Dit. Gaat nooit werken als die angst niet eerst gefikst wordt.quote:Op donderdag 10 mei 2012 20:50 schreef Xetran het volgende:
Als je een angststoornis met betrekking tot school hebt zou ik daar eerst wat aan doen, voordat je aan iets als een acteurenopleiding wil gaan beginnen. Bovendien, als je al niet naar de selectiedag durft te gaan gaan, hoe zie je het dan voor je als je geselecteerd zou worden?
Weer weglopen trekt een zware wissel op je zelfvertrouwen. Heb nooit fijne ervaringen met scholen gehad.quote:Op donderdag 10 mei 2012 22:11 schreef MAHL het volgende:
Gewoon gaan, hoe moeilijk het ook voelt. Beter spijt krijgen van iets wat je wel gedaan hebt, dan van iets wat je níet gedaan hebt. Geloof me, morgen, als het eenmaal achter de rug is, ben je jezelf ontzettend dankbaar dat je toch gegaan bent
Je probeert het niet eens? Falen is beter dan niet eens proberen.quote:Op donderdag 10 mei 2012 22:07 schreef Psy-freak het volgende:
Ik heb besloten om het volgend jaar maar te proberen. Hoe pijnlijk het ook is.
Niets, dan durft hij het nog steeds niet. Slappe hap.quote:Op donderdag 10 mei 2012 22:39 schreef zarGon het volgende:
[..]
Je probeert het niet eens? Falen is beter dan niet eens proberen.
Verder, wat gaat er anders verlopen volgend jaar?
Hij kan toch acteren dat hij geen angst heeft. Ultieme test als het ware.quote:Op donderdag 10 mei 2012 22:14 schreef Plums het volgende:
[..]
Dit. Gaat nooit werken als die angst niet eerst gefikst wordt.
Dan hoeft ie ook niet naar de acteur school hequote:Op vrijdag 11 mei 2012 00:24 schreef Fairfax het volgende:
[..]
Hij kan toch acteren dat hij geen angst heeft.
En jij verdomt het om die kans met beide handen aan te pakken, ook al geven ze je die graag. Sorry, maar wat heb jij een waardeloze insteek.quote:Op donderdag 10 mei 2012 20:26 schreef Psy-freak het volgende:
De vorige keer ben ik weggelopen maar ze hebben me de kans gegeven om 't morgen met de laatste selectiedag goed te maken.
Dit dus. Ik denk zelfs dat ze je volgend jaar die kans niet eens meer geven. Of ze wijzen je bij voorbaat af. Als je al niet eens naar een school durft te gaan, betwijfel ik of acteren wel iets voor je is.quote:Op donderdag 10 mei 2012 22:39 schreef zarGon het volgende:
[..]
Je probeert het niet eens? Falen is beter dan niet eens proberen.
Verder, wat gaat er anders verlopen volgend jaar?
Wat jij nodig hebt is iemand die je een flinke schop onder je kont geeft zodat je gewoon gaat.quote:Op donderdag 10 mei 2012 22:07 schreef Psy-freak het volgende:
Hopeloos.quote:Op donderdag 10 mei 2012 22:07 schreef Psy-freak het volgende:
quote:
Idd. Je moet de confrontatie aangaan, daar leer je het meest van. Van ervaringen in de praktijk leer je meer, dan van praten met een therapeut. Dat kan goed zijn als ondersteuning erbij. Maar je moet zelf dus ook wel die confrontatie aangaan en daaruit leren. Het wel gaan geeft je waarschijnlijk al een beter gevoel, dan het weer vermijden.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 08:49 schreef vlindertje89 het volgende:
Dé manier om van een angststoornis af te komen is de confrontatie aangaan met je angst en de dingen die je zo eng vindt, juist wél te doen. En nee, dat is absoluut niet zo makkelijk als het klinkt, dat weet ik uit ervaring. Maar ik weet ook uit ervaring hoe ontzettend fijn het gevoel is als je het toch doet, en je merkt dat het eigenlijk helemaal niet zo eng was als je dacht. En stel dat je wordt aangenomen, dan is dat de manier om ermee te leren dealen: je zal elke dag weer moeten gaan, en hoe moeilijk dat de eerste keer ook is, hoe vaker je het doet, hoe minder erg het wordt. Ik heb het idee dat je het 'eerst dealen met mn stoornis' voor jezelf een beetje als excuus gebruikt om niet te hoeven gaan, maar als je niet gaat en niet wordt aangenomen, hoe ga je er dan mee dealen? Dit is niet afkeurend ofzo bedoeld, maar ik herken het een beetje van mezelf (oh ik ben toch wel een beetje moe/voel me niet zo lekker, laat ik maar niet gaan; eigenlijk elke reden aangrijpen om maar af te kunnen zeggen). Ik neem aan dat als je wordt aangenomen, je niet meteen morgen moet beginnen. Hulp zoeken in de vorm van een psycholoog kan ook gewoon als je wél gaat, zelfs als je wel morgen moet beginnen.
Als je niet gaat, hou je daarmee juist de angst in stand. Hoe langer je het niet doet, hoe enger het wordt.
Ik hoop echt dat het je lukt om de moed bij elkaar te rapen en tóch te gaan!
Waar ben je dan zo angstig voor dat je niet gaat?quote:Op maandag 14 mei 2012 16:58 schreef Psy-freak het volgende:
Ik ben niet gegaan nee, maar dat heeft weinig te maken met faalangst.
Dat ben ik opzich niet met je eens, veel acteurs ed. hebben last van angsten, al is dat vooral geloof ik podiumangst en faalangst.quote:Op maandag 14 mei 2012 17:09 schreef Gary_Oak het volgende:
Met zo'n schijterige instelling word je inderdaad nooit acteur. Maar goed dat je thuis bent gebleven. Sorry hoor, maar dromen zijn er om uit te komen.
Duidelijk niet bekend met een angststoornis.quote:Op maandag 14 mei 2012 17:09 schreef Gary_Oak het volgende:
Met zo'n schijterige instelling word je inderdaad nooit acteur. Maar goed dat je thuis bent gebleven. Sorry hoor, maar dromen zijn er om uit te komen.
Zoek hulp dan? Sowieso zal je vroeg of laat deze angsten moeten trotseren, of het nou van jezelf of van je therapeut moet. En liever vroeg dan laat.quote:Op maandag 14 mei 2012 17:25 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Duidelijk niet bekend met een angststoornis.
quote:Op maandag 14 mei 2012 17:09 schreef Gary_Oak het volgende:
Dat wil niet zeggen dat het meteen opgelost is.quote:Op maandag 14 mei 2012 17:27 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Zoek hulp dan? Sowieso zal je vroeg of laat deze angsten moeten trotseren, of het nou van jezelf of van je therapeut moet. En liever vroeg dan laat.
You dont't say? Maar dat hoeft niet meteen een reden te zijn om je zo apathisch op te stellen. Doe er gewoon wat aan. Met mokken op een online forum kom je sowieso niet ver.quote:Op maandag 14 mei 2012 17:58 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Dat wil niet zeggen dat het meteen opgelost is.
Maar als het geen faalangst is, maar een angststoornis en een verkeerde of traumatische ervaring, weet je voor jezelf wel waar het vandaan komt en waarom je het hebt?quote:Op maandag 14 mei 2012 17:58 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Dat wil niet zeggen dat het meteen opgelost is.
Ik weet hoe het is! Ik heb zelf ook een angststoornis. Zó geblokkeerd raken dat hóé graag je iets ook zou willen het gewoon níét lukt. In je hoofd wil je het wel maar je lichaam vertikt het als het ware. (Althans zo gaat het bij mij.)quote:Op maandag 14 mei 2012 17:25 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Duidelijk niet bekend met een angststoornis.
Omdat dat twee heel verschillende dingen zijnquote:Op maandag 14 mei 2012 18:15 schreef TJV het volgende:
Waarom noemen jullie het een angststoornis als het gewoon een gebrek aan durf is?O
Dus dan kom je alsnog uit op een gebrek aan durf. Ik snap niet waarom het nou weer stoornis genoemd wordt, want dat is het niet.quote:Op maandag 14 mei 2012 18:18 schreef lucky_m3 het volgende:
[..]
Omdat dat twee heel verschillende dingen zijn
Durf heeft niks met een angststoornis te doen op sommige vlakken, er zijn mensen die een angststoornis hebben en die tegelijkertijd dingen doen waarbij jij en ik per direct in ons broek schijten van angst. Echter hebben kunnen zij nog steeds wel voor andere dingen angststoornissen hebben.
Het is tegenwoordig een rage om bij het minste van het geringste jezelf een stickertje te geven om achter te verschuilen. zoals half r&p ongeveer. en een angststoornis bestaat wel degelijk.quote:Op maandag 14 mei 2012 18:15 schreef TJV het volgende:
Waarom noemen jullie het een angststoornis als het gewoon een gebrek aan durf is?
Niet op ingaan als het mensen het niet snappen. Zelfs de school begreep het, laat ze.quote:Op maandag 14 mei 2012 18:18 schreef lucky_m3 het volgende:
[..]
Omdat dat twee heel verschillende dingen zijn
Durf heeft niks met een angststoornis te doen op sommige vlakken, er zijn mensen die een angststoornis hebben en die tegelijkertijd dingen doen waarbij jij en ik per direct in ons broek schijten van angst. Echter hebben kunnen zij nog steeds wel voor andere dingen angststoornissen hebben.
Je verschuilt je achter iets wat niet bestaat. Volgend jaar ga je weer niet.quote:Op maandag 14 mei 2012 18:23 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Niet op ingaan als het mensen het niet snappen. Zelfs de school begreep het, laat ze.
Klopt, maar wilde je nog uitleg geven op m'n vraag ?quote:Op maandag 14 mei 2012 18:23 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Niet op ingaan als het mensen het niet snappen. Zelfs de school begreep het, laat ze.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Angststoornisquote:Op maandag 14 mei 2012 18:20 schreef TJV het volgende:
[..]
Dus dan kom je alsnog uit op een gebrek aan durf. Ik snap niet waarom het nou weer stoornis genoemd wordt, want dat is het niet.
Raad dan meteen aan een mix te vragen zodat je hersenen meteen dood zijn en er zeker geen angst meer kan bestaan.quote:Op maandag 14 mei 2012 18:25 schreef zwartja het volgende:
Ga naar je huisarts (als dat nog kan, morgenochtend ofzo) en vraag om Propranolol, Diazepam, Oxazepam of Alprazolam. Vooral die laatste 2 zou ik proberen.
Wat is de vraag dan?quote:Op maandag 14 mei 2012 18:26 schreef lucky_m3 het volgende:
[..]
Klopt, maar wilde je nog uitleg geven op m'n vraag ?
Ja leuk, maar dit is toch geen stoornis? TS durft niet en stelt het maar uit, klaar. Dat ga je toch geen stoornis noemen? Dan heeft 90% van de bevolking een stoornis (gehad).quote:Op maandag 14 mei 2012 18:27 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Angststoornis
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |