![TaHk9.jpg]()
![q29K5.jpg]()
![b0Osp.jpg]()
Zo hangt mijn externe harde schijf erbij. Het was origineel een externe harde schijf, maar toen kocht ik een computer, dus heb hem uit de behuizing gehaald, dat kleinere printplaatje er vanaf gehaald en hem in mijn computer gestopt met een sata kabel, en een stroom kabel, allemaal probleemloos. Toen ik een jaar later mijn computer weer verkochte, heb ik het plaatje er opgedrukt en weer lekker aan mijn laptop aangesloten. Moraal van het verhaal is, een externe harde schijf is een gewone harde schijf, waar het plaatje dat je er vanaf kan halen. Deze dient alleen voor het omzetten van de stroom, en USB verbinding naar een SATA en computerstroomverbinding om het maar zo te zeggen.
Je kunt kijken of hij het doet door het in een PC te hangen met behulp van een sata kabel en stroomkabel, of er een ander printplaatje van een andere externe harde schijf erop te drukken en daarna weer via USB aan je computer aan te sluiten. Dat plaatje dat je eraf kan halen pakt alle soorten harde schijven, ik kan er ook rustig een kleinere aan hangen en die doet het ook gewoon.
Ik vind het mailtje van hem ook vaag. Ik heb vaak het gevoel dat mensen die computers repareren net zo fraudeus (is dat een Nederlands woord..?) kunnen zijn als automonteurs.