abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111542061
Heb zojuist melatonine 5mg gekregen wegens slaapproblemen. In de bijsluiter staat dat alcohol de werking van melatonine kan verminderen. Heeft iemand ervaring met alcohol en melatonine? Is er echt een merkbaar verschil?
  maandag 14 mei 2012 @ 18:30:40 #2
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_111542203
Ik heb nog nooit een echt verschil gemerkt, maar ik moet zeggen dat ik melatonine in lagere doses slik en ook niet zoveel drink als jij doet (getuige je andere topiques).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_111542268
Dat zal per persoon verschillen, je slaapt sowieso onrustiger door alcohol dus als je al slaapproblemen hebt kan het geen kwaad om te laten staan.
pi_111542294
Waarom verbeter je gewoon niet je leefstijl? Roken en alcohol en dan nog janken dat je klachten hebt :')
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  maandag 14 mei 2012 @ 18:34:04 #5
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_111542347
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 18:32 schreef hugsy33 het volgende:
Dat zal per persoon verschillen, je slaapt sowieso onrustiger door alcohol dus als je al slaapproblemen hebt kan het geen kwaad om te laten staan.
Onrustiger? Ik ben dan knock out hoor, werkt goed alcohol. :)
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_111542373
Je kan ook gewoon een warm glas melk of anijs nemen.

Die kant en klare pilletjes zorgen ervoor dat je lichaam het stofje minder gaat aanmaken.
Waardoor je straks vast zit aan die pilletjes.
Of is dat je bedoeling?
pi_111542384
Ik lees nu dat je ook depressief bent en een sociale fobie, dus stoppen met alcohol en wiet is misschien geen slecht probleem :')
pi_111542774
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 18:34 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Onrustiger? Ik ben dan knock out hoor, werkt goed alcohol. :)
dat denk je, maar je lichaam krijgt geen goede rust.
pi_111546553
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 18:35 schreef hugsy33 het volgende:
Ik lees nu dat je ook depressief bent en een sociale fobie, dus stoppen met alcohol en wiet is misschien geen slecht probleem :')
Ik blow niet. En wat betreft het drinkgedrag: Dat deed ik voornamelijk om te kunnen slapen dus vandaar nu die melatonine. Maar 2-3 pilsjes zou ik nog wel willen drinken.
pi_111553099
Neem gelijk 3 van die pilletjes in, doet de chemische balans in je hersenen goed.
pi_111553586
melatonine is zonder recept verkrijgbaar naar mijn weten... mogelijk dat TS' dosis een recept vereist.
Het is een lichtgewichtje onder de slaapmedicatie... ik zo het haast een opgepompt supplement willen noemen.

Temazepam is een geweldige inslaper, maar wel verslavend... om niet middernacht wakker te worden naast 40mg temazepam eventueel nog 10mg diazepam nemen. Vermijd alcohol en raadpleeg eerst een arts.

Als je daar geen zin in hebt... stop met alcohol, dat is net zo slecht voor je als die benzo's die ik semi-lollig aanhaalde. Ga sporten, socialize en genereer wat structuur in je leven. Het hoeft allemaal heus niet tot in het extreme, maar het werkt wel :)
asdfasdfasdfasdfasdf
pi_111554783
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 21:41 schreef novusordoseclorum het volgende:
melatonine is zonder recept verkrijgbaar naar mijn weten... mogelijk dat TS' dosis een recept vereist.
Het is een lichtgewichtje onder de slaapmedicatie... ik zo het haast een opgepompt supplement willen noemen.

Temazepam is een geweldige inslaper, maar wel verslavend... om niet middernacht wakker te worden naast 40mg temazepam eventueel nog 10mg diazepam nemen. Vermijd alcohol en raadpleeg eerst een arts.

Als je daar geen zin in hebt... stop met alcohol, dat is net zo slecht voor je als die benzo's die ik semi-lollig aanhaalde. Ga sporten, socialize en genereer wat structuur in je leven. Het hoeft allemaal heus niet tot in het extreme, maar het werkt wel :)
Van temazepam ga je echt heerlijk slapen.. Heb het slechts 1x gebruikt, in het ziekenhuis de nacht voor een operatie. Kan me voorstellen dat het verslavend is ...

Slaapmiddelen zijn gevaarlijk. Ik zou naar de huisarts gaan, TS.
pi_111560001
Sporten werkt idd ook retegoed ^O^

ik had door medicijngebruik al 3 maanden heel slecht geslapen. Ik sportte er wel bij maar leek niets te helpen, totdat ik besloot een marathon te skeeleren, nog nooit zolang gesnurkt :7
  dinsdag 15 mei 2012 @ 00:11:47 #14
374924 Fairfax
Jolly good show!
pi_111563184
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 19:48 schreef zwartja het volgende:

[..]

Ik blow niet. En wat betreft het drinkgedrag: Dat deed ik voornamelijk om te kunnen slapen dus vandaar nu die melatonine. Maar 2-3 pilsjes zou ik nog wel willen drinken.
Ik heb juist dat ik bij 2-3 drankjes slecht in slaap kan komen.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 00:23:15 #15
262 Re
Kiss & Swallow
pi_111563723
Ik heb hier 10 mg pillen liggen, vrij verkrijgbaar in de VS. Het is een lichaamseigen stof die afgebroken wordt door licht. 2-3 biertjes zou geen kwaad moeten kunnen, veel meer wel
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_111563751
Drinken helpt bij inslapen, maar je slaapt er wel lichter van. Gevolg: je slaapt de nacht niet door. Je creëert dus een nieuw slaapprobleem. Dus daar zou ik in ieder geval mee kappen.
pi_111642730
Heb 4 biertjes gedronken alvorens de 5mg melatonine (en 500mg Seroquel zoals gebruikelijk). Ik voelde me voor het eerst in lange tijd echt moe op een lekkere manier. Sterker nog, volgens mij heb ik me nog nooit zo gevoeld. Ik heb bewust minder gedronken dan normaal omdat dus de alcohol het effect van de melatonine zou verminderen. Na ongeveer 1,5 uur na inname wilde ik naar bed en had voor het eerst in lange tijd niet het gevoel van "heb ik wel genoeg gedronken om te kunnen slapen". Ik ging gewoon liggen en lag lekker, viel niet meteen in slaap maar het wakker liggen vond ik niet zo erg.

Conclusie: Het heeft geholpen bij het inslapen maar omdat ik minder had gedronken dan normaal ben ik 's nachts zeker 6-7 keer wakker geworden en ben ik overdag moe. Dit zie ik alleen maar als gunstig omdat ik dan misschien vannacht beter slaap.
pi_111643212
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 00:23 schreef -Strawberry- het volgende:
Drinken helpt bij inslapen, maar je slaapt er wel lichter van. Gevolg: je slaapt de nacht niet door. Je creëert dus een nieuw slaapprobleem. Dus daar zou ik in ieder geval mee kappen.
Je slaap de nacht zeker wel door (ik tenminste wel) maar de kwaliteit van je slaap is minder. Je bereikt je REM slaap niet o.i.d.. Weet het niet precies.
  woensdag 16 mei 2012 @ 21:54:05 #19
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_111643335
Ik heb jarenlang 5 mg melatonine per nacht geslikt. Ook weleens met alcohol erbij.

Maar wegens lichamelijke 'omstandigheden' (die overigens losstaan van de melatonine en alcohol) slik ik sinds 2 nachten geen melatonine meer (en drink ik geen druppel alcohol meer). Wonderbaarlijke is dat ik de afgelopen 2 nachten geweldig geslapen heb trouwens! :D
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
pi_111643623
Wat zijn jouw ervaringen met melatonine + alcohol? Merk jij een verschil in de werking en zo ja bij hoeveel eenheden ongeveer?
  woensdag 16 mei 2012 @ 22:02:14 #21
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_111643702
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 22:00 schreef zwartja het volgende:
Wat zijn jouw ervaringen met melatonine + alcohol? Merk jij een verschil in de werking en zo ja bij hoeveel eenheden ongeveer?
Nee, ik merk eigenlijk geen verschil, maar ik ben ook geen dagelijkse alcoholgebruiker.
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')