Nee bepaalde tijd, zou mijn 3e contract worden.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:54 schreef quirina het volgende:
Had je al een contract voor onbepaalde tijd?
Dat zeg ik net toch al?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:03 schreef J0ycie88 het volgende:
Het zit zo dat ik wil gaan samenwonen met mijn vriend. En het reizen naar mijn huidige werkgever heeft dan geen zin. Dus ik wil bij hem werk zoeken. Ik weet dat ik aangevuld krijg wanneer ik minder werk.. Maar ik wil weten of ik recht heb op WW wanneer ik het contract weiger.
De kosten van het reizen wegen niet op tegen wat ik dan verdien en daarbij werk in inde kinderopvang dus heel veel zou ik niet kunnen werken.. Alleen bij ziekte. Maar stel ik ga een 0uren contract aan bij een andere werkgever heb ik dan ook recht op aanvullend ww?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:11 schreef Troeta het volgende:
Tja, daar moet je het UWV even voor bellen. Maar ik vind je dan wel echt verwijtbaar werkloos eigenlijk.
Kan je het niet gewoon doen en dan een baan zoeken in je nieuwe woonplaats? Dan maar even heen en weer reizen.
Je zei jaquote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:09 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Dat zeg ik net toch al?
Nee, omdat je dan verwijtbaar werkloos bent.
Ik vertik het niet alleen zegt mijn baas zon beetje zelf al dat er geen uren te vergeven zijn. Kan moeilijk in 2 steden gaan werken.. Want mijn huur kan ik dan dus niet meer betalen..quote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:25 schreef Flying_Phoenix het volgende:
Nee, je hebt geen recht op ww als je het vertikt om te gaan werken.
Ja, dan heb je recht op aanvullende WWquote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:20 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Maar stel ik ga een 0uren contract aan bij een andere werkgever heb ik dan ook recht op aanvullend ww?
Nee dat heeft ze dan niet, wel als ze het bij de huidige werkgever aanneemt, maar niet als ze dat contract weigert en een ander 0- uren contract neemt bij een andere werkgever.quote:
Dat is te kort door de bocht. Dat haar contract niet wordt verlengd, is niet aan haar te wijten.quote:
Gewoon bij het UWV.quote:Op woensdag 16 mei 2012 06:59 schreef J0ycie88 het volgende:
Dan ga ik gewoon het uwv bellen.. Want ik snap er niets van. En ik vind inderdaad dat het niet te wijten is aan mij dat het contract niet verlengt word. En het scheelt gewoon 25,5 uur! Zou ik dan het uwv moeten bellen of kan ik hiervoor ook terecht bij het juridisch loket?
Maar dan nog snap je toch wel dat ik dan liever een 0uren contract aan ga in de stad waar ik ga wonen? Mocht ik voor die tijd geen baan gevonden te hebben voor vaste uren? Het is niet dat ik noet wil werken, maar ik wil wel weten wat mijn mogelijkheden zijn.quote:Op woensdag 16 mei 2012 07:46 schreef mirannie het volgende:
Even voor de duidelijkheid. Er staat hier meerdere malen dat alles wat je minder werkt dan die 25,5 uur uitgekeerd gaat krijgen van het UWV als je dus gewoon dat 0 uren contract accepteert (weet niet in hoeverre dit waar is, maar goed). Vervolgens klaag je dat je dan heen en weer moet reizen tussen woon-werk en dat dat duur is, maar daarna zeg je weer dat je toch alleen maar kan komen opdraven bij ziekte van collega's en dus bijna niet zou hoeven te werken.
Eigenlijk is er dus niks aan de hand. Krijg je voor misschien 1 dag in de week gewoon je 25,5 uur uitbetaald en klaar.
Sorry, maar kinderopvang lijkt me niet de plek om eisen te stellen. Voor jou 10 anderen (en goedkopere) Zeker nu, het is mei, over een week of 6 komen er weer een stapel van die meiden van het mbo af en willen aan het werk.quote:Op woensdag 16 mei 2012 08:15 schreef delpit het volgende:
Ik zou in dit geval het 0-uren contract aannemen met daarin de strikte eis van jouw kant dat die 0-uren dus wederzijds zijn. Vind je iets anders dan ben je ook per direct weg. Op die manier heb je voorlopig wel je rechten vastgelegd zonder dat het jouw mogelijkheden iets anders te vinden erg bemoeilijkt. Daarnaast zou ik elke belemmerende factor (zelfs kinderopvangverblijven zijn tegenwoordig achterlijk genoeg om concurrentiebedingen op te nemen) uit het contract strepen.
Biedt je werkgever je geen contract aan onder deze voorwaarden, dan is het natuurlijk nog maar de vraag hoe verwijtbaar jouw werkeloosheid is.
Maar dan is het probleem van verwijtbare werkloosheid toch ook verholpen? Dan is er dus geen nieuw contract.quote:Sorry, maar kinderopvang lijkt me niet de plek om eisen te stellen. Voor jou 10 anderen (en goedkopere) Zeker nu, het is mei, over een week of 6 komen er weer een stapel van die meiden van het mbo af en willen aan het werk.
Hm, daar heb je een puntquote:Op woensdag 16 mei 2012 18:28 schreef delpit het volgende:
[..]
Maar dan is het probleem van verwijtbare werkloosheid toch ook verholpen? Dan is er dus geen nieuw contract.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |