Over veertig jaar op een of andere reünie is nog de hamvraag: Had jij twee of drie?quote:
Maar die woordjes heb je niet voor niks getyptquote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:06 schreef Lutte het volgende:
[..]
Over veertig jaar op een of andere reünie is nog de hamvraag: Had jij twee of drie?
Later vragen je kinderen niet of je een Beatle of een Rolling Stone was, nee nee, was je een Twee of een Drie.
Levensvragen dit!
Alsof die er verstand van heeft. De tekst is aangepast voor 't examen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:07 schreef Fish. het volgende:
Jongens ik hoor net dat de auteur ook alinea 3 goed vond... nadere informatie volgt (geen grap)
Ja ik las het, had het zelf ook beter gemaakt dan ooit.. Het was het waard!quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:07 schreef dramatic het volgende:
[..]
Maar die woordjes heb je niet voor niks getypt
Daar kan ik me wel in vinden. Dat was gewoon 6-1-4-3-2-5quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:08 schreef Fish. het volgende:
Ze zegt het op haar twitter (vraag 10 klopt ook niet volgens haar) omg
computerquote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:08 schreef Blistering het volgende:
Hebben er hier nog mensen hun samenvatting in klad geschreven? Ik heb standaard teveel woorden
Ik kan me niet voorstellen dat de schrijfster eerst duizenden vwo'ers op gaat fokken door zulke dingen op Twitter te zetten, als Cito nog niks heeft gezegdquote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:08 schreef Fish. het volgende:
Ze zegt het op haar twitter (vraag 10 klopt ook niet volgens haar) omg
Ja, ze heeft net contact opgenomen met Cito, ze vindt het maar vreemde antwoordenquote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:09 schreef Lutte het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat de schrijfster eerst duizenden vwo'ers op gaat fokken door zulke dingen op Twitter te zetten, als Cito nog niks heeft gezegd
Ja die kan het vanaf nu ook wel vergeten om nog eens in een examen te komenquote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:09 schreef Lutte het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat de schrijfster eerst duizenden vwo'ers op gaat fokken door zulke dingen op Twitter te zetten, als Cito nog niks heeft gezegd
zeker wel, net als dat alinea 2 gewoon ook klopt, ook al had ik 3quote:
Ik ben nu al fan van haar, daar niet vanquote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:10 schreef Fish. het volgende:
[..]
Ja, ze heeft net contact opgenomen met Cito, ze vindt het maar vreemde antwoorden
Ik heb um wel fout maar de beoordeling klopt niet. Dat is wel waarquote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:11 schreef SummerSunshine het volgende:
[..]
zeker wel, net als dat alinea 2 gewoon ook klopt, ook al had ik 3
de volgorde van vraag 10 klopt gewoon. er waren specifieke dingen die 4-1 aangavenquote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:11 schreef dramatic het volgende:
[..]
Ik heb um wel fout maar de beoordeling klopt niet. Dat is wel waar
ja maar als dat 3 punten moet kostenquote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:13 schreef SummerSunshine het volgende:
[..]
de volgorde van vraag 10 klopt gewoon. er waren specifieke dingen die 4-1 aangaven
nee oke. w8 stuurdie correctievoorschrift site eensquote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:13 schreef dramatic het volgende:
je moet gewoon 2 pu
[..]
ja maar als dat 3 punten moet kosten
Je kan nog steeds 2 punten krijgen als je de rest goed had.quote:
Jezus dat is echt heel gierigquote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:15 schreef dramatic het volgende:
ik heb dus alleen de 1 op de foute plaats
Als je dat doet... dan ben je echt een idioot O_o en daar hoor je idd geen punten voor te krijgen dan. Ik denk dat de leraren nog wel tegen die beoordeling in zullen gaan.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:17 schreef dramatic het volgende:
en als je het presteert de 6 achteraan te schrijven krijg je er 2, ook al ga je tegen de opdracht in
quote:
quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:19 schreef SummerSunshine het volgende:
[..]
Als je dat doet... dan ben je echt een idioot O_o en daar hoor je idd geen punten voor te krijgen dan. Ik denk dat de leraren nog wel tegen die beoordeling in zullen gaan.No worries
[..]
Nog 3 uur en 10 minuten ja, fuckquote:
Bwhaha ik hopelijk niet aan jou:P Moet me concentreren!quote:
Succeees. Lukt je welquote:
Dit!quote:
Om George kan je niet heen denken, sorry.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:22 schreef SummerSunshine het volgende:
[..]
Bwhaha ik hopelijk niet aan jou:P Moet me concentreren!
[..]
Succeees. Lukt je wel
Jup, precies dat. Tip: kijk niet de samenvatting na. Of laat het iemand anders doen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:23 schreef FokNederland het volgende:
Het ergste moment is waarschijnlijk als je de antwoorden te zien krijgt. En dan denkt:''he dit klopt niet, he dit ook niet''.
Ja.. dat had ik ook eens.. gisterquote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:23 schreef FokNederland het volgende:
Het ergste moment is waarschijnlijk als je de antwoorden te zien krijgt. En dan denkt:''he dit klopt niet, he dit ook niet''.
Kijk ook andermans samenvatting na xD Na het nakijken van die van Etsu en Zamorak voelde ik me een stuk beterquote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:24 schreef Zamorak het volgende:
[..]
Jup, precies dat. Tip: kijk niet de samenvatting na. Of laat het iemand anders doen.
quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:25 schreef SummerSunshine het volgende:
[..]
Kijk ook andermans samenvatting na xD Na het nakijken van die van Etsu en Zamorak voelde ik me een stuk beter
Mwahquote:
Hahah had je die bloembezorgabonnementen ook gemaakt?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:30 schreef JanPieterszoonCoen het volgende:
M&o wordt sowieso weer zo'n half tekstverklaren examen. Belachelijke cases over rare bloemisten etc
Idd, ik heb liever gewoon moeilijke sommen, in plaats van 280 informatiebronnen met pure nonsens.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:30 schreef JanPieterszoonCoen het volgende:
M&o wordt sowieso weer zo'n half tekstverklaren examen. Belachelijke cases over rare bloemisten etc
quote:Volgens mij staat er een fout in VWO examen nederlands. Antwoord op vraag 1 is 3 (IPV 2) en ik kan het weten!
Ik niet helemaalquote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:31 schreef nerdylittlesecrets het volgende:
Die met die bloemen snapte ik tenminste XD
Omhoog/omlaag.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:34 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
Kan iemand het hefboomeffect goed uitleggen?
quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:34 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
Welk vak heb je het nu over?xDquote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:34 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
Even kort in eigen woorden, geen idee of het daar duidelijker van wordt:quote:
die formule krijg je en daarmee kan je checken of het gunstig is om te lenen (positief=gunstig, negatief=niet gunstig)quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:34 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
Waarom heb ik daar dan nog nooit van gehoord xDquote:
Kijk.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:37 schreef Unsub het volgende:
[..]
Even kort in eigen woorden, geen idee of het daar duidelijker van wordt:
Als RVV>IVV, levert het lenen van geld dus meer op dan wat er aan interest betaald moet worden. Dit extra deel komt dus ten goede aan de verschaffers van eigen vermogen. Als RVV>IVV, stijgt dus ook het REV.
En vice versa, uiteraard.
Bekend met RVV, REV, IVV, VV en EV?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:38 schreef SummerSunshine het volgende:
[..]
Waarom heb ik daar dan nog nooit van gehoord xD
Jaquote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:38 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Bekend met RVV, REV, IVV, VV en EV?
is extra stof, maar moet je wel weten voor je examen..quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:38 schreef SummerSunshine het volgende:
[..]
Waarom heb ik daar dan nog nooit van gehoord xD
Is examenstof. Ik wil je niet zenuwachtig maken ofzo hoor, want ik verneem ook nu pas van deze kennis. Als de kosten van het vreemd vermogen kleiner zijn dan de rentabiliteit van het eigen vermogen, betekent dit dat er met het vreemd vermogen meer wordt verdiend dan aan de verschaffers van vreemd vermogen wordt vergoed (lees ik net in mijn boek). Dit voordeel wordt steeds groter naarmate het vreemd vermogen groter is in verhouding tot het eigen vermogen. Kleine formule om het verband tussen de rentabiliteit van het eigen vermogen, de rentabiliteit van het totale vermogen en de kosten van het vreemd vermogen aan te duiden:quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:39 schreef SummerSunshine het volgende:
[..]
JaMaar het woord hefboomeffect is bij ons nog nooit gevallen
Bij ons ook niet...quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:39 schreef SummerSunshine het volgende:
[..]
JaMaar het woord hefboomeffect is bij ons nog nooit gevallen
jaaa die vna mij ook:Dquote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:42 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Bij ons ook niet...
inbalans ofzo heet ons boek
Oke die laatste formule ga ik negeren xD Maar het komt er dus op neer: Als de interestkosten lager zijn dan het vermogen dat is verdiend aan het vreemd vermogen, oftewel ivv < rev ?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:42 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Is examenstof. Ik wil je niet zenuwachtig maken ofzo hoor, want ik verneem ook nu pas van deze kennis. Als de kosten van het vreemd vermogen kleiner zijn dan de rentabiliteit van het eigen vermogen, betekent dit dat er met het vreemd vermogen meer wordt verdiend dan aan de verschaffers van vreemd vermogen wordt vergoed (lees ik net in mijn boek). Dit voordeel wordt steeds groter naarmate het vreemd vermogen groter is in verhouding tot het eigen vermogen. Kleine formule om het verband tussen de rentabiliteit van het eigen vermogen, de rentabiliteit van het totale vermogen en de kosten van het vreemd vermogen aan te duiden:
REV = RTV + (RTV-IVV) x (VV/EV)
Nou ik vind hem enorm goed.quote:
Ik heb Percent. Opzich wel duidelijk boek. Goed, volgende vraag. Liquiditeits- en resultatenbegroting! Wat is het verschil tussen opbrengsten/kosten en ontvangsten/uitgaven?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:42 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Bij ons ook niet...
Als je een beetje een fatsoenlijke leraar hebt heeft die een aanvulling uitgedeeld:quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:42 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Bij ons ook niet...
ik heb ook inbalans, wij kregen extra blaadjes daarvoorquote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:42 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Bij ons ook niet...
Joah kijk inbalans heeft die ergens uitgelegd. Zal ik het boek ff pakken?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:45 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Ik heb Percent. Opzich wel duidelijk boek. Goed, volgende vraag. Liquiditeits- en resultatenbegroting! Wat is het verschil tussen opbrengsten/kosten en ontvangsten/uitgaven?
Ofc Ofc (A) Ghehehe. zal ik daar ook ff komen schijnen?quote:
Die heb ik niet haha. M'n enige goede meo leraar was die van vorig jaarquote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:45 schreef Awsom het volgende:
[..]
Als je een beetje een fatsoenlijke leraar hebt heeft die een aanvulling uitgedeeld:
http://www.eco-logisch.or(...)0expliciteringen.pdf
Afschrijvingskosten zijn geen uitgaven, aflossingen zijn geen kostenquote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:45 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Ik heb Percent. Opzich wel duidelijk boek. Goed, volgende vraag. Liquiditeits- en resultatenbegroting! Wat is het verschil tussen opbrengsten/kosten en ontvangsten/uitgaven?
Daar komt het basically op neer ja xDquote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:46 schreef nerdylittlesecrets het volgende:
[..]
Afschrijvingskosten zijn geen uitgaven, aflossingen zijn geen kosten
Hefboomeffect: het verschijnsel, dat als de kosten van vreemd vermogen lager zijn dan de rentabiliteit van het totale vermogen (ivv<rtv), de rentabiliteit van het eigen vermogen groter wordt dan de rentabiliteit van het totale vermogen (rev > rtv)quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:43 schreef SummerSunshine het volgende:
[..]
Oke die laatste formule ga ik negeren xD Maar het komt er dus op neer: Als de interestkosten lager zijn dan het vermogen dat is verdiend aan het vreemd vermogen, oftewel ivv < rev ?
Eww:P Wij hebben voor economie LWEO lesbrieven. Verrukte dingen, nergens goed voor.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:47 schreef Unsub het volgende:
Wij hebben Stoffels, dacht ik..
van die onhandige map-lesbrieven, maar heb er nooit veel in gekeken..
Die hebben wij ookquote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:47 schreef SummerSunshine het volgende:
[..]
Eww:P Wij hebben voor economie LWEO lesbrieven. Verrukte dingen, nergens goed voor.
In principe wel hè. Voor de rest overlapt het een beetje. Wat is goodwill? Mijn boek heeft dat niet zo goed uitgelegd.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:46 schreef nerdylittlesecrets het volgende:
[..]
Afschrijvingskosten zijn geen uitgaven, aflossingen zijn geen kosten
Afschuwelijke dingen zijn het. Totaal nutteloos en ik leer er echt niks van =\ Opgaven en zelftesten lijken ook helemaal niet op elkaar of op het examenquote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:48 schreef Unsub het volgende:
[..]
Die hebben wij ook
Stoffels is praktisch hetzelfde.. Ook van die domme 'grappige' cartoons enzo..
Een bedrag dat wordt betaald bij overname naast de materiele kosten, omdat je bijv een vaste klantenkring en een goede naam hebt. Imagowerk dat niet materieel is vast te stellen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:49 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
In principe wel hè. Voor de rest overlapt het een beetje. Wat is goodwill? Mijn boek heeft dat niet zo goed uitgelegd.
Opbrengsten/kosten lopen over een periode, ontvangsten/uitgaven gaan op een tijdstip.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:45 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
<3 thanksquote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:50 schreef SummerSunshine het volgende:
[..]
Een bedrag dat wordt betaald bij overname naast de materiele kosten, omdat je bijv een vaste klantenkring en een goede naam hebt. Imagowerk dat niet materieel is vast te stellen.
quote:
Opbrengsten en kosten kun je ook echt aan dat jaar toerekenen en komen dus op de resultatenbegroting. Ontvangsten en uitgaven kunnen ook betrekking hebben op dingen van vorig jaar of komend jaar, en komen dus op de liquiditeitsbegroting.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:45 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Jij hebt informatica toch?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:52 schreef dramatic het volgende:
Ik verveel me kapot.. toch maar mn boeken opzoeken
Oh oke, dan zit je niet bij mij op school, want wij hebben dat niet. Ik kom ook uit de buurt van DB namelijkquote:
niemand wil bij mij op school zitten dus prijs je gelukkigquote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:55 schreef Rummikub het volgende:
[..]
Oh oke, dan zit je niet bij mij op school, want wij hebben dat niet. Ik kom ook uit de buurt van DB namelijk
Als dit daadwerkelijk wordt door gevoerd, wat wordt het dan? Alinea 2 & 3 goedgerekend of dan alleen alinea 3?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:31 schreef Weka het volgende:
Hier de bewuste tweet van de schrijfster:
[..]
[ afbeelding ]
En dat ligt aan jou of je school?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:56 schreef dramatic het volgende:
[..]
niemand wil bij mij op school zitten dus prijs je gelukkigMaar je hebt dus een informatica examen?
Neenee, wilde even controleren of je niet toevallig bij mij op school zatquote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:56 schreef dramatic het volgende:
[..]
niemand wil bij mij op school zitten dus prijs je gelukkigMaar je hebt dus een informatica examen?
Kunnen ze toch niet maken dat ze alinea 2 alsnog fout gaan rekenen?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:56 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Als dit daadwerkelijk wordt door gevoerd, wat wordt het dan? Alinea 2 & 3 goedgerekend of dan alleen alinea 3?
hahaquote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:56 schreef SummerSunshine het volgende:
[..]
En dat ligt aan jou of je school?
Examenteksten worden aangepast, dus het kan dat ze het zo aangepast hebben dat het wel alinea 2 ipv 3 isquote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:56 schreef SummerSunshine het volgende:
[..]
Kunnen ze toch niet maken dat ze alinea 2 alsnog fout gaan rekenen?
En dat ligt aan jou of je school?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:56 schreef dramatic het volgende:
[..]
hahakom hier eens kijken het is droevig.
3 ipv 2quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:57 schreef Rummikub het volgende:
[..]
Examenteksten worden aangepast, dus het kan dat ze het zo aangepast hebben dat het wel alinea 2 ipv 3 is
Ik bedoel als het antwoord wordt gecorrigeerd, of dan beide alinea's goedgerekend worden of alleen alinea 3quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:57 schreef Rummikub het volgende:
[..]
Examenteksten worden aangepast, dus het kan dat ze het zo aangepast hebben dat het wel alinea 2 ipv 3 is
Dat zeg ik de hele tijd al. Niemand die de schrijver de schuld geeft van de grammaticale fout. Dat zal Cito wel gedaan hebben..quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:57 schreef Rummikub het volgende:
[..]
Maar hebben jullie nu serieus een kwartier gebeden tijdens de examentijd?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:56 schreef dramatic het volgende:
[..]
hahakom hier eens kijken het is droevig.
Lijkt mij ook niet nee, maar zulke nakijknormen zijn wel vaker ''onder voorbehoud'' en ik weet niet meer hoe ze het doen bij het CEquote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:56 schreef SummerSunshine het volgende:
[..]
Kunnen ze toch niet maken dat ze alinea 2 alsnog fout gaan rekenen?
het was toch ervoor ofzo dus ik kwam daar toen ze bezig warenquote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:58 schreef Zamorak het volgende:
[..]
Maar hebben jullie nu serieus een kwartier gebeden tijdens de examentijd?
quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:58 schreef dramatic het volgende:
[..]
het was toch ervoor ofzo dus ik kwam daar toen ze bezig waren
enige die hem fout had ja.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:00 schreef dramatic het volgende:
[..]
probs niet geholpen want ik was de enige van de klas die vraag 1 goed had
Thanks, ik wil geen domme fouten gaan maken tijdens dat examen. Maar het wordt vooral goed lezen. Ik neem een markertje mee om goed de perioden, voorwaarden etc. in de sommen te highlighten. Ik raad dat iederen ook aan.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:51 schreef Rummikub het volgende:
[..]
Opbrengsten en kosten kun je ook echt aan dat jaar toerekenen en komen dus op de resultatenbegroting. Ontvangsten en uitgaven kunnen ook betrekking hebben op dingen van vorig jaar of komend jaar, en komen dus op de liquiditeitsbegroting.
En Goodwill is het bedrag dat eigenlijk extra boven op de waarde van een bedrijf wordt betaald bij een overname, vanwege een klantenkring/goede naam dat soort dingen.
Goodwill is het bedrag dat de koper extra betaalt bij een overname, dus eigenlijk:quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:01 schreef Paxcon het volgende:
Bij goodwill moet de inventaris + EV er toch af?
Ja dat dacht ik ook, maar in de samengevat rekenen ze de inventaris ook meequote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:02 schreef Rummikub het volgende:
[..]
Goodwill is het bedrag dat de koper extra betaalt bij een overname, dus eigenlijk:
Aankoopbedrag-eigen vermogen
denk ik.
Een uiteenzetting is uiteenzettend..quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:04 schreef samenvatting2012 het volgende:
kan een beschouwende tekst informerend/uiteenzettend zijn?
corresponderende schrijfdoelen bij uiteenzettende, beschouwende of betogende teksten zijnquote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:05 schreef dramatic het volgende:
[..]
Een uiteenzetting is uiteenzettend..
Een beschouwende tekst geeft informatie om jou zelf tot een mening te laten komen, dus die informeert wel, maar is eigenlijk gewoon beschouwend.
denk ik
Ja, zij beschrijven waar het vermogen voor aangewend is. Dus waarschijnlijk is het totale vermogen 600.000.quote:
Hiermee suggereer ik overigens niet dat je er zo maar van uit kunt gaan.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:09 schreef FokNederland het volgende:
9 van de 10 x is de tekstverklaren vraag een betoog.
http://www.eindexamens.le(...)2006%20I_opgaven.pdfquote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:10 schreef samenvatting2012 het volgende:
en ik heb het al meerdere keren gevraagd maar steeds wordt er gezegd dat je de vraag in je antwoord moet opnemen, dus niet het antwoord op de vraag, maar ook de vraag zelf, maar in het correctiemodel kan ik dit niet terugzien
dus wat is het nou
Ze bedoelen, als er bijvoorbeeld wordt gevraagd: Geef de gevolgen van de hedendaagse blabla op de samenleving van Belgie.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:10 schreef samenvatting2012 het volgende:
en ik heb het al meerdere keren gevraagd maar steeds wordt er gezegd dat je de vraag in je antwoord moet opnemen, dus niet het antwoord op de vraag, maar ook de vraag zelf, maar in het correctiemodel kan ik dit niet terugzien
dus wat is het nou
Als het in het antwoordmodel is opgenomen niet, als het goed is.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:13 schreef samenvatting2012 het volgende:
ja ik snap dat je de vraag niet letterlijk moet overnemen, maar als je de vraag steeds opneemt in je antwoord kom je toch aan te veel woorden
Ja, dat moet je zoveel mogelijk doenquote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:15 schreef samenvatting2012 het volgende:
en mag je zinnen letterlijk overnemen als ze bruikbaar zijn voor je samenvatting?
Als je dat doet scoor je standaard wel 3 of 4 punten.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:16 schreef FokNederland het volgende:
Dat herken ik ook, maar alle punten halen voor de samenvatting is wel moeilijk. Je kunt natuurlijk de vragen ook korter formuleren bijvoorbeeld: Welke aanwijzingen zijn er voor het feit dat het placebo-effect helpt. En dan zeg jij: De volgende aanwijzingen zijn er voor het placepo-effect.
volgens mijn leraar mag het welquote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:16 schreef Paxcon het volgende:
Mag je nou trouwens bij m&o die financefunctie gebruiken?
of moet je
60000/1,06 + 60000/1,062 enzo
Daar krijg je een formule voor als het goed isquote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:16 schreef Paxcon het volgende:
Mag je nou trouwens bij m&o die financefunctie gebruiken?
of moet je
60000/1,06 + 60000/1,062 enzo
Maar ik kom standaard aan te veel woorden. Met oefenen ook 40 teveel ofzo. En dan ga ik wegstrepen wat belangrijk is.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:16 schreef Blistering het volgende:
[..]
Als je dat doet scoor je standaard wel 3 of 4 punten.
Ons was gezegd dat je em gewoon kan gebruiken, en dan moet je ipv een berekening opschrijven wat je hebt ingevuld. en dan worden de maximale punten over de invullingen verdeeld.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:17 schreef Rummikub het volgende:
[..]
Daar krijg je een formule voor als het goed is
Als je gewoon "finance app" opschrijft weet ik niet of dat goed is.
Serieus?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:17 schreef SummerSunshine het volgende:
[..]
Ons was gezegd dat je em gewoon kan gebruiken, en dan moet je ipv een berekening opschrijven wat je hebt ingevuld. en dan worden de maximale punten over de invullingen verdeeld.
Ja onze twee vorige leraren ook niet, maar deze welquote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:18 schreef Rummikub het volgende:
Echt waar? Ja onze leraar heeft dat ding nooit uitgelegd, of genoemd dat het bestond
Hij heeft liever dat we alles met de hand doen.
Casio heeft die app ook. alleen staat ie in een ander menu ergens.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:19 schreef Zamorak het volgende:
[..]
Serieus?Waarom zou dat dan wel bij finance mogen, en niet bij andere (zelfgemaakte) programma's bijv.
En als je nou een Casio hebt?
Idemquote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:17 schreef FokNederland het volgende:
[..]
Maar ik kom standaard aan te veel woorden. Met oefenen ook 40 teveel ofzo. En dan ga ik wegstrepen wat belangrijk is.
Haha ook lekker falendquote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:20 schreef Rezania het volgende:
Onze leraar weet niet eens dat due Finance App bestaat.![]()
Ik reken alles gewoon met formules uit, vind ik makkelijker.
Bij wiskunde is dat dan weer juist plotten en functies.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:21 schreef SummerSunshine het volgende:
[..]
Haha ook lekker falendEn ja doe gewoon wat je makkelijker vindt.
Veiligste weg.
Vorig jaar was het prachtig weer tijdens de examens, dus wees blij! Wordt je iig niet verleid om buiten te chillen.quote:
Deze dingen boven je samenvatting zetten is prima toch?quote:-Titel
-Auteur
-Samengevat door: [je naam]
-Aantal woorden:
Jep. Staatsschuld vorig jaar + financieringstekort dit jaar = staatsschuld dit jaarquote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:23 schreef samenvatting2012 het volgende:
hoe zit het eigenlijk bij economie met de staatsschuld
moet je het financieringstekort dan optellen bij de al bestaande staatsschuld?
Yesquote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:23 schreef Blistering het volgende:
[..]
Deze dingen boven je samenvatting zetten is prima toch?
Zeker! Zal ook niet meetellen voor je aantal woorden, volgens mij Nederlands docente.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:23 schreef Blistering het volgende:
[..]
Okee gaat me ff te verquote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:24 schreef samenvatting2012 het volgende:
het begrotingstekort is dus niet de staatsschuld? de staatsschuld wordt apart gegeven?
Samenvatting van '(titel)' door (auteur)quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:23 schreef Blistering het volgende:
[..]
Top!quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:24 schreef Feivel1 het volgende:
[..]
Zeker! Zal ook niet meetellen voor je aantal woorden, volgens mij Nederlands docente.
Precies hetzelfde hierquote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:25 schreef Rezania het volgende:
[..]
Samenvatting van '(titel)' door (auteur)
Zo hebben wij het geleerd.
ooomgg loooooooovee <3333quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:28 schreef dramatic het volgende:
chill muziekje om tot rust te komen voor je examen
haha dat heb ik ook, maar ik kan niet tegen stiltequote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:31 schreef Feivel1 het volgende:
- Geen muziek tijdens leren. Ik heb de rare tik om meer met de muziek dan met de stof bezig te zijn dan..
Ik wil niet dat er zo'n nummer in mijn hoofd blijft hangen tijdens mijn examens. Ik weet nog tijdens een SE Nederlands, zit ik daar lekker met Bohemian Rhapsody in mijn kop.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:29 schreef Blistering het volgende:
Eye of the Tiger hier, wellicht niet het beste nr in tijd van stress
Herkenbaarquote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:32 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Ik wil niet dat er zo'n nummer in mijn hoofd blijft hangen tijdens mijn examens. Ik weet nog tijdens een SE Nederlands, zit ik daar lekker met Bohemian Rhapsody in mijn kop.
Easy come, easy go, will you let me goquote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:32 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Ik wil niet dat er zo'n nummer in mijn hoofd blijft hangen tijdens mijn examens. Ik weet nog tijdens een SE Nederlands, zit ik daar lekker met Bohemian Rhapsody in mijn kop.
Waar woon je dan?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:34 schreef Blistering het volgende:
Begint 't ook net ff lekker te regenen, it's a sign.
Apeldoorn.quote:
5 maar, wel Latijn..quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:36 schreef WJE11 het volgende:
Niet meer lotgenoten die net als ik volgende week 6 examens hebben?
nope, heb er 4 volgende weekquote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:36 schreef WJE11 het volgende:
Neeeeeee Noorden moet nog ff een paar uur droog blijven D:quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:36 schreef Rummikub het volgende:
Het trekt naar het Noorden, gelukkig want net ging het hard hier
Ik luister meestal 3fm gewoon tijdens het leren, of klassiek
deze week 2, volgende week 3 en de laatste week alleen scheikundequote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:36 schreef WJE11 het volgende:
Dat is het betere werk, ik had ook wat meer verspreid gehad.. Deze week 1, volgende week 6 en daarna nog economie. Vooral Maatschappijwetenschappen weet ik niet wanneer ik dat moet lerenquote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:37 schreef dramatic het volgende:
[..]
deze week 2, volgende week 3 en de laatste week alleen scheikunde
Nog nooit van gehoordquote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:40 schreef WJE11 het volgende:
Ja toen ik overstapte van havo naar vwo mocht ik geen BSM kiezen (soort gym met spelregels van sporten enzo, onzinvak ten top), weet niet of andere scholen t ook hebben. Maar anders had ik er dus 1 minder
you sure?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:40 schreef WJE11 het volgende:
Ja toen ik overstapte van havo naar vwo mocht ik geen SM kiezen (soort gym met spelregels van sporten enzo, onzinvak ten top), weet niet of andere scholen t ook hebben. Maar anders had ik er dus 1 CE minder
Had altijd een lerares voor CKV die het steevast BSE bleef noemen..quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:40 schreef WJE11 het volgende:
Ja toen ik overstapte van havo naar vwo mocht ik geen BSM kiezen (soort gym met spelregels van sporten enzo, onzinvak ten top)
Schrijver tekst vwo Nederlands twittert over vermeende fout in examen daar staat het ook uitgelegd waarom het 2 isquote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:42 schreef Dhaha het volgende:
De auteur tweet dit:
@JokeHermsen: Volgens mij staat er een fout in VWO examen nederlands. Antwoord op vraag 1 is 3 (IPV 2) en ik kan het weten!
Het is dus lekker wel 3
Ja, dat is gewoon wat ik in het begin had ingevuld, niet iedereen hoeft mijn woonplaats te weten, welke school zit je?quote:
M'kai. ROC (quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:43 schreef FokNederland het volgende:
[..]
Ja, dat is gewoon wat ik in het begin had ingevuld, niet iedereen hoeft mijn woonplaats te weten, welke school zit je?
Ja, jij dan?quote:
Eenmanszaak 1 en 2 staat echt niets boeiends in he, allemaal zo logischquote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:45 schreef Unsub het volgende:
Eenmanszaak 1 en 2 nog eens doorgebladerd, met o.a. contante waarden: niet moeilijk
Gaat goedkomen, denk ik zo.
Omdat ik 20 ben en 2 jaar heb verneukt met MBO-opleidingen.quote:
Idd, eigenlijk heel MO wel..quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:45 schreef Rummikub het volgende:
[..]
Eenmanszaak 1 en 2 staat echt niets boeiends in he, allemaal zo logisch
Succes manquote:
Lol nee xD Zit aan de pil dus die zie ik wel aankomen wanneer de pillen op zijnquote:
Ik woon te dicht bij school om van de parkeerplaats gebruik te mogen maken.quote:
.... No ideaquote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:51 schreef Paxcon het volgende:
Kan iemand nog even zeggen wat je nou met de NCW berekent? Wat een investeringen uiteindelijk zal opleveren, rekening houdend met interest ofzo?
Maar waarom zit je aan de pil als je geen vriend hebt mag ik vragen?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:49 schreef SummerSunshine het volgende:
[..]
Lol nee xD Zit aan de pil dus die zie ik wel aankomen wanneer de pillen op zijn
Jep. Je gebruikt de cashflows en als je alle cashflows (incl. interest) hebt berekend houd je dat bedrag, de netto contante waarde, over. Daar moeten de totale kosten van de investering af en als dat bedrag dan positief is, is je investering rendabel.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:51 schreef Paxcon het volgende:
Kan iemand nog even zeggen wat je nou met de NCW berekent? Wat een investeringen uiteindelijk zal opleveren, rekening houdend met interest ofzo?
Dat dus. Net is een manier om te beslissen of je de investering doet of niet.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:52 schreef SummerSunshine het volgende:
[..]
.... No ideaWeet alleen dat als de NCW positief is, de investering economisch verantwoord is!
Het is handig voor allesquote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:53 schreef Zamorak het volgende:
[..]
Maar waarom zit je aan de pil als je geen vriend hebt mag ik vragen?
okequote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:53 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Jep. Je gebruikt de cashflows en als je alle cashflows (incl. interest) hebt berekend houd je dat bedrag, de netto contante waarde, over. Daar moeten de totale kosten van de investering af en als dat bedrag dan positief is, is je investering rendabel.
Hahaha, geen vriendin gehad die er toevallig al aan zat wegens de vele andere voordelen?quote:
Sommige mensen hebben onregelmatige cycli, en dan is het handig om de pil te gebruiken voor de regelmaat. En andere mensen willen gewoon niet maandelijks bloeden.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:53 schreef Zamorak het volgende:
[..]
Meer dan dat ^^quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:54 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben onregelmatige cycli, en dan is het handig om de pil te gebruiken voor de regelmaat. En andere mensen willen gewoon niet maandelijks bloeden.
Neuh, ik wist niet dat er überhaupt nog andere voordelen warenquote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:54 schreef SummerSunshine het volgende:
[..]
Hahaha, geen vriendin gehad die er toevallig al aan zat wegens de vele andere voordelen?
Voor als we 1.3 halen. Voorbereiding kan geen kwaad.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:53 schreef Zamorak het volgende:
[..]
Hahahahaquote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:54 schreef dramatic het volgende:
[..]
Voor als we 1.3 halen. Voorbereiding kan geen kwaad.
Maar serieus als ik een meisje was geweest zou ik die dingen ook altijd nemen mits ze geen bijwerkingen hebben scheelt zo veel gedoe lijkt me
quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:54 schreef dramatic het volgende:
[..]
Voor als we 1.3 halen. Voorbereiding kan geen kwaad.
Maar serieus als ik een meisje was geweest zou ik die dingen ook altijd nemen mits ze geen bijwerkingen hebben scheelt zo veel gedoe lijkt me
niet dus? okee ik heb geen ideequote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:55 schreef SummerSunshine het volgende:
[..]
Hahahaha![]()
Bijwerkingen? Het heeft toch een mooi aantal voordelen naast het niet zwanger worden
Vertelquote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:55 schreef SummerSunshine het volgende:
[..]
Hahahaha![]()
Bijwerkingen? Het heeft toch een mooi aantal voordelen naast het niet zwanger worden
Hoofdpijn, stemmingswisselingen, misschien zelfs braken kunnen ermee voorkomen worden. Verder is het volgens mij ook gewoon niet fijn om te bloeden.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:54 schreef Zamorak het volgende:
[..]
Neuh, ik wist niet dat er überhaupt nog andere voordelen waren
Twee mooie bijwerkingen als ik me niet vergis.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:55 schreef SummerSunshine het volgende:
[..]
Hahahaha![]()
Bijwerking is misschien dat je een kilootje aankomt of afvalt, verschilt per persoonquote:
1. Er komt regelmaat in je maandelijkse toestandquote:
Tot de 18de gratis, daarna ehh geen idee. Mijn tante is doctooorrr in Duitsland dus wanneer ik erheen ga krijg ik een hele voorraadquote:
De 18e wat? leeftijd? Ik ben 18 en het is nog steeds gratis.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:57 schreef SummerSunshine het volgende:
[..]
Tot de 18de gratis, daarna ehh geen idee. Mijn tante is doctooorrr in Duitsland dus wanneer ik erheen ga krijg ik een hele voorraad
hoe komt er ooit regelmaat? ik dat het helemaal ophield.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:57 schreef SummerSunshine het volgende:
[..]
1. Er komt regelmaat in je maandelijkse toestand
2. De pijn is een stuk minder
(bovenste 2 mogelijk zelfs nog na het stoppen van slikken)
3. Goed voor je puberhuid. Het balanceert in je puberjaren de hormonen uit waardoor acne vermindert/weggaat
4. Je weet gewoon wanneer het komen gaat xD
5. Altijd voorbereidt en beschermd
Ehhh nog meer?.. weet t ff niet zo uit men hoofd meer
Veel mensen gaan een cupmaat omhoog als ze de pil gaan gebruikenquote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:57 schreef SummerSunshine het volgende:
[..]
1. Er komt regelmaat in je maandelijkse toestand
2. De pijn is een stuk minder
(bovenste 2 mogelijk zelfs nog na het stoppen van slikken)
3. Goed voor je puberhuid. Het balanceert in je puberjaren de hormonen uit waardoor acne vermindert/weggaat
4. Je weet gewoon wanneer het komen gaat xD
5. Altijd voorbereidt en beschermd
Ehhh nog meer?.. weet t ff niet zo uit men hoofd meer
Duitse pillen stimuleren de groei van gezichtsbeharing hoorde ik.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:57 schreef SummerSunshine het volgende:
[..]
Tot de 18de gratis, daarna ehh geen idee. Mijn tante is doctooorrr in Duitsland dus wanneer ik erheen ga krijg ik een hele voorraad
Uhu. Mja ik heb een hele lichte van m'n tante gekregen, met de minste hormonen erinquote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:57 schreef nerdylittlesecrets het volgende:
Bijwerkingen verschillen per persoon, maar er zit allemaal hormonen en shit in
Sommigen kunnen 5 jaar ofzo niet zwanger worden, maar dat verschilt per persoon
quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:58 schreef meneer_valk het volgende:
[..]
Veel mensen gaan een cupmaat omhoog als ze de pil gaan gebruiken
Door je verzekering waarschijnlijk ja, maar dan mag je wel lekker eigen risico betalenquote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:58 schreef emzor1994 het volgende:
[..]
De 18e wat? leeftijd? Ik ben 18 en het is nog steeds gratis.
18de jaar, tenminste verschilt ook per verzekering hoor. Maar standaard sowieso tot 18 jaar, heeft ermee te maken dat de overheid geen teen moms wilquote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:58 schreef emzor1994 het volgende:
[..]
De 18e wat? leeftijd? Ik ben 18 en het is nog steeds gratis.
Ja dat ook haha. Zelf niks van gemerktquote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:58 schreef meneer_valk het volgende:
[..]
Nooit wat van gemerkt..quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:58 schreef Zamorak het volgende:
[..]
Door je verzekering waarschijnlijk ja, maar dan mag je wel lekker eigen risico betalen
ohh nice! ik heb maar 1x de pil doorgeslikt haha, maar wel elke period aan de pijnstillersquote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:59 schreef SummerSunshine het volgende:
[..]
18de jaar, tenminste verschilt ook per verzekering hoor. Maar standaard sowieso tot 18 jaar, heeft ermee te maken dat de overheid geen teen moms wil
Loooool. Dat doen in principe alle anticonceptiepillen omdat er gewoon hormonen in zitten. Maar zoals ik zei, ik heb de lichtste variantquote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:58 schreef Blistering het volgende:
[..]
Duitse pillen stimuleren de groei van gezichtsbeharing hoorde ik.
tering dan moet ik de pil maar niet gaan slikkenquote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:58 schreef meneer_valk het volgende:
[..]
Ik had eerst Diana.. nou dat was elk begin van de maand 2 nachten boven de pot hangen brakenquote:Op dinsdag 15 mei 2012 12:00 schreef nerdylittlesecrets het volgende:
[..]
ohh nice! ik heb maar 1x de pil doorgeslikt haha, maar wel elke period aan de pijnstillers
quote:Op dinsdag 15 mei 2012 12:00 schreef nerdylittlesecrets het volgende:
[..]
tering dan moet ik de pil maar niet gaan slikken
Ja, 3 weken slikken, 1 week niet (dats dan je maandelijkse toestand)quote:
kan je ook gewoon altijd slikken?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 12:01 schreef SummerSunshine het volgende:
[..]
Ja, 3 weken slikken, 1 week niet (dats dan je maandelijkse toestand)
quote:Op dinsdag 15 mei 2012 12:00 schreef nerdylittlesecrets het volgende:
[..]
tering dan moet ik de pil maar niet gaan slikken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |