abonnement Unibet Coolblue
pi_111559140
Aanschouw hier; het 85e autorij topic.



O+

De heilige koeien:

08gnoT Mitsubishi Lancer, 1.3L, december 1996. Foto 1 Foto 2

Bartholomeus Audi A3, 2.0TDI DSG, 2009

Boterbartje Volvo V70 2.4, Juli 2005 foto1

BrinkydeBMW, BMW 535d, 2005, Foto 1 Foto 2

Catch_me, Lancer Sportback 1.8, augustus 2010 foto 1 foto 2

CoolGuy, Volkswagen Jetta Comfortline 1.6 TDI BlueMotion DSG, 2011

Dennis101, Renault Clio 1.6 Privilege, 2003

Dubish Peugeot 307, 1.4HDI 2004, Foto 1, Foto 2

Dumpiej Fiat Bravo Edizione Prima 1.4 T-Jet 110kw

FalleNk810i VW Polo 2F (86c) 1.3 NZ 1990: foto & Audi A4 B5 1999: foto

FlowMaster Chevrolet Caprice Classic, 5.7 V8, 1980 Foto

Gateway, Volkwagen Touran Highline, 2.0 TDI bj 2003 Foto 1 Foto 2 Foto 3

Grielen Subaru Legacy 2.0GL AWD, Oktober 1994 klik foto1

Goddelijker Peugeot 206 1.4, 2000. Foto 1, Foto 2

Grrrrrrrr ?

H-D Volvo 960 3.0, 1991

house_is_a_feeling Mitsubishi Carisma 1.6, 1998 Foto

JDude Volvo S40 1.8, 2001

Junkiexp Mercedes W124, 230E, 1985 Foto 1 Foto 2

Kadooosh Volkswagen Polo 2 coupe 1990 Foto 1 Foto 2

Kriegel Hyundai Coupe 2.0 FX, 1999 Eins Zwei Drei

L0we Renault Express 1.6 Diesel, 1986

Marco001 Seat Ibiza 2003 1.4

Monsterd. Nissan Micra 1.3, 1999.

Piles Skoda Felicia 1.6, 1998. Foto 1, Foto 2

Purdey Volkswagen Polo, 1.4, 2002

Renesite Seat Toledo 1.6 16V Spirit, oktober 2004

ShizzleMyDizzle Volvo S40 2.0, 2000 Foto

Sjoegerd Citroën AX 1.1 uit 1992 Foto

WalkingDisaster Seat Leon 1.8 20v Turbo Foto1 Foto2

Wijnand_Bierenstein Daihatsu Charade Sedan '94

WhiteJoker Peugeot 206 1.6-16V XS Premium, november 2001

Statistieken:
Piles heeft een aardige lijst met statistieken samengesteld, die zijn hier te vinden! Ook kun je hier de vorige topics vinden.

[ Bericht 0% gewijzigd door house_is_a_feeling op 14-05-2012 23:26:45 ]
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_111559242
Ik zit mobiel te fokken, dan ben ik wat luier dan normaal ;)
pi_111559586
quote:
1s.gif Op maandag 14 mei 2012 23:04 schreef L0we het volgende:
Ik zit mobiel te fokken, dan ben ik wat luier dan normaal ;)
Goed punt. Al is de mobiele versie wel een verademing vergeleken met andere fora. Enige wat het topped is tapatalk.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_111560431
House! Wil je in de OP mijn stukje tekst vervangen voor onderstaand? Ff geupdated ;)

FalleNk810i VW Polo 2F (86c) 1.3 NZ 1990: foto & Audi A4 B5 1999: foto
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_111560709
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 23:22 schreef FalleNk810i het volgende:
House! Wil je in de OP mijn stukje tekst vervangen voor onderstaand? Ff geupdated ;)

FalleNk810i VW Polo 2F (86c) 1.3 NZ 1990: foto & Audi A4 B5 1999: foto
done!
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  maandag 14 mei 2012 @ 23:32:56 #6
357438 Bananenvlaflip
eerherstel voor de pisang
pi_111561014
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 23:22 schreef FalleNk810i het volgende:
House! Wil je in de OP mijn stukje tekst vervangen voor onderstaand? Ff geupdated ;)

FalleNk810i VW Polo 2F (86c) 1.3 NZ 1990: foto & Audi A4 B5 1999: foto
Nette a4 lijkt het, heb je meer info of foto's?
pi_111567467
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 22:33 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat is toch niet volle bak? Het hangt er vanaf hoeveel je rijdt, maar bij mij zijn de vaste lasten + onderhoud duurder dan de benzinekosten op jaarbasis.
Ik denk dat het bij ons 50/50 zal zijn. Weet nog niet wat de onderhoudskosten zijn....
pi_111569440
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 23:27 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

done!
Thanks!

quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 23:32 schreef Bananenvlaflip het volgende:

[..]

Nette a4 lijkt het, heb je meer info of foto's?
Danku! Valt wel mee, heeft zo zn plekjes maar niets ernstigs op die deuk in de bestuurdersportier na :P

Audi A4 b5 1.8 20v in het zwart uit 1999 met 248.000 op de teller.

Verder heeft tie: oa climate control, elektrische ramen met cv+afstandsbediening, originele sportvelgen, sportstoelen en sportstuur (hoogte en diepte verstelbaar).






En het is een slechte auto voor je standaarden want opeens lijken de Renault Twingo van mijn ma en de Ford van mijn pa rammelbakken, terwijl deze een stuk ouder is.
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  dinsdag 15 mei 2012 @ 09:57:42 #9
357438 Bananenvlaflip
eerherstel voor de pisang
pi_111569671
Jammer van die deuk in het portier ja, maar verder toch een nette auto. Ik krijg steeds meer waardering voor dit model. Wat die kraakjes betreft, dat herken ik (audi 80 hier). Ik vond de deur van de mazda 6 van mij vader maar een flimsy stukje blik...
pi_111570286
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 09:57 schreef Bananenvlaflip het volgende:
Jammer van die deuk in het portier ja, maar verder toch een nette auto. Ik krijg steeds meer waardering voor dit model. Wat die kraakjes betreft, dat herken ik (audi 80 hier). Ik vond de deur van de mazda 6 van mij vader maar een flimsy stukje blik...
Ja, maar er is gelukkig geen lakschade, dus dat valt al weer iets minder op dan :)
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt, mijn audi kraakt niet, maar de auto's van mn ouders vergeleken met de audi. Terwijl dat verder echt geen slechte auto's zijn.

Ik heb zelf ook nog even naar een Audi 80 avant gekeken, mooie wagens blijven het maar voor 500 euro had ik een A4 welke toch een stuk moderner is en nog wat luxer en groter.
Heb jij foto's?
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  dinsdag 15 mei 2012 @ 10:45:51 #11
357438 Bananenvlaflip
eerherstel voor de pisang
pi_111571063
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 10:19 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

Ja, maar er is gelukkig geen lakschade, dus dat valt al weer iets minder op dan :)
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt, mijn audi kraakt niet, maar de auto's van mn ouders vergeleken met de audi. Terwijl dat verder echt geen slechte auto's zijn.

Ik heb zelf ook nog even naar een Audi 80 avant gekeken, mooie wagens blijven het maar voor 500 euro had ik een A4 welke toch een stuk moderner is en nog wat luxer en groter.
Heb jij foto's?
Ik begreep je wel ;) Ik vind die mazda dus flimsy omdat ik degelijke kluisdeuren ben gewend die *plof* doen als je ze sluit, terwijl er met die mazda helemaal niets mis is.

Ik heb geen foto's paraat, misschien maar beter ook want hij is al in tijden niet gewassen...

500 euro is trouwens niet gek, das dan weer het voordeel van een deukje.
pi_111571235
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 10:45 schreef Bananenvlaflip het volgende:

[..]

Ik begreep je wel ;) Ik vind die mazda dus flimsy omdat ik degelijke kluisdeuren ben gewend die *plof* doen als je ze sluit, terwijl er met die mazda helemaal niets mis is.

Ik heb geen foto's paraat, misschien maar beter ook want hij is al in tijden niet gewassen...

500 euro is trouwens niet gek, das dan weer het voordeel van een deukje.
Ik bedoel voor 500 euro meer haha, dom van me. De gemiddelde redelijke 80 avant was 1000 euro dus heb 1500 betaald voor mn A4.
En ja klopt wat betreft de kluisdeuren haha, allemaal van die kleine dingen die nu opvallen terwijl je je daarvoor er totaal niet aan stoorde.
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  dinsdag 15 mei 2012 @ 10:54:23 #13
357438 Bananenvlaflip
eerherstel voor de pisang
pi_111571384
Das nog altijd netjes qua prijs. Het leuke met het beterende weer is dat er steeds meer audi cabrio's op de weg te zien zijn. Ik blijf het verbazingwekkend vinden dat dat model uit begin jaren '90 stamt. Als de 80 het ooit opgeeft zou dat wel een mooie vervanger zijn...
pi_111572173
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 10:54 schreef Bananenvlaflip het volgende:
Das nog altijd netjes qua prijs. Het leuke met het beterende weer is dat er steeds meer audi cabrio's op de weg te zien zijn. Ik blijf het verbazingwekkend vinden dat dat model uit begin jaren '90 stamt. Als de 80 het ooit opgeeft zou dat wel een mooie vervanger zijn...
Vindt het ook een prachtig model die 80 cabrio, zou er graag een willen. Kosten zowat evenveel als een golf cabrio.. dan zou ik het wel weten.
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_111637275
Great, volgens mij is het stuurhuis van mn Audi kapoet :'(
Hij lekt, en vanmiddag was tie zelfs zo leeg dat tie geluid begon te maken..
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  woensdag 16 mei 2012 @ 19:54:29 #16
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_111637972
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 19:45 schreef FalleNk810i het volgende:
Great, volgens mij is het stuurhuis van mn Audi kapoet :'(
Hij lekt, en vanmiddag was tie zelfs zo leeg dat tie geluid begon te maken..
Welkom in de wereld van de dure auto's. :') :X
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_111638419
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 19:54 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Welkom in de wereld van de dure auto's. :') :X
Mn polo had enkel simpele stuurstangen haha, zonder stuurbekrachtiging en andere hydraulische meuk :o
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  woensdag 16 mei 2012 @ 20:03:05 #18
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_111638511
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 20:01 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

Mn polo had enkel simpele stuurstangen haha, zonder stuurbekrachtiging en andere hydraulische meuk :o
Mja, m'n Nissan die ik hiervoor had, had ook enkel simpel materiaal. Geen vastgeroeste handrem, verrotte remschoenen, kromme schijven met groeven erin, scheef afgesleten blokken etc. En ook geen rekeningen van tegen de 500 euro, zoals ik vandaag kreeg. En dan moet er nog een ander veer op, een nieuwe APK, en het ding moet een beurtje hebben :')
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_111638634
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 20:03 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Mja, m'n Nissan die ik hiervoor had, had ook enkel simpel materiaal. Geen vastgeroeste handrem, verrotte remschoenen, kromme schijven met groeven erin, scheef afgesleten blokken etc. En ook geen rekeningen van tegen de 500 euro, zoals ik vandaag kreeg. En dan moet er nog een ander veer op, een nieuwe APK, en het ding moet een beurtje hebben :')
Ja joh, dat is het nadeel van dure bakken.
Maarja remschijven en blokken en dergelijke zijn goed zelf te doen, maar een stuurhuis niet. Ten eerste heb je daar een brug voor nodig en t zit niet zo simpel in elkaar als de gebruikelijke slijtage onderdelen.
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_111638851
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 20:03 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Mja, m'n Nissan die ik hiervoor had, had ook enkel simpel materiaal. Geen vastgeroeste handrem, verrotte remschoenen, kromme schijven met groeven erin, scheef afgesleten blokken etc. En ook geen rekeningen van tegen de 500 euro, zoals ik vandaag kreeg. En dan moet er nog een ander veer op, een nieuwe APK, en het ding moet een beurtje hebben :')
Hoeveel wordt het in totaal dan? :o

Waar ga jij altijd heen dan met je BMW? Bert Story?
  woensdag 16 mei 2012 @ 20:45:59 #21
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_111640409
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 20:05 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

Ja joh, dat is het nadeel van dure bakken.
Maarja remschijven en blokken en dergelijke zijn goed zelf te doen, maar een stuurhuis niet. Ten eerste heb je daar een brug voor nodig en t zit niet zo simpel in elkaar als de gebruikelijke slijtage onderdelen.
Punt is dat ik er niet heel veel verstand van heb en er aan de remmerij wel echt een hoop moest gebeuren. Een setje blokken of schijven vervangen is het punt niet, maar wanneer het om het geheel inclusief een uitgebreide revisie gaat, haak ik af.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 20:10 schreef H-D het volgende:

[..]

Hoeveel wordt het in totaal dan? :o

Waar ga jij altijd heen dan met je BMW? Bert Story?
Nouja, het scheelt dat ik de beurt zelf doe dus dat scheelt me aan materiaal, filters en arbeidsloon al genoeg geld. De veer kan ik echter niet zelf, die laat ik rond de APK wel doen. Reken op 80 euro ofzo voor een nieuwe veer, dan nog de montage en vervolgens de APK. Zal dus ook wel op nog eens 200 euro komen. Dan zit het geld er voorlopig wel weer ruimschoots in...

Ik heb Bert Story één keer gezien ivm de EGR-thermostaat die ik nergens anders kon halen, verder kom ik er niet. Heb een dorpsgarage in de buurt waar ik heen ga, die hanteren tenminste nog een normaal uurtarief.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_111640553
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 20:45 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Punt is dat ik er niet heel veel verstand van heb en er aan de remmerij wel echt een hoop moest gebeuren. Een setje blokken of schijven vervangen is het punt niet, maar wanneer het om het geheel inclusief een uitgebreide revisie gaat, haak ik af.

[..]

Nouja, het scheelt dat ik de beurt zelf doe dus dat scheelt me aan materiaal, filters en arbeidsloon al genoeg geld. De veer kan ik echter niet zelf, die laat ik rond de APK wel doen. Reken op 80 euro ofzo voor een nieuwe veer, dan nog de montage en vervolgens de APK. Zal dus ook wel op nog eens 200 euro komen. Dan zit het geld er voorlopig wel weer ruimschoots in...

Ik heb Bert Story één keer gezien ivm de EGR-thermostaat die ik nergens anders kon halen, verder kom ik er niet. Heb een dorpsgarage in de buurt waar ik heen ga, die hanteren tenminste nog een normaal uurtarief.
Bert Story is iets van ¤100,- p/u idd :{ maar is het wel een BMW specialist? Of gewoon allround monteur?

Dat je eea zelf kan scheelt ook wel iets idd. Ik breng 'm gewoon om het half jaar naar de garage :P
  woensdag 16 mei 2012 @ 20:54:50 #23
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_111640756
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 20:49 schreef H-D het volgende:

[..]

Bert Story is iets van ¤100,- p/u idd :{ maar is het wel een BMW specialist? Of gewoon allround monteur?

Dat je eea zelf kan scheelt ook wel iets idd. Ik breng 'm gewoon om het half jaar naar de garage :P
Dit is het eerste echte onderhoud dat ik weer eens bij de garage heb laten doen sinds anderhalf jaar. APK'tje tussendoor ook, maar verder het vervangen van mechanische delen (draagarmen, filters, thermostaatjes etc.) zelf gedaan. En ze hebben in de tussentijd me geholpen met een afgebroken gloeibougie, dus op zich valt het mee. Maar dan nog is het wel zuur. Nu krijg ik een aantal dingen voor de kiezen die ik niet zelf kan doen, dan ben je meteen aan de beurt.

Als ik met dit verhaal naar Bert Story (dealer) was gegaan, had 't me aan onderdelen minstens zo veel, maar aan arbeidsloon twee keer zo veel gekost.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_111640849
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 20:54 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Dit is het eerste echte onderhoud dat ik weer eens bij de garage heb laten doen sinds anderhalf jaar. APK'tje tussendoor ook, maar verder het vervangen van mechanische delen (draagarmen, filters, thermostaatjes etc.) zelf gedaan. En ze hebben in de tussentijd me geholpen met een afgebroken gloeibougie, dus op zich valt het mee. Maar dan nog is het wel zuur. Nu krijg ik een aantal dingen voor de kiezen die ik niet zelf kan doen, dan ben je meteen aan de beurt.

Als ik met dit verhaal naar Bert Story (dealer) was gegaan, had 't me aan onderdelen minstens zo veel, maar aan arbeidsloon twee keer zo veel gekost.
Hmm oke dan is het wel zuur idd. Ben je meteen flink aan de beurt :{

Ik ga altijd naar de lokale Volvo specialist hier. Prima toko.
pi_111641563
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 20:45 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Punt is dat ik er niet heel veel verstand van heb en er aan de remmerij wel echt een hoop moest gebeuren. Een setje blokken of schijven vervangen is het punt niet, maar wanneer het om het geheel inclusief een uitgebreide revisie gaat, haak ik af.

[..]

Nouja, het scheelt dat ik de beurt zelf doe dus dat scheelt me aan materiaal, filters en arbeidsloon al genoeg geld. De veer kan ik echter niet zelf, die laat ik rond de APK wel doen. Reken op 80 euro ofzo voor een nieuwe veer, dan nog de montage en vervolgens de APK. Zal dus ook wel op nog eens 200 euro komen. Dan zit het geld er voorlopig wel weer ruimschoots in...

Ik heb Bert Story één keer gezien ivm de EGR-thermostaat die ik nergens anders kon halen, verder kom ik er niet. Heb een dorpsgarage in de buurt waar ik heen ga, die hanteren tenminste nog een normaal uurtarief.
Ja, dan is het te begrijpen inderdaad. Dan in een keer alles goed!

Pff, de stuurhuisolie zit zelfs op de zijkant van mn auto, alles is op mn draagarm gelopen, in de binnenkant van mn velg en zo naar buiten toe ;(
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')