abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111709001
quote:
Zonne-energie rendabel geworden
Zonne-energie goedkoper dan gewone stroom Zonne-energie goedkoper dan gewone stroom

Zonne-energie is voor het eerst goedkoper dan gewone stroom. Dat komt door de sterk gestegen energieprijzen en de gedaalde prijs van zonnepanelen.

Deze week werd bekend dat de nota van de energiebedrijven met 160 tot 170 euro zal stijgen. Daardoor zijn consumenten volgens deskundigen voor het eerst goedkoper uit met zonne-energie.

Stroom van zonnepanelen op het eigen huis is goedkoper dan stroom van energieleveranciers, meldde Natuur en Milieu in januari. Zonnepanelen zijn in tien jaar terugverdiend, terwijl de panelen twintig jaar meegaan.

De panelen worden volgend jaar nog goedkoper door de verlaging van de btw van 19 naar 6 procent. Daarnaast heeft een grote Chinese fabrikant gezegd dat de prijzen met 20 procent omlaag gaan.
nos
Energie wordt als een enorme melkkoe gebruikt door de overheid dat zie ik niet veranderen. Als de huidige belastinggrondslag weg begint vallen door meer gebruikt van zonne energie zal men dan geen belasting gaan heffen op de uren dat de zon schijnt :?
En wanneer zien we dat gebeuren?

Ik denk dat het geen 10 jaar meer duurt.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 18 mei 2012 @ 16:57:28 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_111709092
Nah, de subsidie op panelen zal stoppen en men zal wel een extra milieuheffing aan toepassen op die panelen. :)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_111709147
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 16:57 schreef Netsplitter het volgende:
Nah, de subsidie op panelen zal stoppen en men zal wel een extra milieuheffing aan toepassen op die panelen. :)
Dat zal toch nooit voldoende zijn om de opgedroogde kasstroom op te vangen?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 18 mei 2012 @ 16:59:44 #4
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_111709178
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 16:58 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Dat zal toch nooit voldoende zijn om de opgedroogde kasstroom op te vangen?
Misschien dat ze je gaan belasten op stroom welke je terug het net op gooit.
Onder het mom van dat de infrastructuur het dan zwaarder krijgt.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 17:10:24 #5
20758 Stringer
You have a nice day
pi_111709540
quote:
Zonne-energie rendabel geworden
Zonne-energie goedkoper dan gewone stroom Zonne-energie goedkoper dan gewone stroom

Zonne-energie is voor het eerst goedkoper dan gewone stroom.
boodschap komt wel over zo..
"Als de toekomst een optelsom is van wat er mijn leven in het verleden is gebeurd, dan ga ik een ***vette tijd tegemoet."
  vrijdag 18 mei 2012 @ 18:12:42 #6
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_111711905
Als half Nederland het dak vol heeft liggen schaft men gewoon de terugleververgoeding en het salderen af :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')