abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 mei 2012 @ 23:04:30 #26
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_111475988
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 23:06 schreef Ou-Tannu het volgende:
gewoon die print er af rukken.. en een nieuwe behuizing er om heen goien klaar!
Dat dus.

Kost je maar een paar euro.
So we just called him Fred
pi_111519329
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 16:13 schreef hottentot het volgende:

[..]

Absoluut niet doen.

Als de verbinding ook maar even hapert tijdens wat voor schrijfactie dan ook kun je de hele zooi wel naar zijn grootje helpen.
sterker nog als je sluiting maakt... kan je je data ook omzeep helpen :')
  maandag 14 mei 2012 @ 21:18:01 #28
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_111551957

Zo hangt mijn externe harde schijf erbij. Het was origineel een externe harde schijf, maar toen kocht ik een computer, dus heb hem uit de behuizing gehaald, dat kleinere printplaatje er vanaf gehaald en hem in mijn computer gestopt met een sata kabel, en een stroom kabel, allemaal probleemloos. Toen ik een jaar later mijn computer weer verkochte, heb ik het plaatje er opgedrukt en weer lekker aan mijn laptop aangesloten. Moraal van het verhaal is, een externe harde schijf is een gewone harde schijf, waar het plaatje dat je er vanaf kan halen. Deze dient alleen voor het omzetten van de stroom, en USB verbinding naar een SATA en computerstroomverbinding om het maar zo te zeggen.

Je kunt kijken of hij het doet door het in een PC te hangen met behulp van een sata kabel en stroomkabel, of er een ander printplaatje van een andere externe harde schijf erop te drukken en daarna weer via USB aan je computer aan te sluiten. Dat plaatje dat je eraf kan halen pakt alle soorten harde schijven, ik kan er ook rustig een kleinere aan hangen en die doet het ook gewoon.

Ik vind het mailtje van hem ook vaag. Ik heb vaak het gevoel dat mensen die computers repareren net zo fraudeus (is dat een Nederlands woord..?) kunnen zijn als automonteurs.
pi_111566605
Zover was ik ook gekomen, ziet er hetzelfde uit ook, bedankt voor de screens :)

Rare is dat ik dus vandaag langs ben gegaan bij de computershop op de universiteit en daar hebben ze hem ook via een SATA-kabel aan hun PC gekoppeld en daar pakte hij hem wel. Maar op mijn laptop niet. Dus ik ga een nieuwe harde schijf aanschaffen, terug naar die shop, daar een uurtje of twee zitten en 800 GB overzetten en er dan weer vandoor.

In ieder geval, de data is nog intact, ik kan er alleen met mijn laptop niet bij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')