Dat snap ik niet. Verder, op kamers gaan is nooit verkeerd, minder familie om je heen, wat vrijer. Hoeft niet eenzaam te zijn, genoeg verenigingen, wellicht een gezellig studentenhuis.quote:Nou ben ik op een punt beland dat ik vooraf bestudeerde zinnen toepas in deze diverse gezelschappen.
Net 20 maar zo makkelijk wordt op kamers niet geaccepteerd. Erg spijtig vanwege het zelfstandige aspect ervan.quote:Op donderdag 10 mei 2012 14:40 schreef Charcot het volgende:
Ga op kamers. Afstand van zo'n omgeving zal je goed doen. Hoe oud ben je als ik vragen mag?
Wat ik ermee bedoel is het volgende: gedraag ik me te afstandelijk of te persoonlijk? Hier zit nogal een verschil in bij deze bevolkingsgroepenquote:Op donderdag 10 mei 2012 14:40 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Dat snap ik niet. Verder, op kamers gaan is nooit verkeerd, minder familie om je heen, wat vrijer. Hoeft niet eenzaam te zijn, genoeg verenigingen, wellicht een gezellig studentenhuis.
Jouw bijdrage is iets waar ik mee kan, toch ben ik het er niet mee eens. Wel heb ik er wat aan om mijn verhaal toe te lichten. Om het verhaal simpel te houden laat ik uitzonderingen en dergelijke erbuiten, ik ga generaliseren. Jij bent het voorbeeld van een typische Nederlander. Het probleem is dat ik dit niet kan. Turken zijn meer afhankelijk van elkaar en verbonden aan elkaar dat zet je niet zomaar op het spelquote:Op donderdag 10 mei 2012 14:43 schreef Lienzz het volgende:
als je boven de 18 bent is het geen keuze die geaccepteerd moet worden, het is gewoon een besluit, wie het ermee oneens is gaat maar lekker optiefen toch?
Ze komt uit een andere cultuur. TS, in het noorden zijn er ook wat projecten voor jongeren zoals jij. Google eens op transculturele hulpverlening. Ik geloof dat ze je goed kunnen begeleiden bij het op kamers gaan.quote:Op donderdag 10 mei 2012 14:43 schreef Lienzz het volgende:
als je boven de 18 bent is het geen keuze die geaccepteerd moet worden, het is gewoon een besluit, wie het ermee oneens is gaat maar lekker optiefen toch?
Ik ga ernaar kijken maar ik weet niet of ik hulp zal aannemen. Er rust namelijk een taboe op hulpverlening, er is al snel iets mis met je.quote:Op donderdag 10 mei 2012 14:47 schreef Charcot het volgende:
[..]
Ze komt uit een andere cultuur. TS, in het noorden zijn er ook wat projecten voor jongeren zoals jij. Google eens op transculturele hulpverlening. Ik geloof dat ze je goed kunnen begeleiden bij het op kamers gaan.
Als ik dit lees, trek ik één conclusie. Jij zit letterlijk gevangen in je emoties door je afkomst. Ja je bent een turkse, maar we leven in Nederland anno 2012. Je kan niet in het verleden blijven denken en je afkomst als argument gebruiken. Stap er over heen.quote:Op donderdag 10 mei 2012 14:51 schreef istem01 het volgende:
[..]
Ik ga ernaar kijken maar ik weet niet of ik hulp zal aannemen. Er rust namelijk een taboe op hulpverlening, er is al snel iets mis met je.
maar iemand die bijvoorbeeld van het platteland komt en naar de stad verhuist zal zoiets ook ervarenquote:Op donderdag 10 mei 2012 14:46 schreef istem01 het volgende:
[..]
Jouw bijdrage is iets waar ik mee kan, toch ben ik het er niet mee eens. Wel heb ik er wat aan om mijn verhaal toe te lichten. Om het verhaal simpel te houden laat ik uitzonderingen en dergelijke erbuiten, ik ga generaliseren. Jij bent het voorbeeld van een typische Nederlander. Het probleem is dat ik dit niet kan. Turken zijn meer afhankelijk van elkaar en verbonden aan elkaar dat zet je niet zomaar op het spel
Maar lieverd dat ik in Nederland woon betekent toch niet dat ik me aan iedere gedragsregel in nederland kan houden? Net zomin als een nederlander dat niet kanquote:Op donderdag 10 mei 2012 14:54 schreef Lienzz het volgende:
als je naasten je psychisch helemaal lam leggen, dan verdienen ze het niet om je naasten te zijn. misschien is dat te nederlands gedacht maar ik meende dat TS in nederland woonde
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |