http://nos.nl/artikel/374412-ntr-dibi-geen-kandidaat-meer.htmlquote:NTR: Dibi geen kandidaat meer
Volgens het NTR-programma De Halve Maan is Tofik Dibi geen kandidaat-lijsttrekker meer voor GroenLinks. Het partijbestuur zou hebben besloten dat Jolande Sap de enige lijsttrekker is en dat GroenLinks geen referendum houdt onder de leden.
In een persbericht meldt de NTR dat Dibi onderweg was naar een uitzending van De Halve Maan, toen hij werd gebeld door het partijbestuur van GroenLinks. "Hij moest met spoed naar Utrecht komen. Als Dibi ook maar een minuut te laat zou komen, zou dat gevolgen hebben voor zijn toekomst."
Ook zou Dibi te horen hebben gekregen dat deelnemen aan het programma De Halve Maan een schending was van de interne partijregels. Ook zijn tv-optreden deze week bij Sven Kockelmann zou worden beschouwd als een schending van de regels.
Het partijbestuur van GroenLinks twitterde dat de procedure voor de kandidaatstelling nog loopt. Tegen persbureau Novum zei Dibi: "Ik ben aan het vechten als een leeuw. Meer kan ik er nu niet over zeggen."
Woensdagavond twitterde oud-partijleider Femke Halsema dat zij hoopte dat het GroenLinks-bestuur de leden zou laten kiezen.
twitter:jolandesap twitterde op vrijdag 18-05-2012 om 17:08:40Ik zou het betreuren als er geen referendum komt. Ik ga graag de strijd om het lijsttrekkerschap aan! reageer retweet
Uiterlijke vertoonquote:Op vrijdag 18 mei 2012 17:15 schreef CaptainCookie het volgende:
twitter:jolandesap twitterde op vrijdag 18-05-2012 om 17:08:40Ik zou het betreuren als er geen referendum komt. Ik ga graag de strijd om het lijsttrekkerschap aan! reageer retweet
Inhoudelijk heeft ie vaak wel iets te melden in de debatten en gesprekken.quote:
SPquote:Op vrijdag 18 mei 2012 17:22 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Inhoudelijk heeft ie vaak wel iets te melden in de debatten en gesprekken.
Sneu natuurlijk dat 'het partijbestuur' niet de positie van Sap in gevaar wil brengen, en ik denk dat GL sowieso niet best zal scoren in de verkiezingen met haar aan de leiding, gezien haar publieke optredens, en de beslissingen van GL sinds haar aantreden (verlenging Afghanistan, steun aan het huidige akkoord, etc etc...)
Anyway, des te meer weer een goede reden om gewoon SP te stemmen komende verkiezingen.
Ik geloof niet dat dit een actie van Jolande Sap is. Het partijbestuur van GL is degene die zo'n beslissing neemt.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 17:22 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik zou het schandalig vinden als Tofik Dibi zo eruit gewerkt zou worden. Want dat is dan toch feitelijk wat er gebeurd.
Maar alles duidt erop dat Jolanda Sap tot alles bereid is om haar macht te behouden en GroenLinks in een regering te krijgen. De partijprincipes opzij zetten, en nu ook goede (imo betere) potentiële fractievoorzitters tegen / wegwerken.
Het lijkt mij dat als dit waar is GroenLinks geen goed zal doen.
Maar ik denk op initiatief van Sap. Ze was er overduidelijk niet blij mee.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 17:24 schreef AMDB het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat dit een actie van Jolande Sap is. Het partijbestuur van GL is degene die zo'n beslissing neemt.
Indirecte bevestiging dat hij buitengesloten is...twitter:TofikDibi twitterde op vrijdag 18-05-2012 om 17:25:05Voor iedereen die belt en vragen heeft: ik ben aan het vechten als een leeuw en zodra ik meer weet, meld ik dat reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |