Da's echt iets vrouwelijks, om je naar elk bedrijf te vormenquote:Op zaterdag 19 mei 2012 13:53 schreef STING het volgende:
Ik ben die teamplayer, die ook op standalone basis exceleert
Kun je ook out of the box denken?quote:Op zaterdag 19 mei 2012 13:53 schreef STING het volgende:
Hahah, nicequote:Op zaterdag 19 mei 2012 13:53 schreef STING het volgende:
dat zal wel maar met een 9 tot 5 mentaliteit kom je d'r nietquote:Op zaterdag 19 mei 2012 13:53 schreef STING het volgende:
Dat werkt vast heel goed als je van een uitkering wilt blijven genieten en aan je sollicitatieplicht moet voldoenquote:Op zaterdag 19 mei 2012 13:39 schreef koekii het volgende:
vb: ''Ik las uw vacature op het internet en dacht meteen: dit is een baan voor mij. Ik zal u vertellen waarom''.
carrieretijger
De brief is zeker niet de voornaamste reden om aangenomen te worden, maar het is wel - samen met je CV - de eerste kennismaking met de sollicitatiecommissie.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 16:50 schreef snabbi het volgende:
Je weet toch nooit op welke zin je wordt geselecteerd. Ik mag zeker hopen dat je brief niet een aanleiding is om je aan te nemen (dit zal toch altijd uit het gesprek blijken).
Je hebt het over baantjes. Gaat dan om scholieren e.d.?quote:Op zaterdag 19 mei 2012 18:10 schreef Kandijfijn het volgende:
Wij lezen ze eigenlijk nooit, zelfs C.V's kijken we in eerste instantie alleen maar naar laatste 2 baantjes.
Ja eigenlijk wel, de full-time banen gaat mijn baas dan weer over. Maar ik weet ook van hem dat hij zelden brieven leest.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 19:03 schreef MWP het volgende:
[..]
Je hebt het over baantjes. Gaat dan om scholieren e.d.?
Haha geweldigquote:Op zaterdag 19 mei 2012 17:06 schreef MWP het volgende:
[..]
De brief is zeker niet de voornaamste reden om aangenomen te worden, maar het is wel - samen met je CV - de eerste kennismaking met de sollicitatiecommissie.
Als die brief niet goed in elkaar zit, kan je dat gesprek ook wel vergetenEn met van die lullige openingszinnen gaan mijn haren recht overeind staan. Die zijn leuk als je een bijbaantje zoekt in de plaatselijke kledingwinkel, maar daarbuiten zou ik ze toch niet gebruiken.
Ik had ooit een kandidaat die in haar eerste alinea iets schreef als "Ik heb lang zitten wikken: Zal ik wel, zal ik niet solliciteren, maar uiteindelijk heeft mijn passie voor het vak en voor uw organisatie de doorslag gegeven". Als je daarmee begint heb je wat goed te maken in de rest van de brief hoor
Het punt met je CV is dat er een grote kans is dat er voldoende anderen zijn met een soortgelijke of betere CV. Als er voor een bepaalde functie -zeg - 24 sollicilanten zijn, worden er over het algemeen maar een stuk of 5 uitgenodigd voor een eerste gesprek.quote:Op zondag 20 mei 2012 01:59 schreef mrazura het volgende:
[..]
Haha geweldigZoals eerder gezegd is het aanpassen van het cv aan de functie in mijn optiek het belangrijkste. Voor de motivatiebrief is er denk ik geen vaste (succesvolle) structuur. Het ligt er wel heel erg aan de functie waarop je solliciteert. Wat denk ik wel wilt helpen is om je ambities te laten weten en je een beetje in te lezen in de organisatie en de bedrijfstak.
Dat dus, op die manier ben ik altijd aan werk gekomen. Bellen met het bedrijf, als je langs mag komen neem je je CV en kopieën van je diploma's mee. werkt prima.quote:Op zondag 20 mei 2012 15:08 schreef Gokhan03 het volgende:
SollicitatiebrievenGewoon bellen en een afspraak maken. Als ze je daadwerkelijk nodig hebben dan nodigen ze je wel uit. Anders krijg je van die toestanden dat de HR medewerker eerst contact moet nemen met de directie met de vraag of er daadwerkelijk iemand nodig is.
Dingen als "We zullen het u laten weten of we nog plek hebben" of "mail je cv maar" is slap gelul.
Dat is nog niet eens een gek idee. Werkt het ook bij vakantiebaantjes derg?quote:Op zondag 20 mei 2012 15:08 schreef Gokhan03 het volgende:
SollicitatiebrievenGewoon bellen en een afspraak maken. Als ze je daadwerkelijk nodig hebben dan nodigen ze je wel uit. Anders krijg je van die toestanden dat de HR medewerker eerst contact moet nemen met de directie met de vraag of er daadwerkelijk iemand nodig is.
Dingen als "We zullen het u laten weten of we nog plek hebben" of "mail je cv maar" is slap gelul.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |