abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 mei 2012 @ 20:49:59 #151
374732 SteamBoat
Eerlijk Hard Realistisch
  zondag 20 mei 2012 @ 21:26:11 #152
375279 Comandante
Niet vergeten suiker halen hih
pi_111803348
Jolande Sap lijkt me beter aangezien Tofik Dibi meer de kant van de D66 op wil en Links uit GroenLinks wil halen.
Hoiii
pi_111804313
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 21:26 schreef Comandante het volgende:
Jolande Sap lijkt me beter aangezien Tofik Dibi meer de kant van de D66 op wil en Links uit GroenLinks wil halen.
Vind je sowieso niet dat GL erg veel op D66 lijkt, sinds Paul R weg is?

edit: ik kan me herinneren dat Paul Rosenmöller in een interview met Femke nogal kritiek had op die nieuwe koers.

[ Bericht 9% gewijzigd door TheFreshPrince op 20-05-2012 23:18:47 ]
  maandag 21 mei 2012 @ 00:00:41 #154
375279 Comandante
Niet vergeten suiker halen hih
pi_111813631
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 21:39 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Vind je sowieso niet dat GL erg veel op D66 lijkt, sinds Paul R weg is?

edit: ik kan me herinneren dat Paul Rosenmöller in een interview met Femke nogal kritiek had op die nieuwe koers.
Geen idee, aangezien ik dat niet heb meegemaakt (ben pas 14 jaar).
Hoiii
pi_111814790
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2012 00:00 schreef Comandante het volgende:

[..]

Geen idee, aangezien ik dat niet heb meegemaakt (ben pas 14 jaar).
Volgens je profiel ben je 2012 jaar.
Jezus? Ben jij het echt?

Hehe, maar dat interview staat nog wel op uitzending gemist geloof ik.

http://gemi.st/11024440

Ik wil Femke terug ;(
pi_111814883
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 21:26 schreef Comandante het volgende:
Volgens mij doet Dibi niks wat Sap niet doet. Sap is namelijk allang bezig om van GroenLinks een centrumpartij te maken. Een linkse partij zou namelijk zo'n gedrocht als het Kunduz-akkoord nooit steunen. Maar ja... geldingsdrang overwint.
pi_111815032
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 00:26 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Volgens mij doet Dibi niks wat Sap niet doet. Sap is namelijk allang bezig om van GroenLinks een centrumpartij te maken. Een linkse partij zou namelijk zo'n gedrocht als het Kunduz-akkoord nooit steunen. Maar ja... geldingsdrang overwint.
Dat zie je idd aan meer dingen, zoals ontslagrecht.

Ik stemde in 1994 GroenLinks en ik dacht dat ik sindsdien vervreemd was van die partij maar feitelijk is de partij vervreemd van mij.

Ze hebben nog steeds goede standpunten maar het "Links" zou inderdaad wel wat meer aan bod mogen komen.
Progressief is het wel maar niet mijn richting.
pi_111815177
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 00:30 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dat zie je idd aan meer dingen, zoals ontslagrecht.

Ik stemde in 1994 GroenLinks en ik dacht dat ik sindsdien vervreemd was van die partij maar feitelijk is de partij vervreemd van mij.

Ze hebben nog steeds goede standpunten maar het "Links" zou inderdaad wel wat meer aan bod mogen komen.
Progressief is het wel maar niet mijn richting.
Ik heb me er inmiddels bij neergelegd dat de partij die ik wil, niet bestaat. Als ik 'm wil, moet ik 'm zelf oprichten. Maar je observatie klopt wel: GroenLinks heeft inmiddels de PvdA rechts ingehaald.
pi_111817001
quote:
Ik heb me er inmiddels bij neergelegd dat de partij die ik wil, niet bestaat. Als ik 'm wil, moet ik 'm zelf oprichten. Maar je observatie klopt wel: GroenLinks heeft inmiddels de PvdA rechts ingehaald.
Ik heb me hier ook bij neergelegd. Ik stem GL, omdat dit de minst slechte partij voor mij is. Ik ben nog redelijk liberaal, maar ik zie liever een kruising tussen SP en D66. Overigens zou ik Dibi beter vinden, gewoon omdat Sap geflopt is als fractieleider.
pi_111819298
quote:
GL drijft leden naar Dibi

Volgens dagblad Trouw lijkt de harde aanpak van Jolande Sap een strategische blunder. Wekenlang stond Dibi alleen in zijn overtuiging dat de leden van GroenLinks het recht hebben hun lijsttrekker te kiezen.

Voor de buitenwereld blijft het gissen waarom Dibi zo hard is aangepakt.
http://www.powned.tv/nieu(...)leden_naar_dibi.html

Schitterende reacties. _O_

quote:
Die hippies hebben altijd ruzie onder mekaar. Eerst hebben ze zogezegd geen leider nodig want ze bespreken alles tijdens een 'kringgesprek', maar zodra er centen te rapen vallen bijten ze mekaar de strot over.
pi_111819322
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 01:35 schreef Multitudes het volgende:

ik zie liever een kruising tussen SP en D66.
Dafuq? Nou heb ik een redelijke fantasie maar hoe zie je dit voor je? :D.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_111832067
Wat heeft het GroenLinks-bestuur wel niet bezield? Zo ongeveer het meest prominente kamerlid voor de partij deelname aan de lijsttrekkersverkiezingen proberen te ontzeggen, terwijl iedereen al van zijn kandidatuur op de hoogte was en vervolgens ook nog even een negatief stemadvies uitbrengen.

Overigens verstandig van Sap om zelf ook verkiezingen te verzoeken. Als zij die wint (wat ik waarschijnlijk acht) heeft ze direct een veel steviger mandaat als leider dan ze nu heeft (naar voren geschoven door Halsema).
pi_111833593
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 01:35 schreef Multitudes het volgende:

[..]

Ik heb me hier ook bij neergelegd. Ik stem GL, omdat dit de minst slechte partij voor mij is. Ik ben nog redelijk liberaal, maar ik zie liever een kruising tussen SP en D66. Overigens zou ik Dibi beter vinden, gewoon omdat Sap geflopt is als fractieleider.
ik lees zoveel mensen de laatste tijd goede dingen zeggen over d66. maar ik vind hun website echt een van de meest vage van alle partijen. te erg open voor interpretatie.

verder schuift groenlinks echt teveel op naar d66, nog even en er is geen onderscheid meer en kunnen ze net zo goed fuseren.
pi_111833726
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 15:05 schreef Kaas- het volgende:
Wat heeft het GroenLinks-bestuur wel niet bezield? Zo ongeveer het meest prominente kamerlid voor de partij deelname aan de lijsttrekkersverkiezingen proberen te ontzeggen, terwijl iedereen al van zijn kandidatuur op de hoogte was en vervolgens ook nog even een negatief stemadvies uitbrengen.

Overigens verstandig van Sap om zelf ook verkiezingen te verzoeken. Als zij die wint (wat ik waarschijnlijk acht) heeft ze direct een veel steviger mandaat als leider dan ze nu heeft (naar voren geschoven door Halsema).
sap moest wel omdat anders de schade voor de partij nog veel groter zou zijn geweest.

er wordt alleen openlijk gesteld dat dibi niet geschikt is, en sap noemt het procedures, ze begrijpt het bestuur, etc. ik heb zomaar zo'n idee dat ze dit gigantisch op gaan breken op 12 september, het electoraat houdt niet van gerommel in partijen.

ze worden er niet geloofwaardiger op. integendeel.
pi_111834248
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 15:45 schreef dawg het volgende:

[..]

ik lees zoveel mensen de laatste tijd goede dingen zeggen over d66. maar ik vind hun website echt een van de meest vage van alle partijen. te erg open voor interpretatie.
Het moet haast wel dat je niet goed gezocht hebt en enkel de algemene tekst gelezen hebt. Als je per thema (economie, onderwijs, veiligheid etc.) doorklikt krijg je daar al een specifiekere tekst en daarbinnen kan je zelfs ook weer per subonderdeel doorklikken waar een heel rijtje concrete voorstellen staat.

Voorbeeld:
pagina over het thema duurzame ontwikkeling
pagina daarbinnen met concrete voorstellen aangaande het punt minder files en meer milieu
pi_111834435
quote:
7s.gif Op maandag 21 mei 2012 16:00 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Het moet haast wel dat je niet goed gezocht hebt en enkel de algemene tekst gelezen hebt. Als je per thema (economie, onderwijs, veiligheid etc.) doorklikt krijg je daar al een specifiekere tekst en daarbinnen kan je zelfs ook weer per subonderdeel doorklikken waar een heel rijtje concrete voorstellen staat.

Voorbeeld:
pagina over het thema duurzame ontwikkeling
pagina daarbinnen met concrete voorstellen aangaande het punt minder files en meer milieu
nee hoor, ik heb doorgeklikt, aangezien ik een weloverwogen keuze wil maken op 12 september. en in elk geval gewoon wil weten waar een partij echt voor staat, op tv kom je daar niet achter namelijk.

maar dit:
quote:
Verbetering van de weginfrastructuur moet wel in samenhang worden ontwikkeld met openbaar vervoer en andere vervoersmodaliteiten (waaronder ook lopen, fietsen en collectief vervoer) zodat niet geīsoleerd naar verbetering van de automobiliteit wordt gekeken, maar het gehele verkeers- en vervoersnetwerk verbetert en meer keuzemogelijkheden biedt voor mensen.
sorry maar ik vind dit vaag, en niet concreet, en laat teveel ruimte open voor verschillende interpretaties.
pi_111846086
http://nos.nl/nieuws/live/politiek24

Debat begint over 2min :)
  maandag 21 mei 2012 @ 20:34:23 #168
243385 Flappe-du-Pomme
Flap des Appels
pi_111847865
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 20:13 schreef GeileSoeplepel het volgende:
http://nos.nl/nieuws/live/politiek24

Debat begint over 2min :)
2 minuten my ass :')
  maandag 21 mei 2012 @ 20:43:00 #170
243385 Flappe-du-Pomme
Flap des Appels
pi_111847898
Deze boi praat als een lid van het Koningshuis.
  maandag 21 mei 2012 @ 20:43:22 #171
243385 Flappe-du-Pomme
Flap des Appels
pi_111847925
Oeh lekker ding in de zaal.
pi_111848012
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 20:42 schreef Santello het volgende:

[..]

2 minuten my ass :')
Idd :')

Wat een lambal nu ook op het podium. Een rechts akkoord verdedigen vanuit linkse waarden (over passend onderwijs). :')
  maandag 21 mei 2012 @ 20:46:18 #173
243385 Flappe-du-Pomme
Flap des Appels
pi_111848103
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 20:44 schreef GeileSoeplepel het volgende:

[..]

Idd :')

Wat een lambal nu ook op het podium. Een rechts akkoord verdedigen vanuit linkse waarden (over passend onderwijs). :')
Daar ben ik het niet helemaal mee eens, want het terugdraaien van de bezuinigingen in het Passend Onderwijs is wel degelijk een heel grote overwinning. Zal niet geheel op het conto van GL kunnen worden toegeschreven maar dit was zonder links nooit gelukt.
  maandag 21 mei 2012 @ 20:46:46 #174
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_111848133
Het gaat beginnen! Let's get ready to RUMBLEEEEEEEEEEEEEEE
Laffe huichelaar
  maandag 21 mei 2012 @ 20:47:35 #175
243385 Flappe-du-Pomme
Flap des Appels
pi_111848180
Jolande, wat heb je áán? :'(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo