Ik ken z'n verhaal al dus ga niet lopen spoileren, maar het is inderdaad heel mooi om te zien hoe hij langzaam de grip op z'n leven verliest.quote:Op maandag 14 mei 2012 22:39 schreef VeX- het volgende:
Ik vond het ook jammer van Xharo, inderdaad door wat je zegt over die mooie woorden. Hij was al de rijkste man in de stad en een van de machtigste, maar blijkbaar is dat niet genoeg voor hem. Als er een ding is wat GOT leert is dat heersers het na zulke machtsgrepen zelden de macht ook vasthouden.
Over psycho Theon: in die aflevering waarin hij die vertrouweling van de Starks onthoofd zag je al dat hij is doorgeslagen in zijn poging om zijn nieuw verworven macht te doen gelden. Hij balanceert op het randje. Dat gevoel had ik in deze scene ook. Het angstaanjagende is dat je helemaal niet wist dat Theon zo was en je nu al weet dat het nooit goed kan aflopen.
Ik kan het ook niet afzetten, heb de hele ondertiteling laten lopenquote:Op dinsdag 15 mei 2012 00:32 schreef Jor_Dii het volgende:
What the fuck dat einde icm die muziek! Behoorlijk heftig.. Dit seizoen nadert een gruwelijke ontknoping. Vind het wel raar dat we al 2 afleveringen niets van Stannis hebben gezien overigens.
Bronn is na Tyrion mijn held, in de boeken ook alquote:
Tyrion leek wel een kat of een hond. Cersei snikt ff, Tyrion kijkt naar Cersei, naar links, naar voren, doet paar stappen vooruit. Cersei veert op en kijkt Tyrion in zijn oogjes. Tyrion kijkt weer naar links en dan naar voren en doet verder niks. WTF kijkt ie steeds naar links.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 00:22 schreef Catwoman1986 het volgende:
Niet verwacht maar ik vond Cercei zowaar een tof wijf deze aflevering. Hoe ze op haar manier een soort van advies geeft aan Sansa en ook laat blijken dat het allemaal niet zo mooi is als het lijkt.
En de scene met Cercei en Tyrion ook, er zit toch meer in dan alleen maar een beetje icequeen.
Wel over gehoord via Tyrion. Kennelijk zijn ze nog maar 4-5 dagen zeilen van King's Landing vandaan. Lijkt me toch dat we daar binnenkort meer van gaan zienquote:Op dinsdag 15 mei 2012 00:32 schreef Jor_Dii het volgende:
Vind het wel raar dat we al 2 afleveringen niets van Stannis hebben gezien overigens.
In het boek is lord Lannister niet eens bij Arya in Harrenhal.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 01:08 schreef mr-green het volgende:
Ik had het idee dat deze aflevering veel meer dialogen uit het boek zijn verteld. Zoals de gesprekken tussen lord Lannister en die dochter van Stark die hem eten geeft en het gesprek tussen Cersei en imp.
Wel een matig einde want iedereen weet dat die lijfjes van die twee anderen kids zijn...
Even er vanuit gaand dat je gelijk hebt:quote:Op dinsdag 15 mei 2012 01:08 schreef mr-green het volgende:
Wel een matig einde want iedereen weet dat die lijfjes van die twee anderen kids zijn...
Echt ja.quote:Op maandag 14 mei 2012 23:34 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik hou van Cersei.
Een van de mooiste karakters van de serie vind ik.
Dat valse ijskoningin gedoe met haar heerlijke speeches en oneliners.... en dan soms toch een barstje in het porselein.
Ze wilden elkaar omhelzen en toch ook maar weer niet.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 00:48 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Tyrion leek wel een kat of een hond. Cersei snikt ff, Tyrion kijkt naar Cersei, naar links, naar voren, doet paar stappen vooruit. Cersei veert op en kijkt Tyrion in zijn oogjes. Tyrion kijkt weer naar links en dan naar voren en doet verder niks. WTF kijkt ie steeds naar links.
Ja, zo'n ongemakkelijk moment van "Ik wil genegenheid tonen, maar weet niet zo goed hoe en doe het dus maar niet".quote:Op dinsdag 15 mei 2012 07:26 schreef Klauz het volgende:
[..]
Ze wilden elkaar omhelzen en toch ook maar weer niet.
Ja, alleen zit hij op een neerwaartse spiraal van geweld die hij zelf maar nauwelijks aan lijkt te kunnen.quote:Op maandag 14 mei 2012 22:40 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Tja, Theon MOET wel om weer wat aanzien in de ogen van z'n pa te krijgen, en hij wil natuurlijk beter zijn dan z'n zus
Hij heeft 9 jaar bij de Starks doorgebracht, pakweg een maand bij zijn familie sindsdien. Al dat gedoe over wat een 'prins' is, heeft ie allemaal opgedaan bij wetlanders.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 08:52 schreef Saavedra het volgende:
Nah, Theon wordt door zijn echte familie onmogelijk behandeld.
Ja ik vond het een vreemde reactie, daarom snapte ik de clue niet helemaal.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 08:40 schreef pfaf het volgende:
Toffe aflevering! Ayra is en blijft echt een heldin.Die Ygritte (ofzo) was echt hilarisch, met haar flauwe, seksuele opmerkingen...
Wel jammer dat die man die de vorige aflevering door Ayra vermoord is, onderweg blijkbaar dat briefje heeft weggegooid. Een beetje vreemd.
Ik vond de reactie van Theon aan het einde ook wat moeilijk te plaatsen. Ik dacht eerst dat hij schrok, omdat hij iets achter die doeken zag wat hij niet verwacht had, maar wat ik hier lees, verwachten de meesten dat hij schrikt van z'n eigen gruwelen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |