Ik bedoel dat je wel het beeld maar niet de ervaring van de oorspronkelijke film kan reconstrueren.quote:
Vandaar dat er uiteindelijk besloten is ook qua naam af te wijken, hoewel het zich duidelijk binnen hetzelfde universum afspeelt.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 14:02 schreef LavenderTown het volgende:
[..]
Ik bedoel dat je wel het beeld maar niet de ervaring van de oorspronkelijke film kan reconstrueren.
Ik val als ik even niet op let in slaap bij Alien 1, maar wat er te zien is snijdt allemaal wel hout. Zelfde bij Blade Runner overigens...quote:Op zondag 20 mei 2012 15:57 schreef Karstman het volgende:
Net Alien 1 herkeken. De tering wat is ie traag zeg
Het is geen verkeerde film, zeker niet. Maar het tempo, neem alleen al die openingcredits en de openingscene, de vriend met wie ik keek zei terecht: als de film nu was gemaakt waren er al zeker drie lijken gevallen anders waren alle kijkers al afgehaakt.quote:Op zondag 20 mei 2012 17:33 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ik val als ik even niet op let in slaap bij Alien 1, maar wat er te zien is snijdt allemaal wel hout. Zelfde bij Blade Runner overigens...
Bill Paxton is door zowel de Aliens, de terminator als de predator vermoord...quote:Op dinsdag 22 mei 2012 11:42 schreef Armageddon het volgende:
Heb laatst de Terminator zitten kijken nog een keer. Daar zitten een hoop acteurs in die in ALIENS spelen. Was me nooit opgevallen.
Ook nog!quote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:54 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Bill Paxton is door zowel de Aliens, de terminator als de predator vermoord...
Nee, OV, 3D, Imax 3Dquote:Op dinsdag 22 mei 2012 15:47 schreef Karstman het volgende:
Slaat OV niet gewoon op het feit dat dat ding in het engels is en niet nagesynchroniseerd?
Naar wat ik heb begrepen is hij in 3D geschoten en is de 2D versie dus een nabewerking.
Nee natuurlijk vertonen ze die niet in 2D! Een kaartje voor de 3D voorstelling is immers duurder, plus het brilletje dat je er bij moet kopen. Extra inkomsten van de bioscoop die ze anders mislopen.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 13:34 schreef Estolan het volgende:
Mailtje van Pathe Spuimarkt:
"Het is nog niet helemaal zeker, maar hoogstwaarschijnlijk zal de film alleen in 3D te zien zijn bij Pathe."
+1quote:Op dinsdag 22 mei 2012 16:05 schreef Weakling het volgende:
[..]
Nee natuurlijk vertonen ze die niet in 2D! Een kaartje voor de 3D voorstelling is immers duurder, plus het brilletje dat je er bij moet kopen. Extra inkomsten van de bioscoop die ze anders mislopen.
Hij is in 3D geschoten dus de OV zal iig 3D zijn.... OV Staat overigens bij elke Amerikaanse film bij Pathe. OV slaat naar mijn idee alleen op de taal.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 16:01 schreef Estolan het volgende:
[..]
Nee, OV, 3D, Imax 3D
Dus OV slaat op 2D, aangezien deze film niet in NL taal komt, en volgens de trailers ook in 2D komt
Dat zegt meer over de domheid en oppervlakkigheid van het publiek van tegenwoordig dan de kwaliteit van het origineel.quote:Op zondag 20 mei 2012 22:43 schreef Karstman het volgende:
[..]
Het is geen verkeerde film, zeker niet. Maar het tempo, neem alleen al die openingcredits en de openingscene, de vriend met wie ik keek zei terecht: als de film nu was gemaakt waren er al zeker drie lijken gevallen anders waren alle kijkers al afgehaakt.
Eerder gewenning dan domheid, veel mensen weten gewoon niet beter.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 19:15 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Dat zegt meer over de domheid en oppervlakkigheid van het publiek van tegenwoordig dan de kwaliteit van het origineel.
OV betekent Orginele Versie. Wat weer betekent dat hij in de orginele taal wordt vertoond.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 16:01 schreef Estolan het volgende:
[..]
Nee, OV, 3D, Imax 3D
Dus OV slaat op 2D, aangezien deze film niet in NL taal komt, en volgens de trailers ook in 2D komt
Ok dan neef!quote:The cinematography is accompanied by great sets and fantastic special effects for which Prometheus should receive a bunch a nominations.
Wat ik jammer vind van vrijwel alle 3D-films is dat het vrij weinig toevoegt en dat je vaak geen keuze hebt tussen 2D of 3D.quote:Op woensdag 30 mei 2012 20:02 schreef wolfrolf het volgende:
Ik ga hem op zeker zien. Met 2D-bril.
www.2d-glasses.com voor geinteresseerden. Burn 3D, burn.
Ja nou ik wil Prometheus op het extra grote scherm zien, dus ik moet wel.quote:Op woensdag 30 mei 2012 20:12 schreef victorinox het volgende:
[..]
Wat ik jammer vind van vrijwel alle 3D-films is dat het vrij weinig toevoegt en dat je vaak geen keuze hebt tussen 2D of 3D.
Als je dan expres 2D-glasses opzet ben je een dief van je eigen portemonnee, omdat je dan zelfs de spaarzame 3D effecten misloopt.
Ik ga nu zo min mogelijk naar 3D-films, en download hem wel als ik hem niet in 3D wil zien.
Op zo'n manier raak je de filmtheaters meer.
Daarom ga ik deze film wel in de bioscoop kijken.quote:Op woensdag 30 mei 2012 20:14 schreef Gray het volgende:
Maar Ridley Scott wilde deze film toch juist maken om te laten zien hoe je 3D wel goed gebruikt in een film? Dat kwam mij iig ergens ten gehore.
Ik krijg er schele hoofdpijn van.quote:Op woensdag 30 mei 2012 20:19 schreef Byte_Me het volgende:
Maar het nut van zo'n 2D bril snap ik alleen als je echt niet tegen dat 3D kan
Ik ga toch maar vrijdag met een maat, wat ook beter uitkomt qua tijdstip.quote:Op woensdag 30 mei 2012 21:40 schreef Skull-splitter het volgende:
Iemand vanavond in de voorpremiere in den haag?
Waar dan?quote:
Het is niet zo zeer dat zij linken naar Alien maar voornamelijk de link naar Alien vaak wordt aangehaald door Ridley. Tot in het copy paste niveau toe.quote:Op donderdag 31 mei 2012 12:15 schreef Skull-splitter het volgende:
Vooral de insteek van veel reviewers om te moeten linken aan Alien...
Maar ook ik vrees na de halve laatste trailer voor een nat doorslagje van AvP met een iets betere afwerking...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen enkel karakter komt overeen met welk karakter dan ook in de oorspronkelijke alien reeks. Wel is er natuurlijk Weyland zelf, maar deze zie je nooit "echt" in de oude films.quote:Op donderdag 31 mei 2012 22:37 schreef Dj_Day-V het volgende:
Zo, net terug.
Maar dat meisje is dus die vrouw in de Alien films? Die moet ik nog zien.
Vond je echt dat er veel werd uitgelegd? Vond het persoonlijk redelijk tegenvallen kwa uitleg.quote:Op donderdag 31 mei 2012 22:47 schreef DeeCruise het volgende:
Zojuist terug en ik kan me dus absoluut niet vinden in alle (negatieve) reviews. Ridley scott heeft zeer vaak aangegeven dat deze film niet als prequel gezien moet worden, wat in zoverre ook wel klopt gezien de tijdlijn.
Maar my god wat een heerlijke verwijzingen en oplossingen voor zeer oude vraagstukken. Ben met zowel Alien liefhebbers als mezelf geweest waar er ook andere mensen bij waren die geen enkele Alien film gezien hebben (ze bestaan dus blijkbaar echt), en het oordeel was over het algemeen positief tot zeer positief.
Dus niks aantrekken van de reviews, gewoon gaan kijken en laat het op je afkomen is mijn advies!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
quote:Op vrijdag 1 juni 2012 10:16 schreef thedeedster het volgende:
Gisteravond geweest. Ik heb me zeer vermaakt en de film is zeker beter dan de gemiddelde sifi blockuster. Niet alle vragen worden beantwoord - wat ik niet erg vind, want totaal uitgekauwde verhalen zijn ook niet leuk - en er is ruimte voor een interessante sequel.
Er zit alleen volgens mij een grote fout in de film in relatie tot de eerste Alien film;SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 1 juni 2012 13:29 schreef Solomon het volgende:
Heb hem gisteren gezien, vond hem wel tof
Een dingetje is me echter niet helemaal duidelijk..Goede vraag. Ik zag in deze film geen enkele hint die het kan verklaren. Alleen de andere films met de slechte robots en de foute Weyland corporation zijn een (overigens heel) vage hint.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
Een dingetje is me echter niet helemaal duidelijk..Dit idd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een dingetje is me echter niet helemaal duidelijk..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gisteravond gezien. Viel me niet tegen. Hij leefde niet op tegen de hype die was gecreëerd maar was zeker geen slechte SF film. 7,5 ofzo zou ik geven."A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
Gisteravond geweest. Ik heb me zeer vermaakt en de film is zeker beter dan de gemiddelde sifi blockuster. Niet alle vragen worden beantwoord - wat ik niet erg vind, want totaal uitgekauwde verhalen zijn ook niet leuk - en er is ruimte voor een interessante sequel.
Er zit alleen volgens mij een grote fout in de film in relatie tot de eerste Alien film;Er is een hele simpele oplossing, en het is zeker geen fout. Het begint wederom bij de aanname dat Prometheus een prequel is voor Alien 1, en nogmaals: dat is het niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Flinke spoiler voor de mensen met dit vraagstuk!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
Een dingetje is me echter niet helemaal duidelijk..Omdat die kerel zeiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er zit alleen volgens mij een grote fout in de film in relatie tot de eerste Alien film;Prometheus speelt zich af op planeet LV-233, Alien/Aliens op LV-246.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
bijna goed: LV-223 en LV-426quote:Op vrijdag 1 juni 2012 16:32 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Prometheus speelt zich af op planeet LV-233, Alien/Aliens op LV-246.
En dat tien minuten na mijn toch behoorlijk duidelijke post.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 16:32 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Prometheus speelt zich af op planeet LV-233, Alien/Aliens op LV-246.
quote:Op vrijdag 1 juni 2012 16:32 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]Nu is het mijn eigen stomme fout om in dit topic te kijken voordat ik de film gezien heb, maar had dit niet in een spoilertag gekunt...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
Is al maanden bekend, Scott heeft het in meerdere interviews gemeld.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 17:31 schreef victorinox het volgende:
[..]
Nu is het mijn eigen stomme fout om in dit topic te kijken voordat ik de film gezien heb, maar had dit niet in een spoilertag gekunt...
Wat is hier een spoiler aan?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 17:31 schreef victorinox het volgende:
[..]
Nu is het mijn eigen stomme fout om in dit topic te kijken voordat ik de film gezien heb, maar had dit niet in een spoilertag gekunt...
Na het zien van de trailer en omdat het een "prequel" is, was ik in de veronderstelling dat het op dezelfde planeet afspeelde.quote:
Daarom kijk ik zeker geen interviews/making-of voordat ik de film gezien heb.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 17:45 schreef Karstman het volgende:
[..]
Is al maanden bekend, Scott heeft het in meerdere interviews gemeld.
Ben het met je eens, vandaar dat ik dezelfde (correcte) informatie in een spoiler tag gezet heb. Maar het is een eindeloze discussie hier op fok, in pincipe komt het gewoon neer op fatsoen imho.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 19:38 schreef victorinox het volgende:
[..]
Na het zien van de trailer en omdat het een "prequel" is, was ik in de veronderstelling dat het op dezelfde planeet afspeelde.
Nu weet ik pas zeker of het een spoiler is als ik de film vanavond gezien heb.
[..]
Daarom kijk ik zeker geen interviews/making-of voordat ik de film gezien heb.
Dit dus. Verschrikkelijk veel tenenkrommende sci-fi clichés en bovenmenselijke fysieke prestaties. Dan mogen de SFX nog zo mooi zijn, bij mij gaat dat er niet in.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 22:36 schreef Bisamrat het volgende:
Vandaag naar de film geweest, vond het erg tegenvallen. Karakters doen echt de meest domme dingen en het is allemaal erg voorspelbaar. De special effects waren wel goed gedaan, hoewel de 3D weer niks toevoegd. En de uiteindelijke reden achter alles word ook niet eens uitgelegd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.5/10Fear of a name only increases fear of the thing itself
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fear of a name only increases fear of the thing itself
Je merkt ook vrij duidelijk de overgang van het oude script naar het hernieuwde. De openingsscene was prachtig en kan regelrecht de boeken in als een van Scott's beste scene's ooit. Maar vanaf het moment dat de briefing begint gaat het eigenlijk neerwaarts, want plots worden een handvol personages geïntroduceerd waar weinig tot niets over bekend raakt, en wat je van ze weet klopt niet met hun daden.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 16:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het is een leuke zit, maar al bij al toch ook teleurstellend. Het ziet er mooi uit, de regie van Scott is ook OK en over het acteerwerk heb ik ook geen klachten. Maar dat script... er wordt een aantal ideetjes op een hoop gegooid zonder dat ze echt goed worden uitgewerkt, personages doen maar wat zonder al te veel duidelijkheid waarom en al te veel leuke verklaringen voor wat er gebeurt, krijg je ook al niet.
Het is wel grappig om bij de aftiteling teleurgesteld te zijn over mysteries die mooi worden opgebouwd en maar half en onbevredigend worden beantwoord, om dan plots de naam Damon Lindelof als schrijver te zien passeren, weet je meteen hoe dat komt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gelukkig had iedereen een geheime agenda die zo supergeheim was dat ze zelf niet eens wisten waarom ze deden wat ze deden. Wat mysterieus!The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
quote:Op zaterdag 2 juni 2012 18:31 schreef Karstman het volgende:
Hoe meer je er over nadenkt hoe maller sommige dingen worden. Maar ja daarin is Prometheus helaas niet onderscheidend.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door Gray op 03-06-2012 00:12:53 ]![]()
quote:Op zaterdag 2 juni 2012 18:31 schreef Karstman het volgende:
Hoe meer je er over nadenkt hoe maller sommige dingen worden. Maar ja daarin is Prometheus helaas niet onderscheidend.Dat is niks nieuws en komt voor in elke Alien film. Wat ik dan wel weer frappant vind is:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.edit:Zou je dit niet even in spoilers zetten?quote:Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: