Oké, bij jou dus ook in orde.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 11:48 schreef Selestha het volgende:
Die van mij is online ook niet meer te bekijken, (voor vorige week trouwens wel), maar ik heb net de bevestiging gehad dat ik mijn loonstrookje per post blijf ontvangen
Zie er nu al tegenop, dat ik straks als ons VBG gesloten is, afhankelijk ben van die site!quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:34 schreef Aardappel2610 het volgende:
Zit even te kijken op MijnPostNL, maar het lijkt erop alsof van alles uit de lucht is gehaald. Volgens mij hoef je voorlopig er niet op te rekenen dat je ook maar een beetje baat hebt bij die site.
IT afdeling zit dus gewoon te prutsen. Kneiterharde fail!!!quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:34 schreef Aardappel2610 het volgende:
Zit even te kijken op MijnPostNL, maar het lijkt erop alsof van alles uit de lucht is gehaald. Volgens mij hoef je voorlopig er niet op te rekenen dat je ook maar een beetje baat hebt bij die site.
Morgen kampioen bij ons, plus uiteraard de HAH. Ik ga extra vroeg beginnen met rijden, ben ik eerder klaarquote:Op vrijdag 11 mei 2012 15:14 schreef Herfstblad het volgende:
Hier was het vandaag zo'n beetje alleen maar Kampioen.
En 2 straten zaten weer eens door elkaar. Wel netjes achter een vergeten gele kaart
Dan zal ik het even uitleggen: Volgens de wet mag je mensen een digitale loonstrook geven ipv een papieren, maar dan moeten ze daar expliciet toestemming voor geven. Wat PostNL nu doet is dat ze je papieren loonstrook stopzetten, tenzij je daar uitdrukkelijk tegen protesteert. De omgekeerde wereld dus (ook wel bekend als opt-out).quote:Op vrijdag 11 mei 2012 10:24 schreef Drassss het volgende:
[..]
Gewoon prima en slim beleid, dus ik snap je klacht totaal niet.
Je krijgt het geld terug van PostNLquote:Op vrijdag 11 mei 2012 15:39 schreef ErwinRommel het volgende:
Trouwens, die VoG, die is dus op eigen kosten las ik
Wie zegt dat de IT afdeling zit te prutsen? Een groot deel van de IT fails ontstaat door de vele schijven waar alles over gaat.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:47 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
IT afdeling zit dus gewoon te prutsen. Kneiterharde fail!!!
het komt op je loonquote:Op zaterdag 12 mei 2012 11:24 schreef KatrienDuck het volgende:
Heb nog even met mijn TC overlegd over hoe de kosten voor het VoG te declareren. Volgens hem komt het óf automatisch bij mijn loon op, óf ik krijg er automatisch een dingetje van thuis. Afwachten maar!
Weinig post trouwens vanmorgen. Wel wat langer gewerkt, want er waren weinig mensen, dus ook een paar wijken van een ander voorbereid. Volgende week wordt de woensdag een piekdag, dus ik moet in plaats van donderdag, woensdag werken en de vrijdag ook trouwens. Invallen voor iemand anders. Dus, di, wo, vr, za werken i.p.v. di, do, za.
Het personeel (wij dus) heeft nooit gevraagd om een site of een programma. Welke opdracht ons management aan de IT-afdeling heeft meegegeven weet ik uiteraard niet, maar tenzij er iemand gevraagd heeft om een slecht beveiligde site die voortdurend onbereikbaar is, kunnen we toch wel voorzichtig concluderen dat de IT-afdeling gefaald heeft.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 10:44 schreef VNA9216 het volgende:
[..]
Wie zegt dat de IT afdeling zit te prutsen? Een groot deel van de IT fails ontstaat door de vele schijven waar alles over gaat.
het personeel zegt: wij willen een programma dat aaaa kan want dat zou perfect werken en de meest efficiente aanpak zou zijn..
De manager die het door moet geven vind eigenlijk dat aaaa niet bij zijn visie aansluit en geeft door dat er een programma moet komen dat aaab kan. Zijn manager vind aaab een beetje duur, en vind dat er wel aabb van gemaakt kan worden omdat dat goedkoper is. Dan komt er overleg tussen het management van IT en business waarbij besloten word om er abbb van te maken. omdat dat het meest gunstige is. Daarna maakt het management van IT er bbbb van omdat dat volgens hun prettiger is om mee te werken en het wat "mooier" is (en vaak wat meer oplevert). Dan gaan de ontwikkelaars bbbb maken en leveren dat af aan de gebruikers... en die gebruikers denken "WTF is dit? Dit is niet war we om vroegen, dit is een onbruikbaar/onbeheersbaar baggerproduct!"
Nou, dan gebruiken we het oude maar weer...
quote:Het is momenteel niet mogelijk om uw personele zaken te regelen via Mijn PostNL.
Onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
PostNL.
Jij hebt wel een borrel verdiend!quote:Op zaterdag 12 mei 2012 17:18 schreef Selestha het volgende:
Leuk zeg, wat een dag..Begon gisteren al met mn fiets die kapot ging, ging vandaag óók mijn leenfiets kapot. Die is gelukkig gemaakt door de monteur van de nabije caravangarage! Ik heb hem een knuffel gegeven van blijdschap dat ik dit niet aan de fietsenmaker uit hoefde te leggen.. Vervolgens tegen een hek mijn broek gescheurd, en de hele dag lopen klieren met een terugtraprem waar ik al 12 jaar niet mee heb gefietst. Nu eindelijk thuis..
Die staat er nu ook mooi voor klaar hahaquote:Op zaterdag 12 mei 2012 17:27 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Jij hebt wel een borrel verdiend!
Met het personeel zou in dit geval eerder het personeel van HR bijvoorbeeld bedoeld worden. Het was gewoon even een algemeen voorbeeld van hoe ik als software ontwikkelaar de meeste projecten meemaak. Als je dan gewoon als ontwikkelaar zelf eens langs de "aanvragers" van het project gaat blijkt vaak dat zij iets totaal anders "besteld" hebben dan wat jij als ontwikkelaar die het moet gaan maken te horen hebt gekregenquote:Op zaterdag 12 mei 2012 14:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het personeel (wij dus) heeft nooit gevraagd om een site of een programma. Welke opdracht ons management aan de IT-afdeling heeft meegegeven weet ik uiteraard niet, maar tenzij er iemand gevraagd heeft om een slecht beveiligde site die voortdurend onbereikbaar is, kunnen we toch wel voorzichtig concluderen dat de IT-afdeling gefaald heeft.
Waarom als software ontwikkelaar dan in hemelsnaam brievenbus manager worden? Noodgedwongen wellicht?quote:Op zaterdag 12 mei 2012 18:27 schreef VNA9216 het volgende:
[..]
Met het personeel zou in dit geval eerder het personeel van HR bijvoorbeeld bedoeld worden. Het was gewoon even een algemeen voorbeeld van hoe ik als software ontwikkelaar de meeste projecten meemaak. Als je dan gewoon als ontwikkelaar zelf eens langs de "aanvragers" van het project gaat blijkt vaak dat zij iets totaal anders "besteld" hebben dan wat jij als ontwikkelaar die het moet gaan maken te horen hebt gekregen![]()
Maar helaas (en wellicht gelukkig in dit geval) is dat mn werk niet bij de postgelukkig hoef ik alleen maar brieven in gleuven te stoppen :-)
Inderdaad, verder werkzoekend maar handje ophouden vind ik maar niets (en ja ik weet het, een uitkering was financieel flink gunstiger geweest)quote:Op zaterdag 12 mei 2012 19:02 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Waarom als software ontwikkelaar dan in hemelsnaam brievenbus manager worden? Noodgedwongen wellicht?
Dan prijs ik jou want jij hebt een hele goede instellingquote:Op zaterdag 12 mei 2012 19:36 schreef VNA9216 het volgende:
[..]
Inderdaad, verder werkzoekend maar handje ophouden vind ik maar niets (en ja ik weet het, een uitkering was financieel flink gunstiger geweest)
Dank je, dan ben je verder dan veel potentiele werkgevers... Het is me al meerdere keren overkomen dat ik bij sollicitatiegesprekken te horen krijg dat ze twijfels hebben over mijn niveau vanwege het werk dat ik op het moment doe..quote:Op zaterdag 12 mei 2012 19:38 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dan prijs ik jou want jij hebt een hele goede instelling
Dat meen ik!
Herkenbaar.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 19:36 schreef VNA9216 het volgende:
[..]
Inderdaad, verder werkzoekend maar handje ophouden vind ik maar niets (en ja ik weet het, een uitkering was financieel flink gunstiger geweest)
Ach ja. Leuker kunnen we het niet maken, wel onhandigerquote:Op zaterdag 12 mei 2012 14:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ze hebben nu zelfs de hele "Zelf Doen" sectie van de site (waaronder de loonstrookjes) maar uit de lucht gehaald. Vanmorgen kreeg ik deze:
Melding:
[..]
Het valt me op dat er veel mensen met een soortgelijke situatie bij de post werken. Altijd goed te zien dat je niet de enige bent.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 20:31 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Herkenbaar.Hier dezelfde situatie.
Al ben ik dan geen software-ontwikkelaar, maar heb ik een sociaal juridische achtergrond.
Hier in Groningen zijn heel veel "noodgedwongen" postbezorgers. Veel afgestudeerden die geen werk kunnen vinden en daarom maar bij de post gaan werken. Met een studentenkamer vallen de maandelijkse kosten nog wel mee. Dat is met een baantje als postbezorger nog wel op te brengen. Bij mijn depot werken eigenlijk ook maar een paar huismoeders. De rest zijn werkzoekenden of mensen die met een uitkering aan het werk zijn gezet bij PostNL. Gevolg is wel dat het verloop hier heel hoog is.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 19:02 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Waarom als software ontwikkelaar dan in hemelsnaam brievenbus manager worden? Noodgedwongen wellicht?
Iets met fitness/gezondheid? Leuk!quote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:02 schreef Blobje het volgende:
[..]
Inmiddels ben ik zelf een bedrijfje aan het opstarten. Een baan vinden in het noorden is bijna niet te doen, dan maar zelf iets creëren.![]()
Op deze muziek??quote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:19 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Iets met fitness/gezondheid? Leuk!
Aan de andere kant moet je wel bedenken dat je jarenlang iedere maand een fikse premie hebt betaald aan de volksverzekeringen, oa voor als een situatie als deze zich zou voordoen.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 19:36 schreef VNA9216 het volgende:
[..]
Het gaat me ook niet om het geld of wat dan ook, maar om het bezig zijn. Ik zou gek worden als ik de hele dag thuis moet zitten van het UWV. Ik zie het bij mn vader, die deed toen hij werkte ook nog vrijwilligerswerk in een zorginstelling. Maar zelfs dat mag van het UWV niet omdat hij dan niet zn volledige tijd bezig is met werk zoeken....quote:Op zondag 13 mei 2012 09:46 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Aan de andere kant moet je wel bedenken dat je jarenlang iedere maand een fikse premie hebt betaald aan de volksverzekeringen, oa voor als een situatie als deze zich zou voordoen.
Als je een brandverzekering hebt en je huis brandt af (buiten jouw schuld), dan hoef je je toch ook niet schuldig te voelen als je claimt bij je verzekering?
Want dat is het in feite: Het is geen aalmoes, gewoon een verzekering waar je jarenlang premie voor hebt betaald, en die nu uitkeert.
Als ik dergelijke muziek op zou hebben, dan zou ik best snel lopen denk ik.quote:
Dat doen ze toch met alles bij PostNL?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dan zal ik het even uitleggen: Volgens de wet mag je mensen een digitale loonstrook geven ipv een papieren, maar dan moeten ze daar expliciet toestemming voor geven. Wat PostNL nu doet is dat ze je papieren loonstrook stopzetten, tenzij je daar uitdrukkelijk tegen protesteert. De omgekeerde wereld dus (ook wel bekend als opt-out).
Stel je voor dat ik jou een brief stuur waarin staat dat ik elke maand 100 euro van je rekening ga incasseren, tenzij je mij van tevoren telefonisch laat weten dat je dat niet wilt. Dat is hetzelfde principe.
Daar komt ook nog eens bij dat die site van MijnPostNL een ongelofelijk brakke kutsite is, vergeven van foutmeldingen en beveiligingswaarschuwingen. En dat is dan alleen nog in het gunstige geval dat de site niet helemaal uit de lucht is.
Snap je het nu, Einstein?
Precies! Een vriend van me heeft dezelfde archiefopleiding gedaan als ik, maar hij zit in de bijstand. Hij wil tot de tijd dat hij een betaalde baan heeft gevonden vrijwilligerswerk doen in die richting (of om het even wat) maar hij mag dat ook niet van het UWV. En reken maar niet dat het UWV ook maar ergens bij meedenkt of enige service biedt!quote:Op zondag 13 mei 2012 11:02 schreef VNA9216 het volgende:
[..]
Het gaat me ook niet om het geld of wat dan ook, maar om het bezig zijn. Ik zou gek worden als ik de hele dag thuis moet zitten van het UWV. Ik zie het bij mn vader, die deed toen hij werkte ook nog vrijwilligerswerk in een zorginstelling. Maar zelfs dat mag van het UWV niet omdat hij dan niet zn volledige tijd bezig is met werk zoeken.... *zucht...* Welkom in Nederland...
Hehe!quote:Op zaterdag 12 mei 2012 16:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Op dat tijdstip was ik al ruim 3 uren aan het werk
Denk het niet,quote:Op maandag 14 mei 2012 15:11 schreef Blistering het volgende:
Wordt er post bezorgd op 17 mei mensen?
Neequote:Op maandag 14 mei 2012 15:11 schreef Blistering het volgende:
Nee, heb een sms gehad dat we dan niet werkenquote:Op maandag 14 mei 2012 15:11 schreef Blistering het volgende:
in de titelbalk staat nog:quote:Application and Network Access Portal
You cannot access this site due to an internal error.
Try to access this site again in a few minutes.
If the problem persists contact the site administrator.
quote:Microsoft Forefront Unified Acces Gateway - Error Page
Ik vind het best handig om hier te lezen wat voor dag het isquote:Op maandag 14 mei 2012 19:54 schreef Herfstblad het volgende:
Ik heb helemaal niets gehoord over aanstaande donderdag of we vrijzijn of niet.Dat woensdag een piekdag is, weet ik ook van hier.
Ik geloof dat deze tc nog slechter is in communiceren dan de vorige.
Ik gok hier op een drukke woensdag. 5 zakken of zoiets wat ik normaal op donderdag heb.
Ik ook hoorquote:Op maandag 14 mei 2012 20:54 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik vind het best handig om hier te lezen wat voor dag het is
Ik kom eigenlijk alles hier het eerste te weten.quote:Op maandag 14 mei 2012 21:45 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Ik ook hoorIk weet meer via de mensen hier dan van mijn tc.
![]()
Een kwartier lijkt me ook wel heel weinig. Hoeveel zakken had je?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 13:58 schreef HetBrabandertje het volgende:
Eerste dag van de nieuwe diensten. Die tijden staan dus echt veel te krap. Voor m'n eerste wijk stond een kwartiertje, maar met de post van vandaag was ik al 10 minuten zoet met ingooien. En de grote hoeveelheid post achter de rooie kaart hielp ook niet echt mee. Vrijdag weer dezelfde dienst, maar dan uiteraard met de vrijdag-tijden. Ben benieuwd.
1 volle tas die met moeite dichtging.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 14:01 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Een kwartier lijkt me ook wel heel weinig. Hoeveel zakken had je?
Zo'n tas kost mij toch zeker een klein half uurtje, ingooien + zetten.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 14:12 schreef HetBrabandertje het volgende:
[..]
1 volle tas die met moeite dichtging.
elke zaterdag doe ik een andere wijk best wel vervelendquote:Op dinsdag 15 mei 2012 14:34 schreef Nezhi het volgende:
Vandaag werd ik wéér bij een andere wijk gezet die ik totaal niet ken, en dus een beetje traag was met ingooien, zetten wel net zo snel als anderen... maar dan zit ik met mensen die compleet over de zeik gaan. Ja, moeten ze mij niet bij wijken zetten die alle drie zes bakken vol hebben met 40 verschillende vakjes die ik niet eens ken...
gelukkig is het op zaterdag nooit druk dat scheeltquote:Op dinsdag 15 mei 2012 14:41 schreef Nezhi het volgende:
Haha, naja vandaag was het net zo druk als een normale donderdag.. morgen ook :s
Nee, dat is niet lekker relax werken!quote:Op dinsdag 15 mei 2012 14:34 schreef Nezhi het volgende:
Vandaag werd ik wéér bij een andere wijk gezet die ik totaal niet ken, en dus een beetje traag was met ingooien, zetten wel net zo snel als anderen... maar dan zit ik met mensen die compleet over de zeik gaan. Ja, moeten ze mij niet bij wijken zetten die alle drie zes bakken vol hebben met 40 verschillende vakjes die ik niet eens ken...
heb jij vaste wijken om te voorbereiden?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 14:49 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Nee, dat is niet lekker relax werken!
Eigenlijk wel, maar ook weer niet! De wijken die ik doe, worden op niet-piekdagen op andere kasten gedaan. Dus, soms als ik met een wijk wil beginnen, is die ineens al gedaan en moet ik iets anders doen. Dat is dan meestal achter een vreemde kast. Vanmorgen was dat ook weer zo. Gebeurt regelmatig. Ook word ik wel eens op een niet-piekdag ingezet, zoals deze week vrijdag. Dan moet ik ook achter een vreemde kast. Ja dat gaat dan lekker langzaam dat ingooien. Dan voel ik me wel eens opgelaten tegenover de vaste mensen die heel geroutineerd zijn.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 14:53 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
heb jij vaste wijken om te voorbereiden?
Hier de hele dag zonnig. Wel een flinke wind!quote:Op dinsdag 15 mei 2012 17:46 schreef Herfstblad het volgende:
Wat een weer vandaag! Maakte het een stuk zwaarder.
Hier ook ja, inclusief onweerquote:Op dinsdag 15 mei 2012 17:46 schreef Herfstblad het volgende:
Wat een weer vandaag! Maakte het een stuk zwaarder.
Maar de angst is nog net niet groot genoeg dat je hem zelf op slot zet?quote:Op woensdag 16 mei 2012 10:57 schreef Aardappel2610 het volgende:
Eén van mijn grootste angsten als ik aan het werk ben.
Wow, die school heeft het wel heel keurig afgehandeld!quote:Op woensdag 16 mei 2012 09:38 schreef Selestha het volgende:
Scholieren zetten fiets postbode op slot
Leuk geintje, in de buurt ookMoet maar even extra op mn fiets letten..
quote:Op woensdag 16 mei 2012 09:38 schreef Selestha het volgende:
Scholieren zetten fiets postbode op slot
Leuk geintje, in de buurt ookMoet maar even extra op mn fiets letten..
ik denk het wel jaquote:Op woensdag 16 mei 2012 11:01 schreef Snoepje5 het volgende:
Toch even aan jullie experts vragen (aangezien het met koninginne dag e.d. anders was)
De post die vandaag opgehaald wordt, wordt vrijdag bezorgd.
De post die morgen (donderdag) in de brievenbus wordt gestopt, wordt vrijdag opgehaald en zaterdag bezorgd.
Pakketen die vandaag verzonden worden, worden vrijdag bezorgd.
Pakketen die morgen verzonden worden (lees: afgeleverd) worden vrijdag opgehaald door de chaffeurs.
Correct?
http://www.nu.nl/binnenla(...)ststukken-kwijt.htmlquote:Postbode raakt duizend poststukken kwijt
Een postbode van PostNL is zo'n duizend poststukken kwijtgeraakt die in het Groningse dorp Leek bezorgd hadden moeten worden. De vrouw is ontslagen, zo meldde een woordvoerster van PostNL woensdag.
De postbezorgster zegt dat ze de enveloppen en kaarten vorige week op het distributiecentrum in Roden heeft laten liggen, maar een zoektocht daar leverde niets op.
Of de vrouw de poststukken achterover heeft gedrukt, kan de woordvoerster niet zeggen. De bedrijfsrecherche onderzoekt wat er is gebeurd.
De zaak kwam aan het licht toen er meerdere klachten binnenkwamen van mensen die geen post hadden ontvangen.
Lullig ja.quote:Op woensdag 16 mei 2012 14:38 schreef Shreever het volgende:
Had gisteren een dame in mijn wijk die al tijden beweerd post te missen.
Ze had gebelt met kantoor of iets, en die geven gewoon lekker mij de schuld.
Overigens heb ik volgens mijn postbode+ nog geen enkele klacht gehad.
Lekker dat er dan ergens een troela zit die aan een bewoner van mijn wijk verteld dat het aan mij ligt dat ze vaak post missen.![]()
Nooit aankomen pfft, alles wat ik krijg bezorg ik gewoon. (Tenzij het weer eens enorm slecht gesorteerd is, maar dan zit het er de volgende dag weer bij) Was er in ieder geval goed boos over.
Iemand anders wel eens zoiets gehad?
Het lijkt er een beetje op alsof de schuld wordt afgeschoven op de uitvoerder, namelijk de postbezorger/postbode. Beetje erg flauw, vind ik.quote:Op woensdag 16 mei 2012 14:28 schreef Deezertje het volgende:
Ben alleen wel benieuwd wat er dan straks gebeurd als de functie verdwijnt, want die VBG's moeten ooit toch wel een keer sluiten....? Alleen lees je nu bijna dagelijks dat er postbezorgers zijn ontslagen vanwege niet bezorgen van de post of dat er hele wijken maanden geen post hebben gehad...
Zal mij ook niets verbazen als ze alsnog de hele reorganisatie afblazen (alleen dat kunnen ze niet uitleggen aan de aandeelhouders, dus die kans is zeeeeeer klein dat ze 't doen).
nicequote:Op woensdag 16 mei 2012 14:45 schreef ErwinRommel het volgende:
En vandaag mijn contract binnengekregen, gaat per 4 juni in. Dan ben ik uitzendkracht af.
Plus een brief voor het intranet wat volgens jullie niet naar behoren werkt
Op basis van 20 uur per week, praktijk is dat eerder tegen de 40, schaal 2.quote:Op woensdag 16 mei 2012 15:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nice
Hoort er ook een ander (hoger) loon bij?
Nou ik krijg een contract voor onbepaalde tijd met de functie postbezorger ( ik was zaterdagbesteller)quote:Op woensdag 16 mei 2012 14:28 schreef Deezertje het volgende:
Zojuist te horen gekregen dat ik een contract voor onbepaalde tijd krijg als zaterdagbesteller.
Ze kwamen er landelijk achter dat zaterdagbezorgers massaal wegliepen en dat werkte dus niet echt goed...![]()
Huh wat? Ik heb een contract voor vier uur per week maar ik werk standaard minstens 6 uur (mijn dienst is 6 uur en 20 min). Ik neem aan dat je wel gewoon je dienst uitbetaald krijgt?quote:Op woensdag 16 mei 2012 15:22 schreef Selestha het volgende:
Hier is trouwens gisteren tijdens de vergadering officieel bekend gemaakt dat overuren niet meer betaalt worden, er wordt alleen nog gewerkt met de ''scenario's'' oftewel je krijgt precies de uren die in je contract staan en geen minuut meer.
Wist ik al uiteraard, want ik heb nog nooit betaald gekregen wat ik meer liep. Maar dit is dus het nieuwe beleid.
k, maar met 40 uur per week tikt het wel aan natuurlijkquote:Op woensdag 16 mei 2012 15:16 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Op basis van 20 uur per week, praktijk is dat eerder tegen de 40, schaal 2.
Ietsje hoger, niet veel.
dat zal niet veranderen, alleen als het scenario weer eens niet klopt ben je mooi de sjaak als er plotseling veel post is ...quote:Op woensdag 16 mei 2012 15:24 schreef VKV het volgende:
[..]
Huh wat? Ik heb een contract voor vier uur per week maar ik werk standaard minstens 6 uur (mijn dienst is 6 uur en 20 min). Ik neem aan dat je wel gewoon je dienst uitbetaald krijgt?
Ja, mijn dienst per week is officieel 10 uur. Maar als ik meer loop door drukte ofzo, krijg ik dat niet betaalt.quote:Op woensdag 16 mei 2012 15:24 schreef VKV het volgende:
[..]
Huh wat? Ik heb een contract voor vier uur per week maar ik werk standaard minstens 6 uur (mijn dienst is 6 uur en 20 min). Ik neem aan dat je wel gewoon je dienst uitbetaald krijgt?
Geen idee of het mag, ik vind het ook dubieus. Maar het is wel het beleid, en de ''scenario's zijn ruim berekend in alle redelijkheid''..quote:Op woensdag 16 mei 2012 15:28 schreef sbientje het volgende:
mag dat nou allemaal zomaar? ik blijf het maar dubieus vinden..
Scenario's worden sowieso compleet uit iemands duim gezogenquote:Op woensdag 16 mei 2012 15:32 schreef Selestha het volgende:
[..]
Geen idee of het mag, ik vind het ook dubieus. Maar het is wel het beleid, en de ''scenario's zijn ruim berekend in alle redelijkheid''..
Jaja, ik heb op een piekdag met HaH wel 25 minuten meer voor mijn wijk dan op een daldag zonder HaH
Ik hoorde vandaag zelfs van mijn TC dat dat ze waarschijnlijk helemaal met Georoute gaan stoppen. Het heeft ze tot nu toe alleen maar heel veel geld gekost, en geleid tot ergernissen bij de betrokkenen.quote:Op woensdag 16 mei 2012 14:37 schreef Peterselieman het volgende:
Georoute is idd stilgelegd. Het is op 50 VBG's uitgerold en ze willen eerst kijken hoe het gaat en de fouten uit het systeem halen, zo stond in die brief die ik toevallig vandaag ook gelezen heb.
Wij werken inmiddels een maand met Georoute en de eerste veranderde straten zijn al teruggedraaid, omdat er geen hout van klopte. Heb vandaag een aantal kasten omgestickerd met de betere volgorde en nieuwe briefjes in de Sammi gestopt.
quote:Op woensdag 16 mei 2012 16:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik hoorde vandaag zelfs van mijn TC dat dat ze waarschijnlijk helemaal met Georoute gaan stoppen. Het heeft ze tot nu toe alleen maar heel veel geld gekost, en geleid tot ergernissen bij de betrokkenen.
Ik minstens 45 min met HAH.quote:Op woensdag 16 mei 2012 15:32 schreef Selestha het volgende:
[..]
Geen idee of het mag, ik vind het ook dubieus. Maar het is wel het beleid, en de ''scenario's zijn ruim berekend in alle redelijkheid''..
Jaja, ik heb op een piekdag met HaH wel 25 minuten meer voor mijn wijk dan op een daldag zonder HaH
Bij ons kijken ze niet echt naar scenario's. Hoeveel mensen je binnen hebt hangt af van hoeveel ze er beschikbaar hebben. En voor het lopen van de wijken krijg je een standaardtijd. Als je meer dan 2 tassen hebt krijg je extra tijd, meestal tussen de 10 en 30 minuten per twee tassen, afhankelijk van hoe ver je wijk van het depot af ligt. Dat is ingevoerd omdat we geen zakjesadressen en onderbussen meer gebruiken sinds het Autobedrijf hier actief is. Nou ja, actief, tussen het roken en koffiedrinken door schijnen ze nog wel eens wat werkzaamheden te verrichten.quote:
natuurlijk mag dat niet ; het wettelijk minimum loon is toch niet voor niks vastgesteld.quote:Op woensdag 16 mei 2012 15:28 schreef sbientje het volgende:
je gaat een schaaljaar omhoog, maar blijft in de salarisschaal.quote:Op woensdag 16 mei 2012 18:34 schreef gridjuh het volgende:
Weet iemand hoe het zit als je 2e contract krijg...Heb een brief dat ik een salarisschaal omhoog was gegaan, nu staat er:
Werknemer is ingedeeld in de salaristabel,genoemd in bijlage 1 van de cao voor postbezorgers, leeftijdsjaar cq schaaljaar 00. Bij aanvang dienstverband bedraagt het salaris
Kloptdat of moet ik zeggen dat ik in salarisschaal 1 zit?
Maar dat is toch alleen als je jonger dan 23 bent? Ik ben ouder dan 23quote:Op woensdag 16 mei 2012 19:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je gaat een schaaljaar omhoog, maar blijft in de salarisschaal.
alleen wordt de betaling niet eerder dan de 21e gedaanquote:Op woensdag 16 mei 2012 06:44 schreef Selestha het volgende:
Vandaag mijn loonstrookje ontvangen in mijn ING account. Bedankt voor de tip!
Klopt, modschap opgegeven, want fulltime werk eigen zaak erbij (webshop) en nog modschap, tja, keuzes makenquote:
ik hoop dat de oude lopen dan weer terugkomenquote:Op woensdag 16 mei 2012 16:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik hoorde vandaag zelfs van mijn TC dat dat ze waarschijnlijk helemaal met Georoute gaan stoppen. Het heeft ze tot nu toe alleen maar heel veel geld gekost, en geleid tot ergernissen bij de betrokkenen.
dit zal plaatselijk geweest zijn met 5 om 4 vond ik het wel druk(althans zwaar in gewicht)quote:Op woensdag 16 mei 2012 15:50 schreef HetBrabandertje het volgende:
Zo vond ik het voor een piekdag vandaag ook niet echt druk. Alleen door onderbezetting als gevolg van miscommunicatie was het toch aanpoten. Voor vrijdag leek er haast meer post klaar te staan (al blijft het zelfs na de voorsortering lastig inschatten hoe druk het daadwerkelijk gaat worden).
je mag best vrij nemen, maar ik moet vrijdag en zaterdag gewoon aan het werk.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:47 schreef Eenskijken het volgende:
wordt er eigenlijk post bezorgd vrijdag ? Of wordt dat zaterdag of zelfs volgende week dinsdag pas? Ik snap nooit wanneer postbezorgers nou vrij hebben, met hemelsvaartdag oke maar verder?
Ideaalquote:Op donderdag 17 mei 2012 10:44 schreef KatrienDuck het volgende:
Zaterdag wordt er wel extreem weinig post verwacht heb ik gehoord. Veel bedrijven zijn ook een paar dagen dicht misschien.
mja, als de HAH dun is dan kun je alsnog er snel doorheen. Je hoeft immers onderweg niet vaak te stoppen om nieuwe post of HAH te pakkenquote:Op donderdag 17 mei 2012 11:37 schreef Selestha het volgende:
Mja, weinig post misschien, maar wel gewoon HaH. Zo snel ben je dus ook weer niet klaar
Nee dat mag niet. Mensen moeten minimaal het minimumloon verdienen, zoals eerder geopperd is.quote:Op woensdag 16 mei 2012 15:28 schreef sbientje het volgende:
Tsja, ik laat het over me heen komen omdat ik eenvoudig geen andere optie heb. Als ik hiermee stop stopt mijn uitkering en sta ik op straat. Of ik nu een punt heb of niet over PostNL, zo lang ze hier niet voor voor de rechter gedaagd zijn heb ik geen poot om op te staan tegenover het UWV. En met mij zijn en er meer die geen keus hebben.quote:Op donderdag 17 mei 2012 12:48 schreef Aardappel2610 het volgende:
[..]
Nee dat mag niet. Mensen moeten minimaal het minimumloon verdienen, zoals eerder geopperd is.
Sowieso negeert PostNL massaal de wetgeving, zowel wat betreft minimumloon als arbeidsomvang. Mede hierdoor ga ik er z.s.m. mee stoppen, want het is het gewoon niet waard. Het is jammer dat anderen het gewoon over zich heen laten komen, maar zo werkt deze maatschappij helaas.
PostNL moet nodig leren wat communiceren inhoudt en hoe je met mensen om hoort te gaan. Zoals het op dit moment bij ons gaat is te gek voor woorden. Nog even en het wordt tijd voor een landelijke postbezorgersstaking.
Nee, dat mag helemaal niet. Alleen zijn er zo weinig mensen die er tegen in gaan.quote:Op woensdag 16 mei 2012 15:22 schreef Selestha het volgende:
Hier is trouwens gisteren tijdens de vergadering officieel bekend gemaakt dat overuren niet meer betaalt worden, er wordt alleen nog gewerkt met de ''scenario's'' oftewel je krijgt precies de uren die in je contract staan en geen minuut meer.
Wist ik al uiteraard, want ik heb nog nooit betaald gekregen wat ik meer liep. Maar dit is dus het nieuwe beleid.
Kom nou.. Ja als ik moeilijk doe en problemen krijg met de baas en ik word eruit geschopt omdat ik de enige ben die er wat over zegt, dan sta ik dus op straat. Dat risico neem ik dus niet. Makkelijk praten als je niet in die positie zit.quote:Op donderdag 17 mei 2012 15:04 schreef Eenskijken het volgende:
ik zou ook mijn mond opentrekken als je voor gewerkte uren niet betaald krijgt.. kom nou.
Ik zou het toch eventjes melden bij de vakbond dat uitloop bij jullie standaard niet betaald wordt.quote:Op donderdag 17 mei 2012 15:19 schreef Selestha het volgende:
[..]
Kom nou.. Ja als ik moeilijk doe en problemen krijg met de baas en ik word eruit geschopt omdat ik de enige ben die er wat over zegt, dan sta ik dus op straat. Dat risico neem ik dus niet. Makkelijk praten als je niet in die positie zit.
Hmm dat is misschien wel een idee, kan dat ook als je geen lid bent dan?quote:Op donderdag 17 mei 2012 15:25 schreef lololo het volgende:
[..]
Ik zou het toch eventjes melden bij de vakbond dat uitloop bij jullie standaard niet betaald wordt.
Je wordt er niet zomaar uitgeschopt.quote:Op donderdag 17 mei 2012 15:19 schreef Selestha het volgende:
[..]
Kom nou.. Ja als ik moeilijk doe en problemen krijg met de baas en ik word eruit geschopt omdat ik de enige ben die er wat over zegt, dan sta ik dus op straat. Dat risico neem ik dus niet. Makkelijk praten als je niet in die positie zit.
Is er bij jullie vestiging dan zo'n overvloed aan postbezorgers? Bij ons zitten ze zodanig omhoog, dat de gemiddelde pbz wel een potje kan breken. Er lopen hier mensen rond die als ik de TC was al lang op straat hadden gestaan. Om hier ontslagen te worden als pbz moet je op z'n minst een complete bestelling in de oudpapierbak gegooid hebben. Maar een mondige pbz kan hier best wat voor elkaar krijgen. Er loopt er hier 1 rond die heeft voor z'n wijk gewoon 1,5 uur looptijd erbij gekregen! En niet omdat de wijk heel krap stond of omdat er bijv. huizen waren bijgebouwd, nee, gewoon omdat hij zei dat hij zoveel tijd nodig had.quote:Op donderdag 17 mei 2012 15:19 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik gaf aan bij de vergadering, dat ik 15 minuten om bij te laden op een piekdag te kort vind, omdat mijn wijk geen eigen depot heeft. Antwoord ''meer dan dat vinden wij te lang hoor! de tijden zijn ruim berekend etc'' en er werd dus niets mee gedaan. Terwijl ik er omdat mijn wijk geen eigen depot heeft, zo'n 20 tot 25 minuten over doe.quote:Op donderdag 17 mei 2012 16:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Is er bij jullie vestiging dan zo'n overvloed aan postbezorgers? Bij ons zitten ze zodanig omhoog, dat de gemiddelde pbz wel een potje kan breken. Er lopen hier mensen rond die als ik de TC was al lang op straat hadden gestaan. Om hier ontslagen te worden als pbz moet je op z'n minst een complete bestelling in de oudpapierbak gegooid hebben. Maar een mondige pbz kan hier best wat voor elkaar krijgen. Er loopt er hier 1 rond die heeft voor z'n wijk gewoon 1,5 uur looptijd erbij gekregen! En niet omdat de wijk heel krap stond of omdat er bijv. huizen waren bijgebouwd, nee, gewoon omdat hij zei dat hij zoveel tijd nodig had.
Er zijn ook legio postbezorgers die niets zeggen, of met de voeten stemmen (dwz: ontslag nemen), maar mijn ervaring is dat er wel wat te regelen valt, zeker als je verder je werk wel naar behoren doet.
ja je kan de volgende dag al beginnen geloof ikquote:Op donderdag 17 mei 2012 16:32 schreef FerryNL het volgende:
Wordt je best snel aangenomen om als bezorger bij Post NL aan de slag te gaan?
Werk nu nog in de horeca, maar vind dat echt niet leuk meer. Telkens die avonden en weekenden werken.
Ah ok aardig snel dus.quote:Op donderdag 17 mei 2012 16:33 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
ja je kan de volgende dag al beginnen geloof ik
maar ferry wat wil je nou als je horeca niet leuk vindt?
Ah ok... ja 5 uur is weer te weinig idd. Ik wil gewoon iets hebben waar ik 20 uur kan werken, maar liever niet meer in de horeca.quote:Op donderdag 17 mei 2012 16:46 schreef gelestipjes het volgende:
@ FerryNL: je kan wel snel aan de gang, maar ik denk dat je in de horeca meer uren kunt maken. Als je verder geen inkomsten hebt of een partner die geld verdiend of zo, dan is het niet zo interessant, want vaak krijg je maar een contract van 5 uur of zo.
dit schreef aardappel vorige maand:quote:Op donderdag 17 mei 2012 12:59 schreef Aardappel2610 het volgende:
Ik ga in september een studie oppakken, dus ik heb gelukkig wel een keus. Maar het is wel zuur dat er zoveel mensen zijn die misbruikt worden door PostNL. De politiek moet zich hier eens druk om maken en niet de crisis...
nog erlangs gefietsquote:Op donderdag 17 mei 2012 18:58 schreef hurrrrdurrrr het volgende:
Iemand hier die op het adres Reinier Engelmanstraat 1 (Amsterdam) werkt? Zo ja, heb ik een vraagje voor je
Heb binnenkort een sollicitatie daar en ben even wezen kijken waar het precies ligt.
Ik vraag mij nu alleen af, welke deur moet je in hemelsnaam nemen als sollicitant?De voordeur verwijst naar "de andere kant van het gebouw voor sollicitanten", maar alle "andere kanten" verwijzen weer naar "om de hoek"...
Zo heb je dus iets van 4 ingangen die naar elkaar toe verwijzen.
Niet een groot probleem natuurlijk, maar wil wel graag gelijk de juiste deur hebben straks, geen zin om voor paal te staan![]()
Nee. Ik heb het adres weggehaald, omdat ik niet wil bijdragen aan het spammen van PostNL. Dat doen ze zelf al genoeg in papieren vorm.quote:Op donderdag 17 mei 2012 17:45 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
dit schreef aardappel vorige maand:
Salaris 23 april
Beste collega's,
Morgen of overmorgen valt de loonstrook op de mat. Wij hopen uiteraard dat de salarisbetaling correct is gegaan. Mocht dit niet het geval zijn willen jullie dan:
als eerste goed kijken naar het emolumententijdvak. Bij het salaris van april worden de weken 9 tot en met 13 met de meeruren uitbetaald. Deze staan apart vermeld op de loonstrook.
Mochten deze uren niet kloppen met de uren die jij denkt dat je gewerkt hebt, willen jullie hierover een email sturen naar -- e-mailadres -- met goed vermeld je teamnummer, je loopnummer en je naam en welke dagen de uren niet kloppen. Week 9 tot en met 11 heeft nog betrekking op de oude situatie, dit is voor ons als servicecentrum moeilijker af te handelen. Week 12 en 13 hebben wij wel goed in beeld. We proberen als er loonklachten zijn deze naar goede tevredenheid op te lossen.
Om een goede urenverantwoording met elkaar geborgd te krijgen willen wij graag max. 24 uur na je gewerkte bestelloop dat de uren die er gewerkt zijn verwerkt worden bij mijn inzet bezorgen. Mocht je niet kunnen inloggen dan uren insturen via bovenstaand emailadres.
Dit staat op Mijnpostnl.
Ik heb dat destijds ook zien staan op mijn Postnl.nl , maar nou is het weg!
Weet jij nog welk emailadres dat was?
Ik ben vorige keer door het kantoor gelopen, vonden ze niet ergquote:Op donderdag 17 mei 2012 18:58 schreef hurrrrdurrrr het volgende:
Iemand hier die op het adres Reinier Engelmanstraat 1 (Amsterdam) werkt? Zo ja, heb ik een vraagje voor je
Heb binnenkort een sollicitatie daar en ben even wezen kijken waar het precies ligt.
Ik vraag mij nu alleen af, welke deur moet je in hemelsnaam nemen als sollicitant?De voordeur verwijst naar "de andere kant van het gebouw voor sollicitanten", maar alle "andere kanten" verwijzen weer naar "om de hoek"...
Zo heb je dus iets van 4 ingangen die naar elkaar toe verwijzen.
Niet een groot probleem natuurlijk, maar wil wel graag gelijk de juiste deur hebben straks, geen zin om voor paal te staan![]()
ok ,netjes , maar : kan jij dit nog terugvinden op jouw mijnpostnl?quote:Op donderdag 17 mei 2012 22:45 schreef Aardappel2610 het volgende:
[..]
Nee. Ik heb het adres weggehaald, omdat ik niet wil bijdragen aan het spammen van PostNL. Dat doen ze zelf al genoeg in papieren vorm.
postnl heeft wel snel gereageerdquote:Op vrijdag 18 mei 2012 13:34 schreef FerryNL het volgende:
Volgende week dinsdag even gesprek bij Post NL. Ze zoeken weer een hoop mensen voor het sorteercentrum, en ik heb nu niet echt problemen met ploegendiensten.
Je kan toch wel leuk verdienen als je in de nachten werkt.
Ja dit is voor sorteren he. Voor bezorgen hebben ze nog niet gebeld.quote:
Die krijg ik pas met de juni uitbetaling. Na 18 maanden uitzendkracht nu contract bij PostNL. Dus nog niks geen personeelsnummer.quote:
Wat doe je dan voor werk, als je eerst via een uitzendbureau moest werken?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 16:25 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Die krijg ik pas met de juni uitbetaling. Na 18 maanden uitzendkracht nu contract bij PostNL. Dus nog niks geen personeelsnummer.
Ik kwam bij E-motion begin 2010, toen nog de experimentele naam van het Autobedrijf. Via Randstad.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 16:32 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Wat doe je dan voor werk, als je eerst via een uitzendbureau moest werken?
quote:Papieren salarisspecificatie nog tot september
De papieren salarisspecificatie wordt voorlopig nog drie maanden voortgezet. Dat betekent dat je je salarisstrook in ieder geval tot en met augustus gewoon per post op je huisadres ontvangt.
18 mei 2012, 1 reactie
Finance en People Services
In tegenstelling tot eerdere berichten, zal de papieren salarisspecificatie niet deze maand verdwijnen, maar waarschijnlijk pas in september. Dat betekent dat je je salarisspecificatie de komende drie maanden nog gewoon per post op je huisadres ontvangt.
Mijn PostN
Je digitale salarisspecificatie is nu al beschikbaar in je eigen digitale personeelsdossier. Je hebt toegang tot je persoonlijke digitale personeelsdossier via www.mijnpostnl.nl.
Heb je je nog niet aangemeld op Mijn PostNL? Doe dit dan zo snel mogelijk! Ga naar ‘account aanmaken’ op Mijn PostNL en volg de aanwijzingen op het scherm.
Mooi zo. Die moeten natuurlijk blijven komen tot die site voor iedereen werktquote:Op vrijdag 18 mei 2012 17:54 schreef gridjuh het volgende:
Ik zag op mijnpostnl dat de loonstroken tot september op papier blijven komen....
T gaat daar niet goed volgens mij
Lijkt me dat je TC dat wel weet dan?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 16:25 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Die krijg ik pas met de juni uitbetaling. Na 18 maanden uitzendkracht nu contract bij PostNL. Dus nog niks geen personeelsnummer.
Ik ga het die rouwdouwer wel eens vragen ja.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 18:15 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Lijkt me dat je TC dat wel weet dan?
Lekker dunne Macro ja, maar wel een hele plakkerige!quote:Op zaterdag 19 mei 2012 15:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Lekker dagje vandaag, zeg! Niet zoveel post, lekkere dunne Makro, en een heerlijk zonnetje. En thuis vond ik twee V&D cadeaukaarten in mijn bus, ivm het hah op 26 april.
Yep, hier staat het er ook nog niet op. Komt morgen welquote:Op maandag 21 mei 2012 18:50 schreef Peterselieman het volgende:
Een dag later heb je het dan op de rekening staan
Ik heb echt al jaren geen vakantiegeld meer gehad. Dat zat altijd al in mijn loon (horeca).quote:Op maandag 21 mei 2012 19:30 schreef KatrienDuck het volgende:
Vakantiegeld erbij, mooi zo, kan het goed gebruiken!
Yes!!!quote:
Jeeeej......maar ons vakantiegeld is al besteedquote:Op maandag 21 mei 2012 20:03 schreef Herfstblad het volgende:
Ik ben benieuwd hoeveel het hier is. Vakantiegeld kan meteen naar mijn nieuwe fiets
Volgens Workwearweb is mijn nieuwe jas 5 dagen geleden afgeleverd op de vestiging. Maar ik heb nog niets ontvangen.quote:Op maandag 21 mei 2012 19:42 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Yes!!!Daar had ik nog niet eens bij stil gestaan!
Vandaag belde ik mijn teamcoach. Hij zei niet te weten wanneer er op onze vestigingen nieuwe jassen worden uitgedeeld. Ze zijn voorlopig 'op' zei hij!![]()
Klopt, ik heb ze bij ons op de vestiging al zien staan. Ik heb er alleen weinig aan, want ik ben alleen voorbereider!quote:Op maandag 21 mei 2012 20:37 schreef HetBrabandertje het volgende:
Het moet in ieder geval wel opvallen op de vestiging. Zijn wel meerdere rolcontainers die daar voor nodig zijn namelijk met dikke kartonnen dozen erop
Moet je een busje round-up meenemen. Even spuiten en je hebt na een paar dagen nergens meer last van.quote:Op maandag 21 mei 2012 21:35 schreef gridjuh het volgende:
IK was vandaag nog op sorteercentrum....gelijk mijn nieuwe contract ingeleverd en gevraagd hoe het zat met schaalverdeling....kwamen eerst de vragen of ik jonger ben dan 23...uhmm...nee word 25 dus....Nou moet ik in juni komen met loonstrook van mei en van juni,dan kunnen ze het controleren:)
Tevens het is tijd dat ik een kapmes mee krijg op 1 adres....tja sta nu tot aan mijn heupen in de brandnetels en gras....bahbah
Mijne is ook 13-14 jaar oud, en heeft minstens 120 000 KM op de teller (net 3 maanden terug aan die stand gekomen met alle versleten fietscomputers bij elkaar opgeteldquote:Op maandag 21 mei 2012 20:17 schreef Herfstblad het volgende:
Mijn fiets is compleet op (ook al voor ik bij de post begon overigens), maar mag wel: Hij is 13 jaar en heb er minstens 8000 km op gefietst
.
En de rekening bij de bewoner in de bus doen....kost een vermogen, dat spul!quote:Op maandag 21 mei 2012 22:38 schreef Aardappel2610 het volgende:
[..]
Moet je een busje round-up meenemen. Even spuiten en je hebt na een paar dagen nergens meer last van.
Ik kan niet eens op die site, matig is dat...quote:Op maandag 21 mei 2012 20:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Volgens Workwearweb is mijn nieuwe jas 5 dagen geleden afgeleverd op de vestiging. Maar ik heb nog niets ontvangen.
Whaha even iemand anders zijn tuin verdelgen!quote:Op maandag 21 mei 2012 22:38 schreef Aardappel2610 het volgende:
[..]
Moet je een busje round-up meenemen. Even spuiten en je hebt na een paar dagen nergens meer last van.
quote:Op dinsdag 22 mei 2012 11:06 schreef Nezhi het volgende:
Wow, salaris is binnen. Bijna 2x zoveel als wat ik normaal krijg
[..]
Whaha even iemand anders zijn tuin verdelgen!
Moet nog beginnenquote:Op dinsdag 22 mei 2012 11:44 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Zo.. mijn werkdag zit er al een tijdje op
Als ik m'n vrije dagen ooit uitbetaald krijg ben ik een beetje rijkquote:Op dinsdag 22 mei 2012 14:05 schreef Poesopstokje het volgende:
Kreeg in april nog ¤2,50 afrondings loon.
Had er nóóit meer bij stilgestaan dat ik gewoon recht had op V.geld en het afkopen van mijn V.dagen! Kreeg zonet een loonstrookje met ¤150,-Leuke meevaller!
Gewoon rustig aan doen.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 16:52 schreef V__L_N het volgende:
Mensen wat is het warm. Wat doen jullie nou tegen de hitte? Behalve veel drinken dan?
Ik gooi af en toe wat water over mn hoofd. Dat hielp nog een beetje.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 16:52 schreef V__L_N het volgende:
Mensen wat is het warm. Wat doen jullie nou tegen de hitte? Behalve veel drinken dan?
rustig blijven en na afloop genoeg drinken. Ik drink vooraf niet te veel en onderweg helemaal niets. Ik hou het in warm weer iets meer dan drie uren vol en dat is precies het looprondje.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 16:52 schreef V__L_N het volgende:
Ja precies ik vond -18 op zich nog wel te doen, ik ben helemaal geen koukleum namelijk. Juist het tegenovergestelde; ik hoor al weken ''is dat niet koud'' omdat ik al tijden in een t-shirt loop.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 17:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
rustig blijven en na afloop genoeg drinken. Ik drink vooraf niet te veel en onderweg helemaal niets. Ik hou het in warm weer iets meer dan drie uren vol en dat is precies het looprondje.
Het is maar net wat je het beste ligt.
Ben je postbezorger? Wat is je leeftijd? Het is een beetje schimmig verhaal, klinkt alsof ze je eerst een te hoog uurloon hebben gegeven, en daarna het teveel betaalde weer wilden terugvorderen.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 15:04 schreef CrownHill het volgende:
Ik snap niks meer van mijn loonstookje, voorgaande maand stond er opeens een uurloon van ¤3,46 ipv ¤5,55, en een herrekening van januari van ¤38,91, toen werd mijn uitbetaling ineens een vordering. Iets daarna kreeg ik nog een loonstook echter werd ik daar niet veel wijzer van. Daar ben ik nu achterna aan het gaan maar nog zonder succes.
Nu lagen er net weer twee strookjes, een met een herrekening met m'n juiste uurloon, de ander met m'n uren en een uurloon van ¤3,46. Ik snap er niks meer van, en krijg naar mijn weten niet genoeg uitbetaald.
Iemand die er iets van snapt?
Ik vond het een maand geleden ook al warm. Maar ik ben dan ook meer geschikt voor Scandinavische temperaturenquote:Op dinsdag 22 mei 2012 17:06 schreef Eenskijken het volgende:
Vinden jullie het nu al warm? Dit is nog niks joh
ik vond afgelopen winter die -18 ook wel meevallen, al kwam ik om 8 uur 's ochtends wel een tikkie verkleumd op het werk aan omdat ik me toen iets te veel moest haasten. Voor de rest geen last gehad.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 17:03 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja precies ik vond -18 op zich nog wel te doen, ik ben helemaal geen koukleum namelijk. Juist het tegenovergestelde; ik hoor al weken ''is dat niet koud'' omdat ik al tijden in een t-shirt loop.
Maar voor mij is dit weer dus echt niet fijn
met dit weer zweet ik bij het lopen al behoorlijkquote:Op dinsdag 22 mei 2012 17:06 schreef Eenskijken het volgende:
Vinden jullie het nu al warm? Dit is nog niks joh
Hier viel het redelijk mee. Warmer dan een graadje of 25 is het niet geweest. En bij thuiskomst natuurlijk het loonstrookje in de bus. Tweeduizond fokking joeroos!quote:Op dinsdag 22 mei 2012 17:20 schreef HetBrabandertje het volgende:
Hier in de zon tikte de thermometer de 30 graden ook al ruimschoots aan. Blij dat ik vrij was vandaag. Als het goed is donderdag pas weer een uitvoering en dan is de temperatuur alweer flink gezakt. Scheelt wel met die gesealde reclame erbij.
Zo dat is een lekker salaris.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 17:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hier viel het redelijk mee. Warmer dan een graadje of 25 is het niet geweest. En bij thuiskomst natuurlijk het loonstrookje in de bus. Tweeduizond fokking joeroos!
Daar kom ik lang niet aan met mijn 9 contracturen in de week!quote:Op dinsdag 22 mei 2012 17:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hier viel het redelijk mee. Warmer dan een graadje of 25 is het niet geweest. En bij thuiskomst natuurlijk het loonstrookje in de bus. Tweeduizond fokking joeroos!
Ik ook niet. Niet eens 2x zoveel als normaal. Had 100 euro meerquote:Op dinsdag 22 mei 2012 18:27 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Daar kom ik lang niet aan met mijn 9 contracturen in de week!
nee hoor. de ene periode voor overuren duurt vier weken en de andere vijf weken. Het is maar net hoe het met de data uitkomt.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 21:02 schreef gridjuh het volgende:
Zag net in OP bij loonuitbetalingsdata,
Dat het ene deel loopt van 28 mei tot 1 juLi en de andere van 2 juLi tot 29 juLi.....typfoutje volgens mij moet het juNi zijn
Herkenbaar.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 17:03 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja precies ik vond -18 op zich nog wel te doen, ik ben helemaal geen koukleum namelijk. Juist het tegenovergestelde; ik hoor al weken ''is dat niet koud'' omdat ik al tijden in een t-shirt loop.
Maar voor mij is dit weer dus echt niet fijn
Dat noem ik nog eens betrokkenheid bij je werk!quote:Op dinsdag 22 mei 2012 19:55 schreef gridjuh het volgende:
auwww verbrand.....en had me nog wel ingesmeerd.....
Ook nog vanuit mijn bezorgplek naar oosterhout gereden, mensen waren gisteren verhuisd....en had een overlijdenskaartje.....wist toevallig waar ze heen waren verhuisd
Sorry.....ik kan niet tellen.....ik dacht dat het 28 mei tot 1 juni moest zijn.....is wel erg kortquote:Op dinsdag 22 mei 2012 21:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee hoor. de ene periode voor overuren duurt vier weken en de andere vijf weken. Het is maar net hoe het met de data uitkomt.
Oh dat valt wel tegen dan. Ik had wel ong. 2 x zoveel als normaal.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 19:48 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik ook niet. Niet eens 2x zoveel als normaal. Had 100 euro meer
ik meer dan 2x zoveel, Komt omdat ik een klein contract heb en niet iedere maand dezelfde hoeveelheid uren werkquote:Op dinsdag 22 mei 2012 22:40 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Oh dat valt wel tegen dan. Ik had wel ong. 2 x zoveel als normaal.
Zou ik ook wel doen denk ik.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 22:40 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Dat noem ik nog eens betrokkenheid bij je werk!
Meestal als ik voor half het dorp kaartjes heb.....dan weet ik al snel wie het is....maar als de begravenis daar gehouden word....aiaiai....dan plan ik mijn route anders.....anders kom ik er niet doorheen met mijn fietsquote:Op dinsdag 22 mei 2012 23:05 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Zou ik ook wel doen denk ik.
In mijn wijk is een oudere man overleden. Tweede of derde sinds ik loop. Toch best sneu.
Moet je ook niet in Tunesië in de zon gaan zitten...quote:Op woensdag 23 mei 2012 11:20 schreef ErwinRommel het volgende:
GVD, wat voel ik me ziek zeg![]()
Ziek moeten melden vanwege zonnesteek. Gisteren té lang in de zon zitten bakken op m'n vrije dag.
TC was er natuurlijk niet blij mee. Morgen hopelijk weer beter. Binnenblijven, en de pillen slikken die huisarts me gegeven heeft ter voorkoming dehydratie. Volgens hem ben ik morgen dan weer de oude.
Beterschap dan maar! Ik blijf zelf zoveel mogelijk uit de zon met die hitte, kan er absoluut niet tegen!quote:Op woensdag 23 mei 2012 11:20 schreef ErwinRommel het volgende:
GVD, wat voel ik me ziek zeg![]()
Ziek moeten melden vanwege zonnesteek. Gisteren té lang in de zon zitten bakken op m'n vrije dag.
TC was er natuurlijk niet blij mee. Morgen hopelijk weer beter. Binnenblijven, en de pillen slikken die huisarts me gegeven heeft ter voorkoming dehydratie. Volgens hem ben ik morgen dan weer de oude.
Die foutmelding (Momenteel is het niet mogelijk,etc) is weg, maar ik heb nog steeds het probleem dat ik WEL in het dossier kan komen, maar de individuele mapjes (bijv. die met je contracten) NIET kan openen. Er gebeurt gewoon niks als ik ze aanklik. Links onderin verschijnt wel de boodschap javascript: void (0)quote:Op woensdag 23 mei 2012 20:29 schreef Peterselieman het volgende:
het personeelsdossier werkt weer bij mij
Vanaf je 16e mag je er werken, vroeger namen ze je dan nog aan als zaterdagbesteller en een nog redelijk salaris, nu wordt je als zaterdagbezorger aangenomen en verdien je de helft minder...quote:Op woensdag 23 mei 2012 21:02 schreef Loll het volgende:
is er bij postnl ook werk voor 16 jarigen?
Mijn broertje wil er namelijk gaan werken dus ik dacht ik vraag het even snel op fok!
Ik kan een paar mapjes nu wel openen, hoe is het mogelijk!quote:Op woensdag 23 mei 2012 20:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Die foutmelding (Momenteel is het niet mogelijk,etc) is weg, maar ik heb nog steeds het probleem dat ik WEL in het dossier kan komen, maar de individuele mapjes (bijv. die met je contracten) NIET kan openen. Er gebeurt gewoon niks als ik ze aanklik. Links onderin verschijnt wel de boodschap javascript: void (0)
Zonnebril op, raampje open en armpje uit het raam, ideaal weer hoor zaterdag als medewerker van het autobedrijf, dus klagen hoor je me niet!quote:Op woensdag 23 mei 2012 22:05 schreef Atmosphere82 het volgende:
Zaterdag heb ik lekker relaxt vrij i.v.m. mijn bezoek aan Pinkpop!![]()
Aan de rest: sterkte alvast met de zon die zaterdag!
Hoi collega, ik zit ziek thuis. Moet morgen van de TC ook nog thuisblijven om goed uit te zieken.quote:Op donderdag 24 mei 2012 00:16 schreef Taneli het volgende:
[..]
Zonnebril op, raampje open en armpje uit het raam, ideaal weer hoor zaterdag als medewerker van het autobedrijf, dus klagen hoor je me niet!
Jij ook veel plezier op Pinkpop!
Maar dan heb je erge dorst, en komt er geen water uit, is me al eens overkomenquote:Op donderdag 24 mei 2012 14:52 schreef Selestha het volgende:
Vandaag viel het me eigenlijk wel mee ondanks de gesealde HaH. Was in maar 2 uurtjes klaar
Tip tegen de hitte:
Vries pet flesjes water in en laat ze ontdooien in je tas terwijl je fietst. Gegarandeerd lekker koud water.
En doe iets op je hoofd, een petje ofzo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |