ach kom, jij post hier dus kan ik erop reageren hoe ik wil.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 22:16 schreef Luttepetutje het volgende:
[..]
Dit vind ik wel heel kort door de bocht genomen. Je hebt geen idee wanneer ik ben vreemd gegaan. Misschien helemaal in het begin, misschien van de week. Dat kan een heel verschil maken. Uiteraard nog steeds fout. Maar als je niet de volledige situatie weet kun je er ook niet zo kort op reageren.
En juist uit respect voor hem gaan we nu naar een therapeut. Omdat hij er alles aan wil doen de relatie te redden en ik iig hem die kans wil geven. Blijkt hieruit echter dat die kans er niet in zit, dan laat ik hem gaan.
Dit snap ik ook inderdaad niet.. Een relatie redden doe je bovendien met z'n 2en, en laat je niet de ander in zijn eentje opknappen. Zo komt het wel over doordat jij zegt ''hem een kans te willen geven de relatie te redden''.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 15:52 schreef dawg het volgende:
[..]
ach kom, jij post hier dus kan ik erop reageren hoe ik wil.
of je nu of in het begin bent vreemdgegaan doet er niet toe. het is een soort bevestiging voor hoe je tegen hem en jullie relatie aankijkt.
verder snap ik dus echt niet hoe jij kunt zeggen dat je hem een kans wil geven de relatie te redden. wil jij dat wel? zoals ik het nu lees niet en dan lijkt het me niet echt respectvol hem in die waan te laten. wat doe jij om je relatie te redden?
quote:Op zaterdag 26 mei 2012 09:00 schreef Halcon het volgende:
Wat een vage inleiding.
Ik vind het een lastige vraag. De 'wat als'-vraag is meestal niet te beantwoorden. Er spelen veel meer factoren mee dan alleen die keuze. Stel dat je bijvoorbeeld een andere studie had gekozen, het is niet gezegd dat je dan wel / ook een leuke baan had gevonden, etc.
Ik denk dat je altijd ambitieus moet blijven, maar ook dat je tevreden moet leren zijn met in het verleden gemaakte keuzes. Ik kan wel blijven jammeren dat ik bv. wat meer effort had moeten steken in studies of langer door had moeten studeren, maar dat heb ik niet gedaan. En dat geldt voor wel meer dingen. Sommige dingen zou ik met de kennis van nu anders hebben gedaan, maar je kunt de tijd niet meer terugdraaien en achteraf praten is altijd makkelijker. Gedane zaken nemen geen keer. So be it.
In enige mate tevreden zijn met wat je hebt en altijd de ambitie hebben om dingen te verbeteren. Zo zit ik in de wedstrijd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |