Voorheen hadden we 40, tot ik vorig jaar mijn werk verloor, werden we ineens uit niks teruggezet naar 25.. dus daar doen we het nu al bijna n jaar vanquote:Op woensdag 16 mei 2012 00:28 schreef Scorpie het volgende:
Hoe komt het dat je al meer dan een jaar in de schuldhulpsanering zit maar nu pas met een budget van 25 euro wordt geconfronteerd? Wat is er veranderd? Komt dat puur door het feit dat jij niet meer werkt?
Je moet wel. Schuldhulpverlening hoort officieel een bedrag per maand te geven waar je van kan leven. En ¤25 mag bij ons in de gemeente alleen als mensen ook eten krijgen via de voedselbank - anders krijg je geloof ik ¤40. En ja, daar moet je ook kleding voor kopen en benzine om naar je werk te gaan e.d.quote:Op woensdag 16 mei 2012 07:50 schreef lady-wrb het volgende:
dat vind ik knap!
hoe doe je dat in vredesnaam?
Heb je helemaal gelijk in!quote:Op woensdag 16 mei 2012 11:30 schreef kahlie het volgende:
[..]
Je moet wel. Schuldhulpverlening hoort officieel een bedrag per maand te geven waar je van kan leven. En ¤25 mag bij ons in de gemeente alleen als mensen ook eten krijgen via de voedselbank - anders krijg je geloof ik ¤40. En ja, daar moet je ook kleding voor kopen en benzine om naar je werk te gaan e.d.
Helaas blijkt dat sommige gemeentes je gewoon onder het minimum laten leven. Bijv. als de schuldhulpverlening een fout maakt. Dan krijg je gewoon te horen dat er die week geen leefgeld is - en dan heb je pech. De schuldeisers gaan voor. Aan de ene kant is dat begrijpelijk, aan de andere kant krijg je soms heel nijpende en moeilijke situaties.
Ik heb als vrijwilliger gewerkt in de fin. thuisadministratie en kwam toen bij mensen terecht die het schuldhulpverleningstraject inmoesten
Veel succes TS, gelukkig ben je er straks vanaf! Hoe lang moet je nog van de 3 jaar? Ik zag in het andere topic al veel bespaartips staan, daar kun je zelf ook over Googlen. Verder kan ik je helaas niet helpen.
Voor brood werd eerder al Pater Poels genoemd. Dat is absoluut niet alleen voor mensen uit de opvang maar voor iedereen die het nodig heeftquote:Op donderdag 17 mei 2012 18:19 schreef Paniekje het volgende:
[..]
Heb je helemaal gelijk in!
En hoe we dat doen.. Tsja.. droge rijst me bruine bonen eten.(1.00 voor 2 dagen).. friet met hamburgers eten(1.50 voor 2/3 dagen).. brood eten.. Weinig gezond maar t stilt wel de honger..
Omnifacer, bedankt!!
Ga lekker in het WGR-topic je mening geven dan, daar gaat het toch al losquote:Op donderdag 17 mei 2012 19:04 schreef Gulmez het volgende:
Mensen komen niet voor niks in de schuldsanering, en het is al royaal van Nederland dat zoiets bestaat, in sommige mensen heb je niet eens zo'n regeling, en ben je niet binnen een x aantal jaar van je schulden af, dus nog meer geholpen worden voelt niet echt goed in mijn ogen..
Rot op met je mening. Soms voelt het gewoon goed om iets te doen voor iemand die het minder heeft dan jijzelf.quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:04 schreef Gulmez het volgende:
Mensen komen niet voor niks in de schuldsanering, en het is al royaal van Nederland dat zoiets bestaat, in sommige landen heb je niet eens zo'n regeling, en ben je niet binnen een x aantal jaar van je schulden af, dus nog meer geholpen worden voelt niet echt goed in mijn ogen..
jij bent toch die jongen die in de wajong zit omdt ie lastig op school was?quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:04 schreef Gulmez het volgende:
Mensen komen niet voor niks in de schuldsanering, en het is al royaal van Nederland dat zoiets bestaat, in sommige landen heb je niet eens zo'n regeling, en ben je niet binnen een x aantal jaar van je schulden af, dus nog meer geholpen worden voelt niet echt goed in mijn ogen..
nou, wat doe je hier dan nog? hup, wegwezen!quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:04 schreef Gulmez het volgende:
Beetje rare opmerking van je. Mensen komen soms door onmacht in de WSNP, daarbij is niet altijd opzet in het spel.quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:04 schreef Gulmez het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |