abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111655043
Ik ben nogal vergeetachtig. Ik onthoud titels van boeken of films amper. Hetzelfde met namen van bekenden. Hierdoor krijg ik soms een blik toegeworden alsof ik dom ben.
Het helpt ook niet mee dat ik regelmatig struikel over mijn woorden doordat ik snel van slag ben als ik me bekeken voel en dan letterlijk alles vergeet wat ik wil zeggen ''het wordt dan blanco'' in mijn hoofd. Als ik tegen een muur zou mogen praten zou het stukken beter gaan denk ik.

Maar tegelijkertijd kan ik over bepaalde onderwerpen heel veel zeggen. Ik ratel dan aan een stuk door. Maar dit is best wel beperkt. Alleen de dingen die mij boeien; onthoud ik. Al het overige; hoe belangrijk ook (nederlandse grammatica bv. }:| ), gaat er gewoon niet in. :') Tenzij het moet voor studie ofzo.

Ik heb het gevoel dat ik redelijk autodidactisch aangelegd ben; als ik iets graag wil leren dan lukt het ook.

- Zo heb ik het mezelf als beginnend puber aangeleerd om te zingen (kreeg hier grote complimenten over buiten mijn familieomgeving) en ik kon er eerst echt niks van!

- Heb enkele keren aan tekenwedstrijden gedaan en elke keer gewonnen.

- Tijdens gym was ik altijd de eerste die stopte met de conditietest, tot ik mezelf in 2 maanden tijd trainde om lange periodes te hardlopen waardoor ik met de test het jaar daarop de beste van de groep (2 klassen) werd.

- Bakte niks van de Engelse taal uiteindelijk door goed op te letten met tv kijken, met mezelf te praten :') door het huis en door af en toe engelse boeken te lezen; de beste te worden in mijn klas.

Dit waren een paar voorbeelden uit mijn kindertijd waar ik eerst niks van bakte (vanwege desinteresse) en later juist in excelleerde.

Toch heb ik ieder dag het gevoel dat ik dommer ben dan leeftijdsgenoten. Ik vind mezelf traag van begrip (hier zit ik echt mee). Het lijkt alsof iedereen alles sneller begrijpt dan ik. Ik ben vaak meer gefocused op de omgeving (de mensen etc) dan de inhoud, wat er gezegd wordt. Tijdens de middelbare school heb ik amper opgelet. Ook ben ik snel afgeleidt.
Na een dag veel sociale contact, ben ik DOODMOE en wil ik het liefst naar thuis; mezelf opsluiten in mijn kamer. Daar aangekomen BLIJF ik ook uren dezelfde activiteit doen. Lees ik een boek? Dan doe ik dat de hele dag door (gisteren van 16.00 tot 00.01 een boek gelezen 8)7 ). Zit ik achter de pc, the same |:( Of welk ander bezigheid dan ook.

Samengevat; ik voel me dom omdat ik regelmatig vergeetachtig ben, traag van begrip en niet altijd goed uit mijn woorden kom.

[ Bericht 0% gewijzigd door hardlopen op 17-05-2012 17:56:35 ]
pi_111655089
quote:
Samengevat; ik voel me dom omdat ik regelmatig vergeetachtig ben, traag van begrip en niet altijd goed uit mijn woorden kom.
Even serieus: weleens op een vitaminetekort laten checken d.m.v. een uitgebreid bloedonderzoek? Dit zijn symptomen die hier veel bij voorkomen.
pi_111655104
je bent gewoon een kunstenaar.
pi_111655108
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 04:09 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Even serieus: weleens op een vitaminetekort laten checken d.m.v. een uitgebreid bloedonderzoek? Dit zijn symptomen die hier veel bij voorkomen.
Kan best; ik kreeg als kind zelden ontbijt of boterhammen mee naar school en ons eetpatroon was en is ook niet al te gevarieerd.

Ik ben al 23, dit kan ik nooit meer terugdraaien he?

[ Bericht 0% gewijzigd door hardlopen op 17-05-2012 04:24:33 ]
pi_111655123
quote:
12s.gif Op donderdag 17 mei 2012 04:11 schreef El_Matador het volgende:
Klinkt als autisme. Daarmee ben je niet de enige op FOK! _O-
Denkje??

Waarop baseer je dat?
pi_111655133
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 04:23 schreef hardlopen het volgende:

[..]

Denkje??

Waarop baseer je dat?
Op je OP. Verder ken ik je niet natuurlijk.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_111655142
Ik herken me wel in sommige stukken (maar nee, ik ben niet goed in hardlopen).

Wat je kan doen om meer dingen te kunnen onthouden of je beter te kunnen concentreren:

- Kijk geen tv. Jij zegt dat je meer gefocust bent op de omgeving dan de daadwerkelijke inhoud. Dan zou ik als ik jou was televisiebeelden/films/soaps/shows juist vermijden, omdat de veranderende beelden op televisie een negatieve invloed hebben op jouw concentratievermogen. Onderschat deze stap niet! Het is ook de moeilijkste stap, want je kunt er echt afkicksverschijnselen erop nahouden als je met tv kijken stopt. Maar na een maand zou dat wel over moeten zijn.
Verder lijk je iemand die visueel is ingesteld (moeite met grammatica/taal?) daarom vooral aan jou het advies om af te blijven van tv beelden.

- Boeken blijven lezen, maar wel met voldoende licht om vermoeidheid en stress tegen te gaan. Lezen heeft een positieve invloed op concentratievermogen en verbeeldingskracht.

- Vermijdt snel bewegende beelden. Hieronder valt, helaas maar waar, surfen op het internet. Beperk je internetgedrag tot het minimum en voorkom scrollen. Scrollen op het scherm veroorzaakt constant veranderende beelden voor je ogen en mensen die hier gevoelig voor zijn kunnen hier negatieve gevolgen van ondervinden wat hun concentratie betreft. (bron moet ik zoeken, was ooit een onderzoek naar geweest).

- Ga de natuur in, maar luister niet naar muziek of mp3 als je wandelt, fietst etc.. Want dit zorgt dan weer voor afleiding, iets waar jij geen baat bij zult hebben, omdat je concentratie dan onder gaat lijden. En als je toch muziek wilt luisteren, luister dan naar rustig/chill/klassiek muziek en geen pop/rock/metal etc.

- Vermijd suiker en suikerhoudende voedsel. Zoetigheid maakt sommige mensen rusteloos, ongeduldig, minder geconcentreerd/gefocust. Eet/drink dus geen zoetigheid (soda, vruchtesap, cake etc.).

Als er andere dingen in me opkomen, laat ik het wel horen.
"When people stop believing in God, they don't believe in nothing -- they believe in anything." - GK Chesterton
pi_111655148
quote:
10s.gif Op donderdag 17 mei 2012 04:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Op je OP. Verder ken ik je niet natuurlijk.
Ik doelde eigenlijk op welk deel/stuk je dat baseert.

Maar ik hoop niet dat je gelijk hebt; ik ken namelijk mensen die een gruwelijk hekel hebben aan autisten. 8)7
pi_111655155
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 04:33 schreef hardlopen het volgende:

[..]

Maar ik hoop niet dat je gelijk hebt; ik ken namelijk mensen die een gruwelijk hekel hebben aan autisten. 8)7
En dat zou jou iets moeten boeien?? :D

Je bent echt 23?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

donderdag 17 mei 2012 @ 04:39:37 #10
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_111655163
Heb ik ook last van. Vooral dat 'blanco' in je brein. Denk soms nergens aan, ook op momenten als t juist wel moet :')
pi_111655166
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 04:39 schreef RickoKun het volgende:
Heb ik ook last van. Vooral dat 'blanco' in je brein. Denk soms nergens aan, ook op momenten als t juist wel moet :')
Dat eindexamen overleef je wel. :*

pi_111655168
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 04:32 schreef man1986 het volgende:
Ik herken me wel in sommige stukken (maar nee, ik ben niet goed in hardlopen).

Wat je kan doen om meer dingen te kunnen onthouden of je beter te kunnen concentreren:

- Kijk geen tv. Jij zegt dat je meer gefocust bent op de omgeving dan de daadwerkelijke inhoud. Dan zou ik als ik jou was televisiebeelden/films/soaps/shows juist vermijden, omdat de veranderende beelden op televisie een negatieve invloed hebben op jouw concentratievermogen. Onderschat deze stap niet! Het is ook de moeilijkste stap, want je kunt er echt afkicksverschijnselen erop nahouden als je met tv kijken stopt. Maar na een maand zou dat wel over moeten zijn.
Verder lijk je iemand die visueel is ingesteld (moeite met grammatica/taal?) daarom vooral aan jou het advies om af te blijven van tv beelden.

- Boeken blijven lezen, maar wel met voldoende licht om vermoeidheid en stress tegen te gaan. Lezen heeft een positieve invloed op concentratievermogen en verbeeldingskracht.

- Vermijdt snel bewegende beelden. Hieronder valt, helaas maar waar, surfen op het internet. Beperk je internetgedrag tot het minimum en voorkom scrollen. Scrollen op het scherm veroorzaakt constant veranderende beelden voor je ogen en mensen die hier gevoelig voor zijn kunnen hier negatieve gevolgen van ondervinden wat hun concentratie betreft. (bron moet ik zoeken, was ooit een onderzoek naar geweest).

- Ga de natuur in, maar luister niet naar muziek of mp3 als je wandelt, fietst etc.. Want dit zorgt dan weer voor afleiding, iets waar jij geen baat bij zult hebben, omdat je concentratie dan onder gaat lijden. En als je toch muziek wilt luisteren, luister dan naar rustig/chill/klassiek muziek en geen pop/rock/metal etc.

- Vermijd suiker en suikerhoudende voedsel. Zoetigheid maakt sommige mensen rusteloos, ongeduldig, minder geconcentreerd/gefocust. Eet/drink dus geen zoetigheid (soda, vruchtesap, cake etc.).

Als er andere dingen in me opkomen, laat ik het wel horen.
Bedankt voor je uitgebreidde reactie!

- Tv kijken doe ik opzich niet zo vaak; rond half 9 en half 11 uur s'avonds. Niet elke avond, maar vaak tegen het weekend aan.

- Internet zit ik bijna dagelijks op. Het enige wat me van internet kan afhouden is een boek of studiegerelateerde zaken.

- Tijdens het hardlopen of zelfs wandelingen; heb ik standaard mp3 op.

Maar ik zal zeker wat doen met je tips :Y
pi_111655174
quote:
15s.gif Op donderdag 17 mei 2012 04:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En dat zou jou iets moeten boeien?? :D

Je bent echt 23?
Wat dan? :P
pi_111655177
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 04:47 schreef hardlopen het volgende:

[..]

Wat dan? :P
Je laten leiden door wat je omgeving van je denkt, dat lijkt me pas écht dom.

pi_111655183
quote:
12s.gif Op donderdag 17 mei 2012 04:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je laten leiden door wat je omgeving van je denkt, dat lijkt me pas écht dom.
Nou ja doet toch wel pijn om er niet ''bij te horen'' zeg maar

Maar je hebt gelijk. Gewoon skitt
pi_111655185
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 04:39 schreef RickoKun het volgende:
LOL I feel you bro _O-
  donderdag 17 mei 2012 @ 04:53:34 #17
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_111655186
quote:
10s.gif Op donderdag 17 mei 2012 04:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat eindexamen overleef je wel. :*
Die heb ik al overleefd :')
pi_111655188
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 04:51 schreef hardlopen het volgende:

[..]

Nou ja doet toch wel pijn om er niet ''bij te horen'' zeg maar

Maar je hebt gelijk. Gewoon skitt
Echt? Ik vind het juist heerlijk.

pi_111655190
Volgens mij ben je wat hoogsensitief. Daar zijn boeken over. Ofwel je bent niet dom (geef je eigenlijk zelf met sommige vb aan) maar je moet wat meer naar je gevoel luisteren. Weten wanneer je ergens mee op moet houden, en weten wanneer je ergens mee moet beginnen. Ook vaak kwestie van verantwoordelijkheid nemen, je niet laten leiden maar de leiding nemen over je eigen acties. Verder is er dan ook niks mis mee je af en toe af te sluiten zolang het verder beetje in balans is. En dat van die autisten is een beetje kinderachtige opmerking van je.
pi_111655191
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2012 04:53 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Die heb ik al overleefd :')
Ja zeggen bij het altaar dan.

donderdag 17 mei 2012 @ 04:57:13 #21
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_111655192
quote:
12s.gif Op donderdag 17 mei 2012 04:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja zeggen bij het altaar dan.
Ooohhhh shit! ;(
pi_111655196
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 04:54 schreef johnjohnny het volgende:
Volgens mij ben je wat hoogsensitief. Daar zijn boeken over. Ofwel je bent niet dom (geef je eigenlijk zelf met sommige vb aan) maar je moet wat meer naar je gevoel luisteren. Weten wanneer je ergens mee op moet houden, en weten wanneer je ergens mee moet beginnen. Ook vaak kwestie van verantwoordelijkheid nemen, je niet laten leiden maar de leiding nemen over je eigen acties. Verder is er dan ook niks mis mee je af en toe af te sluiten zolang het verder beetje in balans is. En dat van die autisten is een beetje kinderachtige opmerking van je.
Ik ben redelijk gevoelig ja. Dus dat zou best kunnen eigenlijk.

Vetgedrukte: ik weet, heb het een beetje ongelukkig verwoord.
pi_111655197
En je moet 'traagheid van begrip' en concentratieproblemen niet verwarren met domheid!
Deze zijn verschillende zaken en je moet ze niet door elkaar halen.

Jouw voorbeelden in je jeugd laten zien dat jouw interesses/fascinatie/verwachtingen etc. anders zijn dan wat jij en anderen van je verwachten.

Doe iets met je sterke punten.
Als je van lezen houd, ga dan ook schrijven.
Als je van muziek houdt, ga dan ook muziek bespelen.
Als je focus op de omgeving ligt en niet op de inhoud, dan kun je misschien iets doen met tekenen, schilderen, fotograferen etc.

Als het "blanco'' wordt in je hoofd, ga dan iets doen met meditatie of de natuur.
quote:
Als ik tegen een muur zou mogen praten zou het stukken beter gaan denk ik.
Misschien is dit dan wel iets voor jou? :P
"When people stop believing in God, they don't believe in nothing -- they believe in anything." - GK Chesterton
pi_111655198
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2012 04:57 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Ooohhhh shit! ;(
TS; "Ja ik wil,....ehhh, ben je naam ff kwijt.."

pi_111655205
quote:
10s.gif Op donderdag 17 mei 2012 05:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

TS; "Ja ik wil,....ehhh, ben je naam ff kwijt.."
hahahaha shutt up _O-

heb dat serieus vaak meegemaakt; zucht...
pi_111655208
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 04:59 schreef man1986 het volgende:
En je moet 'traagheid van begrip' en concentratieproblemen niet verwarren met domheid!
Deze zijn verschillende zaken en je moet ze niet door elkaar halen.

Jouw voorbeelden in je jeugd laten zien dat jouw interesses/fascinatie/verwachtingen etc. anders zijn dan wat jij en anderen van je verwachten.

Doe iets met je sterke punten.
Als je van lezen houd, ga dan ook schrijven.
Als je van muziek houdt, ga dan ook muziek bespelen.
Als je focus op de omgeving ligt en niet op de inhoud, dan kun je misschien iets doen met tekenen, schilderen, fotograferen etc.

Als het "blanco'' wordt in je hoofd, ga dan iets doen met meditatie of de natuur.

[..]

Misschien is dit dan wel iets voor jou? :P
Dit klopt als een bus!

Toen ik mijn vader vertelde dat ik kunstenaar wilde worden. Zei hij: ''je krijgt je loon pas na je dood''.

Ik zou graag willen schrijven; maar vindt mijn Nederlands daar te slecht voor.
pi_111655215
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 05:05 schreef hardlopen het volgende:

[..]

hahahaha shutt up _O-

heb dat serieus vaak meegemaakt; zucht...
Zo vaak bijna getrouwd, ja?

pi_111655217
Kunstenaar kan je niet worden. Dat ben je of dat ben je niet. :*

pi_111655219
quote:
10s.gif Op donderdag 17 mei 2012 05:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zo vaak bijna getrouwd, ja?
Wat bedoel je? :{
pi_111655222
quote:
12s.gif Op donderdag 17 mei 2012 05:12 schreef El_Matador het volgende:
Van beroep bedoelde ik dan
pi_111655223
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 05:15 schreef hardlopen het volgende:

[..]

Van beroep bedoelde ik dan
Dan ook. :*

pi_111655224
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 05:08 schreef hardlopen het volgende:

[..]

Dit klopt als een bus!

Toen ik mijn vader vertelde dat ik kunstenaar wilde worden. Zei hij: ''je krijgt je loon pas na je dood''.

Ik zou graag willen schrijven; maar vindt mijn Nederlands daar te slecht voor.
Rembrandt/Gogh/Picasso etc: Ik zou graag willen schilderen, maar vind mijn schilderstechnieken daar te slecht voor.

Met andere woorden, oefenen baart kunst.

quote:
12s.gif Op donderdag 17 mei 2012 05:12 schreef El_Matador het volgende:
Matador, onze motivatie-coach.
pi_111655228
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 05:13 schreef hardlopen het volgende:

[..]

Wat bedoel je? :{
Ik zal zorgen dat je m'n naam schreeuwt.

pi_111655233
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 05:16 schreef man1986 het volgende:

[..]

Rembrandt/Gogh/Picasso etc: Ik zou graag willen schilderen, maar vind mijn schilderstechnieken daar te slecht voor.

Met andere woorden, oefenen baart kunst.

[..]

Matador, onze motivatie-coach.
Bedankt voor je motiverende woorden :*
pi_111655239
quote:
99s.gif Op donderdag 17 mei 2012 05:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik zal zorgen dat je m'n naam schreeuwt.
Ik doe niet meer aan sex voor het huwelijk. *)

En trouwen doe ik niet met de duvel.
pi_111655243
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 05:22 schreef hardlopen het volgende:

[..]

Ik doe niet meer aan sex voor het huwelijk. *)

En trouwen doe ik niet met de duvel.
Daar kom je nog wel van terug. (2x)

):O ~O>

pi_111655255
quote:
10s.gif Op donderdag 17 mei 2012 05:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Daar kom je nog wel van terug. (2x)

):O ~O>
waar ''geloof" jij in als ik vragen mag?
pi_111655260
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 05:29 schreef man1986 het volgende:

[..]

De kracht van mezelf. En daar kan geen omgeving iets aan veranderen. O+

Je hebt 80% van je leven (en daarmee succes) in eigen hand. Die andere 20% maken het spannend.

pi_111655265
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 05:29 schreef man1986 het volgende:

[..]

En jij? :)
pi_111655283
quote:
99s.gif Op donderdag 17 mei 2012 05:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De kracht van mezelf. En daar kan geen omgeving iets aan veranderen. O+

Je hebt 80% van je leven (en daarmee succes) in eigen hand. Die andere 20% maken het spannend.
Jij hebt 80% van je leven in je hand en 20% is gokwerk.
Ik geef liever 100% van mijn leven aan Jezus en krijg eeuwig leven voor terug.

"De kracht van mezelf" is dwaasheid ;) :

Hij zei: ‘Wat uit de mens komt, dat maakt hem onrein. Want van binnenuit, uit het hart van de mensen, komen slechte gedachten, ontucht, diefstal, moord, overspel, hebzucht, kwaadaardigheid, bedrog, losbandigheid, afgunst, laster, hoogmoed, dwaasheid; al deze slechte dingen komen van binnenuit, en die maken de mens onrein.’ Marcus 7:20-23
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 05:34 schreef hardlopen het volgende:

[..]

En jij? :)
Jezus Christus.
pi_111655289
Van mijn zus blijf je af, freak.

pi_111655293
quote:
18s.gif Op donderdag 17 mei 2012 05:47 schreef El_Matador het volgende:
Van mijn zus blijf je af, freak.
Freak? Wie heeft hier een rood gezicht en hoorns? :D
pi_111655294
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 05:44 schreef man1986 het volgende:

"De kracht van mezelf" is dwaasheid ;) :

Hij zei: ‘Wat uit de mens komt, dat maakt hem onrein. Want van binnenuit, uit het hart van de mensen, komen slechte gedachten, ontucht, diefstal, moord, overspel, hebzucht, kwaadaardigheid, bedrog, losbandigheid, afgunst, laster, hoogmoed, dwaasheid; al deze slechte dingen komen van binnenuit, en die maken de mens onrein.’ Marcus 7:20-23
Mijn god, wat een eng-calvinistische onzin.

Hedonisme O+

pi_111655296
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 05:49 schreef man1986 het volgende:

[..]

Freak? Wie heeft hier een rood gezicht en hoorns? :D
De messias, terug om jou te verlichten.

pi_111655300
quote:
17s.gif Op donderdag 17 mei 2012 05:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De messias, terug om jou te verlichten.
Christus brengt geen verlichting, maar vergiffenis.
Maar on topic weer:
Denk je dat (natuurlijke) medicijnen kunnen helpen tegen concentratieproblemen?
pi_111655304
Welterusten matties >:O

Peace out :7
pi_111655306
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 05:53 schreef hardlopen het volgende:
Welterusten matties >:O

Peace out :7
Buenas noches chica.

pi_111655310
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 05:52 schreef man1986 het volgende:

[..]

Christus brengt geen verlichting, maar vergiffenis.
Maar on topic weer:
Denk je dat (natuurlijke) medicijnen kunnen helpen tegen concentratieproblemen?
Een concentratiekamp lijkt me effectiever.

Waarom heeft die sadist van een Grrristus dat eigenlijk niet tegengehouden.. Vergiffenis, my red ass.

pi_111655313
quote:
18s.gif Op donderdag 17 mei 2012 05:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Een concentratiekamp lijkt me effectiever.

Waarom heeft die sadist van een Grrristus dat eigenlijk niet tegengehouden.. Vergiffenis, my red ass.
Niet boos worden.
Maar de reden is omdat wij onze vrije wil misbruiken en elkaars leven zuur maken (oorlog etc.).
pi_111655319
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 05:59 schreef man1986 het volgende:

[..]

Niet boos worden.
Maar de reden is omdat wij onze vrije wil misbruiken en elkaars leven zuur maken (oorlog etc.).
Lekker almachtig wezen dan. Vanaf je wolkje toekijken hoe 6 miljoen joden vergast worden.

Of zou het de erfzonde (vanwege die Nozem uit Nazareth) zijn? })

donderdag 17 mei 2012 @ 06:58:58 #51
93643 DumDaDum
We Have Unfinished Business
pi_111655409
Richt je op je creatieve kant. Dat was het eerste wat ik dacht, nog voordat ik OP helemaal had gelezen.

In de creatieve hoek verzamelen zich voor mijn gevoel mensen die ik idd vaker dan niet als 'dom' zou omschrijven. Denk aan schilders, beeldhouwers, muzikanten (schrijvers meestal niet).

Maar dan maakt zo'n 'dom' iemand ineens iets fantastisch uit niets en dan ben ik jaloers :)

Overigens denk ik dat je eerder onzeker en mss een beetje labiel ingesteld bent. En dus niet per se dom. Werk aan je instelling & motivatie, praat eens met een psych, word ouder (gaat vanzelf :) ) en alles zal veranderen.

[ Bericht 12% gewijzigd door DumDaDum op 17-05-2012 07:06:08 ]
“I'm not touched but I'm aching to be”
— Heather Nova
| myHiFi | myMusic | Chuck Norris
pi_111655422
Nou.. je bent misschien niet dom maar je hebt wel een aandacht tekort probleempje..
Sex met condoom is hetzelfde als een Fruitella eten met het papiertje er nog omheen
pi_111655640
Ik zie niet in waar je je druk om maakt. Stel dat je inderdaad dom bent. Daar kun je toch niets aan veranderen.

Geniet van het leven, haal eruit wat erin zit. Leg jezelf niet teveel eisen op en doe waar je gelukkig van wordt. Elke dag opnieuw. Het leven is veel te kort om je in te houden. Maar als je niet dom bent terwijl dat wel zo lijkt, dan is daar wel wat aan te doen.

Ik kende een vrouw van eind twintig die ongeveer hetzelfde had. Heel traag van begrip en niet in staat om buiten haar eigen wereldje te kijken. Zij was niet dom, maar had altijd alleen maar simpele dingen gedaan: simpel werk, dan naar haar simpele vriend, simpel eten en dan achter de computer hangen. Elke dag opnieuw, jaar in, jaar uit. Ik kan me niet anders voorstellen dan dat iemand daar inderdaad simpel van wordt. Doodzonde, want dat gaat zwaar ten koste van de kwaliteit van het leven.

Dus als er meer in zit, dan moet er meer uit te halen zijn. Lees dus literaire boeken, bezoek musea, kijk eens naar de moeilijkere films, ontwikkel een volledig eigen muzieksmaak, ga af en toe uit eten bij een echt goed restaurant, zoek interessante mensen op, lees dagelijks een kwaliteitskrant als NRC. Enzovoort. Allemaal hartstikke leuk om te doen en als je inderdaad niet dom bent, maar afgestompt, dan lijkt dat me de manier om weer scherp van geest te worden.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2012 08:17:09 ]
pi_111658644
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 04:33 schreef hardlopen het volgende:

[..]

Whut? :')
Waarom zou je een hekel hebben aan iemand die autisme heeft? En waarom zou jij bang moeten zijn dat je erop neergekeken wordt? Zijn die mensen je naasten oid?

En TS, je bent niet dom.
Niemand is "dom",
jij hebt juist met je volhardendheid bewezen dat je enorm slim bent :)
Twiddel
pi_111658735
Denken en hersenen zijn net als spieren, te trainen.
Ik ken geestelijk mishandelde mensen die van de weeromstuit hun hele leven gingen piekeren tot ze hoogbegaafd en verder bleken te zijn...(geworden).
Ikblijfmaarsteedsweerterugkomen???
  donderdag 17 mei 2012 @ 11:32:33 #56
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_111658814
quote:
12s.gif Op donderdag 17 mei 2012 04:11 schreef El_Matador het volgende:
Klinkt als autisme. Daarmee ben je niet de enige op FOK! _O-
Licht eens toe. Ik zie namelijk niets dat mij een sterk vermoeden geeft dat de TS autistisch is. Ja, een aantal dingen in de OP zouden onder autisme kunnen vallen, maar kunnen ook 101 andere 'oorzaken' hebben.

Of is dit weer zo'n FOK!-analyse van "Tsja, of het is boderline of autisme. Ik weet het zeker! :o"? :')
  donderdag 17 mei 2012 @ 11:34:33 #57
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_111658866
Overigens, TS, ik zie niets dat erop wijst dat je dom bent. Realiseer je dat juist intelligente mensen geneigd zijn hun intelligentie te onderschatten. Dat is mede waarom ze intelligent zijn. Iemand die zichzelf ontzettend intelligent vindt zal niet al te veel doen om nieuwe dingen te leren en zo intelligent 'te blijven'.
  donderdag 17 mei 2012 @ 12:51:08 #58
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_111661437
Natuurlijk beweren mensen dat je minder bent dan zij, anders zijn zij niet meer dan jou.
The view from nowhere.
pi_111662031
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 06:08 schreef man1986 het volgende:

[..]

Niemand verplicht ons om op een slechte manier te leven.
Niemand verplicht God om het universum te creëren. Dat kan ook niet, want hij is almachtig. Maar hij schept wel een universum met allemaal lijdende entiteiten. Zonder de Schepping, geen lijden. Dus God is ook niet liefde, al kiezen die entiteiten (deels) hun eigen lijden uit "vrije wil": Hij heeft het lijden wél zelf geschapen.
pi_111662190
Je doet me denken aan Forrest Gump, die was ook niet zo slim en de grootste loser maar had een talent: rennen!

Uiteindelijk een held en rijk geworden en heeft 30 jaar friendzone overwonnen ofzo.

Een echte baas _O_
  donderdag 17 mei 2012 @ 13:47:50 #61
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_111663389
Iemand die zich niks laat wijsmaken is in elk geval niet dom. :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 17 mei 2012 @ 15:00:34 #62
370688 TheRockyBalboa100
لا &#1
pi_111665696
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 13:47 schreef Molurus het volgende:
Iemand die zich niks laat wijsmaken is in elk geval niet dom. :)
of misschien wel. eind der tijden man. dan zal je wel inzien hoe onwetend je was en eigen verhalen je had over religie
pi_111667263
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2012 15:00 schreef TheRockyBalboa100 het volgende:

[..]

of misschien wel. eind der tijden man. dan zal je wel inzien hoe onwetend je was en eigen verhalen je had over religie
O ja, dat einde der tijden dat zo ontzettend snel zal komen. Al eeuwenlang...
pi_111668881
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 04:14 schreef hardlopen het volgende:

[..]

Kan best; ik kreeg als kind zelden ontbijt of boterhammen mee naar school en ons eetpatroon was en is ook niet al te gevarieerd.

Ik ben al 23, dit kan ik nooit meer terugdraaien he?
Ja hoor. Gewoon uitgebreid bloedonderzoek laten doen op vitaminentekorten; kan daarna weer aangevuld worden. Huisarts kan je er meer over vertellen. :)
  donderdag 17 mei 2012 @ 16:48:22 #65
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_111669310
Na overleg neem ik hem mee naar R&P
pi_111670562
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 06:58 schreef DumDaDum het volgende:
Richt je op je creatieve kant. Dat was het eerste wat ik dacht, nog voordat ik OP helemaal had gelezen.

In de creatieve hoek verzamelen zich voor mijn gevoel mensen die ik idd vaker dan niet als 'dom' zou omschrijven. Denk aan schilders, beeldhouwers, muzikanten (schrijvers meestal niet).

Maar dan maakt zo'n 'dom' iemand ineens iets fantastisch uit niets en dan ben ik jaloers :)

Overigens denk ik dat je eerder onzeker en mss een beetje labiel ingesteld bent. En dus niet per se dom. Werk aan je instelling & motivatie, praat eens met een psych, word ouder (gaat vanzelf :) ) en alles zal veranderen.
Ben bang om een label te krijgen :')
  donderdag 17 mei 2012 @ 17:21:04 #67
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_111670716
Ah welnee, als je een keer een psycholoog bezoekt ben je niet automatisch geestelijk ongezond hoor. ;)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_111670890
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 11:29 schreef Nietvandezewereld het volgende:
Denken en hersenen zijn net als spieren, te trainen.
Ik ken geestelijk mishandelde mensen die van de weeromstuit hun hele leven gingen piekeren tot ze hoogbegaafd en verder bleken te zijn...(geworden).
Hier kan ik me achterscharen.
Meerdere malen hebben mensen met hersenletsel (ongeluk/schade aan een van de hersenhelften) heel goed kunnen herstellen en zelfs kunnen uitblinken in een taak nadat ze hersteld waren van hun letsel.

Hersenen leren door (nieuwe) connecties te leggen tussen neuronen. Als je een taak vaak herhaald/oefent, dan ontwikkel je daar een soort 'hersenspier', oftewel het wordt je tweede natuur. Na veel oefenen en vallen en opstaan kun je een taak (schrijven, schilderen, muziek spelen etc.) eigen maken, omdat je hersenen nieuwe neuronenconnectie heeft gemaakt.
Maak dus gebruik van de dynamische aspect van je hersenen, if you don't use it, you loose it.

quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 13:06 schreef Klauz het volgende:

[..]

Niemand verplicht God om het universum te creëren. Dat kan ook niet, want hij is almachtig. Maar hij schept wel een universum met allemaal lijdende entiteiten. Zonder de Schepping, geen lijden. Dus God is ook niet liefde, al kiezen die entiteiten (deels) hun eigen lijden uit "vrije wil": Hij heeft het lijden wél zelf geschapen.
God creëerde de schepping en het was goed (genesis).
Daarna gooide de mens roet in het eten door God's waarschuwing te negeren door zonde te plegen.
pi_111670894
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 13:10 schreef Ga.aguyim het volgende:
Je doet me denken aan Forrest Gump, die was ook niet zo slim en de grootste loser maar had een talent: rennen!

Uiteindelijk een held en rijk geworden en heeft 30 jaar friendzone overwonnen ofzo.

Een echte baas _O_
Forrest Gump is toevallig mijn lievelings film. Maar zo ''erg'' is het ook weer niet met me gesteld. _O-
Volg een universitaire opleiding.
pi_111671363
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 08:12 schreef Jigzoz het volgende:
Ik zie niet in waar je je druk om maakt. Stel dat je inderdaad dom bent. Daar kun je toch niets aan veranderen.

Geniet van het leven, haal eruit wat erin zit. Leg jezelf niet teveel eisen op en doe waar je gelukkig van wordt. Elke dag opnieuw. Het leven is veel te kort om je in te houden. Maar als je niet dom bent terwijl dat wel zo lijkt, dan is daar wel wat aan te doen.

Ik kende een vrouw van eind twintig die ongeveer hetzelfde had. Heel traag van begrip en niet in staat om buiten haar eigen wereldje te kijken. Zij was niet dom, maar had altijd alleen maar simpele dingen gedaan: simpel werk, dan naar haar simpele vriend, simpel eten en dan achter de computer hangen. Elke dag opnieuw, jaar in, jaar uit. Ik kan me niet anders voorstellen dan dat iemand daar inderdaad simpel van wordt. Doodzonde, want dat gaat zwaar ten koste van de kwaliteit van het leven.

Dus als er meer in zit, dan moet er meer uit te halen zijn. Lees dus literaire boeken, bezoek musea, kijk eens naar de moeilijkere films, ontwikkel een volledig eigen muzieksmaak, ga af en toe uit eten bij een echt goed restaurant, zoek interessante mensen op, lees dagelijks een kwaliteitskrant als NRC. Enzovoort. Allemaal hartstikke leuk om te doen en als je inderdaad niet dom bent, maar afgestompt, dan lijkt dat me de manier om weer scherp van geest te worden.
Zo kan ik mijn leven wel beschrijven. Bij mij is de belemmering vooral de sociale contacten; ik word zenuwachtig van mensen. Dan blijf ik liever thuis!
pi_111671528
Met simpel leven is naar mijn mening niks mis mee.
Mits je er zelf ook gelukkig van wordt.
Twiddel
pi_111671574
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 06:58 schreef DumDaDum het volgende:

Klopt :')

Daarom hou ik zo van fok!, krijg hier genoeg aandacht _O-
  donderdag 17 mei 2012 @ 18:08:35 #73
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_111672789
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 17:40 schreef hardlopen het volgende:

[..]

Klopt :')

Daarom hou ik zo van fok!, krijg hier genoeg aandacht _O-
En dan heb nog niet eens een fotoboek.
The view from nowhere.
pi_111672866
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 17:36 schreef hardlopen het volgende:

[..]

Zo kan ik mijn leven wel beschrijven. Bij mij is de belemmering vooral de sociale contacten; ik word zenuwachtig van mensen. Dan blijf ik liever thuis!
Van alle mensen, of alleen van mensen die je niet kent?
  donderdag 17 mei 2012 @ 18:12:09 #75
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_111672926
Volgens mij valt het wel mee.
Je bent iig slim genoeg om je af te vragen of je dom bent.
Je moet je talent gewoon nog ontdekken :')
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_111673386
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 18:10 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Van alle mensen, of alleen van mensen die je niet kent?
Zelfs van mensen die ik ken (behalve gezinsleden en enkele goede vriendinnen). Heb van kennissen vaker gehoord dat ik angstig overkom en me ''raar'' gedraag.
pi_111673415
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 18:25 schreef hardlopen het volgende:

[..]

Zelfs van mensen die ik ken (behalve gezinsleden en enkele goede vriendinnen). Heb van kennissen vaker gehoord dat ik angstig overkom en me ''raar'' gedraag.
Maar is dat dan niet precies de reden dat je mensen liever mijdt? Omdat je bang bent om raar gevonden te worden?
  donderdag 17 mei 2012 @ 18:32:54 #78
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_111673612
Er is trouwens wel een verschil tussen slimheid en intelligentie hé?

En ja, je zal vast wel socially awkward zijn, dat ben ik ook wel redelijk vaak (niet altijd gelukkig) bij mensen die ik nog niet goed ken en bij mensen bij wie ik gewoon geen raakvlakken heb, maakt ook verder niets uit.
pi_111674055
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 18:26 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Maar is dat dan niet precies de reden dat je mensen liever mijdt? Omdat je bang bent om raar gevonden te worden?
Ik ben onzeker over mijn manier van praten (mijn zinsconstructie klopt vaak niet) en de onderwerpen waarover ik praat (heb de neiging om heel lang te praten over 1 onderwerp).

Dus dat ze mij zullen beoordelen op mijn doen en laten en gaan concluderen dat ik dom of raar ben.
pi_111674199
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 18:45 schreef hardlopen het volgende:

[..]

Ik ben onzeker over mijn manier van praten (mijn zinsconstructie klopt vaak niet) en de onderwerpen waarover ik praat (heb de neiging om heel lang te praten over 1 onderwerp).

Dus dat ze mij zullen beoordelen op mijn doen en laten en gaan concluderen dat ik dom of raar ben.
Klinkt als een vicieuze cirkel: je bent bang raar gevonden te worden, daarom mijd je mensen liever, waardoor je steeds onhandiger wordt in sociale contacten, waardoor je angst voor die sociale contacten versterkt wordt.
pi_111674622
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 18:49 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Klinkt als een vicieuze cirkel: je bent bang raar gevonden te worden, daarom mijd je mensen liever, waardoor je steeds onhandiger wordt in sociale contacten, waardoor je angst voor die sociale contacten versterkt wordt.
Ja, daar komt het op neer.

Ik ben echt heel vroeg mensen gaan mijden; sinds de brugklas al.
pi_111674731
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 18:59 schreef hardlopen het volgende:

[..]

Ja, daar komt het op neer.

Ik ben echt heel vroeg mensen gaan mijden; sinds de brugklas al.
Je bevindt je vol in een van mijn vakgebieden: faalangst.

Hoe zou je willen zijn? Wat zijn je wensen wat dat betreft?
pi_111674786
Wat een broscience topic :')
TS is waarschijnlijk inderdaad gewoon niet zo intelligent, niks mis mee toch?
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_111675306
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:01 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Je bevindt je vol in een van mijn vakgebieden: faalangst.

Hoe zou je willen zijn? Wat zijn je wensen wat dat betreft?
Dat ik geaccepteerd word zoals ik ben; of in iedergeval schijt leer krijgen aan hoe mensen over mij denken. Wil gewoon overal mezelf kunnen zijn (ook bij vreemden).
  donderdag 17 mei 2012 @ 19:19:18 #85
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_111675437
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:16 schreef hardlopen het volgende:

[..]

Dat ik geaccepteerd word zoals ik ben; of in iedergeval schijt leer krijgen aan hoe mensen over mij denken. Wil gewoon overal mezelf kunnen zijn (ook bij vreemden).
Good luck :D
pi_111675623
quote:
7s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:03 schreef Seam het volgende:
Wat een broscience topic :')
TS is waarschijnlijk inderdaad gewoon niet zo intelligent, niks mis mee toch?
Natuurlijk wel, althanks voor mij is dat echt een punt. Als ik echt niet zo slim ben zoals mijn opleidingsniveau doet vermoeden; wat voor nut heeft het dan nog om af te studeren? Ik zal dan toch nooit aan de bak komen, omdat ik ''dommer'' ben dan de meeste afgestudeerden.

Ik zeg dan al mijn dromen vaarwel en word lekker een huisvrouw (daar is pas niks mis mee).
pi_111675686
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:19 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Good luck :D
Ben je aan het trollen?
pi_111676234
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:16 schreef hardlopen het volgende:

[..]

Dit gaat klinken als een open deur, maar zorg dan dat je schijt hebt aan wat mensen over je denken. Er zijn zoveel mensen die een mening over me hebben en het kan me pas iets schelen als het mensen zijn die belangrijk voor me zijn. Dat is echt een kwestie van oefenen. Sommige mensen vinden mij een klootzak. Prima. Echt geen enkel probleem. Sommige mensen mogen mij graag. Hartstikke leuk. Dat vind ik waardevol.

Dus maak jezelf belachelijk, wen eraan en laat anderen eraan wennen. Maak maar vrienden en vijanden. Geen hoogtepunten zonder dieptepunten. Je leeft maar een keer, dus zorg er dan in ieder geval voor dat je precies weet hoe het eruit ziet.
pi_111676311
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:23 schreef hardlopen het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, althanks voor mij is dat echt een punt. Als ik echt niet zo slim ben zoals mijn opleidingsniveau doet vermoeden; wat voor nut heeft het dan nog om af te studeren? Ik zal dan toch nooit aan de bak komen, omdat ik ''dommer'' ben dan de meeste afgestudeerden.

Ik zeg dan al mijn dromen vaarwel en word lekker een huisvrouw (daar is pas niks mis mee).
Scoor je ook minder op je studie dan je studiegenoten?
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  donderdag 17 mei 2012 @ 19:43:15 #90
188426 famousje
Nemo me impune lacessit
pi_111676641

[ Bericht 51% gewijzigd door famousje op 18-05-2012 19:57:15 ]
pi_111676790
Als ik het verhaal van TS zo lees kan ik met vrij grote zekerheid stellen dat ze "introvert" is.

Ik ben dat zelf ook en heb daar onlangs een boek over gelezen genaamd "Introvert door het leven" en dat was een feest van herkenning (evenals het verhaal van TS trouwens).

Het is wetenschappelijk aangetoond dat hersenen van introverte mensen chemisch gezien gewoon anders werken. Resultaat is dat het begrip over het algemeen wat trager is, maar dat wil zeker niet zeggen dat je dom bent. De hersenen hebben gewoon alleen wat weer tijd nodig om dingen te verwerken (in een rustige omgeving).

Misschien een tip voor TS om dat boek ook eens te lezen of om eens op "introvert" te googlen. :)
pi_111677164
quote:
7s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:37 schreef Seam het volgende:

[..]

Scoor je ook minder op je studie dan je studiegenoten?
Heb gemiddelde cijfers. Maar ik merk wel dat als ik mezelf een doel geef bv. ik wil minimaal een 9,0 halen dat het mij dan ook lukt.
pi_111677307
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:35 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dit gaat klinken als een open deur, maar zorg dan dat je schijt hebt aan wat mensen over je denken. Er zijn zoveel mensen die een mening over me hebben en het kan me pas iets schelen als het mensen zijn die belangrijk voor me zijn. Dat is echt een kwestie van oefenen. Sommige mensen vinden mij een klootzak. Prima. Echt geen enkel probleem. Sommige mensen mogen mij graag. Hartstikke leuk. Dat vind ik waardevol.

Dus maak jezelf belachelijk, wen eraan en laat anderen eraan wennen. Maak maar vrienden en vijanden. Geen hoogtepunten zonder dieptepunten. Je leeft maar een keer, dus zorg er dan in ieder geval voor dat je precies weet hoe het eruit ziet.
Hier op fok! lukt mij dat aardig. :')

Maar ik zal zeker wat doen met je advies.
pi_111677586
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:55 schreef hardlopen het volgende:

[..]

Hier op fok! lukt mij dat aardig. :')

Maar ik zal zeker wat doen met je advies.
En om het dan toch weer even christelijk (dat ben je toch?) af te sluiten: vergeet nooit dat alleen dode vissen met de stroom mee zwemmen.
pi_111677757
Lees dit eens TS:

;)

1. Hartelijkheid:
Bij introverte jongeren is de energie naar binnen gericht, op de eigen gedachten en gevoelens. Ze
richten zich minder op de ander. Ze herkauwen als het ware hun gedachten en vergelijken oude met
nieuwe ervaringen. Ze zijn voortdurend in gesprek met zichzelf.
Ze kunnen zaken beter van verschillende kanten bekijken, hebben een rijk gedachteleven, meer
fantasie en gebruiken hun verbeeldingskracht meer. Ze zijn daardoor reflectiever dan extraverte
mensen. Omdat dat hun zo vertrouwd is, staan ze er nauwelijks bij stil dat dat bij andere mensen
anders is. Sommige introverte personen zijn zich er zelfs niet eens van bewust dat ze zoveel
nadenken, of dat ze tijd nodig hebben om ideeën of oplossingen in zich op te laten komen. Ze hebben
een goed geheugen, maar doen er lang over om hun herinneringen naar voren te halen.
Ze zijn zich niet altijd bewust van hun gedachten, tenzij ze ze opschrijven of erover praten.
Soms vergeten ze te vertellen waar een gedachte vandaan komt, waardoor anderen in verwarring
raken. Soms denken ze dat ze je iets verteld hebben, terwijl ze het alleen maar hebben gedacht.
2. Sociabiliteit:
Introverte jongeren voelen zich in onbekend gezelschap niet gauw thuis. Zij zijn liever alleen dan in
een groep. Ze hebben vaak minder vrienden, maar zijn in hun contact met vrienden intiemer.
Diepgang in een onderwerp vinden ze belangrijker dan de hoeveelheid onderwerpen. In contact met
anderen vermijden ze oogcontact als ze spreken, omdat ze zich dan beter kunnen concentreren op
wat ze zeggen en denken. Ze kijken de andere weer wel aan als ze luisteren, om informatie op te
kunnen nemen. Ze hebben tijd nodig om na te denken voordat ze op gebeurtenissen kunnen
reageren. Ze geven de voorkeur aan één-op-ééngesprekken. Ze moeten soms expliciet uitgenodigd
worden om hun zegje te doen en ze geven vaak de voorkeur aan geschreven communicatiemiddelen
boven verbale communicatie.
Kunnen we hieruit ook opmaken dat ze niet sociaal zijn? Nee, introverte personen zijn namelijk niet
minder sociaal, ze gaan er alleen anders mee om.
3. Dominantie:
Introverte jongeren hebben een goede kijk op de weidsheid, de breedvoerigheid van welk onderwerp
dan ook. Ze moeten in hun lange termijn geheugen graven om informatie te vinden. Daarvoor hebben
ze denktijd nodig, zonder dat er druk op hen ligt.
Ze bereiden extra goed voor door zoveel informatie
te vergaren als ze maar kunnen, omdat ze hebben ervaren dat hun brein soms weigert te werken. Het
ontbreekt ze nog weleens aan inzicht over wat ze nu werkelijk weten. Ze vergeten zaken waarmee ze
heel vertrouwd zijn, stuntelen als ze uitleggen wat ze voor werk doen of niet op woorden kunnen
komen.
Doordat ze de neiging hebben hun gedachten zo weinig mogelijk met anderen te delen,
krijgen ze ook nooit feedback. Ze hebben de neiging om verlegen te worden als ze veel aandacht
krijgen.
4. Energie:
Het sterkste, meest onderscheidende kenmerk van introverte personen is hun energiebron. Introverte
jongeren putten energie uit hun innerlijke wereld van ideeën, emoties en indrukken. Om nieuwe
energie op te doen, trekken ze zich terug.
Extraverte jongeren daarentegen krijgen juist te midden van
anderen nieuwe energie.
Introverte personen hebben er een hekel aan om onderbroken te worden. Ze vinden het moeilijk om
zichzelf uit hun concentratie los te laten en die concentratie later weer terugvinden kost extra energie.
Ze hebben ruimte nodig om hun gevoelens en indrukken tot uiting te laten komen. Als er een besluit
wordt genomen om tot actie over te gaan, dan moeten ze bewust zijn van wat ze doen en hebben ze
energie nodig om tot handelen over te gaan.
Ze hebben de neiging om er verdwaasd of verdoofd uit te zien als ze onder spanning staan, moe zijn
of zich in een grote groep bevinden. Ze kunnen gemakkelijk overprikkeld raken door de buitenwereld,
en het ongemakkelijke gevoel hebben dat er ‘te veel van alles’ is. Ze hebben pauzes nodig om bij te
tanken.
5. Avonturisme:
Introverte jongeren houden ervan om lange tijd met één activiteit bezig te zijn, in plaats van vele
dingen tegelijk te doen. Ze houden meer van diepte en beperken het aantal ervaringen dat ze hebben,
maar ondergaan iedere ervaring op zich heel intens.
Introverte jongeren en de rol van CMV, Afstudeerscriptie Sandra Nauta, NHL, maart 2009
Introverte personen zijn relatief meer gevoelig voor prikkels van buitenaf, deze gevoeligheid wordt
zichtbaar in lichamelijke reacties. Bijvoorbeeld gevoelig voor geluidsoverlast. Volgens de Yerkes-
Dodson wet4 presteren introverten slechter onder stress op complexe cognitieve taken dan
extraverten. Dit komt doordat de zintuigen van introverte personen meer openstaan voor invloeden
van buitenaf (hoger arousalniveau) dan extraverten. Door prikkels van buitenaf te weren proberen
introverte personen vaak overprikkeling te voorkomen.
6. Vrolijkheid:
Introverte jongeren zijn rustige types, weloverwogen en beschouwelijk. Ze hebben er soms moeite
mee op gang te komen en ze kunnen lui overkomen. Ze kunnen langzaam reageren als ze gespannen
zijn.
Ze hebben een rustige of gereserveerde manier van doen, zoals langzaam eten, lopen en praten.
Maar ze hebben de neiging om mensen te verrassen met hun rijke kennis.

[ Bericht 0% gewijzigd door Moogwai10 op 17-05-2012 20:20:44 ]
pi_111677878
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:45 schreef Moogwai10 het volgende:
Als ik het verhaal van TS zo lees kan ik met vrij grote zekerheid stellen dat ze "introvert" is.

Ik ben dat zelf ook en heb daar onlangs een boek over gelezen genaamd "Introvert door het leven" en dat was een feest van herkenning (evenals het verhaal van TS trouwens).

Het is wetenschappelijk aangetoond dat hersenen van introverte mensen chemisch gezien gewoon anders werken. Resultaat is dat het begrip over het algemeen wat trager is, maar dat wil zeker niet zeggen dat je dom bent. De hersenen hebben gewoon alleen wat weer tijd nodig om dingen te verwerken (in een rustige omgeving).

Misschien een tip voor TS om dat boek ook eens te lezen of om eens op "introvert" te googlen. :)
Vorige week was ik in een boekhandel en twijfelde toevallig nog of ik een boek ging kopen over dat onderwerp. Maar er komen echt zoveel dingen voorbij die ik ''mogelijk'' heb dat ik het niet meer weet.

Ben ik een autist? Introvert? Heb ik ADD? Afasie? Of heb ik gewoon een laag iq? Misschien een combinatie van aandoeningen? Of misschien pieker ik gewoon teveel (faalangst/onzekerheid) en begin ik hypochondrie te ontwikkelen :') ?

Ik moet gewoon naar een psycholoog gaan om me te laten testen denk ik.
pi_111678058
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 20:06 schreef hardlopen het volgende:

[..]

Vorige week was ik in een boekhandel en twijfelde toevallig nog of ik een boek ging kopen over dat onderwerp. Maar er komen echt zoveel dingen voorbij die ik ''mogelijk'' heb dat ik het niet meer weet.

Ben ik een autist? Introvert? Heb ik ADD? Afasie? Of heb ik gewoon een laag iq? Misschien een combinatie van aandoeningen? Of misschien pieker ik gewoon teveel (faalangst/onzekerheid) en begin ik hypochondrie te ontwikkelen :') ?
En daarom zou je er goed aan doen het leven eens even flink hard te verkennen. Seks, drugs, rock 'n roll. Dat verhaal. Van voelen dat je leeft is nog nooit iemand slechter geworden.
pi_111678320
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:35 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Juistem, helemaal mee eens.

pi_111678339
Je kan je natuurlijk altijd een keer laten testen.

Waarschijnlijk zal daar een mix uitkomen van een aantal zaken, maar ik denk dat de hoofdmoot toch wel "introvert" zijn te maken zal hebben.

Herken je jezelf trouwens in de dikgedrukte teksten in het artikel dat ik heb geplaatst?
pi_111678562
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 20:11 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En daarom zou je er goed aan doen het leven eens even flink hard te verkennen. Seks, drugs, rock 'n roll. Dat verhaal. Van voelen dat je leeft is nog nooit iemand slechter geworden.
Nou het 1ste heb ik al verkend. Heb besloten om geen seks meer voor het huwelijk te doen.
De overige 2 nooit gedaan en zeker ook niet van plan om te doen.

Maar ik snap de achterliggende gedachte van je tips; gewoon de buitenwereld verkennen, dingen doen die ik normaal gesproken niet durf.
pi_111678672
2 dingen die ik graag zou willen doen;

Inschrijven voor een teamsport...

Leren debatteren. Waar doe je zoiets??
pi_111678761
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 20:21 schreef hardlopen het volgende:

[..]

Nou het 1ste heb ik al verkend. Heb besloten om geen seks meer voor het huwelijk te doen.

Maar ik snap de achterliggende gedachte van je tips; gewoon de buitenwereld verkennen, dingen doen die ik normaal gesproken niet durf.
Waarom geen drugs??

Zeker in combinatie met seks een aanrader.

pi_111678812
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 20:21 schreef hardlopen het volgende:

[..]

Precies. Dat hele seks, drugs, rock 'n roll is dan ook niet letterlijk bedoeld. Nou ja, de seks wel. Seks is een menselijke behoefte en onthouding leidt tot stoornissen. Als seks plaatsvindt met wederzijds goedvinden, op een manier die beide personen prettig vinden, dan is er echt geen enkele reden om het af te keuren.

Maar maak je eigen keuzes. Die zijn namelijk altijd goed. Keuzes die je opgelegd zijn door anderen, wie dan ook, die zijn vaak slecht. Knalhard onderuitgaan is goed voor je. Het doet pijn, maar van pijn groei je. Alle verlies is winst.
pi_111678855
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 20:23 schreef hardlopen het volgende:
2 dingen die ik graag zou willen doen;

Inschrijven voor een teamsport...

Doe sport omdat je het leuk vindt, niet omdat je op een sport moet van jezelf.

Rollerderby lijkt me wat voor jou. Toffe vrouwensport.

Hier in NWS en POL. Genoeg stof voor discussie...

pi_111678860
quote:
In 5 havo en 6 vwo.
pi_111678952
Probeer niet een label op jezelf te plakken (autist, introvert, 'dom' etc. etc.).
Het beste kun je gewoon zeggen:
Ik ben een mens en ben gewoon mezelf.
Geen kopzorgen dus om jezelf vergelijken met de 'standaard' mens (een standaard/doorsnee/ideaal/'normaal' mens bestaat niet!).

Wees jezelf en niet een beeld van een 'perfecte' persoon die je meedraagt in je hoofd.
Een ander te zijn is onmogelijk.
Jezelf zijn is moeiteloos.
pi_111678967
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 20:27 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

In 5 havo en 6 vwo.
Daar werd te weinig tijd aan besteedt.

Het lijkt me leuk om met medestudenten te debatteren over van alles en nog wat.
pi_111679114
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 20:29 schreef hardlopen het volgende:

[..]

Nou, je studeert, dus je hebt medestudenten, dus ga je gang.
pi_111679179
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2012 20:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Doe sport omdat je het leuk vindt, niet omdat je op een sport moet van jezelf.

Rollerderby lijkt me wat voor jou. Toffe vrouwensport.

Hier in NWS en POL. Genoeg stof voor discussie...
Idd. ^O^
pi_111679242
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 20:32 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou, je studeert, dus je hebt medestudenten, dus ga je gang.
Je brengt me op ideeen :7

Als ik ooit de lef heb; dan hoor je het van me.
pi_111679279
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 20:35 schreef hardlopen het volgende:

[..]

Je brengt me op ideeen :7

Als ik ooit de lef heb; dan hoor je het van me.
Je heb er niet eens lef voor nodig. Wacht een opmerking af en reageer erop.
pi_111679326
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 20:29 schreef man1986 het volgende:
Probeer niet een label op jezelf te plakken (autist, introvert, 'dom' etc. etc.).
Het beste kun je gewoon zeggen:
Ik ben een mens en ben gewoon mezelf.
Geen kopzorgen dus om jezelf vergelijken met de 'standaard' mens (een standaard/doorsnee/ideaal/'normaal' mens bestaat niet!).

Wees jezelf en niet een beeld van een 'perfecte' persoon die je meedraagt in je hoofd.
Een ander te zijn is onmogelijk.
Jezelf zijn is moeiteloos.
Oke; bedankt allemaal (behalve de leden die me dom noemden).
Ik heb weer wat zelfvertrouwen terug. :Y
pi_111679333
quote:
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 20:29 schreef hardlopen het volgende:

[..]

Debatteren kun je jezelf aanleren. Let vooral op de 'logical fallacies' van het gesprek/discussie.
Als je zulke drogredenen herkent, dan loopt een discussie je makkelijker af en sta je sterker in je schoenen.
  donderdag 17 mei 2012 @ 22:32:13 #114
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_111685163
ik denk dat je eigenlijk beter even ditzelfde bij de huisarts kunt gaan doen, mocht je dat tussen pagina 2 en 6 niet gedaan hebben. Als je blijkbaar beseft dat je geest niet coherent en stabiel blijft, dan kan dat mogelijk op andere dingen, zoals het voorgestelde vitamine tekort.
pi_111686196
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 04:00 schreef hardlopen het volgende:
Na een dag veel sociale contact, ben ik DOODMOE en wil ik het liefst naar thuis; mezelf opsluiten in mijn kamer. Daar aangekomen BLIJF ik ook uren dezelfde activiteit doen.
Het autisme druipt ervan af.

En ja, dat meen ik serieus :@
Tombstone shadow, stretchin' across my path.
Every time I get some good news, ooh.
There's a shadow on my back.
  donderdag 17 mei 2012 @ 23:42:26 #116
256140 RhytmicalRemedy
'Respect few,fear none
pi_111689218
Bij mij is het omgekeerd.
Op zondag 6 juni 2010 12:30 schreef Flounder het volgende:
'Jezus, je bent een echte Nederlander he?'
Op maandag 5 november 2012 01:17 schreef tarantism het volgende:
'speciaal ingelogd om deze post te eren _O_ :D'
  vrijdag 18 mei 2012 @ 09:07:37 #117
353165 Muisraket
Yankee Hotel Foxtrot
pi_111695366
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 22:50 schreef Tangledup het volgende:

[..]

Het autisme druipt ervan af.

En ja, dat meen ik serieus :@
Pardon? In mijn boekje heeft dit niets te maken met autisme, maar puur met introversie, wat een hele normale karaktertrek is. Er zijn genoeg mensen met een stoornis in het autisme spectrum die introvert zijn, maar introverten hoeven echt geen psychische aandoening te hebben. Ze lijken soms alleen wat 'vreemder' of af te wijken van de norm, omdat deze maatschappij heel erg op extraverten gericht is.

Tevens is dit topic nogal herkenbaar, dus ik volg het even. Bij mij zou het ook wel eens te maken kunnen hebben met een vitamine- en slaaptekort. Want ook dat laatste is berucht wat concentratie en geheugen betreft natuurlijk. Misschien ook een meespelende factor bij jou, TS?

[ Bericht 15% gewijzigd door Muisraket op 18-05-2012 09:13:35 ]
Ik weet niet wat ik in jouw plaats zou doen, of wat je zegt als iemand weg wil gaan. Ik heb geen mening over motorcross, hollywood, poloshirts of hoe de winkel loopt, ik zeg: 'hé, ik wil alleen maar zwemmen'. - Spinvis
  vrijdag 18 mei 2012 @ 09:38:13 #118
262 Re
Kiss & Swallow
pi_111695834
zo, even wat gesnoeid in het topic, religezeik mag wegblijven
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 18 mei 2012 @ 12:14:39 #119
188426 famousje
Nemo me impune lacessit
pi_111699597

[ Bericht 55% gewijzigd door famousje op 18-05-2012 12:18:28 ]
pi_111802725
Eng om te zien dat ongeveer ALLES overeenkomt met mijn leven. Zowel de gebeurtenissen als jouw gedachten over deze gebeurtenissen.
Alles waarvoor ik mijn best doe daar ben ik redelijk in, maar dat is omdat ik er keihard voor werk. Vraag mij echter wat de hoofdstad is van Argentinië en ik heb geen idee. Ik kom ook lastig uit m'n woorden en walg van mezelf wanneer ik dingen soms, naar mijn idee, te langzaam begrijp.
Mensen vinden mij volgens mij echter niet dom, maar nog nooit expliciet gevraagd.

quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:23 schreef hardlopen het volgende:

[..]

Deze gedachte heb ik ook, hoewel ik dat juist een rationele gedachte vind. Er zijn veel mensen die er niks van bakken, maar toch de opleiding volgen en succesvol afronden. Daar heb je later niks aan.

Ik ben ook snel moe, vooral na sociale interactie, maar nooit echt weten te verklaren waarom. Het ligt bij mij niet aan mijn conditie of iets dergelijk, Ik ben redelijk, lees erg, sportief.

[ Bericht 27% gewijzigd door Klonker op 20-05-2012 21:23:15 ]
pi_111806419
Je bent waarschijnlijk reuzeslim, maar niet zo goed in concentreren, net als ik.
pi_112013869
Heb je je al eens verdiept in ADD (ADHD type 1 of ADHD PI) ?
pi_112021362
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 04:13 schreef okiokinl het volgende:
je bent gewoon een kunstenaar.
_O-
pi_112022248
Wat voor een opleiding volg je eigenlijk op de uni?
BlaBlaBla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')