abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111610857
Hi:)

Deze vraag/vragen intrigeerde(n) mij ineens; hoeveel uur werkt de minister president?

En hoeveel uur werkt een lijsttrekker?

Dan nog één: hoeveel uur werkt een gemiddeld tweede kamerlid?

Ik hoor die mensen weleens over 'weekend' praten, maar daar tegenover hoor je dat sommigen soms nachten niet slapen. Moet je een 'workaholic' zijn om in de tweede kamer te kunnen werken, of is het voor de meesten gewoon 5 x8?
Als het maar goed klinkt.
pi_111610937
die eerste vraag kan je al zo googlen.
pi_111611792
Ik denk dat dit heel erg verschilt per 2e kamerlid
pi_111612719
Rutte heeft een keer vertelt dat ie 7 dagen per week met z'n werk bezig is. Maarja, daar ben hè dan ook premier voor.

Wat betreft Kamerleden is het ook wel druk denk ik. Maar als je nagaat wanneer en hoe lang ze reces hebben in Den Haag dan neem je dat ook niet serieus meer. Zomerreces duurt juli t/m september ofzo, echt idioot :')
pi_111612847
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 08:26 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Rutte heeft een keer vertelt dat ie 7 dagen per week met z'n werk bezig is. Maarja, daar ben hè dan ook premier voor.

Wat betreft Kamerleden is het ook wel druk denk ik. Maar als je nagaat wanneer en hoe lang ze reces hebben in Den Haag dan neem je dat ook niet serieus meer. Zomerreces duurt juli t/m september ofzo, echt idioot :')
Reces betekent natuurlijk niet dat ze dan niets doen. Alleen dat er geen vergaderingen en stemmingen zijn.
pi_111613149
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 08:36 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Reces betekent natuurlijk niet dat ze dan niets doen. Alleen dat er geen vergaderingen en stemmingen zijn.
Dus hoeven ze niets te doen. Deze zomer campagne voeren dan
pi_111615092
Als je hun werkuren over de hele periode dat ze in de kamer zitten uitspreid zal het niet heel veel meer zijn dan de gemiddelde Nederlander.
Ze hebben wel behoorlijk pieken denk ik, zoals nu met het uitonderhandelen van de begrotingen.

Er zal inderdaad ook een aardig verschil in gemaakte uren zitten. De minder prominenten kamerleden hebben best een luizenbaantje denk ik.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 16 mei 2012 @ 13:01:42 #8
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_111621135
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2012 08:55 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

Dus hoeven ze niets te doen. Deze zomer campagne voeren dan
Onzin. Wat dacht je van werkbezoeken, inlezen in beleidstukken. Ze laten echt niet alles uit handen vallen tijdens recces.
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
pi_111623186
Een parlementariër (universeel woord voor Tweede Kamerlid) kan ermee wegkomen dat hij tijdens het reces weinig uitvoert, als hij zijn werk goed wil doen dan zal hij ook tijdens het reces volle werkweken hebben, buiten een paar vakantieweken natuurlijk. Een parlementariër moet immes wel wat verstand van zaken hebben, hiervoor zal hij inderdaad documenten moeten lezen en organisaties moeten bezoeken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_111624704
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 01:32 schreef geitenbrei het volgende:
Hi:)

Deze vraag/vragen intrigeerde(n) mij ineens; hoeveel uur werkt de minister president?

En hoeveel uur werkt een lijsttrekker?

Dan nog één: hoeveel uur werkt een gemiddeld tweede kamerlid?

Ik hoor die mensen weleens over 'weekend' praten, maar daar tegenover hoor je dat sommigen soms nachten niet slapen. Moet je een 'workaholic' zijn om in de tweede kamer te kunnen werken, of is het voor de meesten gewoon 5 x8?
Een minister-president is in principe altijd in functie. Dat blijkt ook wel uit het feit dat er een vice-premier is die de zaken van de premier kan overnemen. Dat gebeurt bijvoorbeeld wanneer de premier in het buitenland zit.

De MP heeft allerlei verplichtingen, zoals het leiden van de ministerraad. Ook kan hij op voor debatten naar de Tweede Kamer worden geroepen, los van de reguliere debatten waarbij hij aanwezig moet zijn.

Hoeveel uur Rutte ermee kwijt is, verschilt waarschijnlijk per week. Bekend is wel dat Rutte nog altijd tijd vindt om op vrijdagochtend les te geven aan een schoolklas.

Een lijsttrekker is geen politieke functie. Het is een tijdelijke bezigheid. Het is maar net hoeveel tijd en energie iemand eraan wil besteden.

Kamerleden wonen debatten bij op hun beleidsterrein. Hoe groter de fractie, des te minder heeft een individueel kamerlid in zijn portefeuille. Een kamerlid van de SGP heeft een zwaardere taak dan een gemiddeld kamerlid van de VVD, wat tijdsbesteding betreft.

Kamerleden moeten opdraven bij plenaire stemmingen. Ze hoeven niet altijd in Den Haag te zijn, maar doorgaans besteden ze de overige dagen aan werkbezoeken in het land.
pi_111635196
Politici maken iha lange dagen en ook veel dagen.

Het is geen luizebaan dus, ook al kan men je weinig maken als je er met de pet naar gooit. Maar dan is een herverkiezing lastig natuurlijk.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 16 mei 2012 @ 20:31:29 #12
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_111639860
Uur of 60, 65. Maar ze hebben wel vaak reces.
The End Times are wild
pi_111640885
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 20:31 schreef LXIV het volgende:
Uur of 60, 65. Maar ze hebben wel vaak reces.
Tijdens reces zijn er gewoon andere werkzaamheden...

Kamerleden schat ik makkelijk in op 80 uur. Ministers komen daar gewoon weer bovenuit.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 16 mei 2012 @ 21:37:24 #14
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_111642664
Kamerleden zijn inderdaad wel een uurtje of 60 bezig vaak minstens. Zeker als je echt alles meetelt zoals bezoeken en publieke optredens. Hoewel het reces wel rustiger is zitten ze dan ook niet stil. Dat is juist het moment waar ze hun achterban spreken en hun netwerk onderhouden.

Scheelt overigens soms wel per kamerlid. Nummer 29 van de VVD heeft het wat rustiger dan nummer 3 van de CU, dat wel.

MInisters hebben het inderdaad nog drukker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')