quote:
Het Eurovisie Songfestival eindigde voor Sieneke Peeters in een tranendal, maar toch heeft ze geen spijt van het muzikale avontuur. Sterker nog: ze wil nog wel een keer meedoen. Dat vertelt de zangeres aan Alleshow.nl. Peeters kijkt met trots terug op haar deelname. “Als ze me vragen of ik weer mee zou doen, dan doe ik het wel weer. Je hoeft je absoluut niet te schamen voor het Songfestival. Het is het grootste muziekevenement in de wereld. Het is een cadeau als je er aan mee mag doen.“
Twee jaar na dato beseft Peeters pas wat ze heeft meegemaakt. “Op het moment zelf, besef je dat helemaal niet. Het blijft absoluut een mooie ervaring. Jaren geleden dachten ze dat het een afgang was als je niet doorging naar de finale. Maar de laatste jaren zie je steeds meer artiesten die toch een keer mee willen doen. Want je komt alleen maar hogerop. Het heeft mij ontzettend geholpen.”
“Ik kan Joan Franka alleen maar meegeven: geniet ervan, het is uniek wat je meemaakt“, besluit ze.
Het zal me niks verbazen dat Sieneke volgend jaar weer gaat, je weet het namelijk nooit met de TROS.