Goed punt. Al is de mobiele versie wel een verademing vergeleken met andere fora. Enige wat het topped is tapatalk.quote:Op maandag 14 mei 2012 23:04 schreef L0we het volgende:
Ik zit mobiel te fokken, dan ben ik wat luier dan normaal
done!quote:Op maandag 14 mei 2012 23:22 schreef FalleNk810i het volgende:
House! Wil je in de OP mijn stukje tekst vervangen voor onderstaand? Ff geupdated
FalleNk810i VW Polo 2F (86c) 1.3 NZ 1990: foto & Audi A4 B5 1999: foto
Nette a4 lijkt het, heb je meer info of foto's?quote:Op maandag 14 mei 2012 23:22 schreef FalleNk810i het volgende:
House! Wil je in de OP mijn stukje tekst vervangen voor onderstaand? Ff geupdated
FalleNk810i VW Polo 2F (86c) 1.3 NZ 1990: foto & Audi A4 B5 1999: foto
Ik denk dat het bij ons 50/50 zal zijn. Weet nog niet wat de onderhoudskosten zijn....quote:Op maandag 14 mei 2012 22:33 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat is toch niet volle bak? Het hangt er vanaf hoeveel je rijdt, maar bij mij zijn de vaste lasten + onderhoud duurder dan de benzinekosten op jaarbasis.
Thanks!quote:
Danku! Valt wel mee, heeft zo zn plekjes maar niets ernstigs op die deuk in de bestuurdersportier naquote:Op maandag 14 mei 2012 23:32 schreef Bananenvlaflip het volgende:
[..]
Nette a4 lijkt het, heb je meer info of foto's?
Ja, maar er is gelukkig geen lakschade, dus dat valt al weer iets minder op danquote:Op dinsdag 15 mei 2012 09:57 schreef Bananenvlaflip het volgende:
Jammer van die deuk in het portier ja, maar verder toch een nette auto. Ik krijg steeds meer waardering voor dit model. Wat die kraakjes betreft, dat herken ik (audi 80 hier). Ik vond de deur van de mazda 6 van mij vader maar een flimsy stukje blik...
Ik begreep je wel Ik vind die mazda dus flimsy omdat ik degelijke kluisdeuren ben gewend die *plof* doen als je ze sluit, terwijl er met die mazda helemaal niets mis is.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:19 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ja, maar er is gelukkig geen lakschade, dus dat valt al weer iets minder op dan
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt, mijn audi kraakt niet, maar de auto's van mn ouders vergeleken met de audi. Terwijl dat verder echt geen slechte auto's zijn.
Ik heb zelf ook nog even naar een Audi 80 avant gekeken, mooie wagens blijven het maar voor 500 euro had ik een A4 welke toch een stuk moderner is en nog wat luxer en groter.
Heb jij foto's?
Ik bedoel voor 500 euro meer haha, dom van me. De gemiddelde redelijke 80 avant was 1000 euro dus heb 1500 betaald voor mn A4.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:45 schreef Bananenvlaflip het volgende:
[..]
Ik begreep je wel Ik vind die mazda dus flimsy omdat ik degelijke kluisdeuren ben gewend die *plof* doen als je ze sluit, terwijl er met die mazda helemaal niets mis is.
Ik heb geen foto's paraat, misschien maar beter ook want hij is al in tijden niet gewassen...
500 euro is trouwens niet gek, das dan weer het voordeel van een deukje.
Vindt het ook een prachtig model die 80 cabrio, zou er graag een willen. Kosten zowat evenveel als een golf cabrio.. dan zou ik het wel weten.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:54 schreef Bananenvlaflip het volgende:
Das nog altijd netjes qua prijs. Het leuke met het beterende weer is dat er steeds meer audi cabrio's op de weg te zien zijn. Ik blijf het verbazingwekkend vinden dat dat model uit begin jaren '90 stamt. Als de 80 het ooit opgeeft zou dat wel een mooie vervanger zijn...
Welkom in de wereld van de dure auto's.quote:Op woensdag 16 mei 2012 19:45 schreef FalleNk810i het volgende:
Great, volgens mij is het stuurhuis van mn Audi kapoet
Hij lekt, en vanmiddag was tie zelfs zo leeg dat tie geluid begon te maken..
Mn polo had enkel simpele stuurstangen haha, zonder stuurbekrachtiging en andere hydraulische meukquote:Op woensdag 16 mei 2012 19:54 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Welkom in de wereld van de dure auto's.
Mja, m'n Nissan die ik hiervoor had, had ook enkel simpel materiaal. Geen vastgeroeste handrem, verrotte remschoenen, kromme schijven met groeven erin, scheef afgesleten blokken etc. En ook geen rekeningen van tegen de 500 euro, zoals ik vandaag kreeg. En dan moet er nog een ander veer op, een nieuwe APK, en het ding moet een beurtje hebbenquote:Op woensdag 16 mei 2012 20:01 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Mn polo had enkel simpele stuurstangen haha, zonder stuurbekrachtiging en andere hydraulische meuk
Ja joh, dat is het nadeel van dure bakken.quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:03 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Mja, m'n Nissan die ik hiervoor had, had ook enkel simpel materiaal. Geen vastgeroeste handrem, verrotte remschoenen, kromme schijven met groeven erin, scheef afgesleten blokken etc. En ook geen rekeningen van tegen de 500 euro, zoals ik vandaag kreeg. En dan moet er nog een ander veer op, een nieuwe APK, en het ding moet een beurtje hebben
Hoeveel wordt het in totaal dan?quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:03 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Mja, m'n Nissan die ik hiervoor had, had ook enkel simpel materiaal. Geen vastgeroeste handrem, verrotte remschoenen, kromme schijven met groeven erin, scheef afgesleten blokken etc. En ook geen rekeningen van tegen de 500 euro, zoals ik vandaag kreeg. En dan moet er nog een ander veer op, een nieuwe APK, en het ding moet een beurtje hebben
Punt is dat ik er niet heel veel verstand van heb en er aan de remmerij wel echt een hoop moest gebeuren. Een setje blokken of schijven vervangen is het punt niet, maar wanneer het om het geheel inclusief een uitgebreide revisie gaat, haak ik af.quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:05 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ja joh, dat is het nadeel van dure bakken.
Maarja remschijven en blokken en dergelijke zijn goed zelf te doen, maar een stuurhuis niet. Ten eerste heb je daar een brug voor nodig en t zit niet zo simpel in elkaar als de gebruikelijke slijtage onderdelen.
Nouja, het scheelt dat ik de beurt zelf doe dus dat scheelt me aan materiaal, filters en arbeidsloon al genoeg geld. De veer kan ik echter niet zelf, die laat ik rond de APK wel doen. Reken op 80 euro ofzo voor een nieuwe veer, dan nog de montage en vervolgens de APK. Zal dus ook wel op nog eens 200 euro komen. Dan zit het geld er voorlopig wel weer ruimschoots in...quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:10 schreef H-D het volgende:
[..]
Hoeveel wordt het in totaal dan?
Waar ga jij altijd heen dan met je BMW? Bert Story?
Bert Story is iets van ¤100,- p/u idd maar is het wel een BMW specialist? Of gewoon allround monteur?quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:45 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Punt is dat ik er niet heel veel verstand van heb en er aan de remmerij wel echt een hoop moest gebeuren. Een setje blokken of schijven vervangen is het punt niet, maar wanneer het om het geheel inclusief een uitgebreide revisie gaat, haak ik af.
[..]
Nouja, het scheelt dat ik de beurt zelf doe dus dat scheelt me aan materiaal, filters en arbeidsloon al genoeg geld. De veer kan ik echter niet zelf, die laat ik rond de APK wel doen. Reken op 80 euro ofzo voor een nieuwe veer, dan nog de montage en vervolgens de APK. Zal dus ook wel op nog eens 200 euro komen. Dan zit het geld er voorlopig wel weer ruimschoots in...
Ik heb Bert Story één keer gezien ivm de EGR-thermostaat die ik nergens anders kon halen, verder kom ik er niet. Heb een dorpsgarage in de buurt waar ik heen ga, die hanteren tenminste nog een normaal uurtarief.
Dit is het eerste echte onderhoud dat ik weer eens bij de garage heb laten doen sinds anderhalf jaar. APK'tje tussendoor ook, maar verder het vervangen van mechanische delen (draagarmen, filters, thermostaatjes etc.) zelf gedaan. En ze hebben in de tussentijd me geholpen met een afgebroken gloeibougie, dus op zich valt het mee. Maar dan nog is het wel zuur. Nu krijg ik een aantal dingen voor de kiezen die ik niet zelf kan doen, dan ben je meteen aan de beurt.quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:49 schreef H-D het volgende:
[..]
Bert Story is iets van ¤100,- p/u idd maar is het wel een BMW specialist? Of gewoon allround monteur?
Dat je eea zelf kan scheelt ook wel iets idd. Ik breng 'm gewoon om het half jaar naar de garage
Hmm oke dan is het wel zuur idd. Ben je meteen flink aan de beurtquote:Op woensdag 16 mei 2012 20:54 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dit is het eerste echte onderhoud dat ik weer eens bij de garage heb laten doen sinds anderhalf jaar. APK'tje tussendoor ook, maar verder het vervangen van mechanische delen (draagarmen, filters, thermostaatjes etc.) zelf gedaan. En ze hebben in de tussentijd me geholpen met een afgebroken gloeibougie, dus op zich valt het mee. Maar dan nog is het wel zuur. Nu krijg ik een aantal dingen voor de kiezen die ik niet zelf kan doen, dan ben je meteen aan de beurt.
Als ik met dit verhaal naar Bert Story (dealer) was gegaan, had 't me aan onderdelen minstens zo veel, maar aan arbeidsloon twee keer zo veel gekost.
Ja, dan is het te begrijpen inderdaad. Dan in een keer alles goed!quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:45 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Punt is dat ik er niet heel veel verstand van heb en er aan de remmerij wel echt een hoop moest gebeuren. Een setje blokken of schijven vervangen is het punt niet, maar wanneer het om het geheel inclusief een uitgebreide revisie gaat, haak ik af.
[..]
Nouja, het scheelt dat ik de beurt zelf doe dus dat scheelt me aan materiaal, filters en arbeidsloon al genoeg geld. De veer kan ik echter niet zelf, die laat ik rond de APK wel doen. Reken op 80 euro ofzo voor een nieuwe veer, dan nog de montage en vervolgens de APK. Zal dus ook wel op nog eens 200 euro komen. Dan zit het geld er voorlopig wel weer ruimschoots in...
Ik heb Bert Story één keer gezien ivm de EGR-thermostaat die ik nergens anders kon halen, verder kom ik er niet. Heb een dorpsgarage in de buurt waar ik heen ga, die hanteren tenminste nog een normaal uurtarief.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |