abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111616227
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_111616401
Makreel :9 Sowieso vis :9
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 10:44 schreef the85mc het volgende:
Ik dacht altijd 9000 kcal per kg vet.. Dat is de verbrandingswaarde van vet toch? En het gaat mij om vetverlies, niet om vochtverlies. Ik reken altijd in uren fietsen om gewicht te verliezen. In een uur verbrand ik iets van 1000 kcal, dus iets van ruim 100 gram vet per uur fietsen. Klopt wel aardig..
Wel afhankelijk van je fitheid natuurlijk... :P
Een minder-getraind persoon kan niet in een uur 1000kcal aan vet verbranden. :{
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_111616510
Klein uurtje cardio gedaan *O* mijn crosstrainer maakt alleen vreemde geluiden, misschien maar weer eens goed alles aandraaien.
Vanmiddag misschien nog even een uurtje dansen.

Nu tijd voor een tussendoortje.
pi_111616670
Zit een leuk uitje te zoeken voor morgen, zhe horror!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_111616771
Sjalot? Vind ik best een leuk uitje :)
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_111616920
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 11:01 schreef V1z0R het volgende:
Sjalot? Vind ik best een leuk uitje :)
Google laat uiteraard alleen uien zien ;)
Draak!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_111617301
Moge! Gisteren was het geen broccoli met tagliatelle, maar pannenkoeken *) Lekkur!!

ff vraagje, wellicht dat 1 van jullie het weet, of niet. Vrienden zijn langsgekomen, hebben rode wijn opengemaakt op een nogal aparte manier, want er zit op 1 wand wit BEHANG allemaal rode vlekken van de wijn... Nu zegt mijn inboedelverzekering dat ik het moet vragen aan opstalverzekering.... Van de vve, want app.complex. Moet ik dan gewoon met vve bellen? :?

Bluh en ik hou geloof ik niet van vis :{
~ Bonito La Risa ~
pi_111617303
wat wil je doen? Het weer is niet super, dus het wordt iig niet buiten picknicken :P
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_111617325
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 11:14 schreef Mixende_match het volgende:
Moge! Gisteren was het geen broccoli met tagliatelle, maar pannenkoeken *) Lekkur!!

ff vraagje, wellicht dat 1 van jullie het weet, of niet. Vrienden zijn langsgekomen, hebben rode wijn opengemaakt op een nogal aparte manier, want er zit op 1 wand allemaal rode vlekken van de wijn... Nu zegt mijn inboedelverzekering dat ik het moet vragen aan opstalverzekering.... Van de vve, want app.complex. Moet ik dan gewoon met vve bellen? :?

Bluh en ik hou geloof ik niet van vis :{
ehm, waarom vraag je je vrienden niet om een emmer latex en wit je het ff ?
pi_111617333
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 10:58 schreef Ml-etje het volgende:
Zit een leuk uitje te zoeken voor morgen, zhe horror!
Met wie ga je? En wat mag het kosten? :P
~ Bonito La Risa ~
pi_111617343
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 11:15 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Dat.
Ja doei.
pi_111617346
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 11:15 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Behang
~ Bonito La Risa ~
pi_111617377
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 11:15 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dat.
Behaaaaahaaang *)
~ Bonito La Risa ~
pi_111617421
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 10:51 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Wel afhankelijk van je fitheid natuurlijk... :P
Een minder-getraind persoon kan niet in een uur 1000kcal aan vet verbranden. :{
Ja dat is inderdaad niet 'gewoon' fietsen, maar flink trappen op de MTB tegen de 30 km/u. Vanochtend gaf mijn optimische weegschaal ook minder dan 80 kg aan. Weet nu alleen niet of dat ook echt klopt..
pi_111617467
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 11:15 schreef Mixende_match het volgende:

[..]

Behang
naja, ik zou het huishoudelijk reglement en je koopakte er even op naslaan; maar normaliter is het zo dat behang/muurvlekken gewoon zelf opgelost moeten worden.

En zelfs als het behang is, dan zou ik het gewoon met die vrienden oplossen. Volgens mij valt dat eerder onder hun aansprakelijkheidsverzekering als je wil escaleren.

Waarom denk je dat je een VvE bijdrage betaalt? :)
  woensdag 16 mei 2012 @ 11:22:20 #16
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_111617650
Hond! :D

_O-

quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 11:15 schreef Mixende_match het volgende:

[..]

Behang
Is er geen Grootmoeders Vlekken-Oplossing voor oder so? :o
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_111617776
Je kan behang toch ook verven? Heb ik ook in mn hele huis gedaan hoor :)
Be someone that makes you happy
pi_111617831
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 11:22 schreef MariaEtcetera het volgende:
Hond! :D

[ afbeelding ]

_O-

[..]

Is er geen Grootmoeders Vlekken-Oplossing voor oder so? :o
Dat zijn geen honden. :')
pi_111617902
Inderdaad zijn dat geen honden!

Ennuh, ik zou je vrienden lekker met een oplossing laten komen. Desnoods opnieuw behangen op kosten van hun aansprakelijkheidsverzekering. Of als je ze nog te vriend wil houden jouw inboedelverzekering idd.
pi_111617906
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 11:18 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

naja, ik zou het huishoudelijk reglement en je koopakte er even op naslaan; maar normaliter is het zo dat behang/muurvlekken gewoon zelf opgelost moeten worden.

En zelfs als het behang is, dan zou ik het gewoon met die vrienden oplossen. Volgens mij valt dat eerder onder hun aansprakelijkheidsverzekering als je wil escaleren.

Waarom denk je dat je een VvE bijdrage betaalt? :)
Ik werd verwezen vanuit Interpolis naar opstalverzekering van de VvE. Zojuist gebeld, en werd bevestigd. Even een mailtje naar hun doen, en zij gaan het oplossen :)

@maria al heel wat geprobeerd ;)

@nallie, we wonen er net 1 jaar, nieuwbouw, dus vorig jaar heel het huis behangen.
~ Bonito La Risa ~
  woensdag 16 mei 2012 @ 11:39:19 #21
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_111618343
Ik las iets over neutraliseren met witte wijn en opnemen met zout, maar dat schijnt alleen te werken als het net gebeurd is :o

Echt wel honden }:| Wollige beestjes O+
pi_111618375
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 11:39 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik las iets over neutraliseren met witte wijn en opnemen met zout, maar dat schijnt alleen te werken als het net gebeurd is :o

Echt wel honden }:| Wollige beestjes O+
Alles wat kleiner is dan een kat is geen hond. :P
pi_111618622
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2012 11:40 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Alles wat kleiner is dan een kat is geen hond. :P
:(
pi_111618656
Ja-haa Dino, praat nu de belediging van Koek maar even goed :P
  woensdag 16 mei 2012 @ 11:48:49 #25
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_111618700
quote:
8s.gif Op woensdag 16 mei 2012 11:46 schreef conleche het volgende:

[..]

:(
Koekie is ook geen hond. Koekie is een Hond 8-) Met glamrock-hairdo! :7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties