abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111683350
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

[ Bericht 1% gewijzigd door LieLie op 17-05-2012 22:04:52 ]
pi_111683841
Handstand? *)
Ja doei.
pi_111683854
Oh, nu sla ik eentje over! Fok! is slimmer dan ik dacht :P
pi_111684051
Huh?

*burp* Héérlijk gegeten. Zo simpel, zo lekker :9

Een hele broccoli aan stukken gesneden en gekookt.
Kipfiletje in stujes gegrild met courgetteblokjes, kastanjechampignons, rode ui, groene paprika.
Broccoli en spinazie erbij.

Pasta koken. Olijfolie met chillivlokken, verse basilicum en veeeel knoflook mengen. Mengen met de gare pasta en dan de groente erbij en husselen. Serveren met wat mature cheddar 8-) NOM!
Ja doei.
pi_111684082
Senkjoe!
pi_111684161
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 22:13 schreef LieLie het volgende:
Senkjoe!
^O^
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_111685065
ik had 'm na jou ook nog 1 verlaagd :')
Ja doei.
pi_111685134
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2012 22:30 schreef motorbloempje het volgende:
ik had 'm na jou ook nog 1 verlaagd :')
Eerst kijken Mo :6

Vacature bij gemeente om de hoek *O*
Doorgroei gehalveerd dat wel :')
Leuk hoor banen :N
pi_111686319
Salaris zal ook wel te laag zijn :6
crap, m'n andere broswer loopt steeds vast
pi_111686393
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 22:53 schreef Brocco_Li het volgende:
Salaris zal ook wel te laag zijn :6
crap, m'n andere broswer loopt steeds vast
Wel salarisverhoging dit jaar. :')
  donderdag 17 mei 2012 @ 22:56:04 #11
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111686455
Boh kan niet slapen en moet er morgen gewoon om 6.00 uur uit. Fuck adrenaline :')
Niet meer actief op Fok!
pi_111686473
Nooit meer hardlopen. Opgelost.
pi_111686477
_O- 5 jaarlijkse reorganisatie

En nee dat niet Broccoli!
pi_111686743
Poeh! Terug van etentje. Errug lekker maar ook errug veel!
Voorgerecht: 4 chickenwings
Hoofd: sparerib en kipfilet
Na: truffelbol (grote bol chocoijs met vlokken erover en chocoladesaus en slagroom die gesmolten was)

:9
~ Bonito La Risa ~
  donderdag 17 mei 2012 @ 23:02:13 #15
375600 heists
wanderlust
pi_111686826
Zo. Net een uurtje gewandeld met de hond. Nieuwe playlists via spotify besluiterd, paar nieuwe leuke albums ontdekt.

Oh en het rook heerlijk buiten. O+ En oh die truffelbol. ;( WANT.
pi_111686833
Ow en ik hoef m'n plattegrond niet te laten zien, als ik zo die andere's zag, valt de mijne in t niet :')
~ Bonito La Risa ~
pi_111686882
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 23:02 schreef heists het volgende:
Zo. Net een uurtje gewandeld met de hond. Nieuwe playlists via spotify besluiterd, paar nieuwe leuke albums ontdekt.

Oh en het rook heerlijk buiten. O+ En oh die truffelbol. ;( WANT.
Welkom! Zag in vorige topic dat je nieuw bent! Jaaaa die was lekkurrrrr!!!!
~ Bonito La Risa ~
pi_111687389
Lekker slapen, morgen een dagje weg met z'n twee :)
pi_111687741
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2012 23:02 schreef Mixende_match het volgende:
Ow en ik hoef m'n plattegrond niet te laten zien, als ik zo die andere's zag, valt de mijne in t niet :')
Ook voor huizen geldt, het gaat niet om de grootte maar om wat je ermee doet ;)
pi_111688614
Intouchables is echt een fijne film :)

Klinkt als een lekker avondje, Nallie en Perr!

Wij hebben best een aardige flat en het kost zoveel tijd om het schoon te houden en alle planten op het terras te verzorgen, ik kan me niet indenken waar ik de tijd vandaan moet halen vooor eeen grote tuin! Het lijkt me wel heerlijk om er 1 te hebben, ik hou van plantjes :)

Trusten!
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_111694608
:O Mogge!
  vrijdag 18 mei 2012 @ 07:59:17 #22
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_111694745
G'meuning! Ik ben er ook weer klaar voor :P Zin om een pro-actief dagje te hebben en daarna op tijd thuis te zijn, ben benieuwd :+

Heb iig weer mijn amaranthmuesli achter de kiezen 8-)

[ Bericht 20% gewijzigd door MariaEtcetera op 18-05-2012 08:08:25 ]
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_111694841
* MevrouwPuff zit ook weer klaar voor de overdracht.
Was èrg rustig onderweg!
pi_111694853
:O wie had bedacht dat 8 uur een goed tijdstip was om te starten met schoonmaken, tuinieren enz. :|W
  vrijdag 18 mei 2012 @ 08:13:52 #25
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111694864
Goeiemorgen :W.

Nog steeds onder invloed van de runners high en he-le-maal geen zin om te gaan werken :'). Heb me wel alvast ingeschreven voor de 10 km in Amersfoort op 10 juni. Weet nog niet of ik de 8 van Drachten ook echt ga lopen, want is wel een duur grapje met de reiskosten erbij, dus dat beslis ik later (kan nog t/m 3 juni inschrijven en daarna vast ook nog wel, dus ik laat het ook even van de weersvoorspellingen afhangen).
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')