abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111568357
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 08:51 schreef Luttepetutje het volgende:
Mijn partner weet inmiddels dat ik niet gelukkig ben. Volgende stap is relatietherapie. Maar ik weet zelf op dit moment totaal niet wat ik op dit moment zou willen. Wil ik proberen gelukkig te worden in deze relatie of toch kijken of ik er buiten ook gelukkig kan worden? En of het met die ander zal zijn dat staat er even buiten. De kans is namelijk groot dat hij niet dezelfde keuze als mij zal maken.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.....
pi_111568366
TS je zit in een heel herkenbare situatie. Ik wens je veel succes met je keuze het is verdomd moeilijk en ik ben bijvoorbeeld blijven aanmodderen met alle ongelukkige gevoelens van dien.
Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Mijn kant en de verkeerde kant.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!
  dinsdag 15 mei 2012 @ 08:57:15 #28
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_111568369
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 08:51 schreef Luttepetutje het volgende:
Mijn partner weet inmiddels dat ik niet gelukkig ben. Volgende stap is relatietherapie. Maar ik weet zelf op dit moment totaal niet wat ik op dit moment zou willen. Wil ik proberen gelukkig te worden in deze relatie of toch kijken of ik er buiten ook gelukkig kan worden? En of het met die ander zal zijn dat staat er even buiten. De kans is namelijk groot dat hij niet dezelfde keuze als mij zal maken.
Dan moet je naar jezelf kijken en luisteren. Voor jezelf kiezen in een situatie als deze is altijd de beste oplossing, als je dat kan opwegen tegen het feit dat je hem zal verliezen en pijn zal doen.
Feyenoord Rotterdam
  dinsdag 15 mei 2012 @ 08:59:19 #29
375119 Luttepetutje
- Out Of Service -
pi_111568411
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 08:57 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
TS je zit in een heel herkenbare situatie. Ik wens je veel succes met je keuze het is verdomd moeilijk en ik ben bijvoorbeeld blijven aanmodderen met alle ongelukkige gevoelens van dien.
Dank je wel. Het is idd verdomd moeilijk...

quote:
14s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 08:57 schreef o.us het volgende:

[..]

Dan moet je naar jezelf kijken en luisteren. Voor jezelf kiezen in een situatie als deze is altijd de beste oplossing, als je dat kan opwegen tegen het feit dat je hem zal verliezen en pijn zal doen.
En dat is dus exact het probleem. Na zoveel jaar samen wil ik hem het liefst geen pijn doen. Maar ik heb zijn geluk al zolang voorop gesteld dat ik nu ook wel eens zelf gelukkig wil zijn.
Everyone is entitled to their own opinion. It's just that yours is stupid.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 09:06:09 #30
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_111568539
Bekend dilemma voor mensen die rond de 30 zijn. Maar als jij niet gelukkig bent met je huidige partner zou ik eieren voor mijn geld kiezen en ermee kappen. Ook al kwets je hem ermee hij heeft er ook niks aan als je niet met je hele hart voor hem kiest en zelfs spijt hebt van die keuze. Je leeft maar 1 keer, het is het einde van de wereld niet en ook hij zal er overeen komen.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 09:07:48 #31
375119 Luttepetutje
- Out Of Service -
pi_111568566
Midlife crisis kwam pas later toch?? :+
pi_111568587
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 09:07 schreef Luttepetutje het volgende:
Nee hoor, die kan ook eerder komen :P
  dinsdag 15 mei 2012 @ 09:10:57 #33
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_111568616
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 09:07 schreef Luttepetutje het volgende:
Quarterlife crisis wordt het ook wel genoemd. Hebben meer mensen last van zo rond hun 30e dat ze aan allerlei gaan twijfelen.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 09:12:01 #34
375119 Luttepetutje
- Out Of Service -
pi_111568632
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 09:09 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Nee hoor, die kan ook eerder komen :P
Hahaha :D Denk dat ik dan maar m'n motorrijbewijs ga halen, tattoo ga zetten en een véél jongere vriend ga zoeken. Misschien is dat dan de oplossing ;) :P

Maar nee, ik zit toevallig wegens omstandigheden in een situatie waarbij ik mijn hele leven moet herzien en moet hervormen. En net nu ik daar mee bezig ben kwam deze oude bekende om de hoek kijken.
pi_111568879
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 09:12 schreef Luttepetutje het volgende:

[..]

Hahaha :D Denk dat ik dan maar m'n motorrijbewijs ga halen, tattoo ga zetten en een véél jongere vriend ga zoeken. Misschien is dat dan de oplossing ;) :P

Maar nee, ik zit toevallig wegens omstandigheden in een situatie waarbij ik mijn hele leven moet herzien en moet hervormen. En net nu ik daar mee bezig ben kwam deze oude bekende om de hoek kijken.
Dus je bent nu niet gelukkig in je huidige keuze?
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_111568935
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 08:59 schreef Luttepetutje het volgende:

[..]

Dank je wel. Het is idd verdomd moeilijk...

[..]

En dat is dus exact het probleem. Na zoveel jaar samen wil ik hem het liefst geen pijn doen. Maar ik heb zijn geluk al zolang voorop gesteld dat ik nu ook wel eens zelf gelukkig wil zijn.
Heb je daar zelf voor gekozen of werd dat van je verwacht?
  dinsdag 15 mei 2012 @ 09:28:01 #37
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_111568988
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 08:59 schreef Luttepetutje het volgende:

[..]

Je geeft zelf de oplossing van jouw probleem.
Feyenoord Rotterdam
pi_111569378
In de liefde moet je altijd voor je gevoel kiezen en nooit voor je verstand. Dat lastste breekt je, vroeg of laat, altijd. Liefde is geen verstand, nooit.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 10:47:46 #39
375119 Luttepetutje
- Out Of Service -
pi_111571137
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 09:26 schreef Feeeeble het volgende:

[..]

Heb je daar zelf voor gekozen of werd dat van je verwacht?
Hij is ontzettend onzeker. Al vanaf het begin van de relatie. En dus heb ik zelf heel veel dingen laten gaan zodat hij iig niet ongelukkig werd. Dus het is zo gegroeid. Doordat ik rekening met hem hield en het niet besprak. Dus ja, het is mijn eigen schuld. En dat besef ik ook maar al te goed. Maar op een bepaald moment heb ik dit wel aangegeven en hij is desondanks niet verandert.

quote:
14s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 09:28 schreef o.us het volgende:

[..]

Je geeft zelf de oplossing van jouw probleem.
Maar is dat wel een oplossing? Zoals ik al zeg, ik wil hem geen pijn doen. Maar als ik mijn geluk voorop ga stellen, dan doe ik dat wel. Ik heb laatst al aangegeven niet gelukkig te zijn, dit brak al zijn hart. Ik wil er niet aan denken wat het met hem doet als ik besluit ermee te stoppen. Alleen dan komt zijn geluk alsnog weer voorop. Dilemma...
pi_111571249
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 10:47 schreef Luttepetutje het volgende:

[..]

Hij is ontzettend onzeker. Al vanaf het begin van de relatie. En dus heb ik zelf heel veel dingen laten gaan zodat hij iig niet ongelukkig werd. Dus het is zo gegroeid. Doordat ik rekening met hem hield en het niet besprak. Dus ja, het is mijn eigen schuld. En dat besef ik ook maar al te goed. Maar op een bepaald moment heb ik dit wel aangegeven en hij is desondanks niet verandert.

[..]

Maar is dat wel een oplossing? Zoals ik al zeg, ik wil hem geen pijn doen. Maar als ik mijn geluk voorop ga stellen, dan doe ik dat wel. Ik heb laatst al aangegeven niet gelukkig te zijn, dit brak al zijn hart. Ik wil er niet aan denken wat het met hem doet als ik besluit ermee te stoppen. Alleen dan komt zijn geluk alsnog weer voorop. Dilemma...
Volgens mij weet je de oplossing al...
burgerweeshuis
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 10:56:35 #41
375119 Luttepetutje
- Out Of Service -
pi_111571472
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 10:50 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

Volgens mij weet je de oplossing al...
En dat weet ik dus echt niet. Het blijft een gevecht tussen verstand en hart.
pi_111572312
Ik denk dat je de andere keuze veel te veel romantiseert. Je doet nu net alsof je een grote fout hebt begaan, maar dat weet je helemaal niet. Je weet niet hoe het gelopen zou zijn, je weet niet of je met de ander in exact dezelfde situatie terecht zou zijn gekomen als nu.

Als jij ongelukkig bent in je relatie kun je twee dingen doen: keihard werken om je relatie te verbeteren, of er een eind aan maken. Maar ik zou die beslissing niet ophangen aan een zogenaamde fout in het verleden, want wat jij tien jaar geleden wel of niet hebt gedaan doet er niet meer toe.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 11:25:32 #43
375119 Luttepetutje
- Out Of Service -
pi_111572467
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 11:21 schreef L-E het volgende:
Ik denk dat je de andere keuze veel te veel romantiseert. Je doet nu net alsof je een grote fout hebt begaan, maar dat weet je helemaal niet. Je weet niet hoe het gelopen zou zijn, je weet niet of je met de ander in exact dezelfde situatie terecht zou zijn gekomen als nu.

Als jij ongelukkig bent in je relatie kun je twee dingen doen: keihard werken om je relatie te verbeteren, of er een eind aan maken. Maar ik zou die beslissing niet ophangen aan een zogenaamde fout in het verleden, want wat jij tien jaar geleden wel of niet hebt gedaan doet er niet meer toe.
Natuurlijk weet ik niet hoe het gelopen zou zijn. Maar wat ik wel weet is dat ik het heel graag geprobeerd had. En nee, de beslissing zal ook zeker niet afhangen van mijn keuzes in het verleden. Maar het heeft er wel voor gezorgd dat ik nu over mijn huidige keuzes ga nadenken. Wil ik weer een kans laten lopen of wil ik deze keer wel voor mijn hart kiezen ipv mijn verstand. Dat is waar het nu om gaat.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 11:40:55 #44
352863 HaywoodJablome
Any minute now
pi_111573115
Oh nee, ik heb duidelijk de verkeerde keuzes gemaakt, maar in mijn geval heeft het niks met de liefde te maken. Maargoed, ik heb die keuze destijds zelf gemaakt, dus de consequenties zijn ook mijn verantwoordelijkheid.

Om het over jouw situatie te hebben: alles wat hier al gezegd is. Je bent niet tevreden in je relatie nu, dus ga je denken dat die ander het echt helemaal de totale ware voor jou geweest zou zijn, en dat je met die persoon nooit problemen gehad zou hebben.
Maar zo moet je niet denken, het is beter om naar het heden en de toekomst te kijken en te zorgen dat je nu de keuzes maakt die je in de toekomst niet zult betreuren.
Zo te horen weet je zelf ook wel wat je moet doen, maar durf je niet goed want je wil iemand niet kwetsen, maargoed het is natuurlijk veel kwetsender om bij iemand te blijven terwijl je dat niet wil.
If I had known it was harmless, I would have killed it myself.
pi_111573436
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 11:25 schreef Luttepetutje het volgende:

[..]

Natuurlijk weet ik niet hoe het gelopen zou zijn. Maar wat ik wel weet is dat ik het heel graag geprobeerd had. En nee, de beslissing zal ook zeker niet afhangen van mijn keuzes in het verleden. Maar het heeft er wel voor gezorgd dat ik nu over mijn huidige keuzes ga nadenken. Wil ik weer een kans laten lopen of wil ik deze keer wel voor mijn hart kiezen ipv mijn verstand. Dat is waar het nu om gaat.
hou de keuze in elk geval bij jezelf.
burgerweeshuis
pi_111574129
Nee, ben niet blij met sommige keuzes die ik heb gemaakt. Maar heb daar wel altijd van geleerd en keuzes maken nu eenmaal wie je bent, ook al waren het minder mooie keuzes... :)
  Moderator dinsdag 15 mei 2012 @ 12:14:40 #47
225562 crew  Speedfight
pi_111574556
Wat een onzingelul met je keuzes. Je bent verliefd op een ander, niet meer op je partner. Keuze is aan jou met wie je verder gaat. Tuurlijk moet je je eigen gevoel volgen, je eigen geluk voorop stellen maar onthoud wel dat er een reden is dat je al zo lang met je partner bent en destijds voor hem gekozen hebt en dat meneer droomprins uiteindelijk net zo saai en gewoontjes wordt als je huidige partner.

Persoonlijk geloof ik in mijn eigen keuzes, spijt hebben heeft geen zin, je kan alleen maar nieuwe keuzes maken. Ik zie dingen die niets geworden zijn niet als misgelopen kansen, maar als leermomenten voor nieuwe kansen.
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
pi_111574729
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 11:25 schreef Luttepetutje het volgende:

[..]

In je OP stel je dat je het verkeerde pad hebt gekozen en daar lijk je conclusies aan te verbinden. Misplaatst, imo. Je hebt het maar over kansen, feit blijft dat je niet gelukkig bent in je relatie, daar moet je iets mee. Welke naam je het ook geeft.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 12:25:15 #49
375119 Luttepetutje
- Out Of Service -
pi_111574951
quote:
17s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 12:14 schreef Speedfight het volgende:
Wat een onzingelul met je keuzes. Je bent verliefd op een ander, niet meer op je partner. Keuze is aan jou met wie je verder gaat. Tuurlijk moet je je eigen gevoel volgen, je eigen geluk voorop stellen maar onthoud wel dat er een reden is dat je al zo lang met je partner bent en destijds voor hem gekozen hebt en dat meneer droomprins uiteindelijk net zo saai en gewoontjes wordt als je huidige partner.

Persoonlijk geloof ik in mijn eigen keuzes, spijt hebben heeft geen zin, je kan alleen maar nieuwe keuzes maken. Ik zie dingen die niets geworden zijn niet als misgelopen kansen, maar als leermomenten voor nieuwe kansen.
Laat ik 1 ding voorop stellen. Ik heb nooit gezegd dat ik verliefd ben op die ander! Dat was ik 10 jaar geleden zeer zeker wel. Maar op dit moment is er alleen een klik, een aantrekkingskracht. Er is toch echt meer nodig om echt verliefd te zijn. Ja, ik kan het wel weer worden op hem. Daar ben ik van overtuigd. Maar zover is het nog niet.

Het gaat mij er hier vooral om naar wat je moet luisteren bij het maken van die keuze. Je hart of je verstand?

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 12:19 schreef L-E het volgende:

[..]

In je OP stel je dat je het verkeerde pad hebt gekozen en daar lijk je conclusies aan te verbinden. Misplaatst, imo. Je hebt het maar over kansen, feit blijft dat je niet gelukkig bent in je relatie, daar moet je iets mee. Welke naam je het ook geeft.
Okay, wellicht dat ik het dan verkeerd heb omschreven in mijn OP. Don't shoot me. Het gaat mij er om hoe anderen erover denken. Of zij hebben geleerd van hun keuzes en of zij zich daar door laat leiden als ze voor een nieuwe keuze staan. En of ze zich dan juist door hun hart of verstand laten leiden.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 13:06:55 #50
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_111576253
Ik denk dat het antwoord op de TT voor iedereen nee is. Foute keuzes maakt iedereen wel en daar leer je van. Hoe vervelend en onwenselijk de gevolgen van die keuze ook kunnen zijn. Het leven gaat echter door en als het echt nodig is moet je ook niet te terughoudend zijn om bij te sturen.

Het heeft dan ook geen nut om te hopen op een tweede kans of 'dan zou het allemaal anders zijn geweest' te roepen. Verspilling van tijd en je doet daarmee afbreuk aan hetgeen dat je wel hebt.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')