quote:
Op zondag 13 mei 2012 15:48 schreef Rhalius het volgende:Ik vraag me wel eens af hoe het komt dat vooral europese landen een gruwelijk grote expansie drang hebben gehad door de geschiedenis, zou het iets genetisch zijn?
Gewoonweg buurlanden aanvallen is altijd doodnormaal geweest door de geschiedenis heen, maar alleen Europese landen hadden blijkbaar interesse om verder te kijken dan de buren, en zijn de hele wereld rondgeweest in hun zoektocht naar macht en rijkdom.
Natuurlijk was het voor west europa toegankelijker dan oost europa, veel van die landen grenzen niet eens aan zee. Maar Aziatische landen hadden toch evengoed kunnen koloniseren? Of waren hun schepen van mindere kwaliteit dan Europese schepen?
Ergens vraag ik me af of het soms in ons bloed zit, het is nu eenmaal een feit dat zwarte mensen over het algemeen hoger springen en harder kunnen lopen, en aziaten over het algemeen snellere reflexen hebben. Zou dit dan zijn wat bij blanke mensen sterker is, een drang om onze invloed zo ver mogelijk uit te breiden?
Ieder rijk of grote natie heeft zich door de eeuwen heen proberen groter en onafhankelijk te maken. Daar is niets Europees aan. Iedere grootmacht wilt grondstoffen om zelfvoorzienend te zijn. Elke staat streeft dit na met dezelfde of zelfs ergere middelen, alleen niet iedereen heeft daar de capaciteiten voor. Geloof maar dat al die Afrikaanse machthebbers door de eeuwen heen dat ook hadden gewild, alleen ze misten de eigenschappen en de middelen die daarvoor nodig waren.
Het Ottomaanse rijk had op het toppunt van haar macht heel zuidoost Europa bezet. Het is dat ze in 1683 bij de poorten van Wenen werden verslagen, anders waren ze West-Europa binnengetrokken. De Turken hadden dus net zo goed hun expansiedriften.
Overigens wordt die expansie-drang tegenwoordig als negatief beschouwd. Dit door jarenlange politiek-correcte onzin wat de Europeanen vandaag de dag gecastreerd heeft. We durven tegenwoordig niet eens meer Somalisch piraten kordaat aan te pakken terwijl we wel over de middelen en manschappen beschikken. Dit wekt minachting op bij deze volkeren.
Ik ben van mening dat de blanke Europeaan door haar kennis, kracht en moed zo ver is gekomen. Zij durfden hun veilige haven op te geven om op ontdekking te gaan naar de nog niet ontdekte Werelden. Dit wordt vandaag de dag omgebogen door cultuur-marxisten tot wrede expansiedrift (kolonisatie).
In de natuur doen dieren precies hetzelfde. Ze proberen territorium te verkrijgen en te behouden door te vechten en te dreigen. Ze hebben het nodig om voedsel te vergaren en zich voort te planten, om zo hun eigen soort veilig te stellen.
Iedere dag worden we ermee om de oren geslagen dat we onze rijkdommen op een 'oneerlijke' manier hebben verkregen. We hebben geroofd en de cultuur-marxisten hebben ervoor gezorgd dat Afrika - ondanks miljarden aan ontwikkelingshulp door de decennia heen - nog steeds een excuus heeft om maar geen verantwoordelijkheid te nemen. De blanken zijn de boeman van de 21ste eeuw.
Niemand spreekt over de enorme offers die de Europese volkeren hebben gemaakt om te komen waar we nu zijn. Door discipline, inzet, en onze vindingrijke geest hebben we de continenten kunnen koloniseren en onze toekomst tot op heden kunnen veilig stellen.
[ Bericht 1% gewijzigd door Teutoon op 13-05-2012 16:23:42 ]