Hoi,
Ik heb een Border Collie pup van +- 5 maanden oud, toen hij 8 week was hebben we hem gekocht.
Alles gaat super, behalve het probleempje dat hij zijn behoefte alleen op bekende plekken wil doen.
Hij wil dus alleen maar pissen & schijten op plekken waar hij het eerder gedaan heeft.. dat is hier dus op een hoek van een grasveldje en op 1 plek in het bos.
Zodra hij ergens anders heen gaat vertikt hij het om iets te doen, hoe lang je daar ook blijft staan.. normaal als ik bij zijn 'bekende plekjes' kom en zeg; 'plassen' dan gaat hij direct plassen.. ergens anders vertikt hij het gewoon, hij loopt dan wel wat rondjes maar hij doet echt niks.
Op zich is het niet echt erg, alleen is het heel erg lastig als je de hond mee neemt ergens heen, hij wil dan gewoon niks doen.. en het probleem is dan, hij doet het dan wel in huis!
En dat terwijl hij normaal nooit meer iets doet in huis..
Hoe nodig hij ook moet, we zijn laatst ook een keer bij iemand blijven slapen en de hond hadden we dus ook mee, die avond heeft hij niks gedaan en de volgende morgen ging ik weer lopen en wéér vertikte hij het.. net zo lang tot we naar huis reden en hij weer op zijn plekje was.. toen kwam er dus een eindeloze straal.
Hij heeft het die nacht trouwens niet in huis gedaan.
Hoe kan je hem het aanleren om gewoon overal zijn behoefte te doen?
Of in ieder geval... wat kan ik hier aan doen?
'T is nogal irritant.