abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111608592
Wij zijn een lief koppel uit Tilburg. We zitten nu ruim een jaar in de schuldsanering en ontvangen de komende weken slechts 25 euro leefgeld. Man werkt, zij afgekeurd met wajong in aankomst..
Het lijkt ons leuk om met andere stellen elkaar een beetje uit de brand te helpen door samen te eten bijvoorbeeld, voor 4 personen is al snel goedkoper(qua hoeveelheid!) als voor 2! Bovendien is het nog gezellig ook.
Degene die wij kunnen helpen met allerhande klusjes, oppassen, noem maar op in ruil voor een simpele maaltijd of een brood o.i.d., wij helpen graag!
Persoonlijke gegevens en reden van schuldsanering etcetera geven we liever in een persoonlijk bericht of face2face.
pi_111608621
heb je het bericht van elisab al gelezen in je andere topic?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_111609402
Hoe komt het dat je al meer dan een jaar in de schuldhulpsanering zit maar nu pas met een budget van 25 euro wordt geconfronteerd? Wat is er veranderd? Komt dat puur door het feit dat jij niet meer werkt?
pi_111611386
quote:
5s.gif Op woensdag 16 mei 2012 00:28 schreef Scorpie het volgende:
Hoe komt het dat je al meer dan een jaar in de schuldhulpsanering zit maar nu pas met een budget van 25 euro wordt geconfronteerd? Wat is er veranderd? Komt dat puur door het feit dat jij niet meer werkt?
Voorheen hadden we 40, tot ik vorig jaar mijn werk verloor, werden we ineens uit niks teruggezet naar 25.. dus daar doen we het nu al bijna n jaar van
  † In Memoriam † woensdag 16 mei 2012 @ 07:50:24 #5
37843 lady-wrb
kortaf
pi_111612347
dat vind ik knap!
hoe doe je dat in vredesnaam?
pi_111618010
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 07:50 schreef lady-wrb het volgende:
dat vind ik knap!
hoe doe je dat in vredesnaam?
Je moet wel. Schuldhulpverlening hoort officieel een bedrag per maand te geven waar je van kan leven. En ¤25 mag bij ons in de gemeente alleen als mensen ook eten krijgen via de voedselbank - anders krijg je geloof ik ¤40. En ja, daar moet je ook kleding voor kopen en benzine om naar je werk te gaan e.d.

Helaas blijkt dat sommige gemeentes je gewoon onder het minimum laten leven. Bijv. als de schuldhulpverlening een fout maakt. Dan krijg je gewoon te horen dat er die week geen leefgeld is - en dan heb je pech. De schuldeisers gaan voor. Aan de ene kant is dat begrijpelijk, aan de andere kant krijg je soms heel nijpende en moeilijke situaties.

Ik heb als vrijwilliger gewerkt in de fin. thuisadministratie en kwam toen bij mensen terecht die het schuldhulpverleningstraject inmoesten

Veel succes TS, gelukkig ben je er straks vanaf! Hoe lang moet je nog van de 3 jaar? Ik zag in het andere topic al veel bespaartips staan, daar kun je zelf ook over Googlen. Verder kan ik je helaas niet helpen.
  donderdag 17 mei 2012 @ 13:35:58 #7
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_111662993
Heb dit topic onder de aandacht gebracht van een Tilburgse kameraad van me, hij zou eraan denken. Even.

Baat het niet dan schaadt het niet :9~
pi_111673202
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 11:30 schreef kahlie het volgende:

[..]

Je moet wel. Schuldhulpverlening hoort officieel een bedrag per maand te geven waar je van kan leven. En ¤25 mag bij ons in de gemeente alleen als mensen ook eten krijgen via de voedselbank - anders krijg je geloof ik ¤40. En ja, daar moet je ook kleding voor kopen en benzine om naar je werk te gaan e.d.

Helaas blijkt dat sommige gemeentes je gewoon onder het minimum laten leven. Bijv. als de schuldhulpverlening een fout maakt. Dan krijg je gewoon te horen dat er die week geen leefgeld is - en dan heb je pech. De schuldeisers gaan voor. Aan de ene kant is dat begrijpelijk, aan de andere kant krijg je soms heel nijpende en moeilijke situaties.

Ik heb als vrijwilliger gewerkt in de fin. thuisadministratie en kwam toen bij mensen terecht die het schuldhulpverleningstraject inmoesten

Veel succes TS, gelukkig ben je er straks vanaf! Hoe lang moet je nog van de 3 jaar? Ik zag in het andere topic al veel bespaartips staan, daar kun je zelf ook over Googlen. Verder kan ik je helaas niet helpen.
Heb je helemaal gelijk in!

En hoe we dat doen.. Tsja.. droge rijst me bruine bonen eten.(1.00 voor 2 dagen).. friet met hamburgers eten(1.50 voor 2/3 dagen).. brood eten.. Weinig gezond maar t stilt wel de honger..

Omnifacer, bedankt!!
pi_111674285
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 18:19 schreef Paniekje het volgende:

[..]

Heb je helemaal gelijk in!

En hoe we dat doen.. Tsja.. droge rijst me bruine bonen eten.(1.00 voor 2 dagen).. friet met hamburgers eten(1.50 voor 2/3 dagen).. brood eten.. Weinig gezond maar t stilt wel de honger..

Omnifacer, bedankt!!
Voor brood werd eerder al Pater Poels genoemd. Dat is absoluut niet alleen voor mensen uit de opvang maar voor iedereen die het nodig heeft :Y
In deze aflevering van Zembla komt hij ook aan bod, gaat over gezinnen met weinig geld en is opgenomen in Tilburg.
pi_111674859
Mensen komen niet voor niks in de schuldsanering, en het is al royaal van Nederland dat zoiets bestaat, in sommige landen heb je niet eens zo'n regeling, en ben je niet binnen een x aantal jaar van je schulden af, dus nog meer geholpen worden voelt niet echt goed in mijn ogen..
pi_111674919
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:04 schreef Gulmez het volgende:
Mensen komen niet voor niks in de schuldsanering, en het is al royaal van Nederland dat zoiets bestaat, in sommige mensen heb je niet eens zo'n regeling, en ben je niet binnen een x aantal jaar van je schulden af, dus nog meer geholpen worden voelt niet echt goed in mijn ogen..
Ga lekker in het WGR-topic je mening geven dan, daar gaat het toch al los :W
pi_111675296
quote:
Mensen komen niet voor niks in de schuldsanering, en het is al royaal van Nederland dat zoiets bestaat, in sommige landen heb je niet eens zo'n regeling, en ben je niet binnen een x aantal jaar van je schulden af, dus nog meer geholpen worden voelt niet echt goed in mijn ogen..
Rot op met je mening. Soms voelt het gewoon goed om iets te doen voor iemand die het minder heeft dan jijzelf.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  donderdag 17 mei 2012 @ 19:20:38 #13
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_111675493
quote:
jij bent toch die jongen die in de wajong zit omdt ie lastig op school was?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  † In Memoriam † donderdag 17 mei 2012 @ 21:30:22 #14
37843 lady-wrb
kortaf
pi_111682032
quote:
nou, wat doe je hier dan nog? hup, wegwezen!
  zondag 20 mei 2012 @ 16:13:34 #15
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_111785799
quote:
Beetje rare opmerking van je. Mensen komen soms door onmacht in de WSNP, daarbij is niet altijd opzet in het spel.
Verdiep je eerst eens in diverse regelingen en het feit waarom ze bestaan voordat je hier ongefundeerde uitspraken doet.

Dat jij uit een land komt waar de omgang met medemensen niet van belang is, wil nog niet zeggen dat het abnormaal is om een ander te helpen die het tijdelijk even wat minder heeft.
Nog afgezien van bovenstaande geeft het een verdomd goed gevoel om een ander de helpende hand te rijken. ( al dan niet financieel )
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_111786056
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')