Tenzij TS naar huis wordt gestuurd door de werkgever/leidinggevendequote:Op woensdag 16 mei 2012 09:30 schreef Ron.Jeremy het volgende:
Als je gewoon doorgaat met je werk dan wordt het contract automatisch verlengd
Dank voor de aanvulling.quote:Op woensdag 16 mei 2012 09:33 schreef sanger het volgende:
Loopt het contract tot vandaag, of tot en met vandaag?
[..]
Tenzij TS naar huis wordt gestuurd door de werkgever/leidinggevendeEn verlenging met dezelfde duur tot een max van een jaar.
Gefeliciteerd met je nieuwe jaarcontract. Als de werkgever niet heeft aangegeven dat het niet verlengd wordt, dan wordt het stilzwijgend automatisch met eenzelfde periode verlengd.quote:Op woensdag 16 mei 2012 09:28 schreef error_404 het volgende:
Op dit moment hoef ik niet duimendraaiend achter mijn bureau te zitten; ik heb nog wel wat te doen. Ik werk dus wel door, maar zonder contract.
quote:Op woensdag 16 mei 2012 09:33 schreef sanger het volgende:
Loopt het contract tot vandaag, of tot en met vandaag?
Eindigd per vandaag, dus tot lijkt me.quote:De werknemer treedt met ingang van 16 mei 2011 in dienst van werkgever voor de bepaalde duur van één (1) jaar. De arbeidsovereenkomst eindigt derhalve van rechtswege zonder dat daartoe opzegging vereist is op 16 mei 2012.
Onzin, het contract loopt gewoon af.quote:Op woensdag 16 mei 2012 09:42 schreef jroz het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met je nieuwe jaarcontract. Als de werkgever niet heeft aangegeven dat het niet verlengd wordt, dan wordt het stilzwijgend automatisch met eenzelfde periode verlengd.
Waarom zou het dan automatisch verlengd zijn, er is immers afgesproken dat er van opzegging geen sprake is?quote:De arbeidsovereenkomst eindigt derhalve van rechtswege zonder dat daartoe opzegging vereist is op 16 mei 2012.
Het originele contract eindigt op die datum, mocht TS door (kunnen) werken, dan krijgt hij een nieuw contract onder zelfde voorwaarden. Dat eindigt dus 'automatisch' op 16 mei 2013.quote:Op woensdag 16 mei 2012 09:45 schreef Wokkel het volgende:
Waarom zou het dan automatisch verlengd zijn, er is immers afgesproken dat er van opzegging geen sprake is?
Òmdat TS een dag na afloop nog steeds aan het werk is. Een jaar van 16 mei 2011 loopt namelijk tot en met 15 mei 2012.quote:Op woensdag 16 mei 2012 09:45 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Waarom zou het dan automatisch verlengd zijn, er is immers afgesproken dat er van opzegging geen sprake is?
Maar liep dus gister afquote:Op woensdag 16 mei 2012 09:45 schreef Lienekien het volgende:
Het is onjuist dat de werkgever moet aangeven dat het contract niet verlengd wordt. Het contract loopt van rechtswege af en de werkgever hoeft niks te doen, behalve je wegsturen als je na afloop van het contract alsnog komt werken.
Onzin dus.quote:Op woensdag 16 mei 2012 09:41 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
Gewoon doorwerken, je werkgever is verplicht om je tijdig in kennis te stellen dat je contract niet wordt verlengd. Doet hij dat niet dan moet hij je contract verlengen of hij moet je afkopen.
Niet teveel zorgen maken dus... komt goed.
Dat is inderdaad onzin.quote:
Als je er nu toch weer zit / morgen weer gewoon aan de slag kan (ik kan niet best beslissen of je contract per 15 of per 16 mei afliep / loopt), zonder dat je baas heeft gezegd dat je weg moet, dan ben je weer voor een jaar onder de pannenquote:Artikel 668 (BW)
1. Indien de arbeidsovereenkomst na het verstrijken van de tijd, bedoeld in artikel 667 lid 1, door partijen zonder tegenspraak wordt voortgezet, wordt zij geacht voor dezelfde tijd, doch telkens ten hoogste voor een jaar, op de vroegere voorwaarden wederom te zijn aangegaan.
Dan in principe wel (tenzij in het CAO anders bepaald is).quote:Op woensdag 16 mei 2012 09:52 schreef Tha_Duck het volgende:
Als het je 3e verlenging is dan krijg je toch ook automatisch een vast contract of ben ik abuis?
Uuh lol, gefeliciteerd, u mag een nieuwe baan gaan zoeken.quote:Op woensdag 16 mei 2012 09:42 schreef jroz het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met je nieuwe jaarcontract. Als de werkgever niet heeft aangegeven dat het niet verlengd wordt, dan wordt het stilzwijgend automatisch met eenzelfde periode verlengd.
*zucht*quote:Op woensdag 16 mei 2012 09:54 schreef Outrun12 het volgende:
[..]
Uuh lol, gefeliciteerd, u mag een nieuwe baan gaan zoeken.
http://www.arbeidsrechter.nl/bw#668quote:Artikel 668 (BW)
1. Indien de arbeidsovereenkomst na het verstrijken van de tijd, bedoeld in artikel 667 lid 1, door partijen zonder tegenspraak wordt voortgezet, wordt zij geacht voor dezelfde tijd, doch telkens ten hoogste voor een jaar, op de vroegere voorwaarden wederom te zijn aangegaan.
2. Hetzelfde geldt, wanneer in de gevallen waarin opzegging nodig is, tijdige opzegging achterwege blijft en de gevolgen van de voortzetting der arbeidsovereenkomst niet opzettelijk zijn geregeld.
Tja, dan mag de TS naar de rechter stappen om zijn gelijk te behalen want geen enkele fatsoenlijke werkgever die geeft hier zomaar aan toe als die het even vergeten is te melden.quote:Op woensdag 16 mei 2012 09:48 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Het originele contract eindigt op die datum, mocht TS door (kunnen) werken, dan krijgt hij een nieuw contract onder zelfde voorwaarden. Dat eindigt dus 'automatisch' op 16 mei 2013.
Dat zou wel heel dom zijn van de werkgever om daar kosten aan te verspillen aangezien deze geen poot heeft om op te staan.quote:Op woensdag 16 mei 2012 10:16 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Tja, dan mag de TS naar de rechter stappen om zijn gelijk te behalen want geen enkele fatsoenlijke werkgever die geeft hier zomaar aan toe als die het even vergeten is te melden.
De TS krijgt wel gelijk trouwens als ik het zo met deze informatie kan beoordelen.
Dreigen helpt ook vaakquote:Op woensdag 16 mei 2012 10:17 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat zou wel heel dom zijn van de werkgever om daar kosten aan te verspillen aangezien deze geen poot heeft om op te staan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop