abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111743105
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 22:16 schreef Luttepetutje het volgende:

[..]

Dit vind ik wel heel kort door de bocht genomen. Je hebt geen idee wanneer ik ben vreemd gegaan. Misschien helemaal in het begin, misschien van de week. Dat kan een heel verschil maken. Uiteraard nog steeds fout. Maar als je niet de volledige situatie weet kun je er ook niet zo kort op reageren.

En juist uit respect voor hem gaan we nu naar een therapeut. Omdat hij er alles aan wil doen de relatie te redden en ik iig hem die kans wil geven. Blijkt hieruit echter dat die kans er niet in zit, dan laat ik hem gaan.
ach kom, jij post hier dus kan ik erop reageren hoe ik wil.

of je nu of in het begin bent vreemdgegaan doet er niet toe. het is een soort bevestiging voor hoe je tegen hem en jullie relatie aankijkt.

verder snap ik dus echt niet hoe jij kunt zeggen dat je hem een kans wil geven de relatie te redden. wil jij dat wel? zoals ik het nu lees niet en dan lijkt het me niet echt respectvol hem in die waan te laten. wat doe jij om je relatie te redden?
pi_111744987
Òm te reageren op TT; nee, niet tevreden, denk dat als ik in mijn relatie (die net ten einde is) een paar andere keuzes had gemaakt dat de keuze van mijn ex daardoor beïnvloed had kunnen worden en was ik nu nog in een relatie geweest. Heeft geen zin om daar bij stil te staan dat weet ik wel maar toch, ik zou die 2e kans grijpen.
'Good enough is better than perfect if it leaves time for fun,'
  zaterdag 19 mei 2012 @ 17:05:58 #78
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_111745459
Ik ben niet per se tevreden met alle keuzes die ik heb gemaakt maar heb ook geen spijt, op die momenten leek het om wat voor reden dan ook de juiste beslissing, stond ik achter die beslissing en heb er naar gehandeld. Dat dat niet zo uitpakte als ik had gehoopt/verwacht kan gewoon gebeuren en daar kun je van leren. Spijt is imo geen emotie waar je teveel aandacht aan moet geven.

Verder denk ik dat je je een beetje aanstelt. Je zegt dingen als 'een grote kans gemist' en 'ik zal er mee moeten leven' maar als je zo lang samen bent kan ik me niet voorstellen dat het zo verschrikkelijk was, anders was je wel eerder bij hem weggegaan.

Kies voor jezelf, zoals je al die tijd had moeten doen, maak het uit met je vriend, ga je eigen leven lijden. Dat je zulke gedachten hebt lijkt me voldoende zeggen over je relatie en dat je er een punt achter moet zetten, of die andere man nou hetzelfde doet of niet.

Verder ben ik het met dawg eens betreft de relatietherapie. De enige reden dat jij hier in mee gaat lijkt te zijn om hem het idee te geven dat je er nog voor wil vechten, maar uit je posts hier begrijp ik dat dat helemaal niet het geval is, je bent er gewoon klaar mee maar wil hem geen pijn doen. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Pijn gaat het toch wel doen, maar als hij er ooit achterkomt dat je hem nu nogsteeds voor het karretje spant doet het hem nog meer verdriet.
an urge to help mankind overcomes me
  zondag 20 mei 2012 @ 23:45:55 #79
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_111812879
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 15:52 schreef dawg het volgende:

[..]

ach kom, jij post hier dus kan ik erop reageren hoe ik wil.

of je nu of in het begin bent vreemdgegaan doet er niet toe. het is een soort bevestiging voor hoe je tegen hem en jullie relatie aankijkt.

verder snap ik dus echt niet hoe jij kunt zeggen dat je hem een kans wil geven de relatie te redden. wil jij dat wel? zoals ik het nu lees niet en dan lijkt het me niet echt respectvol hem in die waan te laten. wat doe jij om je relatie te redden?
Dit snap ik ook inderdaad niet.. Een relatie redden doe je bovendien met z'n 2en, en laat je niet de ander in zijn eentje opknappen. Zo komt het wel over doordat jij zegt ''hem een kans te willen geven de relatie te redden''.
Als jij nu diep van binnen al weet dat dat niet meer gaat gebeuren, kan je er beter zo snel mogelijk mee kappen. Des te eerder kan hij beginnen met verwerken.

En TS, ik ben nou wel benieuwd.. Wanneer je bent vreemdgegaan, en met wie/waarom? En weet je vriend dit?
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
  maandag 21 mei 2012 @ 00:00:16 #80
261215 fullmetal
YZF-600R CAT
pi_111813601
Jazeker! Elke keuze, iets kopen, haar wel uit eten vragen, die studie gaan doen, zijn mijn keuzes.

Ik gebruik dit:( Als je oud en uitgedroogd bent en terugkijkt op die dilemma, wat zou je eigenlijk doen?)

Al gaat het soms verkeerd, bushokje koppen, de sloot in flikkeren, heb ik nooit spijt van mijn keuzes.

Wel denk ik altijd na voordat ik iets doe. Of het altijd helpt? Nee.... 8)7
Never trade the thrills of living for the security of existence.
pi_112040988
Heb een paar jaar zitten klooien op diverse HBO-instellingen en daardoor veel tijd (en geld) verloren. Maar spijt.. ach het is nou eenmaal zo gelopen ;). En ik kan gelukkig al die kansloze pretopleidingen de schuld geven, scheelt mijn ego weer :D.

Kost alleen wat pijn en moeite om het in te halen, maar ben goed op weg..
Ben nu zeker wel tevreden met alles :). Ook al ben ik nog lang niet waar ik heen wil qua "carriere".
  zaterdag 26 mei 2012 @ 01:08:50 #82
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_112041667
Ik ben 100% tevreden met de keuzes die ik gemaakt hebt :)
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_112043027
Spijt heb ik wel bij sommige keuzes die ik heb gemaakt maar ik ben nu gelukkig, zou ik nu zijn waar ik nu ben als ik die verkeerde keuzes niet had gedaan? Vind het moeilijk om een correct antwoord te geven.
Loedermoeder
pi_112044775
Wat een vage inleiding.

Ik vind het een lastige vraag. De 'wat als'-vraag is meestal niet te beantwoorden. Er spelen veel meer factoren mee dan alleen die keuze. Stel dat je bijvoorbeeld een andere studie had gekozen, het is niet gezegd dat je dan wel / ook een leuke baan had gevonden, etc.

Ik denk dat je altijd ambitieus moet blijven, maar ook dat je tevreden moet leren zijn met in het verleden gemaakte keuzes. Ik kan wel blijven jammeren dat ik bv. wat meer effort had moeten steken in studies of langer door had moeten studeren, maar dat heb ik niet gedaan. En dat geldt voor wel meer dingen. Sommige dingen zou ik met de kennis van nu anders hebben gedaan, maar je kunt de tijd niet meer terugdraaien en achteraf praten is altijd makkelijker. Gedane zaken nemen geen keer. So be it.

In enige mate tevreden zijn met wat je hebt en altijd de ambitie hebben om dingen te verbeteren. Zo zit ik in de wedstrijd.
pi_112046444
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 09:00 schreef Halcon het volgende:
Wat een vage inleiding.

Ik vind het een lastige vraag. De 'wat als'-vraag is meestal niet te beantwoorden. Er spelen veel meer factoren mee dan alleen die keuze. Stel dat je bijvoorbeeld een andere studie had gekozen, het is niet gezegd dat je dan wel / ook een leuke baan had gevonden, etc.

Ik denk dat je altijd ambitieus moet blijven, maar ook dat je tevreden moet leren zijn met in het verleden gemaakte keuzes. Ik kan wel blijven jammeren dat ik bv. wat meer effort had moeten steken in studies of langer door had moeten studeren, maar dat heb ik niet gedaan. En dat geldt voor wel meer dingen. Sommige dingen zou ik met de kennis van nu anders hebben gedaan, maar je kunt de tijd niet meer terugdraaien en achteraf praten is altijd makkelijker. Gedane zaken nemen geen keer. So be it.

In enige mate tevreden zijn met wat je hebt en altijd de ambitie hebben om dingen te verbeteren. Zo zit ik in de wedstrijd.
^O^

Ik heb geen spijt van mijn eerdere daden, ook niet van de fouten die ik heb gemaakt. Soms moet je die maken om te leren dat het fouten zijn. Het zijn levenslessen die je laten inzien wat goed is. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')