abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 17 mei 2012 @ 15:38:40 #151
356605 LizzyAdam
Rubber Ducky
pi_111666787
Ik ben jaloers.
Lesbosapiens
  donderdag 17 mei 2012 @ 15:42:01 #152
356605 LizzyAdam
Rubber Ducky
pi_111666874
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2012 15:37 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Waarom moet ze haar dat gunnen?
Omdat Bak haar kind is. Zij heeft voor een kind gekozen, Bak heeft niet voor haar gekozen. Daarbij is volwassen worden ingewikkeld en vermoeiend genoeg zónder dat je volledig voor jezelf moet zorgen. Ik vind niet dat je het je kind onnodig moeilijk moet maken.
Lesbosapiens
pi_111666879
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 15:38 schreef LizzyAdam het volgende:
Ik ben jaloers.
Op de hangmat of op fiets?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  donderdag 17 mei 2012 @ 15:44:57 #154
309079 Bakfiets.
Kaleidoscopisch glibberpaard.
pi_111666971
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2012 15:36 schreef Vanyel het volgende:
Kusje drop fiets.

Helpt maar 1 ding tegen. Eigen plan trekken, op eigen benen staan en ze vanuit gelijkheid tegemoet treden.
M'n moeder weet dat ik geen geld heb om m'n eigen plan te trekken, dus daarom vindt ze maar dat ze alles kan maken.
Fietsen is gezond, dus eet meer fietsen.
pi_111666977
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2012 15:42 schreef LizzyAdam het volgende:

[..]

Omdat Bak haar kind is. Zij heeft voor een kind gekozen, Bak heeft niet voor haar gekozen. Daarbij is volwassen worden ingewikkeld en vermoeiend genoeg zónder dat je volledig voor jezelf moet zorgen. Ik vind niet dat je het je kind onnodig moeilijk moet maken.
Ik vind uit huis gaan onderdeel van en voorwaarde voor volwassen worden. Hoeft m.i. niet samen te gaan met volledig voor jezelf zorgen, maar als je studeert is t wel tijd om ergens anders te gaan wonen. Dat kan moeilijk zijn, maar dat maakt het niet onnodig.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  donderdag 17 mei 2012 @ 15:47:05 #156
309079 Bakfiets.
Kaleidoscopisch glibberpaard.
pi_111667034
En zelfs als ik het had zou het niet van haar mogen. :')
Fietsen is gezond, dus eet meer fietsen.
pi_111667065
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 15:44 schreef Bakfiets. het volgende:

[..]

M'n moeder weet dat ik geen geld heb om m'n eigen plan te trekken, dus daarom vindt ze maar dat ze alles kan maken.
Hoe lullig dat ook is (en ik vind het knap lullig om je kind zo te beknotten) zit daar ook nog een zekere regel/keuzeruimte in. Maar dan zijn t wel keuzes met ook nare consequenties, al was het alleen voor je financiële ruimte.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  donderdag 17 mei 2012 @ 15:53:35 #158
356605 LizzyAdam
Rubber Ducky
pi_111667252
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2012 15:42 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Op de hangmat of op fiets?
Op de hangmat. Hoewel ik natuurlijk maar al te graag een fiets was.

Op je zelf gaan wonen is natuurlijk een deel van volwassen worden, maar het is ook wel fijn als je al een deel kunt afsluiten voor je het huis uit gaat. Daarbij moet je studiestad wel de mogelijkheid bieden om het huis uit te kunnen en als je zelf binnen een 10 km radius van de uni woont is de noodzaak er ook niet echt.

Dat bedoel ik met gunnen. Bakje zou zich nu kunnen concentreren op haar studie en het sociaal leven dat daarbij hoort zonder dat ze zich zorgen hoeft te maken om de huur of de was. Dat kan later nog genoeg.
Lesbosapiens
pi_111668035
Dan zijn we het daar niet over eens. Ik vind dat die dingen onlosmakelijk met elkaar verbonden (zouden moeten) zijn.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  donderdag 17 mei 2012 @ 16:17:43 #160
309079 Bakfiets.
Kaleidoscopisch glibberpaard.
pi_111668122
Dus jij vindt dat je kind sowieso het huis uit moet zodra ze gaat studeren?
Fietsen is gezond, dus eet meer fietsen.
pi_111668442
Ijs en weder dienende wel ja.
Dus ja, behalve als ze daar niet toe in staat is. Of bijvoorbeeld 14 is, dat zou ik ook wat minder handig vinden.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  donderdag 17 mei 2012 @ 16:33:22 #162
309079 Bakfiets.
Kaleidoscopisch glibberpaard.
pi_111668734
Ik wilde al zeggen, ik was 16 toen ik begon met studeren. Dan was minder geweest. :')
Fietsen is gezond, dus eet meer fietsen.
  donderdag 17 mei 2012 @ 16:33:39 #163
356605 LizzyAdam
Rubber Ducky
pi_111668746
Nee, (correct me if i'm wrong) ik denk dat V. vindt dat je het huis uit moet om volwassen te kunnen worden, waar ik het deels wel mee eens ben. Maar ik denk ook dat volwassen worden te maken heeft met lekker in je vel zitten en accepteren wie je bent, uitvinden wat jíj leuk vindt. Ik zie niet in waarom dat niet zo kunnen vanuit het ouderlijk huis.
Lesbosapiens
pi_111669323
Correcting. Ik vind wel wat jij zegt, maar ook dat je m.i. niet meer thuis woont als je studeert.

Ik werd overigens 6 weken voor de start van mijn eerste collegejaar 17, maar er is bij ons nooit twijfel geweest over de vraag of ik wel of niet op kamers ging. Maar dat kan idd niet bij iedereen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_111669367
Accepteren wie je bent is trouwens een proces dat bij veel mensen makkelijk tot hun 40e duurt. Ik zou ze zo lang niet thuis hoeven.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  donderdag 17 mei 2012 @ 16:51:22 #166
309079 Bakfiets.
Kaleidoscopisch glibberpaard.
pi_111669461
Mijn moeder waarschijnlijk wel. :Y
Fietsen is gezond, dus eet meer fietsen.
pi_111670742
Ik heb ook keilang bij mijn ouders gewoond. Tot mijn 22e ofzo. En daarna ging ik gelijk samenwonen met mijn ex. Het is wel waar dat echt alleen wonen andere dingen voor me heeft gedaan, voor een ontwikkeling heeft gezorgd die er daarvoor niet was. Ik weet dat ik het alleen ook red en dat is fijn. Maar ik weet niet, ook met die realisatie denk ik niet, was ik maar op mijn 17/18/19e het huis uitgegaan. Sowieso lopen de dingen zoals ze lopen en het was (na een lastige periode met de puberteit van mijn broer) goed toeven bij mijn ouders.

Mijn ouders zijn overigens wel altijd heel helder geweest: eens eruit blijft eruit. Toen ik bij mijn ex wegging, was ik welkom, maar wel met de kanttekening dat ik alles in het werk zou stellen om zo snel mogelijk zelfstandige woonruimte te regelen. Ik heb er toen ook maar een maand gezeten en hoewel ik me op dat moment wat opgejaagd voelde (ondanks dat ze er ook echt heel erg voor me waren in die situatie) ben ik daar achteraf heel blij mee. Ze dwongen me daarmee verder te gaan ipv terug en te kijken wie ik zelf was, als ik het alleen moest rooien.

Maar Fietsje conflict hoort een beetje bij de leeftijd :Y Zolang je onder hun dak woont heb je misschien niet te accepteren dat zij altijd gelijk hebben en te doen wat zij zeggen dat je moet doen, maar blijkbaar wel dat het altijd een strijd zal zijn. Waarin jullie beiden vinden dat jullie gelijk hebben. Je krijgt er kost en inwoning voor terug, dus gewoon ene oor in, andere oor uit en een beetje je eigen plan trekken onder de radar.

Ik had dus overigens heel veel mazzel dat "onder de radar" nogal een groot gebied was omdat mijn broer voor het ene conflict na het andere zorgde en ik ondertussen, alles dronk, rookte en slikte (bwhahah drugs popjens) wat los en vast zat, maar wel gewoon "meedraaide" in het gezin en binnen de sociale standaard, waardoor ik lekker mijn gangetje kon gaan :7
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  donderdag 17 mei 2012 @ 18:58:25 #168
356605 LizzyAdam
Rubber Ducky
pi_111674559
Yay voor DP's broer. Ik hoop datrie tegenwoordig weet van licht en visolie? :P

Ik ben het niet met je eens V. Studeren is best zwaar, en om dat ook nog een eigen huis te hebben én een baan om dat huus te kunnen betalen is zwaar. Niet onmogelijk, maar zwaar. Ik zou het zelf mijn kinderen makkelijker willen maken door ze onderdak te geven totdat ze zelf aangeven er klaar voor te zijn om op zichzelf te wonen. Of dat nou in het begin van de studie is, of pas na 4 jaar. Ik zou ze niet dwingen om het huis uit te gaan 'omdat studenten nou eenmaal op zichzelf wonen' ofzo.

But then, ik ben pas 25 en ik heb geen kinderen. Misschien denk ik er over 5 jaar heel anders over ;)
Lesbosapiens
pi_111674798
Nou, ik was 18 en ik ging het huis uit. Gewoon omdat dat zo uit kwam.
Ben in heel die tijd twee weken terug thuis geweest, en hoewel ik dol ben op mijn ouders was dat meer dan voldoende.
Eerlijk gezegd gun ik elke jongere een periode van op zichzelf wonen, en het beste nog een periode waarbij je echt op de centen moet letten.
De rest van mijn leven heb ik er profijt van gehad.
Ik ben het ook helemaal eens met V in deze.

En inderdaad, ik bedoelde dat Fiets d'r moeder last heeft van het lege nestsyndroom. Dat je enig kind bent heeft daar niks mee te maken.
pi_111674856
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2012 15:53 schreef LizzyAdam het volgende:
Dat bedoel ik met gunnen. Bakje zou zich nu kunnen concentreren op haar studie en het sociaal leven dat daarbij hoort zonder dat ze zich zorgen hoeft te maken om de huur of de was. Dat kan later nog genoeg.
Mijn ouders zeiden dan "het is hier geen hotel".
En ik geef ze nog gelijk ook ;)
  donderdag 17 mei 2012 @ 19:10:02 #171
356605 LizzyAdam
Rubber Ducky
pi_111675049
Een glas rosé in de zon, bij mn mams. O+
Lesbosapiens
pi_111679869
Lizzy van mij hoef je er geen huis en baan bij te hebben hoor. Sterker nog, ik ben van plan mijn kinderen een dusdanige bijdrage te geven dan werken tijdens de studie een keuze is. Maar wel zo dat ze dingen moeten laten als ze echt iets tofs willen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  donderdag 17 mei 2012 @ 20:56:03 #173
356605 LizzyAdam
Rubber Ducky
pi_111680281
Die luxe heb jij misschien, dat je dat voor Dot kan doen. Het probleem is dat de meeste ouders die luxe niet hebben (zeker niet met meerdere kinderen. Bij ons gaan/gingen er 3 naar de uni). Met alleen stufi kom je er echt niet, zeker niet in Amsterdam.
Lesbosapiens
  donderdag 17 mei 2012 @ 21:06:02 #174
309079 Bakfiets.
Kaleidoscopisch glibberpaard.
pi_111680759
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2012 20:47 schreef Vanyel het volgende:
Lizzy van mij hoef je er geen huis en baan bij te hebben hoor. Sterker nog, ik ben van plan mijn kinderen een dusdanige bijdrage te geven dan werken tijdens de studie een keuze is. Maar wel zo dat ze dingen moeten laten als ze echt iets tofs willen.
Kinderen? O+ O+ O+ Komt er ook nog een Vanyelson bij? O+ Of VrouwvanVanyelson?
Fietsen is gezond, dus eet meer fietsen.
  donderdag 17 mei 2012 @ 21:12:01 #175
309079 Bakfiets.
Kaleidoscopisch glibberpaard.
pi_111681098
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 17:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
Maar Fietsje conflict hoort een beetje bij de leeftijd :Y
Van mij of van m'n ma? Want ongeacht mijn leeftijd, als er iemand plots naar me begint te schreeuwen, dan reageer ik niet goed. :D
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 17:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
ik ondertussen, alles dronk, rookte en slikte (bwhahah drugs popjens)
Wat een goede tip, dat ga ik eens proberen. :*
Fietsen is gezond, dus eet meer fietsen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')