abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 mei 2012 @ 20:24:18 #1
340341 Blester
Membre très utile
pi_111717735
Google Adsense & dergelijke: Deel 43 tijd voor de Belastingdopic voor vragen en discussie over Google Adsense en aanverwante services en diensten.

Google Adsense is een internet-advertentiemakelaar, eigendom van Google. De dienst biedt webmasters de mogelijkheid geld te verdienen met hun website door relevante advertenties op de website te plaatsen. Tot de mogelijke advertentieformaten behoren banners, tekstuele links en zoekvensters. De webmaster krijgt telkens een geldbedrag (enkele eurocenten tot tientallen euro's) wanneer een bezoeker de link naar de andere website volgt.
Google Adsense is afhankelijk van Google Adwords, dat bedrijven in staat stelt hun advertenties via het AdSense-netwerk te verspreiden.

:7 Handige sites

- Webmaster World

:7 Handige relevante reeksen op Fok!

- Topicreeks: Google Adsense
- Topicreeks: Algemeen Wordpress topic
- Topicreeks: HTML, CSS, JS voor dummies
- Topicreeks: PHP/(My)SQL voor dummies
- Topicreeks: Javascript voor dummies

:7 Interessante artikelen

http://www.webpublishingb(...)ee-online-dating.htm
http://www.webpublishingb(...)ner-markus-frind.htm
Heb je een interessant artikel? Geef dit door aan JortK! of de TS

Succesvolle Adsense projecten

Verstandige mensen lezen de regels van Adsense, anders krijg je dit:
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 23:06 schreef Razor21 het volgende:
Hallo,

Na het zorgvuldig controleren van onze gegevens hebben we vastgesteld dat
uw AdSense-account mogelijk ongeldige activiteit genereert. Omdat we onze
AdWords-adverteerders moeten beschermen tegen kunstmatig verhoogde kosten
voor ongeldige activiteiten, hebben we uw AdSense-account moeten
uitschakelen. Uw openstaande saldo en het aandeel van de inkomsten dat
Google zou ontvangen, worden volledig terugbetaald aan de betreffende
adverteerders.

We hopen dat u begrijpt dat we genoodzaakt zijn dergelijke stappen te
nemen om de effectiviteit van het advertentiesysteem van Google en met
name een goede verhouding tussen adverteerders en uitgevers te kunnen
garanderen. We beseffen dat dit tot ongemak kan leiden en willen u daarom
alvast bedanken voor uw begrip en medewerking.

Als u vragen heeft over de stappen die we hebben ondernomen, over de
procedure voor het aantekenen van bezwaar tegen dit besluit of over
ongeldige activiteit in het algemeen, kunt u meer informatie vinden op
http://www.google.com/adsense/support/bin/answer.py?answer=57153.

:( :( :( :( :(
Deze OP staat hier: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Google_Adsense_%26_dergelijke
met dank aan JortK

Dit is niet het show-hier-je-analytics-stats-of-hoe-snel-is-mijn-website-geindexeerd-topic..

[ Bericht 0% gewijzigd door Blester op 19-05-2012 09:34:34 ]
~ Love comes unseen; we only see it go
  vrijdag 18 mei 2012 @ 20:25:18 #2
340341 Blester
Membre très utile
pi_111717785
Laatste reactie:

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 20:09 schreef WebBeestje het volgende:
@RPG, maar aantonen kunnen we niet al is het vermoeden er wel. Ik heb het in dit geval over adverteerdirect.nl en vanavond haal ik hun codes er vanaf en voer de originele codes in. Als er dan merkbaar verschil is dan weet ik genoeg. Volgens die website werken ze samen met Adsense en daarom zou Adsense dit accepteren.
pi_111719977
Belastingdopic en deel 40? ;) kan de OP nog worden aangepast? :)
  vrijdag 18 mei 2012 @ 22:39:19 #4
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_111723992
moet zeggen dat ik er nog weinig mee gedaan heb tot nu. Na het horen over conversie ben ik opeens enorm bevreesd dat alles wat ik bedenken niet niche genoeg is om tot een degelijke klik-koop te leiden.

is een youtube kanaal met alleen boekreviews of schrijven gericht niche genoeg?
pi_111726457
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 15:06 schreef WebBeestje het volgende:
Overstappen naar iets anders is niet echt een optie omdat Google zo goed als een monopolie heeft maar er zijn naïeve mensen die dat niet inzien :)
Jij bent vrij naief te denken dat google een monopolie heeft.. Als je een serieuze website hebt dan heb je echt geen adsense nodig, maar dan komen de lucratievere partijen met een zelfde soort verdien model zich vanzelf wel melden..

Adsense is leuk voor de mensen die hier veelal rondhangen en site'jes of fora hebben maar voor vele adverteerders is het display netwerk lang niet zo lucratief (lees gelijke conversies) als andere middelen...
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_111726829
Ik haal de 70 euro nu ook per maand, dus mooi de tijd om ook eens wat andere dingen te proberen.
pi_111727415
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 22:39 schreef Frith het volgende:
moet zeggen dat ik er nog weinig mee gedaan heb tot nu. Na het horen over conversie ben ik opeens enorm bevreesd dat alles wat ik bedenken niet niche genoeg is om tot een degelijke klik-koop te leiden.

is een youtube kanaal met alleen boekreviews of schrijven gericht niche genoeg?
Op youtube wil je juist zoveel mogelijk views toch? Dan lijkt het me beter om juist videos te maken over zeer populaire onderwerpen en juist niet kleine niches
pi_111727468
quote:
Jij bent vrij naief te denken dat google een monopolie heeft..
Gaap :') hoeveel gelijkwaardige en even grote aanbieders weet jij er die eenzelfde dienst aanbieden als Google Adsense?

Maar verder net alle adverteerdirect codes weg gehaald op ééntje na waar nog een reclame loopt en ik ben benieuwd wat het verschil is over een week. Ik denk dat a) de crawlerfouten minder worden en b) de inkomsten veranderen.
pi_111727994
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 00:01 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Gaap :') hoeveel gelijkwaardige en even grote aanbieders weet jij er die eenzelfde dienst aanbieden als Google Adsense?

Maar verder net alle adverteerdirect codes weg gehaald op ééntje na waar nog een reclame loopt en ik ben benieuwd wat het verschil is over een week. Ik denk dat a) de crawlerfouten minder worden en b) de inkomsten veranderen.
Ik denk dat hij bedoeld dat sites als Voetbalzone.nl gewoon partnerships met bijv. Nike aangaan die meer opbrengen dat Google Ads?
Of saté?
pi_111728235
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 00:01 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

er zijn er diverse; maar die doen geen zaken met , met alle respect, hobby websitejes... Ik als adverteerder gebruik ze wel; duurder als display netwerk, maar conversies liggen 10x hoger... Alleen de remarketing tools van het display netwerk maken het interessant qua conversie
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  zaterdag 19 mei 2012 @ 08:40:48 #11
284294 BBQSausage
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_111733032
Goedemorgen!

Even een aantal vraagjes, ik hoop dat iemand hier antwoord op heeft.

Ik ben van plan een domeinnaam te registreren waarvan mij de opbouw het meest logische lijkt. Echter ziet de Google Adwords zoekwoordentool het toch net iets anders.

Even als voorbeeld, als ik opzoek ben naar een taxi in Amsterdam, zoek ik naar "taxi amsterdam", en niet naar "amsterdam taxi" toch? :P

Is het dan ook niet logischer dat "taxi amsterdam" meer zoekacties zou moeten opleveren dan "amsterdam taxi"?

Ik wil dus een domeinnaam registreren vergelijkbaar met "taxiamsterdam.nl", maar ik vraag me nu af of dat wel zo slim is.

De namen hierboven zijn allemaal slechts als voorbeeld gebruikt :P
  zaterdag 19 mei 2012 @ 08:55:38 #12
284294 BBQSausage
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_111733113
Volgende vraagje;

Als bedrijf zijnde kun je je eigen merknaam 'claimen' als domeinnaam. In hoeverre kan dat, en waarom doen bepaalde bedrijven dit niet?

Google en Facebook zijn erg actief in het overnemen van alle domeinnamen met hun merknaam, maar bijvoorbeeld Twitter laat een domein als twitter.nl gewoon links liggen. Zit hier een reden achter, of ligt het niet zo makkelijk?

Beetje een algemene vraag voor in een google Adsense & dergelijke topic, maar om hier nou een apart topic voor aan te maken.. :X
  zaterdag 19 mei 2012 @ 16:37:26 #13
340341 Blester
Membre très utile
pi_111744526
quote:
11s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 08:55 schreef BBQSausage het volgende:
Volgende vraagje;

Als bedrijf zijnde kun je je eigen merknaam 'claimen' als domeinnaam. In hoeverre kan dat, en waarom doen bepaalde bedrijven dit niet?

Google en Facebook zijn erg actief in het overnemen van alle domeinnamen met hun merknaam, maar bijvoorbeeld Twitter laat een domein als twitter.nl gewoon links liggen. Zit hier een reden achter, of ligt het niet zo makkelijk?

Beetje een algemene vraag voor in een google Adsense & dergelijke topic, maar om hier nou een apart topic voor aan te maken.. :X
Wanneer jij duidelijk de bedrijfsnaam in het domein hebt kan een bedrijf die rechten op die naam heeft bij jou aankloppen met de vraag om de domeinnaam af te staan. Het is natuurlijk vanzelfsprekend dat je niet zomaar een domeinnaam af moet geven maar eerst eens te kijken of ze daadwerkelijk gelijk hebben. Hebben ze dit niet en ze willen toch graag jouw domeinnaam dan kun je een voorstel tot overkopen van de domeinnaam doen.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 16:38:18 #14
340341 Blester
Membre très utile
pi_111744559
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 08:40 schreef BBQSausage het volgende:
Goedemorgen!

Even een aantal vraagjes, ik hoop dat iemand hier antwoord op heeft.

Ik ben van plan een domeinnaam te registreren waarvan mij de opbouw het meest logische lijkt. Echter ziet de Google Adwords zoekwoordentool het toch net iets anders.

Even als voorbeeld, als ik opzoek ben naar een taxi in Amsterdam, zoek ik naar "taxi amsterdam", en niet naar "amsterdam taxi" toch? :P

Is het dan ook niet logischer dat "taxi amsterdam" meer zoekacties zou moeten opleveren dan "amsterdam taxi"?

Ik wil dus een domeinnaam registreren vergelijkbaar met "taxiamsterdam.nl", maar ik vraag me nu af of dat wel zo slim is.

De namen hierboven zijn allemaal slechts als voorbeeld gebruikt :P
Ik zou de naam registreren waar direct zo veel mogelijk op gezocht wordt, dit heeft uiteindelijk het meeste succes.
pi_111744895
Tja we wilden een algemeen topic maken, webmaster slowchat maar de baasjes van Fok! staan dit niet toe :')
  zaterdag 19 mei 2012 @ 17:27:06 #16
284294 BBQSausage
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_111746254
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 16:38 schreef Blester het volgende:

[..]

Ik zou de naam registreren waar direct zo veel mogelijk op gezocht wordt, dit heeft uiteindelijk het meeste succes.
Dus in dat geval vertrouw jij volledig op de webmastertools? Ik krijg hier een beetje argwaan van.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 17:28:08 #17
284294 BBQSausage
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_111746297
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 16:37 schreef Blester het volgende:

[..]

Wanneer jij duidelijk de bedrijfsnaam in het domein hebt kan een bedrijf die rechten op die naam heeft bij jou aankloppen met de vraag om de domeinnaam af te staan. Het is natuurlijk vanzelfsprekend dat je niet zomaar een domeinnaam af moet geven maar eerst eens te kijken of ze daadwerkelijk gelijk hebben. Hebben ze dit niet en ze willen toch graag jouw domeinnaam dan kun je een voorstel tot overkopen van de domeinnaam doen.
Met andere woorden, Twitter zou zonder problemen twitter.nl over kunnen nemen, maar laat hem dus gewoon links liggen?
  zaterdag 19 mei 2012 @ 17:28:52 #18
284294 BBQSausage
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_111746320
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 16:48 schreef Geo4kant het volgende:
Tja we wilden een algemeen topic maken, webmaster slowchat maar de baasjes van Fok! staan dit niet toe :')
Ligt er ook maar net aan hoe je het aanpakt hè. :P Ik heb nog niet echt een goed begin gezien voor een webmastertopic. Wil er wel eens een poging aan wagen. :Y
  zaterdag 19 mei 2012 @ 17:31:07 #19
366118 GTL_
Gym, Tan & Laundry
pi_111746394
Serieus niet? Zou wel handig zijn, een algemeen topic. Zit soms wel met wat vragen die niet direct Adsense-gerelateerd zijn (Meer SEO gerelateerd).
You gotta GTL everyday to make sure you're looking your best bro. If your shirt looks bad it makes the whole product look bad.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 17:33:53 #20
284294 BBQSausage
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_111746504
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 17:31 schreef GTL_ het volgende:
Serieus niet? Zou wel handig zijn, een algemeen topic. Zit soms wel met wat vragen die niet direct Adsense-gerelateerd zijn (Meer SEO gerelateerd).
Klopt, SEO, domeinnamen, hosting, CMS-adviezen, etc. kunnen daar mooi in terecht.
pi_111746544
Ik stem ook voor, alleen al omdat Adsense lang niet de enige manier is om geld te verdienen met je website.
pi_111746588
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 17:28 schreef BBQSausage het volgende:

[..]

Met andere woorden, Twitter zou zonder problemen twitter.nl over kunnen nemen, maar laat hem dus gewoon links liggen?
twitter.nl bestond al langer, dus dan kunnen ze dat niet doen.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 18:05:11 #23
340341 Blester
Membre très utile
pi_111747573
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 17:36 schreef sthomass het volgende:

[..]

twitter.nl bestond al langer, dus dan kunnen ze dat niet doen.
Inderdaad, ze kunnen het wel overkopen natuurlijk :)
  zaterdag 19 mei 2012 @ 18:06:11 #24
340341 Blester
Membre très utile
pi_111747607
Ik ben trouwens voor zo'n webmaster topic, ik wil best de OP hiervoor maken :)

Ik heb even een vraagje, op mijn website is het maximum van 3 ads al snel bereikt, ik wil graag de andere plekken opvullen met advertenties van andere websites, hoe kan ik dit bij google instellen? Wanneer ik kies voor "ads van andere website" kan ik slechts een url invoeren en dus niet de HTML code die ik heb.

[ Bericht 48% gewijzigd door Blester op 19-05-2012 18:13:10 ]
pi_111748105
Is drie ads per pagina niet voldoende?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')