quote:
Op vrijdag 11 mei 2012 09:28 schreef Jivis het volgende:[..]
Doe niet zo gek. Dat ik het woord 'neger' gebruik insinueert in deze tijd toch absoluut niet meer dat ik neer kijk op mensen met een ander kleurtje ofzo.
Wel wanneer je het nodig vind erop te duiden, terwijl nergens in de serie daar het accent op gelegd wordt of ook maar iets mee gedaan wordt. Kortom, je vind het opvallend, plus je hebt de neiging om het te benoemen, en ook op die manier.
quote:
Sterker nog, negers gebruiken het woord zelf onderling. Dat geeft toch al aan dat het een totaal andere lading heeft gekregen.
Nee, dat doen ze niet. Het gaat niet over het woord neger (waar weinig mis mee is m.i., al moet het wel een meerwaarde hebben wanneer je het gebruikt), maar over het woord 'negervriend'.
quote:
Op vrijdag 11 mei 2012 09:41 schreef Marie30 het volgende:Dat gezeur over de al dan niet racistische opmerking mag nu wel ophouden van mij, dit is een happy topic.
Te makkelijk, een dergelijke oogkleppen mentaliteit.
On-topic: Ik vond het een matige aflevering. Phil die de leuke vlotte vader wil zijn voor Luke hebben we op deze manier wel gezien. Het wordt oud. Verder wordt Luke natuurlijk ook wel te oud voor een dergelijke rol waarin hij de problemen van zijn vader niet begrijpt.
Ik vond het allemaal ook wel erg los van elkaar staan. Voorheen was het òf vooral al meer geïntegreerd, of kwam het allemaal weer bij elkaar.
Ik weet niet wat ik van de terugkomst van Dylan moet denken. Ik bedoel, een extra character het biedt wel een mogelijkheid voor wat meer variatie. Al lijken ze wel erg voorzichtig met het introduceren van nieuwe personages. Het valt me verder op dat ze maar weinig doen met de overdreven volwassenheid van Manny, de laatste afleveringen.
Het onregelmatige schema doet de serie ook niet veel goed trouwens.