Leer het niet echt uit mijn hoofd, ik herken de woorden min of meer en dan weet ik de zin. Wat dan, ter plekke vertalen nog?quote:Op woensdag 16 mei 2012 19:46 schreef dramatic het volgende:
[..]![]()
waarom leren jullie teksten uit je hoofd? tis toch fucking lame als je daar in faalt dan
Whaha wat een held die dat examen heeft gemaaktquote:Op woensdag 16 mei 2012 19:46 schreef lamp272 het volgende:
http://www.vmbo-gltl.nl/mwi/bestanden/mwi11iex.pdf
kijk dit en vraag 23! WHAHAHAHAH..
niets persoonlijks overigens
Haha het helpt met de beantwoording van tekstverklarenquote:Op woensdag 16 mei 2012 19:46 schreef dramatic het volgende:
[..]![]()
waarom leren jullie teksten uit je hoofd? tis toch fucking lame als je daar in faalt dan
dude ik ben zo blij dat wij niet hoefde te tekenenquote:Op woensdag 16 mei 2012 19:46 schreef lamp272 het volgende:
http://www.vmbo-gltl.nl/mwi/bestanden/mwi11iex.pdf
kijk dit en vraag 23! WHAHAHAHAH..
niets persoonlijks overigens
quote:Op woensdag 16 mei 2012 19:42 schreef emzor1994 het volgende:
http://www.havovwo.nl/vwo/vwa/bestanden/vwc11iopg2.pdf
Kijk vraag 6![]()
Hoog niveau wiskunde C
nou ik zou voor 3 punten dat best willen tekenen!quote:Op woensdag 16 mei 2012 19:47 schreef dramatic het volgende:
[..]
dude ik ben zo blij dat wij niet hoefde te tekenen
Daar krijg je verklaringsvragen over ja.quote:Op woensdag 16 mei 2012 19:47 schreef dramatic het volgende:
maar je krijgt dus een tekst die je nu thuis hebt?
tja als je de toetsen van praktijk bekijkt zal je nog meer lachen, niet dat ik dat heb gezien ofz , maar stel voorquote:
Voor tekstverklaren wel, vertaling mag je helemaal zelf gaan doen.quote:Op woensdag 16 mei 2012 19:47 schreef dramatic het volgende:
Nee het tekstverklaren gedeelte gaat over wat je dit jaar hebt vertaald van de schrijver. Dan is het dus vooral stijlfiguren, grammaticale vragen, en een Nederlandse vertaling van iemand vergelijken met het origineel.quote:Op woensdag 16 mei 2012 19:47 schreef dramatic het volgende:
Ja je krijgt een tekst uit de vele teksten die je (als het goed is) uit je hoofd hebt geleerd en daar stellen ze dan grammaticale en inhoudelijke vragen over.quote:Op woensdag 16 mei 2012 19:47 schreef dramatic het volgende:
een uur voor 10 regels? maak daar maar 2 uur van. duurt al een mooie 20min voordat je de bijzinnen van Livius door hebt xDquote:Op woensdag 16 mei 2012 19:49 schreef Zamorak het volgende:
[..]
Ja je krijgt een tekst uit de vele teksten die je (als het goed is) uit je hoofd hebt geleerd en daar stellen ze dan grammaticale en inhoudelijke vragen over.
En ga niet denken dat dat makkelijk is, want je bent dik een uur bezig met het vertalen van een kleine 10 regels.Dus dan mag het ook wel een tekst zijn die je al hebt gelezen. Je weet alleen niet welke tekst en je hebt ongeveer 50 pagina's aan Latijnse tekst moeten leren.
Dit doet me denken aan het idee dat ik ooit had om te spieken op een woordjestoets...quote:Op woensdag 16 mei 2012 19:49 schreef Apostrof het volgende:
Ik heb een baas bij mij in de jaarlaag die alle teksten Grieks zelf heeft ingesproken en ze luisterde op de fiets naar schoolOok een manier om te leren.
het is VERDOMD veel. Je moet je tekstboeken ook nog gaan leren naast je pensum (teksten die je in de les hebt behandeld)quote:Op woensdag 16 mei 2012 19:50 schreef dramatic het volgende:
okeej, maar dat is dus wel ontzettend veel werk. ik heb geen idee in de hoeveelheid kwa teksten maar als je nu nog zo'n heel vak moet gaan leren voel je je wel genaaid.
Heb je dan ook geen signaalwoorden of iets dergelijks bij Latijn van Livius?quote:Op woensdag 16 mei 2012 19:50 schreef SummerSunshine het volgende:
[..]
een uur voor 10 regels? maak daar maar 2 uur van. duurt al een mooie 20min voordat je de bijzinnen van Livius door hebt xD
Klopt, dus Latijn is echt een vak waar je op tijd mee moet beginnen.quote:Op woensdag 16 mei 2012 19:50 schreef dramatic het volgende:
okeej, maar dat is dus wel ontzettend veel werk. ik heb geen idee in de hoeveelheid kwa teksten maar als je nu nog zo'n heel vak moet gaan leren voel je je wel genaaid.
joah ik ben naar Rome geweestquote:Op woensdag 16 mei 2012 19:50 schreef dramatic het volgende:
oh klinkt nog redelijk hardcore dan. toch had ik het liever gehad dan duits.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |