ja, maar, daar gaat het dus niet om. Het gaat er niet om of je mee wil doen, maar om het feit dat je binnen een bepaalde groep valt en ze data van je nodig hebben.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 22:04 schreef mirannie het volgende:
Bij mij stond er ineens iemand voor de deur voor dit onderzoek, was ik ook niet van gediend. Zegt die man: "ja, maar u heeft niet gereageerd op die brieven". Begrijpen ze dan echt niet dat dat is omdat je er niet aan mee wilt doen?
Daar is geen optie voor. Je kan meedoen, punt. Ik zou me graag uitschrijven.quote:
Is toch idioot dat dat nodig is. Als je het gemeld hebt via de telefoon mag het toch niet nodig zijn dat je ook nog een mail moet sturen.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 22:14 schreef snabbi het volgende:
[..]
Daar is geen optie voor. Je kan meedoen, punt. Ik zou me graag uitschrijven.
Ik word ziek van al die dingen waar ik constant in 'de groep' val. Van de gemeente, ggd, cbs etc. Daarnaast zijn er dan nog tal van bedrijven die onder het mom van 'u bent klant en dan valt u niet onder het bel-me-niet register' lastig vallen. Ik word onderhand vaker gebeld door instanties dan door bekenden.
Ik heb de telefoniste ook vriendelijk mede gedeeld niet deel te nemen. Nu dus nog achteraf een mail met het verzoek mij niet meer te vragen.
"U bent geselecteerd" is ook de aanhef van menig commerciële direct mail waarin je "een prijs hebt gewonnenquote:Op vrijdag 18 mei 2012 21:51 schreef Twinky het volgende:
Hij gaf aan dat onderdeel van de betrouwbaarheid van het CBS is, dat mensen die worden 'geselecteerd' meedoen.
Handig zo'n bericht in een auto-reply. Volgens mij is het dan al te laatquote:Dit is een automatisch gegenereerd bericht.
Gelieve geen reply te doen op deze e-mail!
U hebt een e-mail aan het CBS Contact Center gestuurd.
Het toegekende berichtnummer is: xxx
Het Contact Center heeft uw e-mail in behandeling genomen en streeft ernaar om deze binnen 10 werkdagen na ontvangst van deze mail af te handelen. Wegens drukte kan het echter langer duren, waarvoor onze excuses!
Voor afhandeling van klachten hanteren we de wettelijke voorgeschreven termijnen. In de meeste gevallen bedraagt deze termijn 6 weken.
N.B. Het CBS heeft geconstateerd dat er regelmatig problemen zijn in de beantwoording van e-mail als de afzender gebruik maakt van Hotmail of LIVE adressen.
Deze problemen vinden hun oorzaak buiten het CBS. Om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, adviseren wij u geen gebruik te maken van dergelijke e-mailadressen bij correspondentie met het CBS.
Bij mij ook. En ging ze nog moeilijk doen dat ik haar wegstuurde, want ze was helemaal naar mijn huis gekomen.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 22:04 schreef mirannie het volgende:
Bij mij stond er ineens iemand voor de deur voor dit onderzoek, was ik ook niet van gediend. Zegt die man: "ja, maar u heeft niet gereageerd op die brieven". Begrijpen ze dan echt niet dat dat is omdat je er niet aan mee wilt doen?
Arm kind, nog mazzel dat je wel thuis was, anders was ze helemaal voor niets naar je huis gekomen...quote:Op zaterdag 19 mei 2012 09:19 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Bij mij ook. En ging ze nog moeilijk doen dat ik haar wegstuurde, want ze was helemaal naar mijn huis gekomen.
Ik heb zoiets ooit met de gemeente gehad en vervolgens een klacht bij de opta ingediend. Toen kreeg ik achteraf bericht dat mijn klacht onterecht was omdat het bel-me-niet-register alleen voor commerciëele partijen verplicht is. Een gemeente of het CBS mag je gewoon zoveel irriteren al ze willen.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 18:37 schreef snabbi het volgende:
Ik heb diverse brieven ontvangen van het CBS inzake een mobiliteitsonderzoek. Ik heb hier eigenlijk geen behoefte aan dus ik heb hier niet op gereageerd. Vandaag ben ik ook telefonisch benaderd. Uiteraard heb ik ook dit afgekapt en realiseerde me pas na het ophangen dat ik al sinds 2010 in het bel-me-niet register sta ingeschreven.
Ik heb een deel van de wettekst van de telecommunicatiewet doorgelezen en de tekst van de site van bel-me-niet, maar ik kan het niet terugvinden. Zijn overheidsdiensten zoals het CBS ook gebonden om jou met rust te laten met dit soort onzin?
Die zijn niet gebonden aan het bel-me-niet-register. Het register richt zich op telemarketing en daar is bij telefoontjes van de overheid geen sprake van.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 18:37 schreef snabbi het volgende:
Zijn overheidsdiensten zoals het CBS ook gebonden om jou met rust te laten met dit soort onzin?
Geleerde gok: je bent hindoe of iets dergelijks waarvan er maar een paar in de gehele gemeente zijn, en daarom word je steeds "de gelukkige" omdat de groep gewoon heel klein is en jouw data dan veel zwaarder geteld moet worden om het gebrek aan respondenten in die groep te kunnen 'verhullen' (niet echt verhullen natuurlijk, maar anders heb je een probleem met het zogenaamde "random sampling").quote:Op vrijdag 18 mei 2012 22:14 schreef snabbi het volgende:
[..]
Daar is geen optie voor. Je kan meedoen, punt. Ik zou me graag uitschrijven.
Ik word ziek van al die dingen waar ik constant in 'de groep' val. Van de gemeente, ggd, cbs etc. Daarnaast zijn er dan nog tal van bedrijven die onder het mom van 'u bent klant en dan valt u niet onder het bel-me-niet register' lastig vallen. Ik word onderhand vaker gebeld door instanties dan door bekenden.
Ik heb de telefoniste ook vriendelijk mede gedeeld niet deel te nemen. Nu dus nog achteraf een mail met het verzoek mij niet meer te vragen.
Wellicht iets anders, maar als er vanuit een universiteit onderzoek wordt gedaan dan is niets meer laten weten niet goed genoeg. Omdat het voor een onderzoek belangrijk is om zoveel mogelijk data te verzamelen zullen ze doorgaan met contact opnemen. Bv eerst met een brief, dan een herhalingsbrief, telefonisch contact (3x) en als daar niet op gereageerd word of je zegt niet duidelijk "Nee ik wil niet mee doen" komen ze aan je deur. Het lijkt serieus op stalken, maar het mag.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 22:04 schreef mirannie het volgende:
aaaaw, en ik dacht nog wel zo'n goeie gok te hebben gemaakt.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 20:23 schreef snabbi het volgende:
Helaas ben ik een autochtone modaal verdiener. En die rust periode vind ik prima, maar wat mij betreft hoeven ze me niet meer terug te gooien in het bakje waar de selectie wel op plaatsvindt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |