Even serieus: weleens op een vitaminetekort laten checken d.m.v. een uitgebreid bloedonderzoek? Dit zijn symptomen die hier veel bij voorkomen.quote:Samengevat; ik voel me dom omdat ik regelmatig vergeetachtig ben, traag van begrip en niet altijd goed uit mijn woorden kom.
Kan best; ik kreeg als kind zelden ontbijt of boterhammen mee naar school en ons eetpatroon was en is ook niet al te gevarieerd.quote:Op donderdag 17 mei 2012 04:09 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Even serieus: weleens op een vitaminetekort laten checken d.m.v. een uitgebreid bloedonderzoek? Dit zijn symptomen die hier veel bij voorkomen.
Denkje??quote:Op donderdag 17 mei 2012 04:11 schreef El_Matador het volgende:
Klinkt als autisme. Daarmee ben je niet de enige op FOK!
Op je OP. Verder ken ik je niet natuurlijk.quote:
Ik doelde eigenlijk op welk deel/stuk je dat baseert.quote:Op donderdag 17 mei 2012 04:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Op je OP. Verder ken ik je niet natuurlijk.
En dat zou jou iets moeten boeien??quote:Op donderdag 17 mei 2012 04:33 schreef hardlopen het volgende:
[..]
Ik doelde eigenlijk op welk deel/stuk je dat baseert.
Maar ik hoop niet dat je gelijk hebt; ik ken namelijk mensen die een gruwelijk hekel hebben aan autisten.
Dat eindexamen overleef je wel.quote:Op donderdag 17 mei 2012 04:39 schreef RickoKun het volgende:
Heb ik ook last van. Vooral dat 'blanco' in je brein. Denk soms nergens aan, ook op momenten als t juist wel moet
Bedankt voor je uitgebreidde reactie!quote:Op donderdag 17 mei 2012 04:32 schreef man1986 het volgende:
Ik herken me wel in sommige stukken (maar nee, ik ben niet goed in hardlopen).
Wat je kan doen om meer dingen te kunnen onthouden of je beter te kunnen concentreren:
- Kijk geen tv. Jij zegt dat je meer gefocust bent op de omgeving dan de daadwerkelijke inhoud. Dan zou ik als ik jou was televisiebeelden/films/soaps/shows juist vermijden, omdat de veranderende beelden op televisie een negatieve invloed hebben op jouw concentratievermogen. Onderschat deze stap niet! Het is ook de moeilijkste stap, want je kunt er echt afkicksverschijnselen erop nahouden als je met tv kijken stopt. Maar na een maand zou dat wel over moeten zijn.
Verder lijk je iemand die visueel is ingesteld (moeite met grammatica/taal?) daarom vooral aan jou het advies om af te blijven van tv beelden.
- Boeken blijven lezen, maar wel met voldoende licht om vermoeidheid en stress tegen te gaan. Lezen heeft een positieve invloed op concentratievermogen en verbeeldingskracht.
- Vermijdt snel bewegende beelden. Hieronder valt, helaas maar waar, surfen op het internet. Beperk je internetgedrag tot het minimum en voorkom scrollen. Scrollen op het scherm veroorzaakt constant veranderende beelden voor je ogen en mensen die hier gevoelig voor zijn kunnen hier negatieve gevolgen van ondervinden wat hun concentratie betreft. (bron moet ik zoeken, was ooit een onderzoek naar geweest).
- Ga de natuur in, maar luister niet naar muziek of mp3 als je wandelt, fietst etc.. Want dit zorgt dan weer voor afleiding, iets waar jij geen baat bij zult hebben, omdat je concentratie dan onder gaat lijden. En als je toch muziek wilt luisteren, luister dan naar rustig/chill/klassiek muziek en geen pop/rock/metal etc.
- Vermijd suiker en suikerhoudende voedsel. Zoetigheid maakt sommige mensen rusteloos, ongeduldig, minder geconcentreerd/gefocust. Eet/drink dus geen zoetigheid (soda, vruchtesap, cake etc.).
Als er andere dingen in me opkomen, laat ik het wel horen.
Wat dan?quote:Op donderdag 17 mei 2012 04:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En dat zou jou iets moeten boeien??
Je bent echt 23?
Je laten leiden door wat je omgeving van je denkt, dat lijkt me pas écht dom.quote:
Nou ja doet toch wel pijn om er niet ''bij te horen'' zeg maarquote:Op donderdag 17 mei 2012 04:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je laten leiden door wat je omgeving van je denkt, dat lijkt me pas écht dom.
LOL I feel you broquote:Op donderdag 17 mei 2012 04:39 schreef RickoKun het volgende:
Heb ik ook last van. Vooral dat 'blanco' in je brein. Denk soms nergens aan, ook op momenten als t juist wel moet
Echt? Ik vind het juist heerlijk.quote:Op donderdag 17 mei 2012 04:51 schreef hardlopen het volgende:
[..]
Nou ja doet toch wel pijn om er niet ''bij te horen'' zeg maar
Maar je hebt gelijk. Gewoon skitt
Ja zeggen bij het altaar dan.quote:
Ik ben redelijk gevoelig ja. Dus dat zou best kunnen eigenlijk.quote:Op donderdag 17 mei 2012 04:54 schreef johnjohnny het volgende:
Volgens mij ben je wat hoogsensitief. Daar zijn boeken over. Ofwel je bent niet dom (geef je eigenlijk zelf met sommige vb aan) maar je moet wat meer naar je gevoel luisteren. Weten wanneer je ergens mee op moet houden, en weten wanneer je ergens mee moet beginnen. Ook vaak kwestie van verantwoordelijkheid nemen, je niet laten leiden maar de leiding nemen over je eigen acties. Verder is er dan ook niks mis mee je af en toe af te sluiten zolang het verder beetje in balans is. En dat van die autisten is een beetje kinderachtige opmerking van je.
Misschien is dit dan wel iets voor jou?quote:Als ik tegen een muur zou mogen praten zou het stukken beter gaan denk ik.
TS; "Ja ik wil,....ehhh, ben je naam ff kwijt.."quote:
hahahaha shutt upquote:Op donderdag 17 mei 2012 05:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
TS; "Ja ik wil,....ehhh, ben je naam ff kwijt.."
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |