Bedankt voor je reactiequote:Op zondag 13 mei 2012 22:39 schreef Metalfrost het volgende:
1. Gevoel krijgen dat je vanuit elke hoek een ander beeld kan krijgen over het onderwerp (onderwerp = het ding of persoon waar je je camera op richt)
2. Leren over diafragma, sluitertijd, technieken in de fotografie, etc
3. Plezier in krijgen wanneer je fotografeert
Zoiets?
Ga naar de boekenwinkel en koop Fotografie voor Dummies.quote:Op zondag 13 mei 2012 22:42 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie
Punt 1 heb ik volgens mij aardig gevoel voor. De foto's die ik maak zijn vaak niet standaard en mensen vinden ze vaak mooi. punt 2, meer het technische gedeelte, begrijp ik echter niks van.. Waar kan ik dat het beste vinden op internet?
Bedankt, ben inmiddels op zoek naar een 2de hands exemplaarquote:Op maandag 14 mei 2012 18:51 schreef tupolev141 het volgende:
Dat digitaal boek zal wat meer toegespitst zijn op digitale fotografie zeker in plaats van met filmrolletjes. (Jij bent dus digitaal).
Er is ook nog dit boek: http://www.vanduurenmedia.nl/Titel/Index/375
Is wat specifieker voor jouw D90. Legt je je menu's uit en zo en de basisbeginselen.
Wow 10 euro! Bedankt voor de link:P Had 'm bijna voor 12,50 van marktplaats gekochtquote:Op dinsdag 15 mei 2012 12:24 schreef tupolev141 het volgende:
Verrek. Niet meer beschikbaar. Dat had ik niet gezienMaar de opvolger blijkbaar wel en ze willen er vanaf als je de korting bekijkt
http://www.vanduurenmedia(...)kon_D7000_en_D80_D90
Over het niveau: Ze beginnen bij het begin. Ik heb dit boek erbij gekregen bij een kerstmisactie aankoop 2 jaar geleden en het heeft mij goed geholpen om de theorie onder de knie te krijgen.
Er zit ook een hoofdstukje compositietips in, en die zijn misschien nog belangrijker dan cameratechnische uitleg. Nou ja voor mij dan. En talent is iets waar je niks aan kan doen. Ik vind dat mijn vriendin betere foto's maakt dan ik en die heeft nog nooit een fotografieboek vastgehad.
Jazeker. Staat er allemaal in. Heb even een scannetje gemaakt van een bladzijde.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 16:12 schreef nickhguitar het volgende:
Nog wel een klein vraagje: Kan ik hier dan ook uitleg in vinden over sluitertijd, diafragma en soortgelijke termen?
Thx voor je scannetje, duidelijk!quote:Op dinsdag 15 mei 2012 17:21 schreef tupolev141 het volgende:
[..]
Jazeker. Staat er allemaal in. Heb even een scannetje gemaakt van een bladzijde.
[ afbeelding ]
Het is op deze pagina ook meteen duidelijk dat dit soort boeken eigenlijk maar 1 keer wordt geschreven en dan tig keer wordt verkocht met enkel andere plaatjes en een apart hoofdstuk voor het menu van de camera waarvoor het boek wordt verkocht. Een biertje voor wie het ziet
Ik blijf mij altijd verbazen over de mensen die commentaar op anderen leveren, maar vervolgens precies hetzelfde doen en gewoon niet lezen wat er gezegd wordt.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 13:47 schreef Iwanius het volgende:
Blijf mij altijd verbazen van lieden die iets nieuws kopen en vervolgens online
gaan vragen alles uit te leggen.![]()
Ik dacht altijd als je iets nieuws koopt je zelf de moeite doet het boekje even
door te bladeren om te weten hoe iets nou werkt. Ze maken die dingen niet
voor niets lijkt mij.
Slecht sexleven o.i.d.?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 13:47 schreef Iwanius het volgende:
Blijf mij altijd verbazen van lieden die iets nieuws kopen en vervolgens online
gaan vragen alles uit te leggen.![]()
Ik dacht altijd als je iets nieuws koopt je zelf de moeite doet het boekje even
door te bladeren om te weten hoe iets nou werkt. Ze maken die dingen niet
voor niets lijkt mij.
Je keest wederom niet wat er gezegd wordt. Dat, of je begrijpt het gewoon niet. In beide gevallen heb je geen recht om commentaar op anderen te geven.quote:Op maandag 28 mei 2012 11:04 schreef Iwanius het volgende:
@ Splackavellie02
En toch is mijn opmerking niet verkeerd want er is ook zoiets als zelfontplooiing.
Of koop jij ook altijd iets,vervolgens niet weet wat ermee te doen en dan vervolgens
aan anderen vraagt hoe of wat?
Dan zal je wel heel erg afhankelijk van derden zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |