Even serieus: weleens op een vitaminetekort laten checken d.m.v. een uitgebreid bloedonderzoek? Dit zijn symptomen die hier veel bij voorkomen.quote:Samengevat; ik voel me dom omdat ik regelmatig vergeetachtig ben, traag van begrip en niet altijd goed uit mijn woorden kom.
Kan best; ik kreeg als kind zelden ontbijt of boterhammen mee naar school en ons eetpatroon was en is ook niet al te gevarieerd.quote:Op donderdag 17 mei 2012 04:09 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Even serieus: weleens op een vitaminetekort laten checken d.m.v. een uitgebreid bloedonderzoek? Dit zijn symptomen die hier veel bij voorkomen.
Denkje??quote:Op donderdag 17 mei 2012 04:11 schreef El_Matador het volgende:
Klinkt als autisme. Daarmee ben je niet de enige op FOK!
Op je OP. Verder ken ik je niet natuurlijk.quote:
Ik doelde eigenlijk op welk deel/stuk je dat baseert.quote:Op donderdag 17 mei 2012 04:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Op je OP. Verder ken ik je niet natuurlijk.
En dat zou jou iets moeten boeien??quote:Op donderdag 17 mei 2012 04:33 schreef hardlopen het volgende:
[..]
Ik doelde eigenlijk op welk deel/stuk je dat baseert.
Maar ik hoop niet dat je gelijk hebt; ik ken namelijk mensen die een gruwelijk hekel hebben aan autisten.
Dat eindexamen overleef je wel.quote:Op donderdag 17 mei 2012 04:39 schreef RickoKun het volgende:
Heb ik ook last van. Vooral dat 'blanco' in je brein. Denk soms nergens aan, ook op momenten als t juist wel moet
Bedankt voor je uitgebreidde reactie!quote:Op donderdag 17 mei 2012 04:32 schreef man1986 het volgende:
Ik herken me wel in sommige stukken (maar nee, ik ben niet goed in hardlopen).
Wat je kan doen om meer dingen te kunnen onthouden of je beter te kunnen concentreren:
- Kijk geen tv. Jij zegt dat je meer gefocust bent op de omgeving dan de daadwerkelijke inhoud. Dan zou ik als ik jou was televisiebeelden/films/soaps/shows juist vermijden, omdat de veranderende beelden op televisie een negatieve invloed hebben op jouw concentratievermogen. Onderschat deze stap niet! Het is ook de moeilijkste stap, want je kunt er echt afkicksverschijnselen erop nahouden als je met tv kijken stopt. Maar na een maand zou dat wel over moeten zijn.
Verder lijk je iemand die visueel is ingesteld (moeite met grammatica/taal?) daarom vooral aan jou het advies om af te blijven van tv beelden.
- Boeken blijven lezen, maar wel met voldoende licht om vermoeidheid en stress tegen te gaan. Lezen heeft een positieve invloed op concentratievermogen en verbeeldingskracht.
- Vermijdt snel bewegende beelden. Hieronder valt, helaas maar waar, surfen op het internet. Beperk je internetgedrag tot het minimum en voorkom scrollen. Scrollen op het scherm veroorzaakt constant veranderende beelden voor je ogen en mensen die hier gevoelig voor zijn kunnen hier negatieve gevolgen van ondervinden wat hun concentratie betreft. (bron moet ik zoeken, was ooit een onderzoek naar geweest).
- Ga de natuur in, maar luister niet naar muziek of mp3 als je wandelt, fietst etc.. Want dit zorgt dan weer voor afleiding, iets waar jij geen baat bij zult hebben, omdat je concentratie dan onder gaat lijden. En als je toch muziek wilt luisteren, luister dan naar rustig/chill/klassiek muziek en geen pop/rock/metal etc.
- Vermijd suiker en suikerhoudende voedsel. Zoetigheid maakt sommige mensen rusteloos, ongeduldig, minder geconcentreerd/gefocust. Eet/drink dus geen zoetigheid (soda, vruchtesap, cake etc.).
Als er andere dingen in me opkomen, laat ik het wel horen.
Wat dan?quote:Op donderdag 17 mei 2012 04:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En dat zou jou iets moeten boeien??
Je bent echt 23?
Je laten leiden door wat je omgeving van je denkt, dat lijkt me pas écht dom.quote:
Nou ja doet toch wel pijn om er niet ''bij te horen'' zeg maarquote:Op donderdag 17 mei 2012 04:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je laten leiden door wat je omgeving van je denkt, dat lijkt me pas écht dom.
LOL I feel you broquote:Op donderdag 17 mei 2012 04:39 schreef RickoKun het volgende:
Heb ik ook last van. Vooral dat 'blanco' in je brein. Denk soms nergens aan, ook op momenten als t juist wel moet
Echt? Ik vind het juist heerlijk.quote:Op donderdag 17 mei 2012 04:51 schreef hardlopen het volgende:
[..]
Nou ja doet toch wel pijn om er niet ''bij te horen'' zeg maar
Maar je hebt gelijk. Gewoon skitt
Ja zeggen bij het altaar dan.quote:
Ik ben redelijk gevoelig ja. Dus dat zou best kunnen eigenlijk.quote:Op donderdag 17 mei 2012 04:54 schreef johnjohnny het volgende:
Volgens mij ben je wat hoogsensitief. Daar zijn boeken over. Ofwel je bent niet dom (geef je eigenlijk zelf met sommige vb aan) maar je moet wat meer naar je gevoel luisteren. Weten wanneer je ergens mee op moet houden, en weten wanneer je ergens mee moet beginnen. Ook vaak kwestie van verantwoordelijkheid nemen, je niet laten leiden maar de leiding nemen over je eigen acties. Verder is er dan ook niks mis mee je af en toe af te sluiten zolang het verder beetje in balans is. En dat van die autisten is een beetje kinderachtige opmerking van je.
Misschien is dit dan wel iets voor jou?quote:Als ik tegen een muur zou mogen praten zou het stukken beter gaan denk ik.
TS; "Ja ik wil,....ehhh, ben je naam ff kwijt.."quote:
hahahaha shutt upquote:Op donderdag 17 mei 2012 05:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
TS; "Ja ik wil,....ehhh, ben je naam ff kwijt.."
Dit klopt als een bus!quote:Op donderdag 17 mei 2012 04:59 schreef man1986 het volgende:
En je moet 'traagheid van begrip' en concentratieproblemen niet verwarren met domheid!
Deze zijn verschillende zaken en je moet ze niet door elkaar halen.
Jouw voorbeelden in je jeugd laten zien dat jouw interesses/fascinatie/verwachtingen etc. anders zijn dan wat jij en anderen van je verwachten.
Doe iets met je sterke punten.
Als je van lezen houd, ga dan ook schrijven.
Als je van muziek houdt, ga dan ook muziek bespelen.
Als je focus op de omgeving ligt en niet op de inhoud, dan kun je misschien iets doen met tekenen, schilderen, fotograferen etc.
Als het "blanco'' wordt in je hoofd, ga dan iets doen met meditatie of de natuur.
[..]
Misschien is dit dan wel iets voor jou?
Zo vaak bijna getrouwd, ja?quote:Op donderdag 17 mei 2012 05:05 schreef hardlopen het volgende:
[..]
hahahaha shutt up![]()
heb dat serieus vaak meegemaakt; zucht...
Van beroep bedoelde ik danquote:Op donderdag 17 mei 2012 05:12 schreef El_Matador het volgende:
Kunstenaar kan je niet worden. Dat ben je of dat ben je niet.
Dan ook.quote:
Rembrandt/Gogh/Picasso etc: Ik zou graag willen schilderen, maar vind mijn schilderstechnieken daar te slecht voor.quote:Op donderdag 17 mei 2012 05:08 schreef hardlopen het volgende:
[..]
Dit klopt als een bus!
Toen ik mijn vader vertelde dat ik kunstenaar wilde worden. Zei hij: ''je krijgt je loon pas na je dood''.
Ik zou graag willen schrijven; maar vindt mijn Nederlands daar te slecht voor.
Matador, onze motivatie-coach.quote:Op donderdag 17 mei 2012 05:12 schreef El_Matador het volgende:
Kunstenaar kan je niet worden. Dat ben je of dat ben je niet.
Ik zal zorgen dat je m'n naam schreeuwt.quote:
Bedankt voor je motiverende woordenquote:Op donderdag 17 mei 2012 05:16 schreef man1986 het volgende:
[..]
Rembrandt/Gogh/Picasso etc: Ik zou graag willen schilderen, maar vind mijn schilderstechnieken daar te slecht voor.
Met andere woorden, oefenen baart kunst.
[..]
Matador, onze motivatie-coach.
Ik doe niet meer aan sex voor het huwelijk.quote:Op donderdag 17 mei 2012 05:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik zal zorgen dat je m'n naam schreeuwt.
Daar kom je nog wel van terug. (2x)quote:Op donderdag 17 mei 2012 05:22 schreef hardlopen het volgende:
[..]
Ik doe niet meer aan sex voor het huwelijk.![]()
En trouwen doe ik niet met de duvel.
waar ''geloof" jij in als ik vragen mag?quote:Op donderdag 17 mei 2012 05:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Daar kom je nog wel van terug. (2x)
![]()
De kracht van mezelf. En daar kan geen omgeving iets aan veranderen.quote:Op donderdag 17 mei 2012 05:29 schreef man1986 het volgende:
[..]
waar ''geloof" jij in als ik vragen mag?
En jij?quote:Op donderdag 17 mei 2012 05:29 schreef man1986 het volgende:
[..]
waar ''geloof" jij in als ik vragen mag?
Jij hebt 80% van je leven in je hand en 20% is gokwerk.quote:Op donderdag 17 mei 2012 05:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De kracht van mezelf. En daar kan geen omgeving iets aan veranderen.
Je hebt 80% van je leven (en daarmee succes) in eigen hand. Die andere 20% maken het spannend.
Jezus Christus.quote:
Freak? Wie heeft hier een rood gezicht en hoorns?quote:
Mijn god, wat een eng-calvinistische onzin.quote:Op donderdag 17 mei 2012 05:44 schreef man1986 het volgende:
"De kracht van mezelf" is dwaasheid:
Hij zei: ‘Wat uit de mens komt, dat maakt hem onrein. Want van binnenuit, uit het hart van de mensen, komen slechte gedachten, ontucht, diefstal, moord, overspel, hebzucht, kwaadaardigheid, bedrog, losbandigheid, afgunst, laster, hoogmoed, dwaasheid; al deze slechte dingen komen van binnenuit, en die maken de mens onrein.’ Marcus 7:20-23
De messias, terug om jou te verlichten.quote:Op donderdag 17 mei 2012 05:49 schreef man1986 het volgende:
[..]
Freak? Wie heeft hier een rood gezicht en hoorns?
Christus brengt geen verlichting, maar vergiffenis.quote:Op donderdag 17 mei 2012 05:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De messias, terug om jou te verlichten.
Buenas noches chica.quote:
Een concentratiekamp lijkt me effectiever.quote:Op donderdag 17 mei 2012 05:52 schreef man1986 het volgende:
[..]
Christus brengt geen verlichting, maar vergiffenis.
Maar on topic weer:
Denk je dat (natuurlijke) medicijnen kunnen helpen tegen concentratieproblemen?
Niet boos worden.quote:Op donderdag 17 mei 2012 05:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een concentratiekamp lijkt me effectiever.
Waarom heeft die sadist van een Grrristus dat eigenlijk niet tegengehouden.. Vergiffenis, my red ass.
Lekker almachtig wezen dan. Vanaf je wolkje toekijken hoe 6 miljoen joden vergast worden.quote:Op donderdag 17 mei 2012 05:59 schreef man1986 het volgende:
[..]
Niet boos worden.
Maar de reden is omdat wij onze vrije wil misbruiken en elkaars leven zuur maken (oorlog etc.).
Whut?quote:Op donderdag 17 mei 2012 04:33 schreef hardlopen het volgende:
[..]
Ik doelde eigenlijk op welk deel/stuk je dat baseert.
Maar ik hoop niet dat je gelijk hebt; ik ken namelijk mensen die een gruwelijk hekel hebben aan autisten.
Licht eens toe. Ik zie namelijk niets dat mij een sterk vermoeden geeft dat de TS autistisch is. Ja, een aantal dingen in de OP zouden onder autisme kunnen vallen, maar kunnen ook 101 andere 'oorzaken' hebben.quote:Op donderdag 17 mei 2012 04:11 schreef El_Matador het volgende:
Klinkt als autisme. Daarmee ben je niet de enige op FOK!
Niemand verplicht God om het universum te creëren. Dat kan ook niet, want hij is almachtig. Maar hij schept wel een universum met allemaal lijdende entiteiten. Zonder de Schepping, geen lijden. Dus God is ook niet liefde, al kiezen die entiteiten (deels) hun eigen lijden uit "vrije wil": Hij heeft het lijden wél zelf geschapen.quote:Op donderdag 17 mei 2012 06:08 schreef man1986 het volgende:
[..]
Niemand verplicht ons om op een slechte manier te leven.
of misschien wel. eind der tijden man. dan zal je wel inzien hoe onwetend je was en eigen verhalen je had over religiequote:Op donderdag 17 mei 2012 13:47 schreef Molurus het volgende:
Iemand die zich niks laat wijsmaken is in elk geval niet dom.
O ja, dat einde der tijden dat zo ontzettend snel zal komen. Al eeuwenlang...quote:Op donderdag 17 mei 2012 15:00 schreef TheRockyBalboa100 het volgende:
[..]
of misschien wel. eind der tijden man. dan zal je wel inzien hoe onwetend je was en eigen verhalen je had over religie
Ja hoor. Gewoon uitgebreid bloedonderzoek laten doen op vitaminentekorten; kan daarna weer aangevuld worden. Huisarts kan je er meer over vertellen.quote:Op donderdag 17 mei 2012 04:14 schreef hardlopen het volgende:
[..]
Kan best; ik kreeg als kind zelden ontbijt of boterhammen mee naar school en ons eetpatroon was en is ook niet al te gevarieerd.
Ik ben al 23, dit kan ik nooit meer terugdraaien he?
Ben bang om een label te krijgenquote:Op donderdag 17 mei 2012 06:58 schreef DumDaDum het volgende:
Richt je op je creatieve kant. Dat was het eerste wat ik dacht, nog voordat ik OP helemaal had gelezen.
In de creatieve hoek verzamelen zich voor mijn gevoel mensen die ik idd vaker dan niet als 'dom' zou omschrijven. Denk aan schilders, beeldhouwers, muzikanten (schrijvers meestal niet).
Maar dan maakt zo'n 'dom' iemand ineens iets fantastisch uit niets en dan ben ik jaloers
Overigens denk ik dat je eerder onzeker en mss een beetje labiel ingesteld bent. En dus niet per se dom. Werk aan je instelling & motivatie, praat eens met een psych, word ouder (gaat vanzelf) en alles zal veranderen.
Hier kan ik me achterscharen.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:29 schreef Nietvandezewereld het volgende:
Denken en hersenen zijn net als spieren, te trainen.
Ik ken geestelijk mishandelde mensen die van de weeromstuit hun hele leven gingen piekeren tot ze hoogbegaafd en verder bleken te zijn...(geworden).
God creëerde de schepping en het was goed (genesis).quote:Op donderdag 17 mei 2012 13:06 schreef Klauz het volgende:
[..]
Niemand verplicht God om het universum te creëren. Dat kan ook niet, want hij is almachtig. Maar hij schept wel een universum met allemaal lijdende entiteiten. Zonder de Schepping, geen lijden. Dus God is ook niet liefde, al kiezen die entiteiten (deels) hun eigen lijden uit "vrije wil": Hij heeft het lijden wél zelf geschapen.
Forrest Gump is toevallig mijn lievelings film. Maar zo ''erg'' is het ook weer niet met me gesteld.quote:Op donderdag 17 mei 2012 13:10 schreef Ga.aguyim het volgende:
Je doet me denken aan Forrest Gump, die was ook niet zo slim en de grootste loser maar had een talent: rennen!
Uiteindelijk een held en rijk geworden en heeft 30 jaar friendzone overwonnen ofzo.
Een echte baas
Zo kan ik mijn leven wel beschrijven. Bij mij is de belemmering vooral de sociale contacten; ik word zenuwachtig van mensen. Dan blijf ik liever thuis!quote:Op donderdag 17 mei 2012 08:12 schreef Jigzoz het volgende:
Ik zie niet in waar je je druk om maakt. Stel dat je inderdaad dom bent. Daar kun je toch niets aan veranderen.
Geniet van het leven, haal eruit wat erin zit. Leg jezelf niet teveel eisen op en doe waar je gelukkig van wordt. Elke dag opnieuw. Het leven is veel te kort om je in te houden. Maar als je niet dom bent terwijl dat wel zo lijkt, dan is daar wel wat aan te doen.
Ik kende een vrouw van eind twintig die ongeveer hetzelfde had. Heel traag van begrip en niet in staat om buiten haar eigen wereldje te kijken. Zij was niet dom, maar had altijd alleen maar simpele dingen gedaan: simpel werk, dan naar haar simpele vriend, simpel eten en dan achter de computer hangen. Elke dag opnieuw, jaar in, jaar uit. Ik kan me niet anders voorstellen dan dat iemand daar inderdaad simpel van wordt. Doodzonde, want dat gaat zwaar ten koste van de kwaliteit van het leven.
Dus als er meer in zit, dan moet er meer uit te halen zijn. Lees dus literaire boeken, bezoek musea, kijk eens naar de moeilijkere films, ontwikkel een volledig eigen muzieksmaak, ga af en toe uit eten bij een echt goed restaurant, zoek interessante mensen op, lees dagelijks een kwaliteitskrant als NRC. Enzovoort. Allemaal hartstikke leuk om te doen en als je inderdaad niet dom bent, maar afgestompt, dan lijkt dat me de manier om weer scherp van geest te worden.
Kloptquote:Op donderdag 17 mei 2012 06:58 schreef DumDaDum het volgende:
Richt je op je creatieve kant. Dat was het eerste wat ik dacht, nog voordat ik OP helemaal had gelezen.
In de creatieve hoek verzamelen zich voor mijn gevoel mensen die ik idd vaker dan niet als 'dom' zou omschrijven. Denk aan schilders, beeldhouwers, muzikanten (schrijvers meestal niet).
Maar dan maakt zo'n 'dom' iemand ineens iets fantastisch uit niets en dan ben ik jaloers
Overigens denk ik dat je eerder onzeker en mss een beetje labiel ingesteld bent. En dus niet per se dom. Werk aan je instelling & motivatie, praat eens met een psych, word ouder (gaat vanzelf) en alles zal veranderen.
En dan heb nog niet eens een fotoboek.quote:Op donderdag 17 mei 2012 17:40 schreef hardlopen het volgende:
[..]
Klopt![]()
Daarom hou ik zo van fok!, krijg hier genoeg aandacht
Van alle mensen, of alleen van mensen die je niet kent?quote:Op donderdag 17 mei 2012 17:36 schreef hardlopen het volgende:
[..]
Zo kan ik mijn leven wel beschrijven. Bij mij is de belemmering vooral de sociale contacten; ik word zenuwachtig van mensen. Dan blijf ik liever thuis!
Zelfs van mensen die ik ken (behalve gezinsleden en enkele goede vriendinnen). Heb van kennissen vaker gehoord dat ik angstig overkom en me ''raar'' gedraag.quote:Op donderdag 17 mei 2012 18:10 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Van alle mensen, of alleen van mensen die je niet kent?
Maar is dat dan niet precies de reden dat je mensen liever mijdt? Omdat je bang bent om raar gevonden te worden?quote:Op donderdag 17 mei 2012 18:25 schreef hardlopen het volgende:
[..]
Zelfs van mensen die ik ken (behalve gezinsleden en enkele goede vriendinnen). Heb van kennissen vaker gehoord dat ik angstig overkom en me ''raar'' gedraag.
Ik ben onzeker over mijn manier van praten (mijn zinsconstructie klopt vaak niet) en de onderwerpen waarover ik praat (heb de neiging om heel lang te praten over 1 onderwerp).quote:Op donderdag 17 mei 2012 18:26 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Maar is dat dan niet precies de reden dat je mensen liever mijdt? Omdat je bang bent om raar gevonden te worden?
Klinkt als een vicieuze cirkel: je bent bang raar gevonden te worden, daarom mijd je mensen liever, waardoor je steeds onhandiger wordt in sociale contacten, waardoor je angst voor die sociale contacten versterkt wordt.quote:Op donderdag 17 mei 2012 18:45 schreef hardlopen het volgende:
[..]
Ik ben onzeker over mijn manier van praten (mijn zinsconstructie klopt vaak niet) en de onderwerpen waarover ik praat (heb de neiging om heel lang te praten over 1 onderwerp).
Dus dat ze mij zullen beoordelen op mijn doen en laten en gaan concluderen dat ik dom of raar ben.
Ja, daar komt het op neer.quote:Op donderdag 17 mei 2012 18:49 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Klinkt als een vicieuze cirkel: je bent bang raar gevonden te worden, daarom mijd je mensen liever, waardoor je steeds onhandiger wordt in sociale contacten, waardoor je angst voor die sociale contacten versterkt wordt.
Je bevindt je vol in een van mijn vakgebieden: faalangst.quote:Op donderdag 17 mei 2012 18:59 schreef hardlopen het volgende:
[..]
Ja, daar komt het op neer.
Ik ben echt heel vroeg mensen gaan mijden; sinds de brugklas al.
Dat ik geaccepteerd word zoals ik ben; of in iedergeval schijt leer krijgen aan hoe mensen over mij denken. Wil gewoon overal mezelf kunnen zijn (ook bij vreemden).quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:01 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Je bevindt je vol in een van mijn vakgebieden: faalangst.
Hoe zou je willen zijn? Wat zijn je wensen wat dat betreft?
Good luckquote:Op donderdag 17 mei 2012 19:16 schreef hardlopen het volgende:
[..]
Dat ik geaccepteerd word zoals ik ben; of in iedergeval schijt leer krijgen aan hoe mensen over mij denken. Wil gewoon overal mezelf kunnen zijn (ook bij vreemden).
Natuurlijk wel, althanks voor mij is dat echt een punt. Als ik echt niet zo slim ben zoals mijn opleidingsniveau doet vermoeden; wat voor nut heeft het dan nog om af te studeren? Ik zal dan toch nooit aan de bak komen, omdat ik ''dommer'' ben dan de meeste afgestudeerden.quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:03 schreef Seam het volgende:
Wat een broscience topic
TS is waarschijnlijk inderdaad gewoon niet zo intelligent, niks mis mee toch?
Dit gaat klinken als een open deur, maar zorg dan dat je schijt hebt aan wat mensen over je denken. Er zijn zoveel mensen die een mening over me hebben en het kan me pas iets schelen als het mensen zijn die belangrijk voor me zijn. Dat is echt een kwestie van oefenen. Sommige mensen vinden mij een klootzak. Prima. Echt geen enkel probleem. Sommige mensen mogen mij graag. Hartstikke leuk. Dat vind ik waardevol.quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:16 schreef hardlopen het volgende:
[..]
Dat ik geaccepteerd word zoals ik ben; of in iedergeval schijt leer krijgen aan hoe mensen over mij denken. Wil gewoon overal mezelf kunnen zijn (ook bij vreemden).
Scoor je ook minder op je studie dan je studiegenoten?quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:23 schreef hardlopen het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, althanks voor mij is dat echt een punt. Als ik echt niet zo slim ben zoals mijn opleidingsniveau doet vermoeden; wat voor nut heeft het dan nog om af te studeren? Ik zal dan toch nooit aan de bak komen, omdat ik ''dommer'' ben dan de meeste afgestudeerden.
Ik zeg dan al mijn dromen vaarwel en word lekker een huisvrouw (daar is pas niks mis mee).
Heb gemiddelde cijfers. Maar ik merk wel dat als ik mezelf een doel geef bv. ik wil minimaal een 9,0 halen dat het mij dan ook lukt.quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:37 schreef Seam het volgende:
[..]
Scoor je ook minder op je studie dan je studiegenoten?
Hier op fok! lukt mij dat aardig.quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:35 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dit gaat klinken als een open deur, maar zorg dan dat je schijt hebt aan wat mensen over je denken. Er zijn zoveel mensen die een mening over me hebben en het kan me pas iets schelen als het mensen zijn die belangrijk voor me zijn. Dat is echt een kwestie van oefenen. Sommige mensen vinden mij een klootzak. Prima. Echt geen enkel probleem. Sommige mensen mogen mij graag. Hartstikke leuk. Dat vind ik waardevol.
Dus maak jezelf belachelijk, wen eraan en laat anderen eraan wennen. Maak maar vrienden en vijanden. Geen hoogtepunten zonder dieptepunten. Je leeft maar een keer, dus zorg er dan in ieder geval voor dat je precies weet hoe het eruit ziet.
En om het dan toch weer even christelijk (dat ben je toch?) af te sluiten: vergeet nooit dat alleen dode vissen met de stroom mee zwemmen.quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:55 schreef hardlopen het volgende:
[..]
Hier op fok! lukt mij dat aardig.![]()
Maar ik zal zeker wat doen met je advies.
Vorige week was ik in een boekhandel en twijfelde toevallig nog of ik een boek ging kopen over dat onderwerp. Maar er komen echt zoveel dingen voorbij die ik ''mogelijk'' heb dat ik het niet meer weet.quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:45 schreef Moogwai10 het volgende:
Als ik het verhaal van TS zo lees kan ik met vrij grote zekerheid stellen dat ze "introvert" is.
Ik ben dat zelf ook en heb daar onlangs een boek over gelezen genaamd "Introvert door het leven" en dat was een feest van herkenning (evenals het verhaal van TS trouwens).
Het is wetenschappelijk aangetoond dat hersenen van introverte mensen chemisch gezien gewoon anders werken. Resultaat is dat het begrip over het algemeen wat trager is, maar dat wil zeker niet zeggen dat je dom bent. De hersenen hebben gewoon alleen wat weer tijd nodig om dingen te verwerken (in een rustige omgeving).
Misschien een tip voor TS om dat boek ook eens te lezen of om eens op "introvert" te googlen.
En daarom zou je er goed aan doen het leven eens even flink hard te verkennen. Seks, drugs, rock 'n roll. Dat verhaal. Van voelen dat je leeft is nog nooit iemand slechter geworden.quote:Op donderdag 17 mei 2012 20:06 schreef hardlopen het volgende:
[..]
Vorige week was ik in een boekhandel en twijfelde toevallig nog of ik een boek ging kopen over dat onderwerp. Maar er komen echt zoveel dingen voorbij die ik ''mogelijk'' heb dat ik het niet meer weet.
Ben ik een autist? Introvert? Heb ik ADD? Afasie? Of heb ik gewoon een laag iq? Misschien een combinatie van aandoeningen? Of misschien pieker ik gewoon teveel (faalangst/onzekerheid) en begin ik hypochondrie te ontwikkelen?
Juistem, helemaal mee eens.quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:35 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dit gaat klinken als een open deur, maar zorg dan dat je schijt hebt aan wat mensen over je denken. Er zijn zoveel mensen die een mening over me hebben en het kan me pas iets schelen als het mensen zijn die belangrijk voor me zijn. Dat is echt een kwestie van oefenen. Sommige mensen vinden mij een klootzak. Prima. Echt geen enkel probleem. Sommige mensen mogen mij graag. Hartstikke leuk. Dat vind ik waardevol.
Dus maak jezelf belachelijk, wen eraan en laat anderen eraan wennen. Maak maar vrienden en vijanden. Geen hoogtepunten zonder dieptepunten. Je leeft maar een keer, dus zorg er dan in ieder geval voor dat je precies weet hoe het eruit ziet.
Nou het 1ste heb ik al verkend. Heb besloten om geen seks meer voor het huwelijk te doen.quote:Op donderdag 17 mei 2012 20:11 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En daarom zou je er goed aan doen het leven eens even flink hard te verkennen. Seks, drugs, rock 'n roll. Dat verhaal. Van voelen dat je leeft is nog nooit iemand slechter geworden.
Waarom geen drugs??quote:Op donderdag 17 mei 2012 20:21 schreef hardlopen het volgende:
[..]
Nou het 1ste heb ik al verkend. Heb besloten om geen seks meer voor het huwelijk te doen.
De overige 2 nooit gedaan en zeker ook niet van plan om te doen.
Maar ik snap de achterliggende gedachte van je tips; gewoon de buitenwereld verkennen, dingen doen die ik normaal gesproken niet durf.
Precies. Dat hele seks, drugs, rock 'n roll is dan ook niet letterlijk bedoeld. Nou ja, de seks wel. Seks is een menselijke behoefte en onthouding leidt tot stoornissen. Als seks plaatsvindt met wederzijds goedvinden, op een manier die beide personen prettig vinden, dan is er echt geen enkele reden om het af te keuren.quote:Op donderdag 17 mei 2012 20:21 schreef hardlopen het volgende:
[..]
Nou het 1ste heb ik al verkend. Heb besloten om geen seks meer voor het huwelijk te doen.
De overige 2 nooit gedaan en zeker ook niet van plan om te doen.
Maar ik snap de achterliggende gedachte van je tips; gewoon de buitenwereld verkennen, dingen doen die ik normaal gesproken niet durf.
Doe sport omdat je het leuk vindt, niet omdat je op een sport moet van jezelf.quote:Op donderdag 17 mei 2012 20:23 schreef hardlopen het volgende:
2 dingen die ik graag zou willen doen;
Inschrijven voor een teamsport...
Leren debatteren. Waar doe je zoiets??
In 5 havo en 6 vwo.quote:Op donderdag 17 mei 2012 20:23 schreef hardlopen het volgende:
Daar werd te weinig tijd aan besteedt.quote:
Nou, je studeert, dus je hebt medestudenten, dus ga je gang.quote:Op donderdag 17 mei 2012 20:29 schreef hardlopen het volgende:
[..]
Daar werd te weinig tijd aan besteedt.
Het lijkt me leuk om met medestudenten te debatteren over van alles en nog wat.
Idd.quote:Op donderdag 17 mei 2012 20:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Doe sport omdat je het leuk vindt, niet omdat je op een sport moet van jezelf.
Rollerderby lijkt me wat voor jou. Toffe vrouwensport.
Hier in NWS en POL. Genoeg stof voor discussie...
Je brengt me op ideeenquote:Op donderdag 17 mei 2012 20:32 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou, je studeert, dus je hebt medestudenten, dus ga je gang.
Je heb er niet eens lef voor nodig. Wacht een opmerking af en reageer erop.quote:Op donderdag 17 mei 2012 20:35 schreef hardlopen het volgende:
[..]
Je brengt me op ideeen![]()
Als ik ooit de lef heb; dan hoor je het van me.
Oke; bedankt allemaal (behalve de leden die me dom noemden).quote:Op donderdag 17 mei 2012 20:29 schreef man1986 het volgende:
Probeer niet een label op jezelf te plakken (autist, introvert, 'dom' etc. etc.).
Het beste kun je gewoon zeggen:
Ik ben een mens en ben gewoon mezelf.
Geen kopzorgen dus om jezelf vergelijken met de 'standaard' mens (een standaard/doorsnee/ideaal/'normaal' mens bestaat niet!).
Wees jezelf en niet een beeld van een 'perfecte' persoon die je meedraagt in je hoofd.
Een ander te zijn is onmogelijk.
Jezelf zijn is moeiteloos.
quote:Op donderdag 17 mei 2012 20:23 schreef hardlopen het volgende:
Debatteren kun je jezelf aanleren. Let vooral op de 'logical fallacies' van het gesprek/discussie.quote:Op donderdag 17 mei 2012 20:29 schreef hardlopen het volgende:
[..]
Daar werd te weinig tijd aan besteedt.
Het lijkt me leuk om met medestudenten te debatteren over van alles en nog wat.
Het autisme druipt ervan af.quote:Op donderdag 17 mei 2012 04:00 schreef hardlopen het volgende:
Na een dag veel sociale contact, ben ik DOODMOE en wil ik het liefst naar thuis; mezelf opsluiten in mijn kamer. Daar aangekomen BLIJF ik ook uren dezelfde activiteit doen.
Pardon? In mijn boekje heeft dit niets te maken met autisme, maar puur met introversie, wat een hele normale karaktertrek is. Er zijn genoeg mensen met een stoornis in het autisme spectrum die introvert zijn, maar introverten hoeven echt geen psychische aandoening te hebben. Ze lijken soms alleen wat 'vreemder' of af te wijken van de norm, omdat deze maatschappij heel erg op extraverten gericht is.quote:Op donderdag 17 mei 2012 22:50 schreef Tangledup het volgende:
[..]
Het autisme druipt ervan af.
En ja, dat meen ik serieus
Deze gedachte heb ik ook, hoewel ik dat juist een rationele gedachte vind. Er zijn veel mensen die er niks van bakken, maar toch de opleiding volgen en succesvol afronden. Daar heb je later niks aan.quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:23 schreef hardlopen het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, althanks voor mij is dat echt een punt. Als ik echt niet zo slim ben zoals mijn opleidingsniveau doet vermoeden; wat voor nut heeft het dan nog om af te studeren? Ik zal dan toch nooit aan de bak komen, omdat ik ''dommer'' ben dan de meeste afgestudeerden.
Ik zeg dan al mijn dromen vaarwel en word lekker een huisvrouw (daar is pas niks mis mee).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |