quote:Op zondag 13 mei 2012 14:48 schreef Houtkamp het volgende:
Hallo,
ons huis (2007) heeft een lessenaarsdak met daaronder twee kamers en een berghok. Nu komt het regelmatig voor dat er zachte of harde "knallen" te horen zijn. Deze geluiden lijken te komen vanaf de plek waar de scheidingswand tussen de twee kamers en het dak bij elkaar komen. De hardere "knallen" zijn af en toe zelfs een verdieping lager goed te horen en soms schrik ik er van. Wind heeft volgens mij geen invloed op dit fenomeen, wel opwarmen en afkoelen. Iemand enig idee waardoor dit wordt veroorzaakt en belangrijker, hoe ik er vanaf kan komen?
Als het meerdere malen per dag is, dan is dat wel heel erg apart.. Als het iets structureels was had je het al lang moeten zien lijkt mij.. Als je er sinds 2007 woont, dan is dat 4,5 jaar? regelmatig is 4x per dag? dat zijn dan 6570 knallenquote:Op zondag 13 mei 2012 21:33 schreef Houtkamp het volgende:
Met "regelmatig" bedoel ik overigens meerdere keren per dag, als het maar af en toe zou zijn had ik er niet zo een last van. Ik heb al in veel verschillende huizen gewoond, maar dit heb ik nog nooit gehoord.
Oja unidek platen, dat was het merk.quote:Op maandag 14 mei 2012 16:20 schreef exlurker het volgende:
Weet niet of je al op Google hebt gezocht, maar je staat niet alleen met je klacht
http://www.eigenhuis.nl/forum/posts/list/374.page
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=16&t=95652
http://www.klusidee.nl/Forum/about48235.html
Tip had ik al eerder gekregen, maar is het niet.quote:Op maandag 14 mei 2012 13:04 schreef DubbelZout het volgende:
Zou het niet een cv-ketel kunnen zijn die zichzelf niet gestart krijgt??
Ploffen van foute gasverbranding ofzo ??
We wonen sinds januari in dit huis. Regelmatig is ongeveer 10x per dag.quote:Op maandag 14 mei 2012 13:26 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Als het meerdere malen per dag is, dan is dat wel heel erg apart.. Als het iets structureels was had je het al lang moeten zien lijkt mij.. Als je er sinds 2007 woont, dan is dat 4,5 jaar? regelmatig is 4x per dag? dat zijn dan 6570 knallenZelfs al zouden ergens haarscheuren in komen, dan had je het met zo'n hoeveelheid wel al ergens moeten constateren lijkt mij.. Weet je zeker dat het niet je CV is die aanslaat of een deur die klappert?
Ik maak me ook niet echt druk, maar schrik soms van het geluid. Sommige van die knallen zijn echt behoorlijk hard. En vooral als je ze niet verwacht, is het schrikken.quote:Op maandag 14 mei 2012 17:36 schreef sijs het volgende:
de oorzaak is temperatuur, in het dak zijn materialen met verschillende uitzettingscoefficienten gebruikt, dus als het warmer of kouder wordt "werkt" het dak en dat hoor je...kan op zich geen kwaad, het is wel heel lastig om er wat aan te doen, maar ik zou me er niet druk over maken
dat klopt...het dak van ons huis doet het ook.. en soms is dat best een behoorlijke knal -vooral als je net uit je nachtdienst komt en wilt slapen :-)quote:Op maandag 14 mei 2012 20:24 schreef Houtkamp het volgende:
[..]
Tip had ik al eerder gekregen, maar is het niet.
[..]
We wonen sinds januari in dit huis. Regelmatig is ongeveer 10x per dag.
[..]
Ik maak me ook niet echt druk, maar schrik soms van het geluid. Sommige van die knallen zijn echt behoorlijk hard. En vooral als je ze niet verwacht, is het schrikken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |