Ik zal het doen, want wel zo netjes. Done.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 19:36 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Zou je dit niet even in spoilers zetten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Does the name Dr Pavlov ring a bell?
Thanks! Er zijn niet echt regels voor het gebruik van spoilers voor zover ik weet, maar gezien de film nog geen week draait is het wel zo netjes om rekening te houden met het feit dat de meeste mensen de film nog niet gezien hebbenquote:Op zondag 3 juni 2012 00:12 schreef Gray het volgende:
[..]
Ik zal het doen, want wel zo netjes. Done.
Maar is het niet zo dat als de film eenmaal draait dat in de specifieke topics dat niet meer hoeft?
Ik begrijp het helemaal en vind het totaal geen probleem.quote:Op zondag 3 juni 2012 10:12 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Thanks! Er zijn niet echt regels voor het gebruik van spoilers voor zover ik weet, maar gezien de film nog geen week draait is het wel zo netjes om rekening te houden met het feit dat de meeste mensen de film nog niet gezien hebben![]()
Niet alles hoeft natuurlijk onder spoilers, want er zijn veel users die gewoon een mening willen weten van bezoekers. Alleen specifieke details zou ik nog even onder spoilers zetten.
Prettig om eens een keer geen discussie te hoeven voeren over het gebruik van spoilertagsquote:Op zondag 3 juni 2012 10:17 schreef Gray het volgende:
[..]
Ik begrijp het helemaal en vind het totaal geen probleem.
Zat ik ook over te twijfelen. Heb hem in Den Haag in RealD 3D gezien dus dan vraag ik me een beetje af of IMAX nog iets toevoegt...quote:Op zondag 3 juni 2012 10:57 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Ontopic: de film draait vanaf 8 juni in Eindhoven als Imax, denk dat ik hem nog eens ga kijken..
Jah, had vorige week ook in real3d gekeken, en ik snap eerlijk gezegd het gezeik niet zo op het hele 3d in deze film. Ter verduidelijking, ik ben absoluut een tegenstander van 3d, en wou de film in eerste instantie dan ook skippen, maar ik kon gewoon niet meer wachten.quote:Op zondag 3 juni 2012 11:02 schreef Karstman het volgende:
[..]
Zat ik ook over te twijfelen. Heb hem in Den Haag in RealD 3D gezien dus dan vraag ik me een beetje af of IMAX nog iets toevoegt...
Ik vind een brilletje op doen al storend genoeg!quote:Op zondag 3 juni 2012 12:42 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Toch vond ik in deze film de 3d niet storend, en op sommige momenten (de starmap bijv.) een mooie toevoeging aan het geheel.
Nuttige bijdrage, echt.quote:Op zondag 3 juni 2012 13:51 schreef Estolan het volgende:
[..]
Ik vind een brilletje op doen al storend genoeg!
Dat het minder opvalt komt doordat Prometheus in native 3d is opgenomen, waar een film als Spiderman (vreselijk trailer overigens) met after effects werkt en het echt als gimmick gebruikt. In het gros van de film (Prometheus) viel het inderdaad niet op, wat zeker gunstig is, maar de eerder genoemde starmap scene of het in kaart brengen van de locatie valt dan wel direct op in positieve zin..quote:Op zondag 3 juni 2012 14:02 schreef Gray het volgende:
Ik was in de Pathe, en heb de 3D-versie gezien. Maar ik heb één vraag:
Lag het aan mij dat de 3D nauwelijks opviel, of kwam dit door de film of voorstelling?
Overigens vond ik het heel fijn, want tijdens de trailers kwam The Amazing Spiderman langs en dat was echt overdreven veel 3D. Het leidde gewoon erg af, en dat was bij Prometheus helemaal niet. Daar leek het 3D zo subtiel dat ik m'n best moest doen om 3D te zien.
Kan iemand hierop reflecteren?
Film is native 3d, er is geen 2d versie...quote:Op zondag 3 juni 2012 15:38 schreef Estolan het volgende:
[..]
Ja. Pathe moet hem gewoon in 2D laren zien......
Hoeren 3D, overpriced
Heb zowel de kinepolis als euroscoop gecheckt, alleen 3d. Ook op de originele site is aangegeven dat de film native 3d is dus lijkt me van niet.quote:Op zondag 3 juni 2012 16:38 schreef Toad het volgende:
In Vlaanderen is er meen ik wel de mogelijkheid om de film in 2D te bezoeken. Maar goed: die steeds terugkerende discussies over 3D bij elke 3D-film weten we nu ook wel.
http://kinepolis.be/nl/movies/prometheus#showtimesquote:Op zondag 3 juni 2012 16:43 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Heb zowel de kinepolis als euroscoop gecheckt, alleen 3d. Ook op de originele site is aangegeven dat de film native 3d is dus lijkt me van niet.
In UGC draait hij gewoon in 2d. Gelukkig, want anders was ik 'm gewoon niet gaan kijken.quote:Op zondag 3 juni 2012 16:43 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Heb zowel de kinepolis als euroscoop gecheckt, alleen 3d. Ook op de originele site is aangegeven dat de film native 3d is dus lijkt me van niet.
Gelulquote:Op zondag 3 juni 2012 16:33 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Film is native 3d, er is geen 2d versie...
Was inderdaad heel natuurlijk. Soms moeten mijn ogen bij 3D nog even wennen, hier helemaal niet. De Spiderman trailer was inderdaad verschrikkelijk, logisch want ze willen spelen met dat gewebslinger en in een trailer moet alles lekker snel. Hoop dat de film meevalt maar dat zal wel nietquote:Op zondag 3 juni 2012 14:02 schreef Gray het volgende:
Ik was in de Pathe, en heb de 3D-versie gezien. Maar ik heb één vraag:
Lag het aan mij dat de 3D nauwelijks opviel, of kwam dit door de film of voorstelling?
Overigens vond ik het heel fijn, want tijdens de trailers kwam The Amazing Spiderman langs en dat was echt overdreven veel 3D. Het leidde gewoon erg af, en dat was bij Prometheus helemaal niet. Daar leek het 3D zo subtiel dat ik m'n best moest doen om 3D te zien.
Kan iemand hierop reflecteren?
De eerste paar trailers waren 2D en toen was het plots: BOEM! 3D!!quote:Op zondag 3 juni 2012 19:47 schreef Karstman het volgende:
[..]
Was inderdaad heel natuurlijk. Soms moeten mijn ogen bij 3D nog even wennen, hier helemaal niet. De Spiderman trailer was inderdaad verschrikkelijk, logisch want ze willen spelen met dat gewebslinger en in een trailer moet alles lekker snel. Hoop dat de film meevalt maar dat zal wel niet
Dat is het doel van elk bedrijf.quote:Op zondag 3 juni 2012 20:02 schreef Estolan het volgende:
Ik blijf het onzinnig vinden. Het gaat alleen maar om meer geld verdienen
Wat volgens mij ook de reden was voor het aangepaste script van Prometheus. Van een prequel maak je geen vervolg, want die is er al!quote:Op zondag 3 juni 2012 20:02 schreef Estolan het volgende:
Ik blijf het onzinnig vinden. Het gaat alleen maar om meer geld verdienen
ja die is er welquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 4 juni 2012 21:06 schreef FL_Freak het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
quote:Op maandag 4 juni 2012 22:36 schreef Karstman het volgende:
[..]eh nee, das de koninginSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We hebben de alien die de Space Jockey/Engineer van Alien vermoord heeft nooit gezien, ook niet wat het ei gelegd heeft. Maar aangezien het hele ruim vol ligt met eieren zou ik er niet gek van staan te kijken dat ze gewoon een wapen verder ontwikkeld hebben...quote:
Maak daar maar gewoon sci-fi horror van.quote:Op maandag 4 juni 2012 21:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Alien was een psychologische thriller,
Staat nu op nu.nlquote:Op dinsdag 5 juni 2012 10:10 schreef Skull-splitter het volgende:
Dat was al vrij snel duidelijk. Van mij mag hij.
Dit dus. Deel 2 staat allang gepland.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 10:13 schreef Skull-splitter het volgende:
Was voor het filmen zelf eigenlijk al bekend...
Dit dus. Mooi verwoord!quote:Op dinsdag 5 juni 2012 12:17 schreef Daskaar het volgende:
Trouwens, ik vond de laatste scene, de geboorte, juist fantastisch. De geboorte van een legende, zo mooi gemaakt ook.
hoezo generiek?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:23 schreef Skull-splitter het volgende:
Ik vond dat nou net overbodig, zeker met zo'n vreselijk generieke versie van het welbekende monster.
ok, maar dat was toch begrijpelijk in dit geval?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:11 schreef Skull-splitter het volgende:
Generiek als in het zoveelste monster wat een ontwerper eruit perst, smoelloos en karakterloos. Veel films hebben daar last van de laatste jaren.
Het decor was prima, alleen wordt ik zo moe van die smoelloze aliens/monsters van de laatste jaren...quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:27 schreef Armageddon het volgende:
He niet fokken met het werk van m'n neef he?
Mjah, te begrijpen, maar het was er zo bij de haren bijgesleept en net niet alien genoeg... Wel tof dat die baby van Shaw weer gebaseerd was in de oer-facehugger/chestburster van Giger.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:25 schreef Daskaar het volgende:
[..]
ok, maar dat was toch begrijpelijk in dit geval?
De ALIEN op het laatst en de rechtopstaande uit die drek is ook van zijn hand.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:33 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Het decor was prima, alleen wordt ik zo moe van die smoelloze aliens/monsters van de laatste jaren...
(Y) Technisch allemaal mooi gedaan, maar nogmaals: smoelloos. En dat is een trend, maak je niet druk.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:36 schreef Armageddon het volgende:
[..]
De ALIEN op het laatst en de rechtopstaande uit die drek is ook van zijn hand.Animatronics.
Die laatste alien ja? Vond hem net te vlezig.quote:
quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:37 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Die laatste alien ja? Vond hem net te vlezig.
Ik ook!quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:38 schreef Skull-splitter het volgende:
Neemt niet weg dat ik wel zo'n helm wil
Lach maar, ik vond het bijna de newborn uit Resurrection...quote:
Bah, dat was echt een gedrocht zeg, letterlijk en figuurlijk.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:49 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Lach maar, ik vond het bijna de newborn uit Resurrection...
Was overigens wel een fantastisch stukje animatronicaquote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:51 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Bah, dat was echt een gedrocht zeg, letterlijk en figuurlijk.
Dat zeker en moet bekennen dat ik het wel een bizar enge creatie vond, een van de geweldigste monsters ooit, maar ja die hele film he...quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:51 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Was overigens wel een fantastisch stukje animatronicaDie subtiele emoties
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
Niet teveel nadenken: als film is ie goed te pruimen, alleen is het een behoorlijk buitenbeentje in de serie.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:53 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Dat zeker en moet bekennen dat ik het wel een bizar enge creatie vond, een van de geweldigste monsters ooit, maar ja die hele film he...
3 vond ik weer helemaal niets, dan is 4 nog beter.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:57 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Niet teveel nadenken: als film is ie goed te pruimen, alleen is het een behoorlijk buitenbeentje in de serie.
Alien 3 blijft mijn favoriete film denk ik wel, als geheel zijnde. Aliens heeft prachtige fotografie en ontwerpen, Alien zelf is vooral zenuwslopend zo traag als iedereen opgegeten wordt.
3 staat bol van symboliek, metaforen, heeft prachtige sets en daarin was al te zien hoe goed Fincher's oog voor belichting en composititie is.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 15:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
3 vond ik weer helemaal niets, dan is 4 nog beter.
Mijn favoriet is Alien, prachtige film.
Ik vind 3 ook gewoon een geweldige film.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 16:40 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
3 staat bol van symboliek, metaforen, heeft prachtige sets en daarin was al te zien hoe goed Fincher's oog voor belichting en composititie is.
De beroepsreller is er ook weer...quote:Op dinsdag 5 juni 2012 18:53 schreef Mint_Clansell het volgende:
AVPR: Aliens VS Predator Requiem is de beste deeltje.
quote:Op dinsdag 5 juni 2012 19:01 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
De beroepsreller is er ook weer...
Pocahontas in blauwquote:Op woensdag 6 juni 2012 07:38 schreef Dizer het volgende:
Avatar was een magie in zijn beelden, maar met een flutverhaal.
Welnee, 3D filmen is duurquote:Op woensdag 6 juni 2012 14:13 schreef Skull-splitter het volgende:
Dito hier, was net te subtiel in grootste gedeelte van de shots.
Eh? Wat heeft dat met het effect te maken?quote:
Ik zou juist willen dat het een losstaand ding wordt. Dus niet aan elkaar koppelen, maar meer een cross/over wordt.quote:Op woensdag 6 juni 2012 14:32 schreef maniace het volgende:
Ik ben het redelijk met Skull-splitter eens het einde had van mij niet zo gehoeven en vraag me echt af hoe ze alles aan elkaar willen gaan breien in een deel 2/3.
quote:Did IQs just drop sharply while I was away?
Aan de ene kant geef ik je daar gelijk in maar Ridley heeft in verschillende interviews al aangegeven dat hij het eerst zo wilde doen uiteindelijk zegt hij toch dat dingen weer gaan aansluiten op Alien. We zullen zien maar hij heeft het verpest wat mij betreft met het einde van Prometheus en hierdoor zichzelf verplicht heeft een aansluiting te maken.quote:Op woensdag 6 juni 2012 14:37 schreef Dizer het volgende:
[..]
Ik zou juist willen dat het een losstaand ding wordt. Dus niet aan elkaar koppelen, maar meer een cross/over wordt.
Dat men grote delen niet in 3D filmtquote:Op woensdag 6 juni 2012 14:32 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Eh? Wat heeft dat met het effect te maken?
Maar wel in 3d weergeeft. Vague.quote:Op woensdag 6 juni 2012 15:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat men grote delen niet in 3D filmt
Volgens mij ging het onder het motto van: "To create, one must first destroy."quote:Op donderdag 7 juni 2012 00:36 schreef Norrage het volgende:
Goede film
Roept wel veel vragen op, en zoals iedereen hier ook zegt zijn sommige dingen niet heel logisch en is de crew wel een beetje dom. Maar dat hoort er natuurlijk een beetje bij. Wat ik niet helemaal snap, en dat is wss omdat ik mij Resurrection niet meer zo goed kan herinneren, wat nou de bedoeling is van de aarde, en van de engineers. Waarom moet de aarde ineens vernietigd worden? Dat soort dingen zijn vast heel logisch maar begreep ik niet helemaal uit de lijnen van deze film zelf...
Ja dat vond ik dus niet erg logischquote:Op donderdag 7 juni 2012 00:47 schreef Gray het volgende:
[..]
Volgens mij ging het onder het motto van: "To create, one must first destroy."
Dus of we even dood willen gaan om plaats te maken voor een nieuwe creatie. Ofzoiets.
Op zich kan ik daar nog wel inkomen, gezien hoe we grondstoffen opwerken enzo.quote:
Dat is gewoon een groot raadsel en ik hoop dat het ook echt een raadsel is nu, niet gewoon een domme fout van de schrijvers die het wel best vonden.quote:Op donderdag 7 juni 2012 01:26 schreef Gray het volgende:
[..]
Op zich kan ik daar nog wel inkomen, gezien hoe we grondstoffen opwerken enzo.
Maar waarom een kaart achterlaten naar een planeet die dient als fabriek voor biologische wapens?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |