Als je het al heel je leven hebt is het niet eng, dan is het gewoon normaal. Maar ik kan begrijpen dat het voor mensen die zich normaal altijd inleven nogal eng overkomt.quote:
Ja, ik denk dat je ergens wel gelijk hebt. Als ik me inleef in mensen, voel ik me meteen beter, dan voel ik een soort band met mensen opeens die ik normaal niet voel, maar als ik er mee stop dan val je meteen weer terug in die soort verdwazende eenzaamheid op de wereld. Hoewel ik denk dat dat juist hetgene is wat voor intelligentie zorgt, ik kwam namelijk op deze theorie:quote:Op zondag 13 mei 2012 01:44 schreef Ritsuka.x.Soubi het volgende:
Ik geloof niet dat je dit kan aanleren en al helemaal niet automatisch.
Eigenlijk moet je dat ook niet constant willen, word je alleen maar depri van.
Iedereen is zich denk ik bewust van het moment dat ze zich gaan inleven.
Ieder persoon doet dit anders, sommige mensen doen het ook gewoon liever niet.
Als je het toch echt belangrijk vind om je in te leven in een ander, probeer het minstens elke dag 1x
Ik vind dit een moeilijke situatie, maar ik hoop dat mijn reactie een beetje helpt, anders heb ik het minstens geprobeerd.
Mijn broer is niet licht autistisch en mijn vader zeer vermoedelijk ook autistisch. Daarnaast voldoe ik aan vrij veel kenmerken van het Asperger Syndroom, eveneens aan best wat kenmerken, maar ik ben er nooit op getest dus hoeft dat niet zo te zijn, van hoogbegaafdheid, maar ik heb wel problemen met inleven. Er is een verschil tussen je in een normale situatie altijd gewoon kunnen inleven, en dat gewoon niet kunnen. Ook zei een autisme-expert op een van mijn vorige scholen dat die bijna zeker wist dat ik Asperger syndroom zou hebben.quote:Op zondag 13 mei 2012 02:06 schreef Mercer het volgende:
Iemand die zo bezig is met zich proberen in te leven en zich vervolgens eenzaam voelt als dat niet lukt, kan volgens mij nooit autistisch zijn. Eenzaamheid en autisme is dat niet een contradictio in terminis?
Jij denkt dat autisten geen behoefte kunnen hebben aan sociaal contact?quote:Op zondag 13 mei 2012 02:06 schreef Mercer het volgende:
Iemand die zo bezig is met zich proberen in te leven en zich vervolgens eenzaam voelt als dat niet lukt, kan volgens mij nooit autistisch zijn. Eenzaamheid en autisme is dat niet een contradictio in terminis?
Je maakt de dingen ook wel erg ingewikkeld. Ik moet mijn volle aandacht erbij halen om het te begrijpen.
Er staat een vraagteken na mijn zin, ik weet het niet. Kan een autist zich eenzaam voelen? Ik dacht dat een autist juist weinig behoefte heeft aan sociaal contact?quote:Op zondag 13 mei 2012 02:10 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Jij denkt dat autisten geen behoefte kunnen hebben aan sociaal contact?
Volgens mij moet je je wat meer inlezen voordat je zulke vreemde uitspraken doet.
Volgens de informatie die erover bekend is, is dit bij Asperger Syndroom juist niet zo, waar Klassiek Autisten geen behoefte hebben aan sociaal contact, is er bij mensen met Asperger Syndroom juist wel behoefte aan sociaal contact.quote:Op zondag 13 mei 2012 02:13 schreef Mercer het volgende:
[..]
Er staat een vraagteken na mijn zin, ik weet het niet. Kan een autist zich eenzaam voelen? Ik dacht dat een autist juist weinig behoefte heeft aan sociaal contact?
Dat is dan een misvatting. Er zijn wel autisten die bijvoorbeeld kluizenaar worden, maar een groot deel heeft gewoon behoefte aan sociaal contact zoals iedereen, maar hebben misschien geen sociaal leven omdat het moeilijk voor ze is. Jij praat over autisten alsof ze ook allemaal last hebben van een schizoïde persoonlijkheidsstoornis.quote:Op zondag 13 mei 2012 02:13 schreef Mercer het volgende:
[..]
Er staat een vraagteken na mijn zin, ik weet het niet. Kan een autist zich eenzaam voelen? Ik dacht dat een autist juist weinig behoefte heeft aan sociaal contact?
Weinig vrienden, moeite om vrienden te maken, veel gepest in het verleden, op HAVO totaal geen aansluiting met de klas, het leek alsof ze me allemaal vervelend vonden door mijn intelligentie of omdat ik me anders gedroeg toen. Ik heb me in de loop der tijd meer aangepast en normaal gedrag ontwikkeld, waardoor ik op VWO daar wel minder last van had, er zijn een paar mensen waar ik mee omga, maar de meerderheid van de mensen zijn toch, ze zijn niet onaardig, maar het zijn een ander soort mensen dan mij heb ik het idee. Op VMBO was het een en al ellende, hoewel ik er een goede vriendin aan heb overgehouden, maar die kan ik bijna nooit zien door afstand.quote:Op zondag 13 mei 2012 02:16 schreef Ritsuka.x.Soubi het volgende:
Waar komt je eenzaamheid nog meer vandaan? Of komt het echt door het gebrek aan inlevingsvermogen?
Hoezo dat? Of maak je een grap?quote:Op zondag 13 mei 2012 02:19 schreef Strugglemaster het volgende:
MDMA en LSD zouden jou in een goede setting wellicht een hoop op kunnen leveren.
Gezien je UI en naam vermoed ik een interesse in Anime en dat is sowieso vaker bij alternatieve mensen, en die vallen vaker buiten de groep, want uitgaan en sport, voetbal, dat vinden mensen leuker dan vage dingen voor hen zoals anime, filosofie, kunst en dergelijke. Ik vind zelf trouwens ook bepaalde anime wel leuk.quote:Op zondag 13 mei 2012 02:22 schreef Ritsuka.x.Soubi het volgende:
Moet je heel eerlijk vertellen dat je verhaal over aansluiten bij andere groepen verdomd dichtbij mijn eigen leven komt (op dat gebrek van inlevingsvermoging na).
Ik heb ook nooit die aansluitint gbij mensen gevonden, vraag me soms ook af of het gewoon aan mij ligt en ik heb net als wat jij zegd, wel behoefte aan sociaal contact.
Daarom denk ik ook dat ik je verhaal goed begrijp.
Lijkt me sterk. Ook mensen in een ziekenhuis kunnen uit hun nek lullen, zeker als je nagaat dat veel onderzoeken elkaar tegen kunnen spreken. Vooral op het vlak van diagnoses.quote:Op zondag 13 mei 2012 02:18 schreef Ritsuka.x.Soubi het volgende:
Oh het is trouwens bewezen dat ieder persoon een lichte autistische ''afwijking'' heeft.
(wist even geen andere woord, weet niet of het goed is om dit een afwijking te noemen)
(nee ik heb geen cijfers, dit werd in het ziekenhuis aan mij verteld)
Dit hoor ik wel vaker ja, dat MDMA op autisten een erg positieve uitwerking heeft qua sociaal zijn.quote:Op zondag 13 mei 2012 02:19 schreef Strugglemaster het volgende:
MDMA en LSD zouden jou in een goede setting wellicht een hoop op kunnen leveren.
Ik heb een aantal persoonlijke redenen om liever niet naar het GGZ te gaan, onder andere dat ik bij mezelf al zonder professionele hulp zoveel heb kunnen verbeteren dat ik nu redelijk normaal overkom, waar ik eerst vreemd overkwam altijd.quote:Op zondag 13 mei 2012 02:26 schreef Ritsuka.x.Soubi het volgende:
Bij een vriend van mij werd er ook pas iets vastgesteld na 6 jaar therapie te hebben gehad, bleek het dat hij gewoon een ''verkeerde label'' opgeplakt kreeg.
Je moet voor onderzoek eisen, als je zulke vermoedens hebt.
Het is altijd goed als je begleiding krijgt, want eenzaamheid kan je opvreten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |