat écht niet lukken. Ik heb hem destijds moeten bijschieten toen ik nog thuis woonde
Op je eigen kamer heb je gewoon rust en misschien is het ook goed voor je sociale contacten. Je kan altijd eens kijken of er een huis is met een beetje leuke mensen :)
pi_111768863
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 01:12 schreef bellabeauti het volgende:
Kan je niet een advertentie zetten op marktplaats? Heb gelezen dat je aardig overweg kunt met PC's en vaak hebben mensen wel de nodige problemen met hun PC en zijn ze soms niet zo handig om het zelf op te lossen. Hiermee kun je misschien wat geld bijverdienen.
Ja daar heb ik ook over nagedacht. Probleem is, op het moment dat je voor jezelf iets moet doen op pc-gebied, gaat alles goed. Je kent het systeem, je kent de ins en outs van het systeem wat je hebt. Bij een ander is dat nog maar afwachten. In mijn jongere jaren deed ik dat nog wel eens, maar daar ben ik mee gestopt. Je lost probleem x op en je krijgt er een probleem y bij. Zo blijf je bezig en aan het einde van het verhaal ben je een complete dag kwijt voor, nou wat zal het zijn? 20-25 euro?
Daarnaast heeft iedereen wel een neefje die handig is met computers, dus of het haalbaar zou zijn?
pi_111768894
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 01:22 schreef Miss-X het volgende:

[..]

Op je eigen kamer heb je gewoon rust en misschien is het ook goed voor je sociale contacten. Je kan altijd eens kijken of er een huis is met een beetje leuke mensen :)
Mee eens
pi_111769093
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 01:12 schreef Miss-X het volgende:

[..]

Ik wil hier wel even op reageren dat dit niet helemaal waar is. Een sociaal netwerk is er niet om je problemen op te lossen en/of psycholoog te zijn.

Zelf kom ik uit een gebroken gezien, moeder zwaar verslaafd aan de heroine en had echt helemaal niemand. Uiteindelijk kijk ik terug en denk ik dat ik op dat moment ook gewoon niet zo'n heel leuk en gezellig mens was. Als je mensen al jaren kent is het iets anders, maar nieuwe mensen schrik je daar erg mee af, net als bijvoorbeeld de staat waar in je huis nu is. Mensen trekken ellende van anderen gewoon vaak niet zo erg. Nu jaren later is alles op z'n pootjes terecht gekomen, maar dat gaat gewoon niet zonder slag of stoot als je zo'n slechte start hebt gehad in het leven.

Probeer inderdaad eens op FHF te kijken om je huisje wat op te knappen en eerst wat problemen voor jezelf op te lossen, niemand anders kan het doen, alleen jij. En echt, uiteindelijk zal het een stuk beter worden.
Ik denk dat jullie beiden gelijk hebben :) Ik ben het met EenKoudKonijn eens dat een sociaal netwerk 1 van de fundamenten is die een mens hoort te hebben om verder te kunnen. Zoals hij al zegt, vrienden maak je met vrienden en met vrienden ontmoet je toch net wat makkelijker een partner

Wat jij zelf zegt, Miss-X, klopt óók. Vrienden zijn je vrienden, en níet je psychologen. En misschien zou ik inderdaad wat met FHF moeten doen. En ik weet heel goed dat ik eerst wat problemen voor mezelf moet zien op te lossen. Maar op dít moment, zit ik het meest "in de put" met, ja... Laat ik er maar eerlijk voor uitkomen... Eenzaamheid :@ En juist dát is heel moeilijk, dan wel ondoenbaar, om dat zélf op te lossen... :@
  zondag 20 mei 2012 @ 01:31:35 #42
347764 Barbapapamama
Waar is het toilet hier?
pi_111769149
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 01:29 schreef billie1985 het volgende:

[..]

Ik denk dat jullie beiden gelijk hebben :) Ik ben het met EenKoudKonijn eens dat een sociaal netwerk 1 van de fundamenten is die een mens hoort te hebben om verder te kunnen. Zoals hij al zegt, vrienden maak je met vrienden en met vrienden ontmoet je toch net wat makkelijker een partner

Wat jij zelf zegt, Miss-X, klopt óók. Vrienden zijn je vrienden, en níet je psychologen. En misschien zou ik inderdaad wat met FHF moeten doen. En ik weet heel goed dat ik eerst wat problemen voor mezelf moet zien op te lossen. Maar op dít moment, zit ik het meest "in de put" met, ja... Laat ik er maar eerlijk voor uitkomen... Eenzaamheid :@ En juist dát is heel moeilijk, dan wel ondoenbaar, om dat zélf op te lossen... :@
Niks is ondoenbaar, alles is te bereiken als je maar wil ;)

Is er geen mogelijkheid om in contact te komen met je oud-klasgenoten? Facebook is daar lekker laagdrempelig voor.
pi_111769298
Billie1985, als je van je huis een thuis hebt gemaakt zul je je beter voelen. Je zult het op veel fronten moeten aanpakken. Je eenzaamheid zal met de tijd ook steeds minder worden. Want je zult in je 'genezing' investeren waardoor je ook makkelijker contact zult leggen met mensen die je bijvoorbeeld leert kennen op muziekles. Als je een thuis hebr is het ook makkelijker om die mensen bij je thuis uit te nodigen. Alles heeft invloed op elkaar
pi_111769311
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 01:29 schreef billie1985 het volgende:

[..]

Ik snap dat de eenzaamheid het grootste probleem is, maar soms is het toch echt beter om eerst aan jezelf te werken. Met kleine stapjes tegelijk. Ik denk dat het grootste probleem echt niet de eenzaamheid is (hoewel het wel zo voelt natuurlijk) maar het feit dat je niet kan rondkomen en structureel geld tekort komt. Op het moment dat je daar uit bent, kan je misschien lid worden van een clubje of sociale activiteiten ondernemen. En zoals ik hierboven zei, misschien is een kamer in een huis met meerdere mensen toch best leuk en goed voor je :)
pi_111769634
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 01:31 schreef Barbapapamama het volgende:

[..]

Niks is ondoenbaar, alles is te bereiken als je maar wil ;)
Hele wijze woorden.. Hele wijze woorden..
quote:
Is er geen mogelijkheid om in contact te komen met je oud-klasgenoten? Facebook is daar lekker laagdrempelig voor.
Nou, zoals je hebt kunnen lezen in de openingspost heb ik nooit een echt heel sterkte band met mn oudklasgenoten... Laten we daar dus maar niet aan beginnen, he? :)
pi_111769698
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 01:37 schreef Charcot het volgende:
Billie1985, als je van je huis een thuis hebt gemaakt zul je je beter voelen. Je zult het op veel fronten moeten aanpakken. Je eenzaamheid zal met de tijd ook steeds minder worden. Want je zult in je 'genezing' investeren waardoor je ook makkelijker contact zult leggen met mensen die je bijvoorbeeld leert kennen op muziekles. Als je een thuis hebr is het ook makkelijker om die mensen bij je thuis uit te nodigen. Alles heeft invloed op elkaar
Ik weet het, ik weet het... En ik probeer te voorkomen om als een zeurende zeikerd over te komen maar om deze opmerking te kunnen beantwoorden móet ik herhalen dat dat lastig wordt met een structureel tekort van 175 euro per maand... Maar ik ben het met je eens hoor! ^O^
  zondag 20 mei 2012 @ 01:51:44 #47
373223 SquashBanana
Asante sana Squash Banana
pi_111769699
Hmm je situatie is idd heftig en je zal hard moeten werken om uit de negatieve spiraal te raken waar je nu in bent beland. Ik heb lang niet zo'n heftige dingen meegemaakt als jij maar ik heb ook enkele maanden gehad in mn leven dat ik het niet meer zag zitten. Toen heb ik 'the secret' gekeken. Een documentaire die je leert positief te denken. Je moet het niet letterlijk nemen maar je snapt de boodschap wel.

Hier is een link voor de trailer:
En je weet vast wel een manier om aan de gehele documentaire te komen;)
Be miserable. Or motivate yourself. Whatever has to be done, it's always YOUR choice.
pi_111769875
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 01:37 schreef Miss-X het volgende:

[..]

Ik snap dat de eenzaamheid het grootste probleem is, maar soms is het toch echt beter om eerst aan jezelf te werken. Met kleine stapjes tegelijk. Ik denk dat het grootste probleem echt niet de eenzaamheid is (hoewel het wel zo voelt natuurlijk) maar het feit dat je niet kan rondkomen en structureel geld tekort komt. Op het moment dat je daar uit bent, kan je misschien lid worden van een clubje of sociale activiteiten ondernemen. En zoals ik hierboven zei, misschien is een kamer in een huis met meerdere mensen toch best leuk en goed voor je :)
Ik weet dat ik aan mezelf moet werken. Met stapjes tegelijk. Het werkt alleen zo demotiverend wanneer je aan het eind van het verhaal wéér naar dat lege, koude kille huis moet. Waar je wéér niemand hoeft te verwachten.
Ja dat zou me leuk lijken :) Iets wat iemand anders ook al zei, een sport beoefenen en daar groepslessen voor volgen. Maar voordat we dáár zijn...

En een kamer met meerdere mensen in een huis weet ik nog niet zo hoor :@ Ik betaal hier flinke huur, dat weet ik maar al te goed, maar krijg er (hoe dubbelzinnig dat ook is nu) veel rust voor terug. Ik woon nu in een portiekflat met rustige buren, nooit geluidsoverlast, uitzicht op een groot weiland (klinkt dit trouwens nou weer patserig? nee toch? :@). Dus qua woning zou ik (als de mogelijkheid er is) liever blijven dan weggaan voor een kamertje. Denk ik.
pi_111770010
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 01:51 schreef SquashBanana het volgende:
Hmm je situatie is idd heftig en je zal hard moeten werken om uit de negatieve spiraal te raken waar je nu in bent beland. Ik heb lang niet zo'n heftige dingen meegemaakt als jij maar ik heb ook enkele maanden gehad in mn leven dat ik het niet meer zag zitten. Toen heb ik 'the secret' gekeken. Een documentaire die je leert positief te denken. Je moet het niet letterlijk nemen maar je snapt de boodschap wel.

Hier is een link voor de trailer:
En je weet vast wel een manier om aan de gehele documentaire te komen;)
Dat ziet er best motiverend/inspirerend uit! :)

Ik heb ook vaak die momenten gehad die jij beschreef trouwens hoor! Vroeger alleen wel een stuk vaker toen ik nog thuiswoonde dan nu, door een andere omgeving.
Nu heb ik nog steeds wel eens momenten hoor dat ik denk, en vanaf VANDAAG! ga ik het allemaal anders aanpakken! Maar niet veel later merk je dat het voormalig thuisfront nog te veel aan je trekt... Maar daar schrijf ik morgen nog meer over in mijn openingspost die nog niet geheel compleet is.

Ik ga morgen eens kijken of ik die documantaire niet van iemand kan lenen :P
pi_111770054
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 01:58 schreef billie1985 het volgende:

[..]

Ik weet dat ik aan mezelf moet werken. Met stapjes tegelijk. Het werkt alleen zo demotiverend wanneer je aan het eind van het verhaal wéér naar dat lege, koude kille huis moet. Waar je wéér niemand hoeft te verwachten.
Ja dat zou me leuk lijken :) Iets wat iemand anders ook al zei, een sport beoefenen en daar groepslessen voor volgen. Maar voordat we dáár zijn...

En een kamer met meerdere mensen in een huis weet ik nog niet zo hoor :@ Ik betaal hier flinke huur, dat weet ik maar al te goed, maar krijg er (hoe dubbelzinnig dat ook is nu) veel rust voor terug. Ik woon nu in een portiekflat met rustige buren, nooit geluidsoverlast, uitzicht op een groot weiland (klinkt dit trouwens nou weer patserig? nee toch? :@). Dus qua woning zou ik (als de mogelijkheid er is) liever blijven dan weggaan voor een kamertje. Denk ik.
Het is heel begrijpelijk, maar ja je kan deze huur niet opbrengen en door die problemen (structureel geld tekort, geen thuis gevoel) kom je ook niet verder, dus daar ligt toch echt wel het begin van het oplossen. Ik zou voor jezelf alles op een rijtje zetten qua financien, krijg je bijv. ook huurtoeslag, misschien met iemand die er wat meer verstand van heeft om de tafel gaan zitten. Want leven op de kale vloer is gewoon niet ok. Je zal zien dat je zodra dat is opgelost je veel fijner zal voelen en ook dan makkelijker en meer voor nieuwe mensen open staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')