Salviaquote:Op woensdag 16 mei 2012 07:52 schreef Dromenvangertje het volgende:
Wat zou dan wel helpen om ruimer te denken?
Hoezo zou je ruimer willen denken?quote:Op woensdag 16 mei 2012 07:52 schreef Dromenvangertje het volgende:
Wat zou dan wel helpen om ruimer te denken?
Ja, dat 'donkere' lijntje die gespannen staat tussen P en Squote:Op woensdag 16 mei 2012 08:02 schreef dramatic het volgende:
http://www.eindexamens.le(...)2009%20I_opgaven.pdf
Het touwtje is hier de dikker gedrukte? dit is toch vrij vaag gesteld die vraag (1).
Ik moest ook 3x kijken voordat ik die vraag begreep, maar het touwtje is inderdaad de dikkequote:Op woensdag 16 mei 2012 08:02 schreef dramatic het volgende:
Het touwtje is hier de dikker gedrukte? dit is toch vrij vaag gesteld die vraag (1).
quote:Op woensdag 16 mei 2012 08:04 schreef Dromenvangertje het volgende:
[..]
Ja, dat 'donkere' lijntje die gespannen staat tussen P en S
dankjequote:Op woensdag 16 mei 2012 08:07 schreef jopiede het volgende:
[..]
Ik moest ook 3x kijken voordat ik die vraag begreep, maar het touwtje is inderdaad de dikke
ja en hij gaat er aan de bovenkant wel langs heen denk ik danquote:Op woensdag 16 mei 2012 08:12 schreef jopiede het volgende:
Nee wacht, het touwtje is de raaklijn aan de parabool!
Het touwtje is gewoon die dikke lijn, en bestaat uit 2 raaklijnstukken, en een deel wat over de parabool zelf loopt.quote:Op woensdag 16 mei 2012 08:12 schreef jopiede het volgende:
Nee wacht, het touwtje is de raaklijn aan de parabool!
Ik zag het na een poosje ook maar echt duidelijk is het niet.quote:Op woensdag 16 mei 2012 08:13 schreef Unsub het volgende:
[..]
Het touwtje is gewoon die dikke lijn, en bestaat uit 2 raaklijnstukken, en een deel wat over de parabool zelf loopt.
Kijk maar naar de vragen die erna gesteld worden.
Klopt, het touwtje begint in P, snijdt in Q en dan bij R gaat hij weer door naar S. Dan kan je dus de raaklijn in punt R uitrekenen en dan weet je het coordinaat van S :-)quote:Op woensdag 16 mei 2012 08:12 schreef dramatic het volgende:
[..]
ja en hij gaat er aan de bovenkant wel langs heen denk ik dan
Ik heb gewoon de afgeleide van de functie gepakt op x=1 voor de richting van de raaklijn. lijkt me wel redelijk nu weer verderquote:Op woensdag 16 mei 2012 08:14 schreef jopiede het volgende:
[..]
Klopt, het touwtje begint in P, snijdt in Q en dan bij R gaat hij weer door naar S. Dan kan je dus de raaklijn in punt R uitrekenen en dan weet je het coordinaat van S :-)
Ja, toch gewoon afgeleide van f(x), coordinaat in rammen, dan heb je de richtingscoefficient van de raaklijn.quote:Op woensdag 16 mei 2012 08:14 schreef jopiede het volgende:
[..]
Klopt, het touwtje begint in P, snijdt in Q en dan bij R gaat hij weer door naar S. Dan kan je dus de raaklijn in punt R uitrekenen en dan weet je het coordinaat van S :-)
zo deed ik het iddquote:Op woensdag 16 mei 2012 08:16 schreef Unsub het volgende:
[..]
Ja, toch gewoon afgeleide van f(x), coordinaat in rammen, dan heb je de richtingscoefficient van de raaklijn.
Dan y=ax+b, waarvan je a net hebt berekend, coordinaat van R invullen, en je hebt de formule van de raaklijn.
y=0 stellen, en je hebt de x-coordinaat van S.
Toch?
quote:VWO Management & organisatie
Naam: K. ontebonken
ik ben een jongen van 17 jaar en ik ben net in mijn kontje genomen door 4 heren van groot formaat ben ik nu zwanger?????
help mij ik weet niet wat ik moet doen!!!!!
quote:VWO Wiskunde B
Naam: a. sser
er zit een scheur tussen de 2 helften van mijn bil wat is er aan de hand, wat gebeurd er met mij, ben ik fysiek gemuteerd. help mij
quote:Havo Nederlands
Naam: Lisa Monalot
Ewa,
Ikke ga daar sitte ik seg doe mij die toets swa ik ga um rocke ik heb skrs alle oefentoetse gemaakt in die gekke bundel zwarte witte kaft laagste punt waz iets vn 7.1 fzo. duz ik denk van kga dese toets rocke dus ik kryg die toets zo ik lees die ik denk wtf is dese shit saaie politiek fso ik kreeg dikke dutje was lyp moe voor dikke uur van die saaie tekst dus ik sleur meself door die frage heen (btw vraag 16 fzo? waz met die vraag is gek man nie normaal wie heeft verzonne?? jy bent gek) kom ik by die gekke bambi aan ik denk joww sekers bambie is de bom hy is dikke pimp van de bos dese tekst is lijp. dus ik kijk vraag 21 door wat sie ik? filosofie fzo ik steek myn hand op ik seg leeraar leraar waz dit ik doe nederlands nou toch filosofie is later pas?? leraar zo haha grapjas maak de toets maar gwoon dus ik schryf die samenvatting dikke lijstje gemaakt van alle belangryke punte staat er ineens vraagje die selfs op filosofische nuvo nog hoofdpyn besorgt serieus die antwoord was iets vn 2 zinne lang maar moest je hale uit 4 dikke alineaus ofso. en 200 woorde? wat man!! gekke toets..
Nicequote:Op woensdag 16 mei 2012 09:29 schreef FokNederland het volgende:
Van kwart over tien tot acht uur, maar dat lukt ook wel na dat heerlijke gevoel van Nederlands examen.
Oh ja, gister was het dinsdag. Dinsdag standaard vrije dag, dus dan gaat dat nog wel eens mis.quote:Op woensdag 16 mei 2012 09:35 schreef FokNederland het volgende:
[..]
Nee, ik doe Havo, hoe kan ik anders Nederlands gisteren hebben gehad?
Pak in de driehoeken OR'R en RP'P de Sos Cas Toa. Met een beetje knutselen kom je er dan wel uitquote:Op woensdag 16 mei 2012 09:45 schreef dramatic het volgende:
kan iemand vraag 9 uitleggen?
Heb je ook de uitwerkingen? Ik wil die laatste vraag nog een keer oefenen..quote:Op woensdag 16 mei 2012 09:45 schreef dramatic het volgende:
kan iemand vraag 9 uitleggen?
http://www.eindexamens.le(...)ectievoorschrift.pdfquote:Op woensdag 16 mei 2012 09:51 schreef jopiede het volgende:
[..]
Heb je ook de uitwerkingen? Ik wil die laatste vraag nog een keer oefenen..
omdat?quote:Op woensdag 16 mei 2012 09:55 schreef dramatic het volgende:
die laatste 3 zijn het oefenen niet waard
ook die moet je oefenenquote:
toen wel, nu hebben we bewijzen in plaatsquote:Op woensdag 16 mei 2012 09:57 schreef jopiede het volgende:
[..]
ook die moet je oefenen
Die vraag over bridgen + bussen heeft toch helemaal niks te maken met wiskunde B??
Pff hopeloos. Bewijzen overslaan en pas op het laatst een poging wagenquote:Op woensdag 16 mei 2012 09:59 schreef dramatic het volgende:
[..]
toen wel, nu hebben we bewijzen in plaats
1 minuut kijken kan geen kwaad, soms zie je ze zomaar en dan schiet het altijd lekker op met de puntjes.quote:Op woensdag 16 mei 2012 10:01 schreef jopiede het volgende:
[..]
Pff hopeloos. Bewijzen overslaan en pas op het laatst een poging wagen
Zoals mijn lerares altijd roept door de klas: CONSTANTE HOEK!quote:Op woensdag 16 mei 2012 10:02 schreef Renn het volgende:
[..]
1 minuut kijken kan geen kwaad, soms zie je ze zomaar en dan schiet het altijd lekker op met de puntjes.
wat kan je met de constante hoek allemaal aantonen?quote:Op woensdag 16 mei 2012 10:34 schreef Appietjuh het volgende:
[..]
Zoals mijn lerares altijd roept door de klas: CONSTANTE HOEK!
Alles.quote:Op woensdag 16 mei 2012 10:42 schreef dramatic het volgende:
[..]
wat kan je met de constante hoek allemaal aantonen?
Dat een x aantal punten op een cirkel ligt. Als ACB = ADB = AEB = AFB liggen ze allemaal op dezelfde cirkel. Zo kom je al snel tot een koordenvierhoek. Dan zijn overstaande hoeken samen 180 enz.quote:Op woensdag 16 mei 2012 10:42 schreef dramatic het volgende:
[..]
wat kan je met de constante hoek allemaal aantonen?
Ik neem aan dat dat punt aan de andere kant van AB op de cirkel ligt?quote:Op woensdag 16 mei 2012 10:48 schreef dramatic het volgende:
dus met thales heb je een hoek van 90graden te pakken. maak je dan nog een hoek van de middellijn AB aan de andere kant van AB heb je altijd een koordenvierhoek lijkt me?
voor sinA = sinB heb jequote:Op woensdag 16 mei 2012 10:49 schreef Renn het volgende:
Stel je moet sin x = sin 2x exact oplossen. Hoe schrijf je dit netjes op?
x=2x+k • 2pi of x=pi-2x+k • 2piquote:Op woensdag 16 mei 2012 10:49 schreef Renn het volgende:
Stel je moet sin x = sin 2x exact oplossen. Hoe schrijf je dit netjes op?
Ja, maar die - moet je er niet bij zetten bij de eerste oplossing.quote:Op woensdag 16 mei 2012 10:52 schreef Lutte het volgende:
[..]
x=2x+k • 2pi of x=pi-2x+k • 2pi
-x=k • 2pi of 3x=pi + k • 2pi
x=-k • 2pi of x=1/3 pi + k • 2/3 pi
Toch?
ohja, maar hoe kan het dan handig zijn icm thales?quote:Op woensdag 16 mei 2012 10:50 schreef Renn het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dat punt aan de andere kant van AB op de cirkel ligt?
Ja.. Als je begint met een cirkel en je neemt 4 punten heb je een koordenvierhoek.. Met of zonder thales.
*noteertquote:Op woensdag 16 mei 2012 10:53 schreef .Paul het volgende:
[..]
Ja, maar die - moet je er niet bij zetten bij de eerste oplossing.
quote:Op woensdag 16 mei 2012 10:51 schreef dramatic het volgende:
[..]
voor sinA = sinB heb je
A=B+k2pi v A=pi-B+k2pi
en dat dan uitwerken denk ik
quote:Op woensdag 16 mei 2012 10:51 schreef .Paul het volgende:
x = 2x + k*2pi of x = pi - 2x + k*2pi
x = k*2pi of x=1/3pi + k*2/3pi
Dank allemaalquote:Op woensdag 16 mei 2012 10:52 schreef Lutte het volgende:
[..]
x=2x+k • 2pi of x=pi-2x+k • 2pi
-x=k • 2pi of 3x=pi + k • 2pi
x=-k • 2pi of x=1/3 pi + k • 2/3 pi
Toch?
Bewijs maar dat 1/x puntsymmetrisch is in 0,0.quote:Op woensdag 16 mei 2012 10:58 schreef Lutte het volgende:
Zou iemand een symmetriesom kunnen voordoen? Ben het helemaal kwijt en kan m'n aantekeningen niet vinden
Om vervolgens met de paniek te zitten dat ik dalijk tijdens mijn examen óók moet schijten ja.quote:
Ja. Ik ken het voor geen meter maar ga er vanuit dat het toch wel goed gaat komen.quote:
Dat bedoel ik, dat soort vragen kun je ook goed beantwoorden zonder te leren.quote:Op woensdag 16 mei 2012 11:03 schreef FokNederland het volgende:
Wedden allemaal van die betoogvragen en uitleggen wat iemand bedoelt.
( (1/(0-p)) + (1/(0+p)) ) / (2) = 0quote:Op woensdag 16 mei 2012 11:00 schreef Renn het volgende:
[..]
Bewijs maar dat 1/x puntsymmetrisch is in 0,0.
Edit: of moet ik hem voordoeN?
Oké gewoon voor eentje dus. Het begint weer wat te dagen, nog even wat opgaves maken! Thxquote:Op woensdag 16 mei 2012 11:03 schreef Renn het volgende:
Dan moet gelden
[ f(0+x) + f(0-x) ] /2 = 0
1/x + 1/-x = 0.2
1.-1/x.-1 + 1/-x = 0
-1/-x + 1/-x = 0
-1+1/x = 0/x = 0.
Laatste is waar dus 1/x is puntsymmetrisch in 0,0
Nee. Ook al laat je het zien voor 10051 waarden, dan nog mag je het neit stellen. Je moet het omvormen totdat er een kloppende vergelijking uitkomt.quote:Op woensdag 16 mei 2012 11:06 schreef Lutte het volgende:
[..]
( (1/(0-p)) + (1/(0+p)) ) / (2) = 0
Zoiets? Maar hoe kun je het 'voor elke waarde' bewijzen, moet je het dan gewoon drie keer proberen of wat?
quote:Op woensdag 16 mei 2012 11:03 schreef Renn het volgende:
Dan moet gelden
[ f(0+x) + f(0-x) ] /2 = 0
1/x + 1/-x = 0.2
1.-1/x.-1 + 1/-x = 0
-1/-x + 1/-x = 0
-1+1/x = 0/x = 0.
Laatste is waar dus 1/x is puntsymmetrisch in 0,0
http://static.examenblad.nl/9336111/d/ex2011/vw-1025-a-11-2-o.pdfquote:Op woensdag 16 mei 2012 11:07 schreef Robinioz het volgende:
Ehh. Puntsymmetrie heeft nooit in een examen gezeten dunkt me?
En trouwens, I'm pretty much *ed als er een vraag komt met bewegingsvergelijkingen, zoiets als Lisajous-figuren met Y en X vergelijkingen die een baan van een punt beschrijven.Of is dat niet meer examenstof?
Wat kunnen we sowieso verwachten?
Oké, dat moet nog wel lukken hoop ikquote:Op woensdag 16 mei 2012 11:07 schreef Renn het volgende:
[..]
Nee. Ook al laat je het zien voor 10051 waarden, dan nog mag je het neit stellen. Je moet het omvormen totdat er een kloppende vergelijking uitkomt.
[..]
Precies, en dan zit iedereen te leren, ze kunnen beter oefenen want het is meer de manier van denken die je door moet hebben.quote:Op woensdag 16 mei 2012 11:03 schreef FokNederland het volgende:
Wedden allemaal van die betoogvragen en uitleggen wat iemand bedoelt.
Scherpquote:Op woensdag 16 mei 2012 11:08 schreef Renn het volgende:
[..]
http://static.examenblad.nl/9336111/d/ex2011/vw-1025-a-11-2-o.pdf
Vraagje 4. Komt neer op punsymmetrie.
Tja. Als je weet helling is dy/dt / dx/dt en keerpunt dy/dt = dx/dt = 0 kom je een heel eind hoorquote:Op woensdag 16 mei 2012 11:07 schreef Robinioz het volgende:
Ehh. Puntsymmetrie heeft nooit in een examen gezeten dunkt me?
En trouwens, I'm pretty much *ed als er een vraag komt met bewegingsvergelijkingen, zoiets als Lisajous-figuren met Y en X vergelijkingen die een baan van een punt beschrijven.Of is dat niet meer examenstof?
Wat kunnen we sowieso verwachten?
Ik had ook meteen de neiging het op te schrijven en in te scannen. God wat een onoverzichtelijk gedoequote:Op woensdag 16 mei 2012 11:09 schreef Lutte het volgende:
[..]
Oké, dat moet nog wel lukken hoop ikOp papier zeker, wat is wiskunde typen lastig
In die pilots is het echt alleen maar redeneren en van die betogen. Weinig sommen.quote:Op woensdag 16 mei 2012 11:09 schreef CrownHill het volgende:
[..]
Precies, en dan zit iedereen te leren, ze kunnen beter oefenen want het is meer de manier van denken die je door moet hebben.
Gezien de resultaten bij de pilots moet een ruime voldoende wel mogelijk zijn, ben alleen bang dat de N waarde niet zo hoog uit gaat vallen als bij de pilots.
Net als haakjes intypen op je GR.quote:Op woensdag 16 mei 2012 11:11 schreef Renn het volgende:
[..]
Ik had ook meteen de neiging het op te schrijven en in te scannen. God wat een onoverzichtelijk gedoe
Hé, een nieuwe! Welkomquote:Op woensdag 16 mei 2012 11:09 schreef Robinioz het volgende:
[..]
ScherpGelukkig staat de formule daarbij.
Haha vielen dank. Chillde al een aantal weken op dit forum maar nu toch maar eensch een account aangemaakt.quote:
Onze leraar snapt de GR niet zo goed.. Hij werkt liever met een telraamquote:Op woensdag 16 mei 2012 11:13 schreef Lutte het volgende:
[..]
Net als haakjes intypen op je GR.
Stokpaardje van onze docente: 'Eerst op papier, dan in de GR!' En dan vertelt ze voor de honderdste keer een anekdote over hoe dat ooit fout is gegaan. Geweldige vrouw
Nu je éigenlijk écht zou moeten leren?quote:Op woensdag 16 mei 2012 11:14 schreef Robinioz het volgende:
[..]
Haha vielen dank. Chillde al een aantal weken op dit forum maar nu toch maar eensch een account aangemaakt.
Bewijzen voor elke waarde kan via de inductiehypothese, maar dat is volgens mij alleen Wiskunde D stof. Zover ik het heb gehad hoef je bij B alleen direct een antwoord te geven of een parameterwaarde uit te rekenen.quote:Op woensdag 16 mei 2012 11:06 schreef Lutte het volgende:
[..]
( (1/(0-p)) + (1/(0+p)) ) / (2) = 0
Zoiets? Maar hoe kun je het 'voor elke waarde' bewijzen, moet je het dan gewoon drie keer proberen of wat?
Tja. Ik ben afgestapt van leren voor Wiskunde B. Haalde toch alleen maar 4,5jes, toen leerde ik 2 keer niet en haalde ik twee 7ens en toen leerde ik wel en weer onvoldoende. Heb sowieso vrij weinig geleerd voor examens.quote:Op woensdag 16 mei 2012 11:15 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nu je éigenlijk écht zou moeten leren?
Constante hoek is idd een pareltjequote:Op woensdag 16 mei 2012 10:44 schreef Lutte het volgende:
[..]
Alles.
Bij bewijzen sowieso alle koordes erbij tekenen en alle gelijke hoeken (constante hoek, middelpuntshoek, Thales) noteren. Soms helpt het ook om een hoek alpha te noemen en te werken met 180 graden - alpha en zo.
Dank je wel, heb het hard nodigquote:Op woensdag 16 mei 2012 11:15 schreef Etsu het volgende:
Iedereen heel veel succes met wisB straks.
En met eco.
Dank. Hopen op een droge fietstocht en een mooi examenquote:Op woensdag 16 mei 2012 11:15 schreef Etsu het volgende:
Iedereen heel veel succes met wisB straks.
En met eco.
Ik had hem in een keerquote:Op woensdag 16 mei 2012 11:09 schreef Robinioz het volgende:
[..]
ScherpGelukkig staat de formule daarbij.
Haha, ik doe mijn best. Jij ook veel succes met ecoquote:Op woensdag 16 mei 2012 11:17 schreef Etsu het volgende:
[..]
Je gaat een 10 halen hoor je me, anders krijg je billenkoek
Ik heb eco over 2 weken, maar toch bedankt.quote:Op woensdag 16 mei 2012 11:17 schreef Nutkicker22 het volgende:
[..]
Haha, ik doe mijn best. Jij ook veel succes met eco
quote:Op woensdag 16 mei 2012 11:18 schreef Insomnia_ het volgende:
Godver ik ben zo tering verkouden en het regent ook nog![]()
![]()
Succes iedereen vanmiddag.
Jep. Denk niet dat het erin komt maar altijd fijn zo'n opstekerquote:Op woensdag 16 mei 2012 11:18 schreef Renn het volgende:
[..]![]()
Voor puntsymmetrie is noemers gelijkmaken en optellen meestal al voldoende
Die zou hem geluk moeten brengenquote:Op woensdag 16 mei 2012 11:20 schreef Renn het volgende:
[..]
[..]
Misschien is het je avatar die je stress veroorzaakt?
quote:Op woensdag 16 mei 2012 11:20 schreef Renn het volgende:
[..]
[..]
Misschien is het je avatar die je stress veroorzaakt?
Duidelijk.quote:Op woensdag 16 mei 2012 11:20 schreef Gezicht het volgende:
Ik ben meestal de eerste paar minuten KÉNKERzenuwachtig maar daarna is dat ook vrij snel weer weg.
Ik ook. Liefst omwentelingslichaam.quote:Op woensdag 16 mei 2012 11:25 schreef Nutkicker22 het volgende:
Ik ben echt benieuwd wat die 8puntsvraag is bij wiskunde
Als het bewijzen is ben ik doodquote:Op woensdag 16 mei 2012 11:25 schreef Nutkicker22 het volgende:
Ik ben echt benieuwd wat die 8puntsvraag is bij wiskunde
Gepland onderhoud tot 12 uurquote:Op woensdag 16 mei 2012 11:28 schreef SummerSunshine het volgende:
Ligt examenklacht er nou alweer uit of ligt het aan mij? =\
quote:Op woensdag 16 mei 2012 11:31 schreef Robinioz het volgende:
Wentelen om X-as: Pi x Integr Y-kwadraat
Wentelen om Y-as: ?
En niet vergeten limieten om te vormenquote:Op woensdag 16 mei 2012 11:32 schreef jopiede het volgende:
Omschrijven naar X = en dan precies hetzelfde trucje, alleen dan de punten op de Y-as nemen
dacht er precies zo over tijdens t scrollenquote:Op woensdag 16 mei 2012 11:37 schreef Gezicht het volgende:
Jezus wat ben ik blij dat ik geen WisB heb als ik dit hier zo allemaal zie.
Eigenlijk is het heel simpel hoor. Heus. Echt waar.quote:Op woensdag 16 mei 2012 11:39 schreef FirefoxNB het volgende:
[..]
dacht er precies zo over tijdens t scrollen![]()
quote:Op woensdag 16 mei 2012 11:37 schreef Gezicht het volgende:
En ik ben blij dat ik geen WisA hebquote:Op woensdag 16 mei 2012 11:39 schreef FirefoxNB het volgende:
[..]
dacht er precies zo over tijdens t scrollen![]()
Alleen bewijzen is echt een drama, rest kan je aardig opbouwen in de jaren. Uiteindelijk hoef je er gelukkig bar weinig voor te leren.quote:Op woensdag 16 mei 2012 11:37 schreef Gezicht het volgende:
Ah logisch! My bad, zit nog even te kutten met examen 2011 tijdvak 2. http://static.examenblad.nl/9336111/d/ex2011/vw-1025-a-11-2-o.pdfquote:Op woensdag 16 mei 2012 11:39 schreef Robinioz het volgende:
Je maakt eerst dit gelijkvormig:
1/a - 1/a^2
naar: a/a^2 - 1/a^2
Dit kan je samenvoegen:
a-1/a^2 = 1/6
Kruislingsvermenigvuldigen. De rest U snapt.
http://www2.cito.nl/vo/ex2012/VW-1025-a-12-1-s.pdfquote:Op woensdag 16 mei 2012 11:45 schreef Renn het volgende:
Iemand de link naar de pagina van cito over de 17 vragen en laatste vraag 8p etc?
dankquote:Op woensdag 16 mei 2012 11:45 schreef jopiede het volgende:
[..]
http://www2.cito.nl/vo/ex2012/VW-1025-a-12-1-s.pdf
Uhuquote:Op woensdag 16 mei 2012 11:50 schreef jopiede het volgende:
Ah, blijkbaar staat respectievelijk voor opeenvolgend? #SOLVED
Wat deze meneer allemaal doet is toch zeer omslachtig?quote:
Zo had ik hem ook bewezen inderdaadquote:Op woensdag 16 mei 2012 11:56 schreef Reimerrr het volgende:
[..]
Wat deze meneer allemaal doet is toch zeer omslachtig?
Voldoende is toch:
hoek APC is constant (want koorde AC is constant)
hoek PRQ = 180-90-hoek APC = constant
hoek BRC = hoek PRQ = constant
q.e.d.
Weet je al wat je met je feestje gaat doen?quote:
nee.quote:Op woensdag 16 mei 2012 11:58 schreef SummerSunshine het volgende:
[..]
Weet je al wat je met je feestje gaat doen?
Hahahahaha hmm een sms die heel generaal is van; '*datum* feestje bij mij.. sms me en laat me weten wie komt."quote:Op woensdag 16 mei 2012 12:00 schreef Etsu het volgende:
[..]
nee.
nja, een jongen die ik leuk vind zou ook komen naar mn feestje en wil ook naar dat toernooi toe.
ik wil hoe dan ook dat hij komt, desnoods verplaats ik mn feestje. maar hoe vraag ik hem of hij ook komt naar mn feestje zonder te laten merken dat ik graag wil dat hij komt
lastig dus.
hij heeft al gezegd dat ie zou komen, maar nu weet ik dat dus niet meer zeker omdat dat toernooi gister is georganiseerd en hij zou daar ook naar toe gaanquote:Op woensdag 16 mei 2012 12:01 schreef SummerSunshine het volgende:
[..]
Hahahahaha hmm een sms die heel generaal is van; '*datum* feestje bij mij.. sms me en laat me weten wie komt."
?:D Denkt ie wss dat het zown sms is die je naar iedereen stuurt, maar hij moet antwoorden want jij wil weten wie wel en niet komt?:D
Dan gewoon een smsje met de vraag wie nog komt?quote:Op woensdag 16 mei 2012 12:02 schreef Etsu het volgende:
[..]
hij heeft al gezegd dat ie zou komen, maar nu weet ik dat dus niet meer zeker omdat dat toernooi gister is georganiseerd en hij zou daar ook naar toe gaan
Ik niet maar de mensen uit m'n klas met ak zeggen dat ze gewoon de stof gaan leren Ö (voor zover ik weet)quote:Op woensdag 16 mei 2012 12:04 schreef Gaijin het volgende:
Heeft niemand hier trouwens aardrijkskunde (vwo)? hoe leren jullie dat, of alleen oefenexamens maken?
Hahaha achquote:
ik kijk nog wel eventjesquote:Op woensdag 16 mei 2012 12:03 schreef SummerSunshine het volgende:
[..]
Dan gewoon een smsje met de vraag wie nog komt?
ak is oefenexamens maken. stof nog eens leren heeft geen zin.quote:Op woensdag 16 mei 2012 12:04 schreef Gaijin het volgende:
Heeft niemand hier trouwens aardrijkskunde (vwo)? hoe leren jullie dat, of alleen oefenexamens maken?
Hoi, ik ben Etsu en ben van de verkeerde kant. Jij?quote:Op woensdag 16 mei 2012 12:10 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Wanneer stoppen mensen eens met homoseksualiteit 'de verkeerde kant' te noemen? Bah.
Snap ik ook nietquote:Op woensdag 16 mei 2012 12:10 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Wanneer stoppen mensen eens met homoseksualiteit 'de verkeerde kant' te noemen? Bah.
gelukkig, ik bedoelde er ook niks meequote:Op woensdag 16 mei 2012 12:11 schreef motorbloempje het volgende:
Nofi overigens, meer in 't algemeen.
Ja, dat klopt, maar niet omdat je homo bent!quote:Op woensdag 16 mei 2012 12:11 schreef Etsu het volgende:
[..]
Hoi, ik ben Etsu en ben van de verkeerde kant.
quote:Op woensdag 16 mei 2012 12:12 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, dat klopt, maar niet omdat je homo bent!
Ik moet toch aan een kant staan?quote:Op woensdag 16 mei 2012 12:10 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Rita Verdonk deed dat ook niet.quote:
Rita Verdonk.quote:Op woensdag 16 mei 2012 12:16 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Rita Verdonk deed dat ook niet.
Maargoed, eerlijk is eerlijk, zie waar dat haar gebracht heeft.
Is dat er dan?quote:Op woensdag 16 mei 2012 12:24 schreef Rummikub het volgende:
Wat was die link waarmee je kon zien hoeveel punten je per examen kon halen, open/gesloten vragen etcetera?
Jaquote:
Thanksquote:Op woensdag 16 mei 2012 12:27 schreef jopiede het volgende:
http://www2.cito.nl/vo/dagroosters/eind_fr.htm En dan de Sjes
je hebt het over mij?quote:Op woensdag 16 mei 2012 12:00 schreef Etsu het volgende:
[..]
nee.
nja, een jongen die ik leuk vind zou ook komen naar mn feestje en wil ook naar dat toernooi toe.
ik wil hoe dan ook dat hij komt, desnoods verplaats ik mn feestje. maar hoe vraag ik hem of hij ook komt naar mn feestje zonder te laten merken dat ik graag wil dat hij komt
lastig dus.
Pak hem gewoon op zijn bek.quote:Op woensdag 16 mei 2012 12:00 schreef Etsu het volgende:
[..]
nee.
lastig dus.
ja, ik maak me er echt zorgen overquote:Op woensdag 16 mei 2012 12:38 schreef SummerSunshine het volgende:
Trouwens, zijn er vwo'ers hier die geschiedenis hebben?
Jaquote:Op woensdag 16 mei 2012 12:38 schreef SummerSunshine het volgende:
Trouwens, zijn er vwo'ers hier die geschiedenis hebben?
Ik vraag me dus af hoeveel % bronnen zouden zijn en hoeveel echt feitenkennisquote:
ga er maar vanuit dat het (aller)grootste deel bronnen is, 't is immers VWO. Overigens zal dit examen makkelijk zijn. Na 8 jaar vietnam is de beste koek er toch allemaal al uit.quote:Op woensdag 16 mei 2012 12:40 schreef SummerSunshine het volgende:
[..]
Ik vraag me dus af hoeveel % bronnen zouden zijn en hoeveel echt feitenkennis
Hmm is er een site waar per jaar staat wat de onderwerpen waren? Want Republiek en Vietnam moet toch wel een paar keer langs zijn gekomenquote:Op woensdag 16 mei 2012 12:40 schreef Dhaha het volgende:
[..]
ben er al 6 jaar slecht in, hoe goed ik ook mn best doe
Republiek zoals wij hem hebben is nieuw, Vietnam doen ze wel al een tijdje.quote:Op woensdag 16 mei 2012 12:41 schreef SummerSunshine het volgende:
[..]
Hmm is er een site waar per jaar staat wat de onderwerpen waren? Want Republiek en Vietnam moet toch wel een paar keer langs zijn gekomen
heb nog wel een serietje samenvattingen en powerpoints. voor de rest vooral examens maken; leren formuleren. Zoveel kennis wordt er ook weer niet van je verwacht, gaat vooral om dat je veel uit bronnen kan halen.quote:Op woensdag 16 mei 2012 12:40 schreef Dhaha het volgende:
[..]
ben er al 6 jaar slecht in, hoe goed ik ook mn best doe
Enig idee welke jaren? Dan kan ik iig Vietnam oefenenquote:Op woensdag 16 mei 2012 12:42 schreef Rummikub het volgende:
[..]
Republiek zoals wij hem hebben is nieuw, Vietnam doen ze wel al een tijdje.
Republiek is volgens mij niet zo heel erg nieuw hoor, je kan vrijwel alles van de oude examens gewoo nmaken /beantwoorden.quote:Op woensdag 16 mei 2012 12:42 schreef Rummikub het volgende:
[..]
Republiek zoals wij hem hebben is nieuw, Vietnam doen ze wel al een tijdje.
Vietnam is al 8 jaar zo volgens mij, geen zorgen. Volgend jaar verandert t weer.quote:Op woensdag 16 mei 2012 12:42 schreef SummerSunshine het volgende:
[..]
Enig idee welke jaren? Dan kan ik iig Vietnam oefenen
Ja maar ik wil weten welke jaren Vietnam/Republiek waren zodat ik die jaren kan gaan oefenen haha. Heb tot nu toe alleen 2011 HAVO gevondenquote:Op woensdag 16 mei 2012 12:43 schreef Niles-Crane het volgende:
[..]
Vietnam is al 8 jaar zo volgens mij, geen zorgen. Volgend jaar verandert t weer.
Daarom ook "zoals wij hem hebben", het accent ligt iets anders maar de grote lijnen zullen vast wel hetzelfde zijn.quote:Op woensdag 16 mei 2012 12:43 schreef Niles-Crane het volgende:
[..]
Republiek is volgens mij niet zo heel erg nieuw hoor, je kan vrijwel alles van de oude examens gewoo nmaken /beantwoorden.
Volgens mijn lerares is het voor het eerst dat Frankrijk en Engeland er zo bij betrokken worden D:quote:Op woensdag 16 mei 2012 12:44 schreef Rummikub het volgende:
[..]
Daarom ook "zoals wij hem hebben", het accent ligt iets anders maar de grote lijnen zullen vast wel hetzelfde zijn.
Beide onderwerpen zijn al heel erg lang. Republiek is volgens mij al decennialang een verplicht onderdeel. Op www.studyflow.nl vind je meer dan genoeg examens die je gewoon op de computer kan maken. Anders even op examen(blad).nl kijken,quote:Op woensdag 16 mei 2012 12:44 schreef SummerSunshine het volgende:
[..]
Ja maar ik wil weten welke jaren Vietnam/Republiek waren zodat ik die jaren kan gaan oefenen haha. Heb tot nu toe alleen 2011 HAVO gevonden*is nog bezig te zoeken*
Absoluutquote:Op woensdag 16 mei 2012 12:44 schreef Rummikub het volgende:
[..]
Daarom ook "zoals wij hem hebben", het accent ligt iets anders maar de grote lijnen zullen vast wel hetzelfde zijn.
Sla hem eerst voor zijn bek en als hij dan bewusteloos is pak je hem op zijn bek.quote:Op woensdag 16 mei 2012 12:46 schreef Etsu het volgende:
[..]
ja jij bent mijn lobi
[..]
makkelijker gezegd dan gedaan![]()
Die normering verneukt het idd, maar het examen is over het algemeen op lager niveau dan de SE's, in mijn geval absoluut wel.quote:Op woensdag 16 mei 2012 12:46 schreef Etsu het volgende:
mensen die denken dat geschiedenis makkelijk is
heb t op havo ook gehad, had op ce 6,4 ofzo.
op vwo zelfde onderwerpen: 4,4.
normering is altijd 0,0 of 0,1
toen herkanst, had ik toch een 5,2.
Interessante strategie welquote:Op woensdag 16 mei 2012 12:47 schreef Rezania het volgende:
[..]
Sla hem eerst voor zijn bek en als hij dan bewusteloos is pak je hem op zijn bek.
Ja idd ben op examenblad aan het kijkenquote:Op woensdag 16 mei 2012 12:45 schreef Niles-Crane het volgende:
[..]
Beide onderwerpen zijn al heel erg lang. Republiek is volgens mij al decennialang een verplicht onderdeel. Op www.studyflow.nl vind je meer dan genoeg examens die je gewoon op de computer kan maken. Anders even op examen(blad).nl kijken,
Goeie, ik zal het meenemen.quote:Op woensdag 16 mei 2012 12:47 schreef Rezania het volgende:
[..]
Sla hem eerst voor zijn bek en als hij dan bewusteloos is pak je hem op zijn bek.
Geschiedenis onderschattenquote:Op woensdag 16 mei 2012 12:48 schreef Rezania het volgende:
Geschiedenis moet je gewoon leren, zo moeilijk is dat toch niet?
Bronnen oefenen kan geen kwaad. Een beetje zien hoe zij op bronnen ingaan gewoonlijk e.d.quote:Op woensdag 16 mei 2012 12:48 schreef Rezania het volgende:
Alleen maar leren, je hoeft niks te begrijpen.quote:
Ik al gedaanquote:Op woensdag 16 mei 2012 12:48 schreef Gaijin het volgende:
Bijna dat boekje van de Republiek samengevat
En nou toepassen nog.quote:Op woensdag 16 mei 2012 12:48 schreef Rezania het volgende:
[..]
Alleen maar leren, je hoeft niks te begrijpen.
das wel handigquote:Op woensdag 16 mei 2012 12:49 schreef SummerSunshine het volgende:
[..]
Ik al gedaanHeb sowieso een lijst gemaakt met verdragen e.d. en een lijst met personen
Om even goed alles op een rijtje te krijgen.
Ik weet niet waar jij hebt gezeten de laatste tijd, maar was het maar zo simpel als leren/niet begrijpenquote:Op woensdag 16 mei 2012 12:48 schreef Rezania het volgende:
[..]
Klinkt als aardrijkskunde op het vmbo, teringsaai dus.quote:
Het leren moet je gewoon doen, de vaardigheid om de stof toe te passen aan bronnen en de gestelde vragen is lastiger. Maar daar ben ik gelukkig al sinds de brugklas op klaargestoomd, dus ik maak mij absoluut geen zorgen over het examen. Behalve dat de normering ongetwijfeld 0 zal zijn. Laatste jaar Vietnam en de beste vragen zijn allang gesteld.quote:Op woensdag 16 mei 2012 12:48 schreef Rezania het volgende:
Uhuquote:
Bij natuurkunde en scheikunde.quote:Op woensdag 16 mei 2012 12:49 schreef SummerSunshine het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij hebt gezeten de laatste tijd, maar was het maar zo simpel als leren/niet begrijpen
quote:Op woensdag 16 mei 2012 12:50 schreef Rezania het volgende:
[..]
Klinkt als aardrijkskunde op het vmbo, teringsaai dus.
tuurlijk moet je wel begrijpen, anders kan je ook net toepassenquote:Op woensdag 16 mei 2012 12:48 schreef Rezania het volgende:
[..]
upload het?quote:Op woensdag 16 mei 2012 12:50 schreef SummerSunshine het volgende:
[..]
UhuDie personenlijst hielp heel erg met Latijn ook. Gewoon achter elke naam gezet van: zus van ... broer van... landvoogd van... opvolger (landvoogd) van...
Ben ik blij dat ik gewoon natuurkunde en scheikunde heb.quote:
Als je die hier neer kan smijten zullen veel mensen je dankbaar zijn (zeker als je het over de Republiek hebt)quote:Op woensdag 16 mei 2012 12:49 schreef SummerSunshine het volgende:
[..]
Ik al gedaanHeb sowieso een lijst gemaakt met verdragen e.d. en een lijst met personen
Om even goed alles op een rijtje te krijgen.
Haha dag.quote:
In Vietnam werken als gids.quote:Op woensdag 16 mei 2012 12:51 schreef Rezania het volgende:
Maar dan heb je dus je geschiedenis gehaald, en dan? Wat kan je er mee?
Niks. Het kwam verplicht met E&Mquote:Op woensdag 16 mei 2012 12:51 schreef Rezania het volgende:
Maar dan heb je dus je geschiedenis gehaald, en dan? Wat kan je er mee?
quote:
quote:Op woensdag 16 mei 2012 12:52 schreef SummerSunshine het volgende:
[..]
Niks. Het kwam verplicht met E&M
Zoveel is het echt niet. Ik heb het zo snel gedaan. Je hoeft niet de tekst te gaan lezen. Gewoon scannen naar namen, opschrijven wat je al weet en de omringende 2 zinnen geven meestal al weer wie het is.quote:Op woensdag 16 mei 2012 12:52 schreef Gaijin het volgende:
nee heb dat tering boekje al samengevat, ga dat niet erbij doen
same herequote:Op woensdag 16 mei 2012 12:53 schreef Niles-Crane het volgende:
Geschiedenis is altijd mijn favoriete vak geweestMijn PWS ging ook met geschiedenis samen
Scheikunde is mijn favoriete vak.quote:Op woensdag 16 mei 2012 12:53 schreef Niles-Crane het volgende:
Geschiedenis is altijd mijn favoriete vak geweestMijn PWS ging ook met geschiedenis samen
maar ik sta er niet zo gek hoog voor. 6,8 uit mijn hoofd. Maar als ik minimaal een 6 haal voor het examen ben ik tevreden hoorquote:
Mijne soort van. Ging over architectuur van de Romeinen en de invloed daarvan op de engelse architectuur ._. interessant.. (niet)quote:
Jij zal vast niet voor scheikunde naar Israël en de Palestijnse gebieden gaanquote:Op woensdag 16 mei 2012 12:53 schreef Rezania het volgende:
[..]
Scheikunde is mijn favoriete vak.Ga ik mijn PWS over doen.
Oh nee mijn lerares vindt het allemaal zo leuk. Allemaal verhaaltjes, anekdotes, films e.d.quote:Op woensdag 16 mei 2012 12:54 schreef Etsu het volgende:
Geschiedenis![]()
Moet leuk worden gegeven. Mijn leraar is zo'n warhoofd, praat monotoon en maakt zinnen niet af. Dus, dan verveel je snel.
Wij hebben de beste geschiedenislera(a)r(en) van het landquote:Op woensdag 16 mei 2012 12:54 schreef Etsu het volgende:
Geschiedenis![]()
Moet leuk worden gegeven. Mijn leraar was zo'n warhoofd, praat monotoon en maakt zinnen niet af. Dus, dan verveel je snel.
Wij gingen Elizabeth, The Golden Age kijkenquote:Op woensdag 16 mei 2012 12:54 schreef Niles-Crane het volgende:
[..]
Wij hebben de beste geschiedenislera(a)r(en) van het land
Nee, wel naar Scandinavië.quote:Op woensdag 16 mei 2012 12:54 schreef Niles-Crane het volgende:
[..]
Jij zal vast niet voor scheikunde naar Israël en de Palestijnse gebieden gaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |