abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 mei 2012 @ 18:13:58 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_111589080
Het grote OUD Round Robin project!

Wat is een round-robin project?
Een Round Robin is een doorgeef project, met bijvoorbeeld een notebook.
Acht deelnemers vullen elke twee weken een paar bladzijden in het notitieboekje van de ander en sturen het weer door naar de volgende op de lijst.

Het kan van alles zijn: recepten, reisverhalen, mooie foto's, lieve kaartjes, tekeningen, collages, tips, verhalen of grappige spreuken. Veel deelnemers vullen hun boekje door middel van Artjournaling, of willen dat graag doen.
Na zo'n drie maanden worden de laatste bladzijden gevuld en opgestuurd- of overhandigt!- naar de eigenaar.

Let op
Het is niet de bedoeling om het hoogdrempelig te maken, als je niet artsy-fartsy bent kun je heus gewoon meedoen en je creabea geest toch de vrije loop laten gaan, niet te streng voor jezelf zijn en te perfectionistisch willen doen, het moet wel leuk blijven ;)

Goed, hoe werkt het?
We hebben tot nu toe 32 deelnemers in OUD, om het werkbaar te houden worden die onderverdeeld in 4 groepen van 8 personen. Even cru gezegd, met de rest van de groepjes heb je eigenlijk niets te maken, het zijn simultaan lopende groepjes dus. Het is de bedoeling dat je zelf een notitieboekje koopt (met gebonden rug!) op a5 formaat ongeveer. Dit versier je als je dat wilt, je schrijft je adres erin en je schrijft wat dingen over jezelf op, wie ben je, waar hou je van, wat zijn je hobby's. Zulke dingen. Vervolgens stuur je jouw boekje door naar de persoon die na jou staat op de lijst van jouw groepje. Deze persoon gaat aan de slag en vult je boekje, 8 pagina's (of 4 dubbele), met van alles en nog wat. Daarna stuurt deze persoon het boekje weer door naar de volgende diegene die na haar staat. Je stuurt dus altijd naar dezelfde persoon en je ontvangt altijd van dezelfde persoon!
Na pakweg 12 weken komt jouw boekje weer helemaal vol, terug bij jou.

De Regeltjes (om het duidelijk te houden ;) )

- boekje/schriftje op ongeveer a5 formaat, ongelinieerd is het handigst maar hoeft niet, zorg ervoor dat het niet te zwaar is bij aanvang en let erop dat het sowieso door de brievenbus past.
- Het boekje moet een gebonden rug hebben, de boekjes worden DIK!
- wees zuinig op het boekje van de ander.
- ieder boekje blijft 2 weken bij een deelnemer, we verzenden op maandag naar de volgende deelnemer.
- probeer 8 pagina's te vullen, als dat echt niet lukt is minder ook goed maar 8 is wel het leukst voor de ontvanger.
- Bij de eerste 5 ritjes moet het boekje nog door de brievenbus passen. Als het daarna ook nog door de brievenbus past is dat prima, zo niet dan heeft iedereen maximaal 3 x 6,75 verzendkosten (je kunt natuurlijk ook afspreken op een meet of verzenden met iets anders tegelijk)
- maak foto's van alle pagina's die je hebt gemaakt. Die hoef je niet verplicht te posten, maar als er een boekje kwijt maakt is het een schrale troost dat de foto's er nog zijn ;)

* FOTO'S ZIJN VERPLICHT maar je hoeft natuurlijk niet alles 'weg te geven' wat je hebt ingevuld, dan blijft het voor de uiteindelijke ontvanger ook een verrassing. Je kunt wel sneak-peek foto's plaatsen of foto's van 1 pagina ipv alles bijvoorbeeld.

De post
ET is zo aardig geweest om de posttarieven erbij te slepen om het ons makkelijk te maken.

Brievenbuspost is max 38 x 26,5 x 3,2 cm. en max 2kg.

t/m 20g 0,50 (1)
t/m 50g 1,00 (2)
t/m 100g 1,50 (3)
t/m 250g 2,00 (4)
t/m 500g 2,50 (5)
t/m 2kg 3,00 (6)

Zijn we dr klaar voor?

We gaan direct van start, het is nu dus kwestie van boekje kopen en pimpen. De verzending voor de eerste ronde staat gepland op maandag 19 maart. Als ik goed geteld heb zouden de boekjes dan op 10 juli weer 'thuis' moeten zijn.

data:
we versturen dus op

19 maart
2 april
16 april
30 april
14 mei
28 mei
11 juni
25 juni moet ie weer terug naar eigenaar :)

Groep 1:
1) mevr_mus
2) oeke
3) elmo
4) sorbootje
5) mignonne
6) snoopy
7) lenaatje
8) kleurdoos

Groep 2:
1) simmu
2) poppejans
3) BE
4) Mrien
5) Droomvrouwtje
6) -ophelia-
7) Buuf
8) Kyara

Groep 3:
1) pvoesss
2) twinkly
3) DML
4) liedje backstage
5) susie
6) yppy
7) miss_sly
8) wickie

Groep 4:
1) Taartjesfee
2) ET
3) Evenstar
4) Innepin
5) Moussy
6) Spuuglokje
7) xxxkarinxxxYppy
8) mijsje

Groep 5:
1) soempie
2) bellelena
3) Barreltje
4) Troel
5) Becky27
6) Beessie-Jen
7) Muks
8) Ynske

Groep 6:
1) Lamb29
2) Lijnloos
3) geppie
4) Keshet
5) HandigeHarriët
6) Faja-Lobi
7) Solagratia
8) Gerberaatje

Groep 7:
1) Ymme
2) Klumsy
3) Sonnetje85
4) Draculettetje
5) Bar
6) SB
7) Mariyette
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 15 mei 2012 @ 18:39:41 #2
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_111590003
Jammer dat er zoveel afvallers zijn maar wel begrijpelijke redenen.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 18:47:20 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_111590316
Poppejans! Het boekje is er!
En nu heb ik stress, want pas morgen tijd om die van de buuf af te maken! :o
  dinsdag 15 mei 2012 @ 18:48:58 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_111590375
Oh shit! Hemelvaart! -O-
Damn, gelukkig heb ik ng al een flink deel van het boven opruimen gedaan, morgen een logéetje, dus ik heb wrsch morgenochtend wel tijd! Kan hij 's middags op de bus. Sorry Kyara en groepje voor de vertraging maar het was/is echt even te druk hier. :@
Ik heb overigens inmiddels wel weer ideetjes, dus liever neem ik een extra dagje om het wel goed af te maken dan af te raffelen.
Vanavond eerste avond Triple P cursus, dus ik gok dat ik daarna ook echt even geen puf meer heb.

[ Bericht 20% gewijzigd door BE op 15-05-2012 18:54:36 ]
pi_111591361
ik heb komende zondag en maandag ingepland dames :P dus dan moet er een boekje zijn, want dan is er ook weer een vent thuis (met kek knutselspul uit san jose!) die de kinders naar zich toe geschoven krijgt met de mededeling: "nou doei! veel plezier"
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 15 mei 2012 @ 19:20:35 #6
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_111591632
het boekje is vandaag op de post gegaan dus als postnl een beetje meewerkt zou dat moeten lukken.
pi_111591842
quote:
17s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 19:20 schreef Kyara het volgende:
het boekje is vandaag op de post gegaan dus als postnl een beetje meewerkt zou dat moeten lukken.
komt vast goed :*
pi_111592118
Ik ben ook van groepje 6.. en ga net als Lijnloos het liefste door met de overgebleven helft van het groepje...

Helaas is mijn boekje dus al bij meeste van degene die doorgaan geweest... dat zou betekenen dat mijn boekje nog 1x gevuld wordt en daarna klaar is... Dat vind ik wel erg jammer!
Dus eigenlijk hoop ik dat er misschien iemand is die nog juist meer meer meer wil ;) En wil aansluiten bij ons??
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_111592561
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 19:30 schreef Lamb29 het volgende:
Ik ben ook van groepje 6.. en ga net als Lijnloos het liefste door met de overgebleven helft van het groepje...

Helaas is mijn boekje dus al bij meeste van degene die doorgaan geweest... dat zou betekenen dat mijn boekje nog 1x gevuld wordt en daarna klaar is... Dat vind ik wel erg jammer!
Dus eigenlijk hoop ik dat er misschien iemand is die nog juist meer meer meer wil ;) En wil aansluiten bij ons??
ik wil best, maar dan heb ik wel even wat extra ruimte nodig om bij te werken en in te halen enzo. dus dan kan ik pas volgende week er mee aan de slag
pi_111592658
Ik wil ook wel mee doen maar ik heb ook even tijd nodig om eerst met mijn eigen groepje bij te zijn. Wij lopen ook wat achter door het wegvallen van pvoesss.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_111592777
O+ Kijk...
Sowieso gaat mijn boekje eerst nog naar HandigeHarriët... Van haar nog niets gehoord dus nog even kijken wat zij nu denkt
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  dinsdag 15 mei 2012 @ 20:02:13 #12
30252 Soempie
Procreating
pi_111593877
Lijnloos, is het voor jou dan ook geen idee om je boekje naar een aantal mensen te sturen die je al kent of van wie je graag iets in je boekje wilt hebben of mensen die graag hun boekje met die van jou uitwisselen? Dan maak je niet echt een doorstart in een groep die al bestaat, maar over de groepen heen...Nu er zoveel boekjes vertraging hebben, mensen boekjes dubbel hebben en er ook mensen zijn die graag meer willen knutselen kan het ook best wel, denk ik?

Na 27 mei kan ik ook veel meer tijd besteden aan RR, dus dan zijn boekjes hier heel welkom. Maar dus eerst nog m'n allerlaatste tentamen maken en halen. :% :+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_111594276
*O* Ik vind het knutselen ook leuk en heb best tijd ervoor, dus als ik nog iemand blij kan maken, dan heel graag! *O*
  dinsdag 15 mei 2012 @ 20:18:17 #14
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_111594854
o ja lijnloos; ik wil ook wel een keer je boekje hoor :)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_111595305
In dat geval wil ik, om jullie een plezier te doen, ook best nog een boekje rondsturen, hoor. :+
pi_111595448
Ik wil ook nog wel wat extra knutselen hoor!
pi_111595568
Wat jammer groep 6 -O-
Ik loop zelf wat achter anders had ik ook best wat willen maken voor iemand. Misschien later nog, als onze groep klaar is?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_111597136
LIjnloos hier nog iemand die het leuk vind om boekjes te vullen dus kom maar op !
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_111597386
:@ ik ben dus 1 van de afhakers. Mijn boekje is ergens een aantal weken geleden in het luchtledige verdwenen en nog altijd onvindbaar. Om nou weer een boekje te moeten gaan knutsellen en rond sturen is alleen maar extra vertraging.

Daarbij is mijn man aan het revalideren van een zware operatie, zijn we de GGZ molen ingedoken met onze zoon van 4 en dat heeft het nodige voeten in aarde. Plus de zorg voor mijn gezin komt op mijn schouders terecht, school halen en brengen, werken, ballet, zwemles, de boodschappen etc. Ik ren en vlieg me een ongeluk. Ik doe ook nog een vrijwilligers werk naast mijn betaalde baan en ook al is het vrijwillig is het niet vrijblijvend. Ik ben zo blij als ik even een avondje op de bank kan zitten en een dvd kan kijken of een paar blaadjes lezen in mijn boek, en geloof me die momenten zijn schaars. Want als alles op bed ligt dan staan daar nog wasmanden die gestreken moeten worden, moet het eten worden voorbereid en zo zijn er nog 1001 dingen die blijven liggen tot ik me daar tegen aan bemoei

En ja ik had me vast van te voren kunnen bedenken dat een boekje knutsellen tijd zou kosten maar ik ben dus al weken boekloos (de mijne verdwenen en nog altijd niet de volgende ontvangen). Ik heb er over nagedacht, het leek me super leuk om mee te doen en dat vond ik ook maar de situatie zoals die is begint me op te breken.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 22:55:44 #20
160723 mariyette
vriendje, katten, huis!!
pi_111605268
Is het niet een idee om allemaal dit rondje met resterende deelnemers af te maken en daarna nog een extra ronde te doen voor mensen die dat leuk vinden of extra vulling in hun boekhe willen?

[ Bericht 1% gewijzigd door mariyette op 15-05-2012 22:56:24 (Typen is moeilijk) ]
  dinsdag 15 mei 2012 @ 23:02:22 #21
160723 mariyette
vriendje, katten, huis!!
pi_111605667
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 22:55 schreef mariyette het volgende:
Is het niet een idee om allemaal dit rondje met resterende deelnemers af te maken en daarna nog een extra ronde te doen voor mensen die dat leuk vinden of extra vulling in hun boekje willen?
pi_111612721
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 20:56 schreef Muks het volgende:
LIjnloos hier nog iemand die het leuk vind om boekjes te vullen dus kom maar op !
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 20:18 schreef Beessie-Jen het volgende:
o ja lijnloos; ik wil ook wel een keer je boekje hoor :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 20:02 schreef Soempie het volgende:
Lijnloos, is het voor jou dan ook geen idee om je boekje naar een aantal mensen te sturen die je al kent of van wie je graag iets in je boekje wilt hebben of mensen die graag hun boekje met die van jou uitwisselen? Dan maak je niet echt een doorstart in een groep die al bestaat, maar over de groepen heen...Nu er zoveel boekjes vertraging hebben, mensen boekjes dubbel hebben en er ook mensen zijn die graag meer willen knutselen kan het ook best wel, denk ik?

Na 27 mei kan ik ook veel meer tijd besteden aan RR, dus dan zijn boekjes hier heel welkom. Maar dus eerst nog m'n allerlaatste tentamen maken en halen. :% :+
O+ lief allemaal!

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 19:30 schreef Lamb29 het volgende:

Ik denk dat we gewoon met Geppie en HandigeHarriet de boekjes die we nu hebben in circulatie af kunnen maken/doorsturen en daarna zijn er dus nog aardig wat mensen die wel wat extra's willen knutselen voor ons. En dan wil ik ook nog best random mensen blij maken met wat extra bladzijdes hoor... *;
  woensdag 16 mei 2012 @ 09:21:53 #23
30252 Soempie
Procreating
pi_111613691
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 08:26 schreef Lijnloos het volgende:

O+ lief allemaal!

[..]

Ik denk dat we gewoon met Geppie en HandigeHarriet de boekjes die we nu hebben in circulatie af kunnen maken/doorsturen en daarna zijn er dus nog aardig wat mensen die wel wat extra's willen knutselen voor ons. En dan wil ik ook nog best random mensen blij maken met wat extra bladzijdes hoor... *;
Lijkt me een mooie oplossing. :Y
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  woensdag 16 mei 2012 @ 09:36:04 #24
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_111614128
Hier zojuist ook een klacht bij tnt! Bleek dat de post hier waar ik m'n boekjes inlever, al sinds zaterdag niet meer opgehaald hebben onder het mom, te weinig post om voor te rijden...
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 16 mei 2012 @ 09:38:35 #25
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_111614207
bizar hoor. :N
in de haak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')